Help!? (zonnige) vakantie gezocht!

Om vakantiehuizen te boeken: is Airbnb een betere optie dan booking.com? Bij een eerste zoektocht lijkt dat goedkoper te zijn en er is veel meer beschikbaar. Of wat zijn de mogelijke "pitfalls" van Airbnb?
 
Straf hoe duur die vliegtickets zijn.
3 jaar geleden voor 80 eur heen en terug naar barcelona gevlogen voor 2 personen in mei.
Nu vind ik prijzen van rond de 400 euro.
 
Ik zoek zon voor de paasvakantie, voor 4 personen, waarvan 1 dreumes. De prijzen voor de vluchten van Oostende naar Malaga lijken echter niet compatibel met mijn docentenwedde? Zijn er alternatieven, wacht ik beter nog met kijken/boeken? Het alternatief is de 9 liter benzine verslindende koreaanse SUV nemen en naar de côte d'azur rijden, maar daar is het verblijf niet compatibel met mijn loon en de zekerheid op mooi weer niet optimaal.
 
Wij willen begin mei op (huwelijks)reis gaan binnen Europa voor een week. Indien mijn vriendin door haar zwangerschap nog mag vliegen, zou Cyprus, Malta of Griekenland wel een optie zijn. Anders waarschijnlijk de auto richting het zuiden van Frankrijk of Italië (Noorden of Toscane).

Ervanuit gaan dat het vliegen nog mogelijk is, heeft er iemand ervaringen met Cyprus of Malta? We willen vooral relaxen aan het zwembad (indien het weer het toelaat), maar zeker ook wat bezoeken. En vooral lekker eten.
 
Ik zoek zon voor de paasvakantie, voor 4 personen, waarvan 1 dreumes. De prijzen voor de vluchten van Oostende naar Malaga lijken echter niet compatibel met mijn docentenwedde? Zijn er alternatieven, wacht ik beter nog met kijken/boeken? Het alternatief is de 9 liter benzine verslindende koreaanse SUV nemen en naar de côte d'azur rijden, maar daar is het verblijf niet compatibel met mijn loon en de zekerheid op mooi weer niet optimaal.

Om één of andere reden zijn de vluchten naar Malaga momenteel vrij duur en de opties beperkt.
Een alternatief is op Granada vliegen (tussenstop via Madrid).
 
Wij willen begin mei op (huwelijks)reis gaan binnen Europa voor een week. Indien mijn vriendin door haar zwangerschap nog mag vliegen, zou Cyprus, Malta of Griekenland wel een optie zijn. Anders waarschijnlijk de auto richting het zuiden van Frankrijk of Italië (Noorden of Toscane).

Ervanuit gaan dat het vliegen nog mogelijk is, heeft er iemand ervaringen met Cyprus of Malta? We willen vooral relaxen aan het zwembad (indien het weer het toelaat), maar zeker ook wat bezoeken. En vooral lekker eten.
Oei was het van moeten :laugh:

Malta staat hier ook al enige tijd op lijstje, dachten we mss ergens in juni eens te doen
Of Kreta maar daar ben ik al eens geweest

3 jaar geleden voor 80 eur heen en terug naar barcelona gevlogen voor 2 personen in mei.
Wat eigenlijk schandalig goedkoop is natuurlijk :p
 
Wij willen begin mei op (huwelijks)reis gaan binnen Europa voor een week. Indien mijn vriendin door haar zwangerschap nog mag vliegen, zou Cyprus, Malta of Griekenland wel een optie zijn. Anders waarschijnlijk de auto richting het zuiden van Frankrijk of Italië (Noorden of Toscane).
Malta is goed om te duiken, maar s'avonds redelijk doods. Hotels zijn wel ok.
Cyprus gaat, maar dan vind ik Griekenland beter (meer keuze toch en meer te doen).

