Moestuin 2023

Ik hoop dat je tevreden bent.
Ik was op deze blogpost uitgekomen, dat samen met de reacties van de lezers maakte die trays voor mij hun geld waard, en ik ben er dus zelf ook erg tevreden over.

Als ik niet tevreden ben geef ik gewoon dit forum of Ugar de schuld.

Ik had ze ook gevonden op die site maar ik ben altijd wat wantrouwig als ik zoveel lovende woorden hoor, zeker met de huidige trend van influencers en hun gekregen producten in het achterhoofd.
 
Als ik niet tevreden ben geef ik gewoon dit forum of Ugar de schuld.

Ik had ze ook gevonden op die site maar ik ben altijd wat wantrouwig als ik zoveel lovende woorden hoor, zeker met de huidige trend van influencers en hun gekregen producten in het achterhoofd.
Charles dowding is ook oprecht het verste dat je kan raken van een influencer voor geld denk ik :p heerlijke man om te volgen op Instagram/youtube, echt een aanrader. Hij gebruikt daar continu alle trays en geeft zelf ook aan waarom hij zelf de zijne heeft ontworpen/verkoopt.

Zijn boek is ook fantastisch, zeker een aanrader als je wat "natuurlijker" wil moestuinieren.
 
Als ik niet tevreden ben geef ik gewoon dit forum of Ugar de schuld.

Ik had ze ook gevonden op die site maar ik ben altijd wat wantrouwig als ik zoveel lovende woorden hoor, zeker met de huidige trend van influencers en hun gekregen producten in het achterhoofd.
Daarom: lees vooral de commentaren onderaan
 
Daarom: lees vooral de commentaren onderaan
Ik ben altijd wat wantrouwig over al zulke zaken, zeker als ik tussen de commentaren zie dat het kleur niet is zoals op de foto. Imo hebben mensen soms toch wel lage standaarden als het over degelijkheid gaat.
 
Ik ben altijd wat wantrouwig over al zulke zaken, zeker als ik tussen de commentaren zie dat het kleur niet is zoals op de foto. Imo hebben mensen soms toch wel lage standaarden als het over degelijkheid gaat.
Ik kan je alvast bevestigen dat ze echt stevig zijn.
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.
Blij dat te horen. Hier hebben slakken AL mijn zaailingen van Salvia pratensis opgegeten :mad:. Ik heb nog wat zaad over, de volgende poging ga ik wat beter beschermen
 
Blij dat te horen. Hier hebben slakken AL mijn zaailingen van Salvia pratensis opgegeten :mad:. Ik heb nog wat zaad over, de volgende poging ga ik wat beter beschermen
Ik heb de indruk dat we door het natte voorjaar meer last hebben van slakken. Hier zijn mijn vroege aardappelen redelijk veel aangetast door slakken. De knollen dan.
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.

Winkels zoals Spar ontvangen hun lasagne bijvoorbeeld in stevige plastic bakken. Dat scheppen ze over in kleinere bakjes en die grote gooien ze weg.

Ze hebben dan wel geen vakjes, maar stevig zijn ze wel :)
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.
Die van 77 cellen zijn even stevig dan? Want ik ga straks nog bij bestellen...
 
Ik geloof het wel. Vol met teelaarde kan ik ze gewoon aan 1 kant opheffen zonder dat die doorbuigen. Redelijk dik plastic ook. Erg stug.
Ik heb ze vandaag besteld, heb nog wat korting gekregen, want het zijn solden op de 77 cell-trays.
Ik ga echt niet weten waar ik al die zaailingen ga zetten...
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.
Ik heb de tweede batch ondertussen ontvangen, en die 77 cellen variant is gewoon beter. Eigenlijk zijn de cellen bijna even groot, en krijg je voor een even grote tray gewoon 13 cellen extra. Qua stevigheid merk ik ook geen verschil.
En nu heb ik in totaal 16 zaaitrays, en kan ik starten met dingen te zaaien waarvoor ik absoluut geen plaats heb om ze op te groeien.
 
Ik heb de tweede batch ondertussen ontvangen, en die 77 cellen variant is gewoon beter. Eigenlijk zijn de cellen bijna even groot, en krijg je voor een even grote tray gewoon 13 cellen extra. Qua stevigheid merk ik ook geen verschil.
En nu heb ik in totaal 16 zaaitrays, en kan ik starten met dingen te zaaien waarvoor ik absoluut geen plaats heb om ze op te groeien.
Ik heb er ook nog besteld. Ikzelf vind ze eigenlijk ideaal van grootte en heb ook nog enkele met 40 cellen en 2 met 28 cellen bij besteld. Die zouden perfect in mijn propagator passen.
 
Op mijn terras heb ik wel wat tomatenplanten staan. Er hangen ook genoeg tomaten aan. Echter door de vele regen zijn er enkele beginnen barsten.
Wat kan ik het beste doen? De gebarsten ineen wegnemen? Of laten hangen tot ze juist rijp zijn en dan ineens opgebruiken vooraleer er vliegen op afkomen?
Of nog andere beter ideeën?
 
Ik heb ze donderdag ontvangen. En ik moet zeggen @ugar, je hebt zeker niet gelogen, die dingen zijn ongelofelijk stevig. Ze zijn echt wel in een mooi handzaam formaat (die van 77 toch). Ik denk dat ik er ook nog enkele zal bijbestellen en eventueel die diepere varianten ook voor zaken te stekken.
Ik ben nu de eerste zaailingen aan het oppotten. De Charles Dowding zaaittrays lijken mij toch iets makkelijker om de zaailingen uit de trays te halen. Maar die 77-cell trays hebben wel meer grond per cel, en dus meer cellen voor dezelfde oppervlakte.
 
Ik ben nu de eerste zaailingen aan het oppotten. De Charles Dowding zaaittrays lijken mij toch iets makkelijker om de zaailingen uit de trays te halen. Maar die 77-cell trays hebben wel meer grond per cel, en dus meer cellen voor dezelfde oppervlakte.
Ik kan ze niet vergelijken maar ik herken het probleem, ik denk dat ik nog een uitdrukplaat ga zoeken of maken om dat makkelijker te laten gaan.
 
@ugar wanneer zijn de bloembollen bij velt in actie te koop?

On a side note. Ik heb hier mijn kweektafel die in de jungle tuin stond opgelapt. Staat ongeveer waterpas, 3 op 1m, 1m hoog. Tafelblad is 5cm diep ijzer zwembadje. Al mijn volumeproblemen van tafel (pun intended). 2 emmers water in gieten en alles kan drinken.

Het heeft zelfs een sproeibuis bovenaan. Slang erop aansluiten en gaan met de banaan .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan