Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor degenen met een serre, laten jullie die dag en nacht open in deze periode?
Ik ben straks 10d weg en twijfel of ik (een helft van) de deur open zou laten.
 
Voor degenen met een serre, laten jullie die dag en nacht open in deze periode?
Ik ben straks 10d weg en twijfel of ik (een helft van) de deur open zou laten.
hier staat alles al een goeie maand constant open denk ik. Je loopt meer kans op te warme temperaturen dan op onbestaande nachtvorst :p
 
Ik al een dag of 5 kerstomaten aan het eten ondertussen, en mijn eerste vleestomaat begint ook wat rode schijn te geven :love: alles afgetopt ondertussen, ze staan 2 meter hoog :p Gokje genomen met geen nachtvorst (ze staan erin sinds midden april) en het heeft toch opgebracht. Ook al 2 aubergines die schoon aan het groeien zijn.
 
Eerste duidelijke tomatillo vruchtjes zichtbaar hier. Toch heel veel bloemenval gehad op die planten maar denk dat het meer te maken had met de plant die nog wat wilde doorgroeien en niet meteen een probleem van bevruchting, want er zitten wel vaak insecten op. Ook komkommers, courgetten en pompoenen doen het goed qua bevruchting.

Mijn bramen zijn ook bijna rijp :)
 
Stand van zaken (focus op vruchtgewassen + rode biet)

Wel heel content voorlopig, enkel de meloenen moeten dus nog komen. Sluimererwten is op zijn einde, de laatste laat ik hangen voor zaad. Sojaboon en stamboontjes nog geen vruchten aan. Aardbeien en frambozen kan ik met moeite nog volgen. Groene courgette ook al aantal van geoogst, maar geen nieuze vrucht voorlopig dus geen foto van genomen.

Wat gaan jullie doen met al die groenten, want lijkt me teveel om zelf op te krijgen vlak na de oogst?
 
Ik deel ook wel vanalles uit aan familie :)

DSCF7386-X2.jpg

Tomatillo vruchtjes zijn wel cool!

DSCF7674-X2.jpg

Tomaten - plantje cadeau gekregen van een vriendin dus geen enkel idee welk ras dit is :D
 
Wat gaan jullie doen met al die groenten, want lijkt me teveel om zelf op te krijgen vlak na de oogst?
Welkom in een huishouden met een vegan kok. :unsure:

Vorig jaar was enkel de komkommer veel te veel, daar hebben we wel van weggegeven. Dit is wel het eerste jaar met zoveel pompoenen, dus misschien dat we de familie / buren daar ook mee zullen verblijden. :p
 
Welkom in een huishouden met een vegan kok. :unsure:

Vorig jaar was enkel de komkommer veel te veel, daar hebben we wel van weggegeven. Dit is wel het eerste jaar met zoveel pompoenen, dus misschien dat we de familie / buren daar ook mee zullen verblijden. :p

Ja inderdaad. Wij hadden vorig jaar 1 courgetteplant en die courgetten waren veel te veel. Uiteindelijk wilde niemand van de familie nog courgetten krijgen :unsure:


En dit jaar hebben we 2 courgetteplanten 🙈
 
Ja inderdaad. Wij hadden vorig jaar 1 courgetteplant en die courgetten waren veel te veel. Uiteindelijk wilde niemand van de familie nog courgetten krijgen :unsure:


En dit jaar hebben we 2 courgetteplanten 🙈
Courgettes kan je heel makkelijk invriezen. Hier snijden we dat in blokjes en per 500gr in ziplock zakken voor te gebruiken in de soep, spaghettisaus of stoofschotels.
 
Hier ook 2 courgette planten, maar ik gebruik dat als basis voor heel veel soepen. En ik eet elke middag verse soep, dus ik heb het voorlopig nog wel onder controle :love: Die pepers daarentegen. Ik ben de enige thuis die pikant eet en zit met veel te veel pepers. En volgend jaar zet ik er wellicht nog meer, gewoon toffe planten.
 
Hier ook 2 courgette planten, maar ik gebruik dat als basis voor heel veel soepen. En ik eet elke middag verse soep, dus ik heb het voorlopig nog wel onder controle :love: Die pepers daarentegen. Ik ben de enige thuis die pikant eet en zit met veel te veel pepers. En volgend jaar zet ik er wellicht nog meer, gewoon toffe planten.
Drogen en malen tot poeder.
 
Ging ik ook zeggen: gedroogde pepervlokken of -poeder is echt een enorme smaakbom. Natuurlijk zien dat de minder pikante wat apart houdt van de meer pikante :D Enkel jalapenos zijn wat moeilijker te drogen omdat ze een dikke vruchtwand hebben, ik heb vorig jaar wel m'n eigen chipotles gerookt/gedroogd op de bbq en die zijn ook heel lekker.
 
Inderdaad, mijn potjes cayennepoeder van de winkel weggooien en homemade gebruiken voortaan.
De jalapenos lenen zich daar dan inderdaad minder voor. De BBQ vind ik wel een top idee!
 
Courgettes kan je heel makkelijk invriezen. Hier snijden we dat in blokjes en per 500gr in ziplock zakken voor te gebruiken in de soep, spaghettisaus of stoofschotels.

Kleine diepvries en geen plek voor een extra diepvries te zetten (en ook geen goesting voor enkel een courgettendiepvries te zetten) :unsure:




Pepers inderdaad drogen en tot poeder verwerken. Wij hebben een voedseldroger en staat wekelijks op (snoepjes maken voor onze konijnen). Werkt perfect :love:
 
Kleine diepvries en geen plek voor een extra diepvries te zetten (en ook geen goesting voor enkel een courgettendiepvries te zetten) :unsure:




Pepers inderdaad drogen en tot poeder verwerken. Wij hebben een voedseldroger en staat wekelijks op (snoepjes maken voor onze konijnen). Werkt perfect :love:
Welke droger heb je?
 
Welke droger heb je?

Maakt wel heel veel lawaai en dat dan gedurende 8h drogen, dus staat altijd in een aparte kamer

Niet vergeten om de BG affiliate link te gebruiken he :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan