Help!? (zonnige) vakantie gezocht!

Hier eind mei ook 8 dagen Kreta :)
Voor de eerste keer geen pakketreis genomen maar vlucht en hotel apart/rechtstreeks geboekt.

Nu heb ik een nacht meer, vroege vlucht bij aankomst en een avondvlucht terug in vergelijking met dezelfde reis via een touroperator.
Voordeel van touroperator is dat uw transfers wel al inbegrepen zijn.
Als je eindje van luchthaven zit, geen idee hoe openbaar vervoer daar zit :p
 
Voordeel van touroperator is dat uw transfers wel al inbegrepen zijn.
Als je eindje van luchthaven zit, geen idee hoe openbaar vervoer daar zit :p
Ons hotel heeft ook een transferservice, vandaar ;)
We zijn er al geweest en het is maar 20/30min van Heraklion.

Vorig jaar in Turkije ook transfer via het hotel geregeld maar bij Tui konden we hun transfer er niet uit laten.
Dat was wel zalig: luchthaven buiten, minibus in en richting hotel.
Tegen dat Tui daar was zaten wij al op ons gemak aan het zwembad.

Wij zijn wel met een groep van een man of 10 en kunnen dus rap zo’n minibusje vullen. Met die transfers hebben we het een beetje gehad met die lange wachttijden tegen dat die bus vertrekt en met al die stops aan andere hotels.

De laatste keren hadden we iedere keer pech dat er veel stops waren, ofwel moesten we 45min wachten op die bus omdat er nog een reisleider eventjes hallo moest komen zeggen:p

Edit: moest het de eerste keer in een bepaald hotel zijn zou ik ook wel via touroperator gaan, dan heb je toch iets meer zekerheid als er iets niet in orde zou zijn.
Hier kennen we het hotel wel dus dan hebben we die touroperator niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje. Wij vertrekken dit weekend naar Turkije. Onze reispassen zijn beide vervallen, maar blijkbaar is een eID voldoende. De website van Buitenlandse Zaken is wat onduidelijk of we dan wel of niet een e-visum moeten nemen. Weten jullie uit ervaring of een visum nog nodig is voor een eID?
 
Toch besloten van naar Kreta te gaan, wel vaste locatie en geen huurwagen.
Dacht we nemen wel OV voor wat in de buurt te doen, maar google is niet echt behulpzaam. Neem aan dat lokaal de bussen wel duidelijker zijn :p
 
Toch besloten van naar Kreta te gaan, wel vaste locatie en geen huurwagen.
Dacht we nemen wel OV voor wat in de buurt te doen, maar google is niet echt behulpzaam. Neem aan dat lokaal de bussen wel duidelijker zijn :p
Waar ga je? Zijn net een dikke week terug van Chania. Wij vonden Google ook wat tegenvallen wat betreft informatie over Kreta.
 
We willen een actievere vakantie maar weet niet goed waarheen. Liefst mooie natuur. Dachten aan Noorwegen maar als je nu naar de prijzen kijkt is dat enorm duur geworden. Het zou voor augustus zijn.
Wat zijn nog zoal bestemmingen ? Zelf dacht ik nog aan Madeira of de Azoren maar daar vind ik niet zoveel van terug wat je er kan doen. Tips altijd welkom :).
 
Andere kant, in de buurt van Chersonissos

Heb wel wat dingen om te doen al hoor, alleen moet ik er nog geraken :p
Het is soms wel wat opletten met hun Grieks schrift maar op de bussen zelf heb ik hun bestemmingen toch al in het Engels gezien.

Vandaag in Cherso rondgelopen, wij hadden 2 dagen een huurwagen.
Nu de rest van de week wat rondlummelen op het strand.

Wel goed weer op dit moment, verder overwegend Duitsers en Engelsen in ons hotel heb ik de indruk.
Gelukkig niet de luidruchtige soort, maar die Engelse vrouwen hun kledingstijl is toch wel lachen.

Precies alsof die klaar zijn om naar hun werk achter de ramen te vertrekken :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Het is soms wel wat opletten met hun Grieks schrift maar op de bussen zelf heb ik hun bestemmingen toch al in het Engels gezien.