Ervanuit gaan dat het vliegen nog mogelijk is, heeft er iemand ervaringen met Cyprus of Malta? We willen vooral relaxen aan het zwembad (indien het weer het toelaat), maar zeker ook wat bezoeken. En vooral lekker eten.
Als het is voor aan het zwembad te liggen en te eten maakt de locatie niet uit he.
Ik snap dat je vriendin zwanger is en je beperkt bent in je opties, maar de locaties die je hier aanhaalt zijn echte goedkopere Ryanair bestemmingen om aan het hotel te blijven plakken. Zou je dan niet beter wachten en achteraf een degelijke huwelijksreis doen?
 
Oei was het van moeten :laugh:

Malta staat hier ook al enige tijd op lijstje, dachten we mss ergens in juni eens te doen
Of Kreta maar daar ben ik al eens geweest
Haha, toch niet :unsure:

Malta is goed om te duiken, maar s'avonds redelijk doods. Hotels zijn wel ok.
Cyprus gaat, maar dan vind ik Griekenland beter (meer keuze toch en meer te doen).


Als het is voor aan het zwembad te liggen en te eten maakt de locatie niet uit he.
Ik snap dat je vriendin zwanger is en je beperkt bent in je opties, maar de locaties die je hier aanhaalt zijn echte goedkopere Ryanair bestemmingen om aan het hotel te blijven plakken. Zou je dan niet beter wachten en achteraf een degelijke huwelijksreis doen?
We willen vooral nu nog op reis gaan omdat het erna niet meer gaat gaan vanwege de bevalling (augustus). Daarom dat we in mei willen gaan.

Het is zeker niet de bedoeling om een week aan het zwembad te hangen, maar willen de mogelijkheid hebben om culturele uitstapjes te doen, maar ook een dag aan het zwembad te hangen als we daar zin in hebben. We zijn in 2018 in Santorini geweest en hebben daar ook uitstapjes gemaakt afwisselend met liggen aan het zwembad. Was eigenlijk ideaal. Griekenland is daarom zeker ook een optie. Het is een beetje de balans vinden tussen niksen en cultuur.

Merci voor de tip in ieder geval.
 
Wij willen begin mei op (huwelijks)reis gaan binnen Europa voor een week. Indien mijn vriendin door haar zwangerschap nog mag vliegen, zou Cyprus, Malta of Griekenland wel een optie zijn. Anders waarschijnlijk de auto richting het zuiden van Frankrijk of Italië (Noorden of Toscane).

Ervanuit gaan dat het vliegen nog mogelijk is, heeft er iemand ervaringen met Cyprus of Malta? We willen vooral relaxen aan het zwembad (indien het weer het toelaat), maar zeker ook wat bezoeken. En vooral lekker eten.
Malta nog niet geweest, wel al vaak bekeken, grootste nadeel is wel dat je er weinig tot geen stranden hebt, vnl veel rotskusten. Qua hotels hangt het er wat vanaf wat je zoekt, ik denk dat er ook minder keuze is qua relax resorts met alles erop en eraan dan in Griekenland en Cyprus.

Cyprus wel al geweest, Paphos. Veel Britten en Russen, wat mij wel wat tegenstak. Wel leuk qua binnenland om met een auto rond te rijden, maar zeker niet beter dan vele Griekse eilanden.

Ik zou dus eerder een Grieks eiland doen. Welk hangt wat af van je wensen natuurlijk en van het klimaat begin mei. Lijkt mij dat bv Rhodos en Kreta wel opties zijn dan, op de iets noordelijkere eilanden kan het weer begin mei nog iets minder zijn. Ook qua bereikbaarheid, met een zwangere vrouw, lijkt mij dat rechtstreekse vluchten een must zijn. Er zijn zoveel leuke, kleinere eilanden, maar daar geraak je vaak enkel per boot of na een 2de binnenlandse vlucht.

Huwelijksreis, dus mag het wat kosten?
 
