Status
Niet open voor verdere reacties.
Verbrande selder planten. Nog nooit meegemaakt. Zo, nu is dat selder overschot ook snel opgelost 🙃

De paprika's in de serre gaan als een tierelier. Die buiten groeien gewoon niet, zeer vreemd. Tis niet dat het slecht paprika weer geweest is de laatste 4-6 weken. Vanavond nog eens een goed soigneren voor ik op reis vertrek en hopelijk tegen dat ik terug ben dan wat deftige planten...
 
Een hortensia die wel verbrand is, maar van de peper- en tomatenplanten niets!

Tomaten is hier wel opnieuw gene vetten, ik vraag mij toch af of ik iets verkeerd doe.
Ik heb een aantal planten met elk 2-3 tomaten die nog volledig groen zijn, en dan een aantal planten (vooral kers- en minitomaatjes) waar gewoon geen vruchten aan komen ☹️
De peperplanten in de serre doen het ook echt niet goed, de planten op het overdekt terras doen het véél beter dus ik vrees dat het aan de serre ligt.
Heb je wel genoeg bestuiving in je serre?
 
Hier zelfs een hele reeks beukenhaag die volledig bruin is... vorig jaar geplant en zag er normaal uit. Nu bruine verdorde sprieten.

Zelfs de kersenboom die in januari geplant is, is een bruine hoop miserie... alles verdord en bladval ingezet...
 
Normaal is tikjes geven voldoende nochtans. Rare rassen misschien ofzo?

Vandaag de eerste pompoen (uchiki kuri) opgegeten, jawadde beste pompoen die ik ooit gegeten heb. :love:
 
Verbrande selder planten. Nog nooit meegemaakt. Zo, nu is dat selder overschot ook snel opgelost 🙃
Hier zelfs een hele reeks beukenhaag die volledig bruin is... vorig jaar geplant en zag er normaal uit. Nu bruine verdorde sprieten.

Zelfs de kersenboom die in januari geplant is, is een bruine hoop miserie... alles verdord en bladval ingezet...
Idem hier, had verleden jaar 10 beuken geplant, denk dat er 6-7 verloren zijn, selder eveneens verbrand, de bieten naast ons hangen sterk en bepaalde zones bruin, randen van maisvelden eveneens lichte sporen van verbrand

hopelijk snel regen
 
Eindelijk het laatste stuk weide (tussen de fruitbomen) gehooid. 100m2 gras van 1m met een bosmaaier doen, vermoeiend 🙈

De moestuin krijgt ook eindelijk zijn finale vorm. Alle hoekpalen zitten in de grond. De baantjes zijn ook afgebakend. 15x8m, lijkt me voldoende ...

ik ga er zo'n kastanje houten ding rond doen, kwestie dat die kinders niet achter hun bal crossen en gewoon door alles lopen... ik zie giga prijs verschillen. In aveve 150 euro voor 5m. Bij Pelckmans (online) 99 euro voor 10m, bijna een 1/3. Ik heb ~40m nodig, dus wat rondneuzen kan wel wat besparen... iemand tips voor andere leveranciers?
 
Welke regio?

Op 2dehands kan je dat ook vinden trouwens. Moet je wel geluk hebben met het aantal meters.
 
Ik heb dat gekocht in Genk, maar da’s wat uit de richting. Daar was het 2j geleden net geen €300 voor 10m en incl poortje.
 
Ik heb begin vorige maand een struik geplant, hiervoor wat compost gebruikt met nog wat verse resten in.

Die aarde heb ik natuurlijk genoeg water gegeven en er begon vrij snel ook iets te groeien dat ik niet kende, onkruid dacht ik. We zijn nu wat verder en volgens mij is er een zaadje van een butternut of courgette beginnen kiemen. Lijkt me vrij laat op het jaar, kan ik hier nog wat opbrengst van krijgen?
 
Ik heb begin vorige maand een struik geplant, hiervoor wat compost gebruikt met nog wat verse resten in.