Vandaag in Cherso rondgelopen, wij hadden 2 dagen een huurwagen.
Nu de rest van de week wat rondlummelen op het strand.

Wel goed weer op dit moment, verder overwegend Duitsers en Engelsen in ons hotel heb ik de indruk.
We zullen zien in het hotel.
Heb gezien dat je op TUI ook dingen kan boeken, geen idee of dat kan als je niet via heb geboekt hebt (via Neckermann was goedkoper maar vliegen wel met TUI en is wel zelfde moederbedrijf zeker?) en dan is er precies pick-up aan hotel mogelijk (zal wel meer kosten maar mss handig voor sommige dingen)
 
We willen een actievere vakantie maar weet niet goed waarheen. Liefst mooie natuur. Dachten aan Noorwegen maar als je nu naar de prijzen kijkt is dat enorm duur geworden. Het zou voor augustus zijn.
Wat zijn nog zoal bestemmingen ? Zelf dacht ik nog aan Madeira of de Azoren maar daar vind ik niet zoveel van terug wat je er kan doen. Tips altijd welkom :).
Paar jaar geleden een groepsreis naar Kirgizië gedaan, met voorsprong de mooiste reis die ik al heb gemaakt.
Als je solo gaat, raad ik toch wel aan dat je wat russisch kent. Engels kent er daar bijna niemand.
IJsland is misschien ook een mogelijkheid, Georgië/Armenië ook. Of de Balkan regio
 
Paar jaar geleden een groepsreis naar Kirgizië gedaan, met voorsprong de mooiste reis die ik al heb gemaakt.
Als je solo gaat, raad ik toch wel aan dat je wat russisch kent. Engels kent er daar bijna niemand.
IJsland is misschien ook een mogelijkheid, Georgië/Armenië ook. Of de Balkan regio

Kirgizië inderdaad top van natuur + goedkoop (al moet je met vliegtuigtickets altijd wat gelukkig hebben, is al wat te laat vrees ik).

Je moet zeker geen Russisch kunnen trouwens. Ik heb alles zelf van a tot z geregeld zonder organisatie en dat ging prima.
 
Op zoek naar een zonnige bestemming in november, zonder +10u te moeten vliegen.

Vooral een relaxvakantie (strand/zwembad, lekker eten, ...) maar als er iets te zien is, is dat uiteraard mooi meegenomen.

Iemand tips voor die periode?
 
Hier pas geboekt naar Side (TR)
Gewoon op gemakje tot rust komen.
Vakantie met de kinderen is niet rusten... :)

Iemand een idee wat we in orde moeten hebben van papieren?
Ook al nagevraagd waar we geboekt hebben, maar nog geen reactie
Online lijkt een belgische id voldoende te zijn.
En reisverzekering is anders dan in een EU land
 
Wij gaan volgende week 7 dagen naar Mallorca, all-in voor €900 inclusief vliegtuig en bagage (2 personen) - amper 2u vliegen

ongelooflijk eigenlijk - als het 20 graden is ben ik blij dat ik hier even kan vertrekken (ik kan daar ook werken als dat af en toe eens moet)
 
Op zoek naar een zonnige bestemming in november, zonder +10u te moeten vliegen.

Vooral een relaxvakantie (strand/zwembad, lekker eten, ...) maar als er iets te zien is, is dat uiteraard mooi meegenomen.

Iemand tips voor die periode?
Tenerife? Veel hotels of goedkope appartementen daar en ook wel nog wat te zien.
 
Een vraagje. Wij vertrekken dit weekend naar Turkije. Onze reispassen zijn beide vervallen, maar blijkbaar is een eID voldoende. De website van Buitenlandse Zaken is wat onduidelijk of we dan wel of niet een e-visum moeten nemen. Weten jullie uit ervaring of een visum nog nodig is voor een eID?
Hoe is dat afgelopen?

Volgens ik her en der lees, is gewoon een belgische ID genoeg hoor, en zelfs dan nog, kan je altijd een evisa kopen on arrival in turkije dacht ik.
 
Terug
Bovenaan