cege
Well-known member
@contextbinder lente ui hebben we in vorige jaren ook meermaals proberen zaaien maar dat is ook nooit een succes geweest hier dus dat proberen we niet meer.
Dit weekend de courgettes en pompoen zaaien of wachten jullie nog een weekje? Er zit toch geen koude meer in de kaarten komende 14d.
Courgette, pompoen en meloen zaaien staat op mijn todo voor deze week (als de tomaten uit de garage weg zijn
. Kiemen tegen 25 april, verspenen rond 1 mei en dan midden mei kunnen die buiten.Voor pompoen en courgette is er geen haast, die zijn toch altijd te groot als je ze oogst. Ik oogst ze liever in sept/okt ipv juli/augustus.
Meloenen hebben wel tijd nodig om te groeien, maar zelfs 3-4-5 graden in de serre en die zijn kaduuk. Daar ben ik liever te laat mee dan te vroeg.
En ja, uien zaaien, hopeloos. Je moet elk jaar nieuw zaad kopen en hopen dat ze geen zakjes van vorig jaar in de rekken hangen. Het heeft een reden waarom een zakje met 10000 zaden 1 euro kost... Ik heb ooit voor de jol al mijn uienzaadzakjes in een bak van 30 op 30 cm gesmeten. Denk dat er 5 gekiemd waren...
Net als onze appelboom die nogal last heeft van rupsen momenteel, zit je een hele winter die vogels eten te geven en als je ze dan nodig hebt zijn ze natuurlijk nergens te zien 
heeft hij staan.
.