Japan

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
250px-Flag_of_Japan.svg.png


taal: Japans
munt: Yen
tijdsverschil: +7u (zomer), +8u (winter)
hoofdstad: Tokio
reisdocumenten: Internationaal paspoort, geldig tijdens de volledige duur van het verblijf. (zie url FOD voor meer info!)

nuttige links:

Reisadvies FOD Buitenlandse Zaken België (oa reisdocumenten, inenting, etc)
Officiële dienst Toerisme
Tripadvisor - Wat te doen? (oa Top 10, etc)

Japan, het land van de rijzende zon! Een land met eeuwenoude tradities en gebruiken is een eilandenrijk en bestaat uit vier grote eilanden die samen 98% van het grondgebied beslaan, en verder nog bijna 4000 kleine eilanden. Op het bergachtige hoofdeiland Honshu vindt u de beroemde Mount Fuji, die 3.776 meter boven het omliggende landschap uittorent. De moderne hoofdstad Tokyo is een enorme, bruisende metropool, een mix van westerse en Japanse stijlen.
Japan is een land vol verassingen en tegenstellingen. Daarom is een bezoek aan het spirituele centrum van het land, de stad Kyoto met zijn prachtige heiligdommen en tempels een must. Reis met de hypermoderne Shinkansen-treinen door dit land en ervaar oud en nieuw, welke samen komen in dit fantastische land.

Blogroll (waarvoor dank):
Avondland (Foto's)

Vorige thread:
 
Wij gingen normaal dit jaar voor de 2de keer.
Jammer genoeg is het niet doorgegaan, vanaf dat we terug mogen reizen zijn we weg richting daar.

Naar mijn mening 1 van de beste bestemmingen ter wereld.
 
Ik was pas net op tijd terug binnen. Ik woon in Tokio en was in maart op bezoek in België. Mijn vlucht was juist toen de lockdown begon. Ik kon nog gewoon terug het land in maar als ik een paar dagen later geweest was had ik misschien minder geluk gehad. :)
 
Ik wil graag met mijn vriend naar Japan gaan in 2025 voor de eerste keer. Vooral voor het eten zoals Wagyu, ramen, omurice,... Daarnaast zou ik ook graag naar Tokyo Disney.
 
Ik wil graag met mijn vriend naar Japan gaan in 2025 voor de eerste keer. Vooral voor het eten zoals Wagyu, ramen, omurice,... Daarnaast zou ik ook graag naar Tokyo Disney.
Ik wil graag naar Japan gaan om te kijken naar het eten en 20 kg te vermageren omdat alles daar met champignons is...
 
Ik was pas net op tijd terug binnen. Ik woon in Tokio en was in maart op bezoek in België. Mijn vlucht was juist toen de lockdown begon. Ik kon nog gewoon terug het land in maar als ik een paar dagen later geweest was had ik misschien minder geluk gehad. :)

who are you, where do you live an do you let strangers sleep in your house :)
 
Wij gingen normaal dit jaar voor de 2de keer.
Jammer genoeg is het niet doorgegaan, vanaf dat we terug mogen reizen zijn we weg richting daar.

Naar mijn mening 1 van de beste bestemmingen ter wereld.
Moest je een reisblog bijhouden of gewoon foto's online hebben (géén privé), wil ik ze altijd in de beginpost toevoegen hoor. Beetje zoals de USA topic. Nuttige (reis)informatie is altijd welkom
 
Ik zou graag gaan om:

- Cultuur shock
- Verschil Tokyo - rural area --> uitloop jeugd
- Hoikkaido - SNOW!
- Eten, uiteraard
- markten en kraampjes, street food ftw!
- Shinkansen + bento!
- Onsen

Mijn ouders zijn vorig jaar nog geweest met mn jongste zus en dat zag er gewoon machtig uit!
Je moet (als je het goed wil doen) wel voldoende tijd voorzien
 
Ben in 2019 voor de eerste keer geweest en had graag in 2020 opnieuw geweest maargoed, covid en andere dingen kwamen er tussen. Denk dat 2022 het eerstvolgende realistische jaar zal zijn om terug te gaan want voorjaar zal Japan nog gesloten zijn, in de zomer zijn het de Olympische Spelen (dan ga ik zeker niet) en in het najaar zit je met het typhoonseizoen :p
Er staan paar foto's op mijn instagram if anyone cares https://www.instagram.com/itsbuon/