Laatst bewerkt:
Malta nog niet geweest, wel al vaak bekeken, grootste nadeel is wel dat je er weinig tot geen stranden hebt, vnl veel rotskusten. Qua hotels hangt het er wat vanaf wat je zoekt, ik denk dat de er ook minder keuze is qua relax resorts met alles erop en eraan dan in Griekenland en Cyprus.

Cyprus wel al geweest, Paphos. Veel Britten en Russen, wat mij wel wat tegenstak. Wel leuk qua binnenland om met een auto rond te rijden, maar zeker niet beter dan vele Griekse eilanden.

Ik zou dus eerder een Grieks eiland doen. Welk hangt wat af van je wensen natuurlijk en van het klimaat begin mei. Lijkt mij dat bv Rhodos en Kreta wel opties zijn dan, op de iets noordelijkere eilanden kan het weer begin mei nog iets minder zijn. Ook qua bereikbaarheid, met een zwangere vrouw, lijkt mij dat rechtstreekse vluchten een must zijn. Er zijn zoveel leuke, kleinere eilanden, maar daar geraak je vaak enkel per boot of na een 2de binnenlandse vlucht.

Huwelijksreis, dus mag het wat kosten?
Qua budget hebben we eigenlijk niet gedacht. Laat ons zeggen dat €2000 voor ons 2 voor hotel met ontbijt en vlucht wel de richtprijs is. Het hoeven zeker geen resorts te zijn. Een klein gezellig hotel is ook goed. Dat hadden we in Santorini ook.

Huwelijksreis is ook maar een benaming natuurlijk. Moest mijn vriendin niet bevallen in de zomer, waren we dan wel op reis gegaan.

Ik had inderdaad Phapos op het oog, indien we naar Cyprus gingen. Het is natuurlijk mei, dus qua toerisme zal dat wel meevallen zeker? Al doet uw comment en die van Straddle me wel eerder naar Griekenland neigen.
 
Ik had inderdaad Phapos op het oog, indien we naar Cyprus gingen. Het is natuurlijk mei, dus qua toerisme zal dat wel meevallen zeker? Al doet uw comment en die van Straddle me wel eerder naar Griekenland neigen.

Cyprus is een geweldig land hoor. Ik ga daar nog quasi elk jaar gaan opgraven (wel aan de andere kant van het eiland, in de buurt van Larnaca) dus ik kan u daar wel wat dingen aanraden. Vooral de mix van Griekse, Turkse en Levantijnse invloeden is boeiend (en lekker!), en qua toerisme zal het daar zeker iets rustiger zijn.

Maar als ik echt eerlijk ben, zou ik in uw plaats toch ook eerder voor Griekenland gaan. Dan wel idd eerder Kreta dan het vasteland, als ge toch maar een week tijd hebt. Ik wou Santorini voorstellen maar dat hebt ge blijkbaar al gedaan. Hopelijk hebt ge Akrotiri bezocht, want anders moet ge gewoon terug naar ginder imo.
 
Cyprus is een geweldig land hoor. Ik ga daar nog quasi elk jaar gaan opgraven (wel aan de andere kant van het eiland, in de buurt van Larnaca) dus ik kan u daar wel wat dingen aanraden. Vooral de mix van Griekse, Turkse en Levantijnse invloeden is boeiend (en lekker!), en qua toerisme zal het daar zeker iets rustiger zijn.

Maar als ik echt eerlijk ben, zou ik in uw plaats toch ook eerder voor Griekenland gaan. Dan wel idd eerder Kreta dan het vasteland, als ge toch maar een week tijd hebt. Ik wou Santorini voorstellen maar dat hebt ge blijkbaar al gedaan. Hopelijk hebt ge Akrotiri bezocht, want anders moet ge gewoon terug naar ginder imo.
Merci voor de tip.

Santorini (inclusief Akrotiri) hebben we inderdaad al gedaan en gaan we in de toekomst waarschijnlijk nog eens naar terug.

