Help!? (zonnige) vakantie gezocht!

Niet skien aanzien ik de week ervoor al geweest ben en de mada wilt iets anders. Beetje last minute pas effectief beslissen maar ik wil zien wat er vooral in trek is in die periode.

Intercontinentaal mag wel doch ik weet niet wat de regels tegenwoordig zijn.
 
snachts fris , overdag als de zon schijnt 12-20 c , is echt heel random, en winter is vooral regenseizoen natuurlijk voor vele middellandse kustgebieden
Tot nu toe alle dagen 21 graden en volle zon. Ze maaien hier gewoon het gras en strandbars zijn open. Waarom kopen mensen nog een tweede verblijf aan onze asbestcementkust?
 
Het is dan ook 8 graden warmer als normaal 😉.

Hier in België was het gisteren ook 14graden
Ok, maar algemeen kan je wel stellen dat het klimaat/weer daar pakken beter is.

*De zon staat daar nu even hoog dan hier pakweg Half-april.
* De zon heeft kracht, zelf met zonnecrème bruin je in december
* Ik heb nergens klassieke verwarming gezien, enige wat je daar ziet is airco/ Lucht-lucht warmtepomp
 
Ook eens aant kijken voor de paasvakantie.
We zijn met 6. Dus al moeilijk.
Zit rond de 7000€ … is los er over
Kost zit waarschijnlijk in de vluchten? Welke bestemming?

Ook aan het kijken voor de paasvakantie.

Twijfelen nog tussen wagen of vliegtuig. Ik twijfel of Languedoc, Cote d'azur of Bordeaux voldoende zonzekerheid biedt in april? Er ligt een luchthaven in mijn achtertuin, dus vliegen is wel zeer snel en handig, maar ook duur. Misschien toch weer voor Malaga of Alicante gaan? Ik durf ook gerust airbnb gebruiken en enkel vluchten boeken. Ter plaatse gewoon openbaar vervoer gebruiken.
 
Kost zit waarschijnlijk in de vluchten? Welke bestemming?

Ook aan het kijken voor de paasvakantie.

Twijfelen nog tussen wagen of vliegtuig. Ik twijfel of Languedoc, Cote d'azur of Bordeaux voldoende zonzekerheid biedt in april? Er ligt een luchthaven in mijn achtertuin, dus vliegen is wel zeer snel en handig, maar ook duur. Misschien toch weer voor Malaga of Alicante gaan? Ik durf ook gerust airbnb gebruiken en enkel vluchten boeken. Ter plaatse gewoon openbaar vervoer gebruiken.
Aantal jaar geleden net buiten Malaga gezeten voor enkele dagen. Fantastisch om in België op een vliegtuig te stappen in 9 graden en daar in 21 graden te landen. (Zelfde periode)

Ik herinner me nog zo dat ik ongeveer een uur nadat ik geland was gewoon op een bank in het zonnetje zat en me echt voelde opfleuren. Voor mij dus zeker een aanrader.
 
Gaan toch voor de zomer gaan. Met Pasen zien we nog wel wat we doen.

Hadden eerst eens Turkije gekeken (gewoon weekje luieren) 7/8000€
Vliegtuig Tenerife en daar app huren. Tickets +/-400€*6 + app+eten+auto
Nu (luxe)camping gezien. Languedoc streek. Schat verblijf en autokosten rond de 1500€

Kids blij, wij blij
Gaan in de winter '22 onder ons 2 nog naar Noorwegen
 
Gaan toch voor de zomer gaan. Met Pasen zien we nog wel wat we doen.

Hadden eerst eens Turkije gekeken (gewoon weekje luieren) 7/8000€
Vliegtuig Tenerife en daar app huren. Tickets +/-400€*6 + app+eten+auto
Amai, dat is veel voor een week in Turkije.
Tenerife is wel de prijs voor die vluchten retour...
Nu (luxe)camping gezien. Languedoc streek. Schat verblijf en autokosten rond de 1500€
Dat is zeer goedkoop voor 2 weken? Of heb je een bedrijfswagen? Reken al dik 100 péage tot daar...
Kids blij, wij blij
Gaan in de winter '22 onder ons 2 nog naar Noorwegen
 
Is voor maar 7 dagen hoor :crazy:

Eens op zoek naar een bestemming rond de 1000km vanuit limburg
Suggesties?
 
Laatst bewerkt:
We overwegen om op reis te gaan naar turkije met corendon.

Ik wil graag een annuleringsverzekering nemen, die onze reis terugbetaald, indien mijn partner "of" ik, positief testen op corona.
Is Protections (annuleringsverzekering van corendon) hiervoor goed?
Of raden jullie me een andere aan? (welke?)

thx
 
Ik ga met mijn vrienden deze zomer waarschijnlijk richting zuid frankrijk (nice/marseille).
We zouden de heenrit in 2 delen willen doen omdat we pas in de namiddag kunnen vertrekken.
Iemand een idee voor een leuke stopplaats om te overnachten en savonds eventueel nog wat lekkers te eten?
Een aantal jaar geleden richting Italië zijn we zo gestopt in straatsburg, we hadden graag zoiets gelijkaardigs gevonden. Maar liefst geen grote stad.

EDIT: Het mag liefst zelfs wel een kleiner stadje dan straatsburg zijn zelfs, zodat we makkelijk kunnen parkeren etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met mijn vrienden deze zomer waarschijnlijk richting zuid frankrijk (nice/marseille).
We zouden de heenrit in 2 delen willen doen omdat we pas in de namiddag kunnen vertrekken.
Iemand een idee voor een leuke stopplaats om te overnachten en savonds eventueel nog wat lekkers te eten?
Een aantal jaar geleden richting Italië zijn we zo gestopt in straatsburg, we hadden graag zoiets gelijkaardigs gevonden. Maar liefst geen grote stad.

EDIT: Het mag liefst zelfs wel een kleiner stadje dan straatsburg zijn zelfs, zodat we makkelijk kunnen parkeren etc.

Dijon, Auxerre, Troyes, Lyon.
 
4 Jaar geleden eens naar Marokko geweest en de Toubkal beklommen (= naar boven gewandeld).
Iemand nog tips voor een gelijkaardig tripje? (beschikbare tijd ± 5-9dagen)
 
Zijn hier al mensen op vakantie geweest naar Cyprus in Augustus?
We denken eraan om daar op huwelijksreis te gaan, maar ik lees 34°C gemiddeld ..

Da's niet echt ideaal dan?
 
Beetje zelfde als Turkse riviera.
warmte daar is dragelijker dan hier.

Als het voor te relaxen en wat relaxte excursies ideaal (tenzij je niet van de zon houdt)
 
Deze even schoppen. We zijn aan het kijken om midden tot eind mei nog eens op verlof te gaan voor mijn vrouw moet bevallen (eind augustus). Vereisten zijn:
- Deftig weer (rond de 20 graden)
- Binnen Europa (niet te ver meer vliegen)
- Wat bezienswaardigheden om 10-14 dagen mee gevuld te krijgen. We zullen regelmatig wel een dagje in het hotel blijven afhankelijk van hoe goed ze zich voelt, maar zouden wel graag de optie hebben om wat te bezoeken.

Momenteel staan Sicilië en Marbella op de shortlist, iemand tips/aanraders voor één van deze bestemmingen, of eventueel een andere suggestie?
 
Terug
Bovenaan