Kleine reisvraagjes

Revolut werkt dat goed? Beetje betrouwbaar ook?
Werkt heel vlot. Aangeraden is wel om enkel het nodige over te schrijven zodat fondsen niet onverwacht vast zitten omwille van witwascontroles. De basisversie laat enkel €1000 toe om gratis te wisselen, daarboven betaal je 1% commissie, maar dit is normaal gezien nog altijd goedkoper dan dat van Belgische banken.

Ondertussen is het al enkele jaren oud en redelijk groot, dus hun betrouwbaarheid is hoog.
 
We zijn aan het kijken om Colombia te doen (als koppel) - zijn er hier ervaringen, zowel als reis als reisorganisatie?
 
Wij vertrekken richting Keulen morgen voor een weekend maar wij beseffen nu pas dat we een milieusticker nodig hebben ☠️
Kunnen wij zomaar binnen zonder en riskeren we dan gewoon een boete of is er echt controle ergens?

Wat als ik gewoon een milieusticker nog aanvraag, is mijn nummerplaat dan niet gewoon geregistreerd?
 
Wij vertrekken richting Keulen morgen voor een weekend maar wij beseffen nu pas dat we een milieusticker nodig hebben ☠️
Kunnen wij zomaar binnen zonder en riskeren we dan gewoon een boete of is er echt controle ergens?

Wat als ik gewoon een milieusticker nog aanvraag, is mijn nummerplaat dan niet gewoon geregistreerd?
Er zijn geen automatische controles via camera's of zo, dus enkel als de politie dit opmerkt riskeer je een boete. Ik ga jaarlijks meerdere keren naar Duitsland en heb eerlijk gezegd die sticker niet elke keer aangekocht, en nog nooit een boete gehad (maar zou het niet aanraden).

Je kan denk ik in een tankstation die sticker aankopen ter plekke.
 
Al iemand zo'n Milieusticker aangekocht in Nederland via GWK Travelex? Wij gaan morgen naar Keulen en hebben er ook niet aan gedacht...
 
Aan het kijken om met mijn zoontje van 4 jaar naar de Beekse Bergen te gaan. Wat is het min - max aantal dagen?
 
Enkele vraagjes
- Weet iemand een leuk hotelletje of bnb in Brussel voor een midweekje? Budget is belangrijk 😬
- Hoe lang zou een gemiddeld bezoek aan de plantentuin van Meise en Serres van Laken respectievelijk duren? Teveel om beide op 1 dag te doen?
 
Iemand leuke bestemmingen voor een lang weekend op ongeveer 3-4 uur rijden?
Rekeninghoudende met een bijna 2 jarige peuter en een zwangere vrouw...

Leuke plaatsjes in bijvoorbeeld Ardennen, Franse Ardennen, Zwarte Woud, Nederland?
 
Enkele vraagjes
- Weet iemand een leuk hotelletje of bnb in Brussel voor een midweekje? Budget is belangrijk 😬
- Hoe lang zou een gemiddeld bezoek aan de plantentuin van Meise en Serres van Laken respectievelijk duren? Teveel om beide op 1 dag te doen?
Onder de brug? Nee serieus, gewoon kijken op bnb wat er wat leuk uitziet en binnen budget past... Denk dat hotels duurder uitvallen ( te zien wat de wensen zijn ), of eerst gaan kijken via booking en dan de site van het hotel zoeken.

Te zien hoe snel je alles bezoekt (museums, andere dingen ), kan je aan de hand van je bezoekgeschiedenis toch wat inschatten? Meise is wel buiten voor een stuk, ga je afhankelijk zijn van het weer... En kijk ook naar de openingsuren, die verschillen per seizoen.

Moet den Toon dat niet uitzoeken in plaats van de vrouw :p
 
Iemand leuke bestemmingen voor een lang weekend op ongeveer 3-4 uur rijden?
Rekeninghoudende met een bijna 2 jarige peuter en een zwangere vrouw...

Leuke plaatsjes in bijvoorbeeld Ardennen, Franse Ardennen, Zwarte Woud, Nederland?
Opaalkust!
Superrustig en de kleinste gaat de stranden daar keileuk vinden. Meeste brasseries hebben ook kindermenu’s.

Wij zijn toen naar Equihen-Plage geweest en gaan eten in Le Portel denk ik.
 
Opaalkust!
Superrustig en de kleinste gaat de stranden daar keileuk vinden. Meeste brasseries hebben ook kindermenu’s.

Wij zijn toen naar Equihen-Plage geweest en gaan eten in Le Portel denk ik.
Leuk, bedankt voor het idee!
Misschien te combineren met Nausicaa in Boulogne-sur-mer (grootste aquarium in Europe).
 
Ik zit met een Ryanair vlucht van 65 € die ik niet zal gebruiken wegens omstandigheden. Vlucht is voor binnen 2 weken.

Naar het schijnt kan je wel steeds je airport taksen terug vragen?

Ok het is "maar" 65 euro, en de taksen daarvan zullen wellicht rond de 30 euro zijn.

Maar indien er een simpele procedure is om die alsnog terug te vragen, hoor ik het graag.
(of moet ik daarmee wachten tot de vlucht effectief vertrokken is?)
 
Klopt thanks

Ik zie wel dat ze 20 euro administratie aanrekenen. Ticketprijs was 65 €. Pak nu eens dat 30 daarvan "vliegtaks" is dat ik kan terug claimen, hou ik nog 10 euro over :baard:

Wat ik ga doen, is hopen dat de vlucht geannulleerd of met XX aantal uur vertraagd wordt. Dan kan ik ryanair alsnog "suen" voor disrupted flight, en kan ik 250 euro claimen (binnen EU).

En zoniet, kan ik nadien nog steeds die vliegtaks proberen terug te claimen, heb ik toch 10 euro hé. :)
 
Terug
Bovenaan