Kleine reisvraagjes

Nog mensen met een recent Belgisch paspoort die problemen hebben op luchthavens?

Wij hebben deze reis 6 vluchten genomen, telkens moesten ze er een supervisor bijhalen aan de douane omdat mijn vrouw haar nieuw paspoort niet herkent werd/niet in het systeem zat
Ik heb het mijne sinds juli '22 en heb nog geen problemen gehad.
Misschien eens bij je gemeente horen of ze kunnen nakijken wat er mis is? 't Kan misschien een foutje in't systeem zijn dat ze moeten rechtzetten.
 
Ik heb het mijne sinds juli '22 en heb nog geen problemen gehad.
Misschien eens bij je gemeente horen of ze kunnen nakijken wat er mis is? 't Kan misschien een foutje in't systeem zijn dat ze moeten rechtzetten.
Het is er ene van deze zomer. Ziet er anders uit.
Staat blijkbaar op vele internationale luchthavens zoals San Francisco nog niet in hun systeem
 
Iemand die zou kunnen zeggen of ik een nieuw paspoort nodig heb? De buitenkant heeft wat van zijn tekst kwijt. Binnenkant is perfect!

link naar foto

Normaal niet. Mijn vorig paspoort was zwaar verschenen door de zon en ook wat 'afgebladderd', en dat was nog steeds geen enkel probleem.
Het wordt denk ik maar eerst echt problematisch wanneer er scheuren in zitten of pagina's uit gescheurd ofzo zijn.

Je kan altijd bellen naar FOD buitenlandse zaken, of desnoods een mail sturen met een foto. Die dienst is altijd heel toegankelijk voor de meest uiteenlopende (reis)vragen.
 
Normaal niet. Mijn vorig paspoort was zwaar verschenen door de zon en ook wat 'afgebladderd', en dat was nog steeds geen enkel probleem.
Het wordt denk ik maar eerst echt problematisch wanneer er scheuren in zitten of pagina's uit gescheurd ofzo zijn.

Je kan altijd bellen naar FOD buitenlandse zaken, of desnoods een mail sturen met een foto. Die dienst is altijd heel toegankelijk voor de meest uiteenlopende (reis)vragen.
Ok thx! Ik heb de foto gemaild en volgens hen zou dit geen problemen mogen opleveren, maar ze geven uiteraard geen 100% garantie (wat ik wel snap). Ik ga nu op korte termijn naar Londen met de Eurostar. Denk wel dat dit geen probleem mag zijn.
 
ik kan de foto niet zien (img-share sites zijn hier geblokkeerd), maar wij zien hier veel van die paspoorten waar op de buitenkant nauwelijks nog iets herkenbaar te lezen is.
 
Ik betwijfel ook of het echt iets uitmaakt. Op zich is het niet de buitenklant die ertoe doet, maar de binnenkant. Er zijn ook genoeg mensen die zo'n paspoorthoesje hebben en dat levert ook geen problemen op.
 
Vreemde feiten alhier.

Ik vlieg naar Cairo met Aegean Airlines van Brussel met een transit in Athene. De vlucht van Athene naar Cairo wordt uitgevoerd door Egypt Air, vermoedelijk in opdracht van Aegean Airlines. Nu krijg ik vandaag een mailtje van Egypt air dat mijn vlucht geannullerd is:

Hope this email finds you well
Regarding ticket °°°°°°°°°°°
Kindly be informed that °°°°°°°°° ATHCAI has been cancelled
Kindly contact your agent or Aegean airlines in order to change your ticket


Dus ik contacteer Aegean airlines en die komen uit de lucht vallen (pun not intended). Volgens hun informatie is de vlucht bevestigd en ze hebben mij ook die bevestiging doorgemaild. Ik heb nu de eerste mail teruggestuurd met de vraag vanwaar de annulering en waarom Aegean die niet heeft.

Zijn er mensen die ook al zoiets gelijkaardigs hebben meegemaakt?
 
Dit weekend voorspellen ze geen te best weer, net nu we een weekend Antwerpen gepland hadden met de voetbal.
Weet er iemand leuke indooractiviteiten voor een groep van 8?

En wat zijn goede cafés/clubs om uit te gaan?
 
Iemand die zou kunnen zeggen of ik een nieuw paspoort nodig heb? De buitenkant heeft wat van zijn tekst kwijt. Binnenkant is perfect!

link naar foto
:D komaan, maak u daar toch eens geen zorgen over! die ziet er echt nog beter uit dan de mijne hoor, en ik heb er onlangs nog mee Laos in en uitgereisd, transit in abu dhabi, en nog es 2 weken thailand ook....
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
:D komaan, maak u daar toch eens geen zorgen over! die ziet er echt nog beter uit dan de mijne hoor, en ik heb er onlangs nog mee Laos in en uitgereisd, transit in abu dhabi, en nog es 2 weken thailand ook....

Goed om te horen :D, soms lees je van die verhalen dat ze voor het minste mensen tegenhouden...
Ik ga nu met gemak naar Londen!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Even een kleine vraag hier: Wij gaan een week naar Zweden en er is wat onduidelijk wat betreft handbagage. Voor de heenvlucht is dit met Brussels Airlines en zijn dit de normale afmetingen die hierop staan: 55 x 40 x 23 cm, maar voor de terugvlucht (met SAS: Scandinavian Airlines) staat hier dan iets geschreven van een kleine tas met 40x30x15 als afmetingen.

Nochtans als ik wat verder google vind ik op hun site het volgende terug:

Bij vluchten in SAS Go Light mag jij alleen handbagage meenemen. Je handbagage moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • 1 x handbagage + 1 x accessoire
  • 1 tas of koffer: max. 55 x 40 x 23 cm, max. 8 kg
  • 1 accessoire: handtas of laptop. Max. 40 x 30 x 15 cm
Wat is het nu? :unsure: Zou toch maar vreemd zijn als je enkel en alleen een kleine tas mag meenemen, daar krijg je nooit uw gerief is voor 4/5 dagen.
 
je mag 1 tas meenemen van 8 kilogram (en 55x40x23), zo eentje die boven je hoofd past en een handtas of laptop (40x30x15).

Je laatste zin is wel een vreemde redenering: SAS of Brussels airlines weten niet of jij gerief moet meenemen voor 4/5 dagen, het kan zijn dat jij zoals bvb een kind van gescheiden ouders op 2 plaatsen je kleren en andere spullen liggen hebt. 't is jij die moet weten hoeveel bagage je wil meenemen en daarvoor het juiste ticket betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
je mag 1 tas meenemen van 8 kilogram (en 55x40x23), zo eentje die boven je hoofd past en een handtas of laptop (40x30x15).

Je laatste zin is wel een vreemde redenering: SAS of Brussels airlines weten niet of jij gerief moet meenemen voor 4/5 dagen, het kan zijn dat jij zoals bvb een kind van gescheiden ouders op 2 plaatsen je kleren en andere spullen liggen hebt. 't is jij die moet weten hoeveel bagage je wil meenemen en daarvoor het juiste ticket betalen.
Ja, dat vind ik op 't internet ook overal terug, maar vandaar mijn vraag aangezien er op het vliegticket/bookingsformulier (althans hetgeen mijn kameraad ons doorgestuurd heeft) enkel iets staat van die kleine tas (40x30x15).

En ja, dat laatste klopt inderdaad. Maar ik bedoel daarmee, meestal is een tas van 8 kg toch standaard inbegrepen in vluchten?
 
Nochtans als ik wat verder google vind ik op hun site het volgende terug:
Bij SAS Go Light op hun website staat nochtans:
With this ticket option you’ll get an allocated seat when you check in and you can bring a small bag, such as a small handbag or laptop or similar, the bag must fit under the seat in front of you.
en wanneer je verder klikt naar "Carry-on bagage":
No bags included in SAS Go Light.
 
Bij SAS Go Light op hun website staat nochtans:

en wanneer je verder klikt naar "Carry-on bagage":

:rofl: Klopt nog ook.

Ik laat ook eens één keer iemand anders de vliegtickets boeken. Eén keer. :wallbash: Normaal doe ik dat altijd zelf, maar aangezien ik geen zin had om weer maar eens alles zelf te regelen liet ik het dit keer over aan iemand anders. Ik begrijp weer waarom ik dat normaal allemaal zelf doe.

Dan betaal ik maar extra bij, no way dat ik zonder m'n trolley vertrek voor 4/5 dagen hoor.
 
Dan betaal ik maar extra bij, no way dat ik zonder m'n trolley vertrek voor 4/5 dagen hoor.
Ik denk dat dat ook de bedoeling is van die Light...
In search engines onder de prijs van andere maatschappijen duiken maar buiten een tandenborstel en 2 onderbroeken mag je niks meenemen dus kan je opleggen.

Beetje zoals Ryanair al sinds het begin der tijden doet he.
 
Heb net tickets voor Pairi daiza gekocht voor deze zaterdag. Ik zag dat voor deze vrijdag, zaterdag en zondag alles aan 25 euro (kinderen, volwassenen, mensen met beperking) te koop staat. Door de week en volgend weekend is het voor volwassenen 39 euro en zijn er prijsverschillen.

Iemand die dit kan verklaren?
 
Heb net tickets voor Pairi daiza gekocht voor deze zaterdag. Ik zag dat voor deze vrijdag, zaterdag en zondag alles aan 25 euro (kinderen, volwassenen, mensen met beperking) te koop staat. Door de week en volgend weekend is het voor volwassenen 39 euro en zijn er prijsverschillen.

Iemand die dit kan verklaren?
Black Friday?
 
Terug
Bovenaan