Vond het eigenlijk niet echt een cultuurshock. Ik wist wat ik kon verwachten en 't was geheel naar verwachting. Heb het waarschijnlijk wel niet aangepakt gelijk de meesten. Geen strak reisschema, geen drukke planning. Gewoon paar dingen opgeschreven die ik graag wou zien en dan dag per dag bekeken wat ik ging doen. Superrelaxed en ben opgeladen teruggekeerd :)
 
Ben in 2019 voor de eerste keer geweest en had graag in 2020 opnieuw geweest maargoed, covid en andere dingen kwamen er tussen. Denk dat 2022 het eerstvolgende realistische jaar zal zijn om terug te gaan want voorjaar zal Japan nog gesloten zijn, in de zomer zijn het de Olympische Spelen (dan ga ik zeker niet) en in het najaar zit je met het typhoonseizoen :p
Er staan paar foto's op mijn instagram if anyone cares https://www.instagram.com/itsbuon/

Vond het eigenlijk niet echt een cultuurshock. Ik wist wat ik kon verwachten en 't was geheel naar verwachting. Heb het waarschijnlijk wel niet aangepakt gelijk de meesten. Geen strak reisschema, geen drukke planning. Gewoon paar dingen opgeschreven die ik graag wou zien en dan dag per dag bekeken wat ik ging doen. Superrelaxed en ben opgeladen teruggekeerd :)
Coole foto's. Cultuurshock ga je niet in Japan vinden denk ik, daarvoor ben je waarschijnlijk 100 jaar te laat anno 2020.
Als de omstandigheden het dit najaar nog zouden toelaten ga ik er nog naar op reis.
 
Coole foto's. Cultuurshock ga je niet in Japan vinden denk ik, daarvoor ben je waarschijnlijk 100 jaar te laat anno 2020.
Als de omstandigheden het dit najaar nog zouden toelaten ga ik er nog naar op reis.

Najaar was goed qua temperaturen (aan de warme kant wel eind september) maar ben toegekomen en vertrokken tussen 2 typhoons in. Alhoewel de reis zelf wreed relaxed was, was het toch stressen of er geen vlucht geannuleerd zou worden. November zou ik wel nog zien zitten, typhoonseizoen voorbij en nog relatief zachte temperaturen.
 
Een cultuurshock ga je inderdaad niet meemaken.
Tenzij je absoluut blind gaat naar japan en dan nog.
Als toerist krijg je maar bepaald deel te zien.

Ik hoop dat ik dit jaar rond Halloween kan gaan en dat er dan wat activiteiten zijn toegelaten.
Heb het geluk gehad om in 2020 er nog geweest te zijn :D
Paar dagen voor de lockdown in België was ik weg (Yes judge me i don't care). Mid maart tot eind maart.
Super rustig was het daar. Amper westerse toeristen, geen chinezen meer. Wel veel activiteiten en bezienswaardigheden dicht.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan normaal voor ons huwelijksreis gaan naar Japan in van 15 september 2021 tot 8 oktober 2021. Toch nog veel onzekerheden voor het moment met dat zelfs de olympische spelen in het gedrang komt en de noodtoestand die voorlopig tot 7 februari van toepassing is en waarschijnlijk zal verlengd worden 😩 hopelijk komt er meer en beter nieuws ook al is het nog 8 maanden te gaan vrees ik er toch al voor.
 
Wij gaan normaal voor ons huwelijksreis gaan naar Japan in van 15 september 2021 tot 8 oktober 2021. Toch nog veel onzekerheden voor het moment met dat zelfs de olympische spelen in het gedrang komt en de noodtoestand die voorlopig tot 7 februari van toepassing is en waarschijnlijk zal verlengd worden 😩 hopelijk komt er meer en beter nieuws ook al is het nog 8 maanden te gaan vrees ik er toch al voor.
Grootste vraag zal zijn wanneer mogen er terug toeristen binnen!


Als toeristen binnen mogen en er heerst nog een noodtoestand, dan zou ik zeker durven aanraden te gaan.
 
Terug
Bovenaan