Die aarde heb ik natuurlijk genoeg water gegeven en er begon vrij snel ook iets te groeien dat ik niet kende, onkruid dacht ik. We zijn nu wat verder en volgens mij is er een zaadje van een butternut of courgette beginnen kiemen. Lijkt me vrij laat op het jaar, kan ik hier nog wat opbrengst van krijgen?
Als het niet in de weg staat, zou ik het laten staan. Als het weer goed blijft, kan er zeker nog iets aan komen qua vrucht.

Niet geschoten is altijd mis. :tongue:
 
Tomaten is hier wel opnieuw gene vetten, ik vraag mij toch af of ik iets verkeerd doe.
Dieven weggehaald?
Bij mij staan ze altijd in potten onder een overkapping wegens geen serre, maar nog nooit problemen mee gehad, komen altijd mooi uit. De smaak van de kerstomaatjes dit jaar is wel niet schitterend!
Veel doe ik er niet aan, gewoon paar keer per week dieven weghalen en zien dat ze van in het begin vast hangen aan een deftige stok. En soms eens de kop afknijpen. Heb twee planten staan die twee meter hoog zijn.


Voor de rest hier mooie selder en rabarber. Aan de aubergineplant hangen nu ook knopjes, dat heeft maanden geduurd! Benieuwd of er ook iets aan komt!
Ook de paprika doet het goed. Hangt er ene aan die rood aan het worden is en voor de rest nog een tiental beginnende vruchten!

En voor de rest courgetten hé, courgetten overal! Zal er nog eens wat gaan uitdelen aan de buren!
 
Dieven weggehaald?
Bij mij staan ze altijd in potten onder een overkapping wegens geen serre, maar nog nooit problemen mee gehad, komen altijd mooi uit. De smaak van de kerstomaatjes dit jaar is wel niet schitterend!
Veel doe ik er niet aan, gewoon paar keer per week dieven weghalen en zien dat ze van in het begin vast hangen aan een deftige stok. En soms eens de kop afknijpen. Heb twee planten staan die twee meter hoog zijn.
Jup! Dieven weggehaald, regelmatig meststof gegeven, ... De planten doen het ook goed want ik moet ze regelmatig intoppen als ze >2m worden, maar vruchten is geen succes.

Er begint nu 1 (!) tomaat te verkleuren. Met wat chance kan ik er toch 1 eten deze zomer :biglaugh:

Pepers op het terras gaan als een tiet. Cayennes zijn mooi rood aan het worden, jalapeno voorlopig nog niet.
Al mijn Habaneros staan in de serre spijtig genoeg, met het idee dat die meer warmte nodig hebben maar in die serre groeit er dus niets, dju toch.
 
Jup! Dieven weggehaald, regelmatig meststof gegeven, ... De planten doen het ook goed want ik moet ze regelmatig intoppen als ze >2m worden, maar vruchten is geen succes.

Er begint nu 1 (!) tomaat te verkleuren. Met wat chance kan ik er toch 1 eten deze zomer :biglaugh:

Pepers op het terras gaan als een tiet. Cayennes zijn mooi rood aan het worden, jalapeno voorlopig nog niet.
Al mijn Habaneros staan in de serre spijtig genoeg, met het idee dat die meer warmte nodig hebben maar in die serre groeit er dus niets, dju toch.
Bij mij zijn er ook nog veel groen hoor. Zou ze eens wat zon moeten geven. Ook geen geweldige aantallen, maar wel meer dan één 😄

“Pepers op het terras gaan als een tiet “
Gaan ze meer en meer hangen of … :unsure:
 
Jalapeno duurt wat langer om rood te worden, hier ook nog allemaal groen.

Frigo steekt hier ook vol courgettes en komkommers. :tongue:

Butternut is sinds vorige week echt in gang geschoten qua groei en er hangt nu een tweede vrucht aan. De eerste is al een tijd rijp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan