Ervaringen met georganiseerde groepsreizen (Joker, Koning Aap, Kris Kras, etc.)

Er wordt bij het begin ook een pot aangelegd, maar bij het einde van de reis wordt er altijd gedetailleerd waar dat geld naartoe gaat (dikwijls fooien voor gidsen en hotelpersoneel).
Dit dus. Die dame begon dagelijks over cash geld afhalen, en wij kregen nooit in detail te weten waar het nu naartoe ging. Voor hetzelfde geld had die dame daar een handeltje lopen, niet normaal… als ik op reis ben, wil ik niet van ‘‘s morgens vroeg gesprekken hebben over extra cash geld

Na dat 4 ben je dat kotsbeu. Cash geld afhalen was de main activity of the day zeg maar.

Je kan met de meeste organisaties zien welke leeftijden/geslachten er mee gaan, of daar toch naar informeren. Ik zou je aanraden dat te doen vooraleer je je inschrijft voor een groepsreis.

Ik heb er toch een 4-tal goede vrienden aan overgehouden, met sommigen spreek ik wekelijks nog af. Daarnaast ook nog een 10-tal contacten die ik niet regelmatig zie, maar toch af en toe eens mee afspreek in het jaar.
En mijn huidige vriendin ook (en daarvoor nog een paar vakantielieven).

Het hangt er ook van af, één van mijn beste maten heb ik leren kennen op een groepsreis in 2017 en die bleek toen 2 straten van mij af te wonen. We zijn altijd blijven contact houden en ik heb daar nu nog veel contact mee. Mensen die 2 provincies verder wonen, is natuurlijk moeilijker. Het is ook al voldoende als je 1 goed contact overhoudt per reis imo.
Ik heb een 12-13 groepsreizen gedaan en toch veel vrienden/kennissen aan overgehouden.
Dat is pas te zien vanaf een bepaald aantal hoeveel mensen meegaan en of het man vrouw is. Ik geloof dat het 4 was gezien het dan zeker doorgaat.

Nuja, het hangt ervan af waar iedereen vandaan komt en hoe hard er wordt gelobbyd om iets te ondernemen na de reis. In de Whatsappgroepen is het vaak dat iets voorgesteld wordt en er uiteindelijk niemand op reageert terwijl het wel gelezen is.

Ik word volgend jaar 36 en door een relatiebreuk heb ik nog helemaal geen vakantieplannen. Ik ben dus aan het overwegen nog eens een groepsreis te doen. De reis mag gerust wat verder zijn, pakweg drie weken. Ik heb dit vroeger nog met Kriskras en andere gedaan maar daarvoor ben ik al lang te oud. Ook Mundero ofzoiets had een aanbod tot 35 jaar.
Is er iemand die een goede organisatie kent voor mijn leeftijd? Gezien meer en meer mensen in m'n situatie zitten kan ik me inbeelden dat er recent wel al aanbod is bijgekomen. Op zich ben ik niet afkerig van een open leeftijdscategorie, maar zou toch ook niet met enkele vijftigplus koppels willen eindigen.

Ik denk dat Shoestring het best beantwoordt aan die criteria. Is wel veelal Nederlands, overwegend een iets jonger publiek en ik heb de indruk dat men sinds dit jaar volop op de soloreizigers mikt. Of dat doet althans de banner op de website geloven.

Shoestring zit in dezelfde familie als Koning Aap, maar is wat goedkoper. Dus iets goedkopere hotels en heel veel optioneel (excursies). Zelf ben ik er één keer mee op reis geweest (Costa Rica) en dat was wel owkey. De hotels waren vrij deftig, maar door de vele optionele excursies werd het alsnog prijzig.

Sinds een tweetal jaren zijn er ook solreizen van Travelbase maar daar zit wel een leeftijdslimiet op tot en met 39 jaar.

Laatst bewerkt:
Ik word volgend jaar 36 en door een relatiebreuk heb ik nog helemaal geen vakantieplannen. Ik ben dus aan het overwegen nog eens een groepsreis te doen. De reis mag gerust wat verder zijn, pakweg drie weken. Ik heb dit vroeger nog met Kriskras en andere gedaan maar daarvoor ben ik al lang te oud. Ook Mundero ofzoiets had een aanbod tot 35 jaar.
Is er iemand die een goede organisatie kent voor mijn leeftijd? Gezien meer en meer mensen in m'n situatie zitten kan ik me inbeelden dat er recent wel al aanbod is bijgekomen. Op zich ben ik niet afkerig van een open leeftijdscategorie, maar zou toch ook niet met enkele vijftigplus koppels willen eindigen.
Joker, vaak perfecte mix tussen leeftijden. Je kan bij een reis na 6 boekingen ook de leeftijden en geslacht zien van de boekers.

Joker is inderdaad een mogelijkheid.

De laatste jaren ben ik verschillende keren op reis geweest met Mundero. Waren telkens goede ervaringen. Recent werden de leeftijdscategorieën aangepast en verhoogd. De oudste categorie is nu 28-39 jaar

Joker is inderdaad een mogelijkheid.

De laatste jaren ben ik verschillende keren op reis geweest met Mundero. Waren telkens goede ervaringen. Recent werden de leeftijdscategorieën aangepast en verhoogd. De oudste categorie is nu 28-39 jaar
Oh dat wist ik niet, inderdaad een uitgebreid aanbod bij Mundero voor m'n leeftijd!

Heeft er hier iemand al eens een kitesurf groepsreis gedaan? Is nogal niche, dus betwijfel of het echt bestaat voor België.
In NL wel al Ripstar tegengekomen en ben nog aan het twijfelen om daarmee mee te gaan misschien.
Kilroy heeft ook een optie, maar dat lijkt me niet echt een groepsreis (ook al wordt het zo verkocht) aangezien je echt elke datum van het jaar bijna kan selecteren om te vertrekken :')

Heeft er hier iemand al eens een kitesurf groepsreis gedaan? Is nogal niche, dus betwijfel of het echt bestaat voor België.
In NL wel al Ripstar tegengekomen en ben nog aan het twijfelen om daarmee mee te gaan misschien.
Kilroy heeft ook een optie, maar dat lijkt me niet echt een groepsreis (ook al wordt het zo verkocht) aangezien je echt elke datum van het jaar bijna kan selecteren om te vertrekken :')
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb zopas in Azië een eerste keer gekitesurft en wil dit wel meer gaan doen.
Ik weet dat er in Zeeland en Knokke kitesurfscholen zijn met bepaalde data/weken, maar dat is dan niet echt een "groepsreis"...

Nee inderdaad, in de geburen ken ik wel een aantal plaatsen om lessen te pakken. Maar zou echt naar Portugal, Zuid-Afrika,.. whatever willen gaan om X dagen een beach life te leven :p

Terug
Bovenaan