Kreta staat, door de vorige comments, inderdaad nu bovenaan het lijstje. Ik dacht aan Chania of zijn er andere plekken meer de moeite?
 
Ik (37 jaar) ga eens op vakantie gaan met mijn mama (60 jaar) en we zijn dus op zoek naar een leuke vakantiebestemming. Iemand tips? Aanraders?

Waar zijn we (vooral de mama eigenlijk) naar op zoek:

- Goed weer (kunnen in de zomer gaan, maar ook in sep/okt. Temperatuur om te zwemmen zou nog aangenaam moeten zijn).

- All-in hotel

- Levendig centrum in de buurt van het hotel (met veel terrasjes, winkeltjes, enz...). Zijn niet op zoek naar drukke discotheken waar de jeugd op straat de ziel uit hun lijf staat te kotsen.

- Mogelijkheid om eens een daguitstap te kunnen doen naar een wat grotere stad (zonder 4u op een bus te moeten zitten).

- Op wandelafstand van een strand.
 
Tenerife? (of andere canarische eilanden)

Zon, zee strand in het zuiden maar in het noorden een paar mooie steden (La Laguna bv., universiteitsstad). In buurt van de luxueze hotels (Adeje zou ik wel verkiezen boven los christianos) meer dan genoeg te doen maar geen al te marginale toestanden :). Weer is daar ongeveer altijd wel goed en temperatuurzeewater is ideaal.
 
Wij willen begin mei op (huwelijks)reis gaan binnen Europa voor een week. Indien mijn vriendin door haar zwangerschap nog mag vliegen, zou Cyprus, Malta of Griekenland wel een optie zijn. Anders waarschijnlijk de auto richting het zuiden van Frankrijk of Italië (Noorden of Toscane).

Ervanuit gaan dat het vliegen nog mogelijk is, heeft er iemand ervaringen met Cyprus of Malta? We willen vooral relaxen aan het zwembad (indien het weer het toelaat), maar zeker ook wat bezoeken. En vooral lekker eten.
Ik zou eerder opteren voor een Grieks eiland. De vluchten naar daar zijn goedkoper dan naar Cyprus waardoor je meer waar voor je geld gaat krijgen of een iets leuker hotel kan boeken (wat toch niet onbelangrijk is als je vaak aan het zwembad gaat liggen)
 
Ik zou eerder opteren voor een Grieks eiland. De vluchten naar daar zijn goedkoper dan naar Cyprus waardoor je meer waar voor je geld gaat krijgen of een iets leuker hotel kan boeken (wat toch niet onbelangrijk is als je vaak aan het zwembad gaat liggen)
We hebben ondertussen geboekt voor een week in Chania (Kreta). @Racing_Genk had me privé een bericht gestuurd over Chania, waarvoor dank. We hebben wel een ander hotel genomen. Ook al zag Racing zijn hotel zeker ook de moeite uit. Dus van 6-13 mei zitten we in Kreta. Ik kijk er al naar uit.
 
We hebben ondertussen geboekt voor een week in Chania (Kreta). @Racing_Genk had me privé een bericht gestuurd over Chania, waarvoor dank. We hebben wel een ander hotel genomen. Ook al zag Racing zijn hotel zeker ook de moeite uit. Dus van 6-13 mei zitten we in Kreta. Ik kijk er al naar uit.
Wat is het geworden? Ben ook aan het zien om eind juni week-10 dagen te gaan met vriendin.

Beetje relaxen + wel eens iets bezoeken of wandeling combi
 
Hier eind mei ook 8 dagen Kreta :)
Voor de eerste keer geen pakketreis genomen maar vlucht en hotel apart/rechtstreeks geboekt.

Nu heb ik een nacht meer, vroege vlucht bij aankomst en een avondvlucht terug in vergelijking met dezelfde reis via een touroperator.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan