Kleine reisvraagjes

Klopt het dat ge voor China een 250euro moet betalen voor een visum?
Iemand ervaring?
 
127 euro als je het zelf doet via de website en hun ambassade in Brussel.
250 euro vind ik terug bij bureau's die de aanvraag voor jou doen. Kan jou heel wat uitzoekwerk schelen maar komt met een prijs.
Is dat dan 1malig of moet dat dan elk jaar gaan betalen als ge terug wilt?
 
Ik vertrek binnen anderhalve week op vakantie. Heb vlucht geboekt met Tui Fly.

Welke documenten moet ik juist afgeven aan de incheckbalie in Zaventem? Als'k naar "myTUI" ga, dan zie ik onderaan bij reisdocumenten "bekijk het e-ticket". Als ik dat open is dat een document met het reisschema en de geboekte verzekering.

Klopt het dat het reisschema hetgene is dat ik moet afgeven? Daar staat ook reserveringsnummer op.

(Heb altijd met sunweb geboekt en daar was dat precies altijd iets duidelijker...).
 
Ik vertrek binnen anderhalve week op vakantie. Heb vlucht geboekt met Tui Fly.

Welke documenten moet ik juist afgeven aan de incheckbalie in Zaventem? Als'k naar "myTUI" ga, dan zie ik onderaan bij reisdocumenten "bekijk het e-ticket". Als ik dat open is dat een document met het reisschema en de geboekte verzekering.

Klopt het dat het reisschema hetgene is dat ik moet afgeven? Daar staat ook reserveringsnummer op.

(Heb altijd met sunweb geboekt en daar was dat precies altijd iets duidelijker...).
Binnen Europa? Reserveringsnummer is genoeg, kan je zelf de check-in doen (ofwel online dag op voorhand of op de luchthaven). Als je dat thuis doet moet je nergens aanschrijven en kan je gewoon je koffers op de band smijten.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Binnen Europa? Reserveringsnummer is genoeg, kan je zelf de check-in doen (ofwel online dag op voorhand of op de luchthaven). Als je dat thuis doet moet je nergens aanschrijven en kan je gewoon je koffers op de band smijten.
Dankjewel! Inderdaad binnen Europa.

Die online check-in snap'k eigenlijk nooit zo goed. Als je alleen handbagage bij hebt is dat uiteraard gemakkelijk, maar als je valies moet inchecken? Dan moet je toch sowieso netjes in de rij gaan staan bij de check-in balie? Welke "winst" haal je daar dan uit?
 
Dankjewel! Inderdaad binnen Europa.

Die online check-in snap'k eigenlijk nooit zo goed. Als je alleen handbagage bij hebt is dat uiteraard gemakkelijk, maar als je valies moet inchecken? Dan moet je toch sowieso netjes in de rij gaan staan bij de check-in balie? Welke "winst" haal je daar dan uit?
Daar is een aparte band voor, moet je meestal niet of zeer kort aanschuiven.
 
Ik vlieg niet zo vaak en nu had ik ze. Mail gekregen van de luchtvaart maatschappij om de geavanceerde passagiers informatie verder aan te vullen.

Ik moet echt een adres opgegeven. Oftewel een adres van de bestemming oftewel een thuisadres. Maakt het uit welk ik kies? Ik vertrek op vakantie binnen een paar dagen.

I
 
Ik vlieg niet zo vaak en nu had ik ze. Mail gekregen van de luchtvaart maatschappij om de geavanceerde passagiers informatie verder aan te vullen.

Ik moet echt een adres opgegeven. Oftewel een adres van de bestemming oftewel een thuisadres. Maakt het uit welk ik kies? Ik vertrek op vakantie binnen een paar dagen.

I
Staat er iets meer bij van info? Ik zou anders gewoon dat van thuis pakken.
 
Iemand ervaring met Skip the counter bij Alamo? (USA)
Doen of niet doen? (1e keer dat ik een auto huur op vakantie)

1e locatie landen we om +-22:10 en kantoor sluit op de luchthaven om 23:00
Auto's zijn gehuurd via sunnycars dus in principe moet er niets mee besproken of geregeld worden.
 
127 euro als je het zelf doet via de website en hun ambassade in Brussel.
250 euro vind ik terug bij bureau's die de aanvraag voor jou doen. Kan jou heel wat uitzoekwerk schelen maar komt met een prijs.


Voor een vlucht naar Taiwan met overstap op het Chinese vasteland.
Ik vermoed dat je geen visum zelf nodig hebt voor China ookal beschouwt men Taiwan als China?

Ofja dat enkel die driedaagse stopover visum van China volstaat.
 
Iemand een goed en betaalbaar idee om begin oktober een citytripke te doen?

Had graag Sevilla gezien en daar is het nog mooi weer.

Maar combinatie met mooi hotel en vlucht is al snel duur :(
 
Iemand een goed en betaalbaar idee om begin oktober een citytripke te doen?

Had graag Sevilla gezien en daar is het nog mooi weer.

Maar combinatie met mooi hotel en vlucht is al snel duur :(

Google flights al gebruikt ?

Niet vastpinnen op bepaalde stad , vertrekluchthaven, datum(indien mogelijk) kan helpen om de prijzen te doen zakken.
 
Iemand die weet waar ik nog een vignet voor Zwitserland kan halen tegen zondag :)
15 winkels gedaan vandaag.
Hebben ze deze in tankstations net voor de Zwitserse grens?
 
Is dat dan 1malig of moet dat dan elk jaar gaan betalen als ge terug wilt?
Hopelijk heb je ondertussen je visum al. De prijs is altijd dezelfde, je hebt keuze tussen single entry 30 of 60 dagen en multiple entry 6 of 12 maanden, langer gaat niet. Het is een hele paperassenwinkel voor accomodatie en tickets die je mee moet geven. Verwerking is 4 dagen en express 3 dagen (dus niet zoveel sneller).

Er zijn online andere verwerkingscentra te vinden, dat zijn derde partijen die een premie vragen voor hun diensten.

Wie tot 72 uur verblijft in Beijing, Shanghai of Guangzhou als tussenstop heeft geen aangekocht visum nodig en kan ter plekke een transitvisum krijgen:

Vluchten tussen Taiwan en China worden gedaan vanuit de internationale terminal (dus met paspoort, douane) en zeer diplomatisch gezegd "geen onderdeel van vasteland China". Een visum is dus vereist en is geen travel hack om in China te raken.
 
Nog mensen met een recent Belgisch paspoort die problemen hebben op luchthavens?

Wij hebben deze reis 6 vluchten genomen, telkens moesten ze er een supervisor bijhalen aan de douane omdat mijn vrouw haar nieuw paspoort niet herkent werd/niet in het systeem zat
 
Terug
Bovenaan