Wij met 6maand oud zoon naar Seattle gevlogen. Huurwagen met kinderstoel daar gehuurd.

Op meeste vluchten kan je ook een sleeping basket gratis krijgen. Dus dan zit je op de eerste middelste rij, vlucht in de air, klappen ze iets uit en dan zo basket aan vastmaken en dan kan de baby daar in slapen.

Ik blijf dit wss teveel herhalen, maar kinderen kunnen echt wel veel aan. Wij hebben altijd al lange en avontuurlijke reizen gedaan met onze kinderen en nog nooit problemen gehad. Gewoon beetje organiseren en juiste mindset hebben
 
Ik blijf dit wss teveel herhalen, maar kinderen kunnen echt wel veel aan. Wij hebben altijd al lange en avontuurlijke reizen gedaan met onze kinderen en nog nooit problemen gehad. Gewoon beetje organiseren en juiste mindset hebben
Kinderen kunnen dat zeker aan. Zelf nog met een vierjarige in een campervan door IJsland geroadtript. Na de terugvlucht wou hij blijven zitten op het vliegtuig om terug te keren. Hebben we uiteindelijk een paar jaar later ook effectief gedaan.
 
Hoe plannen jullie een reis met kinderen? Schakelen jullie de hulp van een reisbureau in of boeken jullie alles zelf? En in het geval van het tweede: hebben jullie goede en betrouwbare websites om een reis from scratch te boeken (vliegtickets, verblijf, uitstap-tips,...)?
Wij doen dit allemaal zelf. We kennen onze kinderen het beste .. dat kan je nooit van een reisbureau verwachten (nood aan middagdut? hoelang kunnen ze stil blijven? pipistops? wanneer wil je eten met hen? kunnen ze tegen de drukte/warmte?)

Enige wat soms moeilijk is om te vinden, zijn praktische hotelkamers waar je met de kinderen kan slapen. Ik bedoel: dat ze niet wakker worden als je later 's avonds binnekomt, met dekking voor de babyfoon in het bijhorende restaurant, etc
 
Aanraders voor de zomervakantie? 1 kindje van 8
Het is een echte waterrat maar kan een beetje cultuur ook wel smaken.
 
Aanraders voor de zomervakantie? 1 kindje van 8
Het is een echte waterrat maar kan een beetje cultuur ook wel smaken.

Er zijn veel aanraders maar zoals bij Merlin veel hangt af van persoonlijke dingen ;)

Budget /reistijd /...

Dat kan zijn van een luxe resort in Turkije met veel glijbanen Aan het zwembad (kusadasi heeft dan ook nog eens een leuk waterpretpark) en ieder badstad in Turkije heeft een klein beetje ruïnes

Of op surflessen vanop een camping in zuid-europa...
 
Er zijn veel aanraders maar zoals bij Merlin veel hangt af van persoonlijke dingen ;)

Budget /reistijd /...

Dat kan zijn van een luxe resort in Turkije met veel glijbanen Aan het zwembad (kusadasi heeft dan ook nog eens een leuk waterpretpark) en ieder badstad in Turkije heeft een klein beetje ruïnes

Of op surflessen vanop een camping in zuid-europa...
Denk dat 4u vliegen wel de max is
 
Nog iemand tips voor autovakantie in Augustus met de kleine van 1,5 jaar? Liefst Frankrijk, maar niet te ver (max rond de 7-8u rijden gezien we toch wat tussenstops gaan nodig hebben?)

Voorkeur voor huisjes, parken of B&B’s met zwembad, idealiter met aparte kamer voor de kleine.
 
Nog iemand tips voor autovakantie in Augustus met de kleine van 1,5 jaar? Liefst Frankrijk, maar niet te ver (max rond de 7-8u rijden gezien we toch wat tussenstops gaan nodig hebben?)

Voorkeur voor huisjes, parken of B&B’s met zwembad, idealiter met aparte kamer voor de kleine.
Wij gaan dit jaar naar een Yelloh village camping en huren daar een hutje. Alle faciliteiten lijken me aanwezig maar toch veel opties om in de buurt uitstappen te doen of rustig een boekje te lezen als de kleine slaapt.
 
Wij gaan volgend jaar graag es richting Napels/Sorrento. Vesuvius bezoeken, Pompeï, Amalfi kust, etc in de paasvakantie. Zomervakantie gaat het ginder te heet worden vrees ik en dan is het humeur van mijn madam onder 0 en krijg ik ze met geen stokken nog de baan op, ze kan echt slecht tegen warmte. Als ik temperaturen van dit jaar en vorig jaar opvraag voor deze periode is het daar toch rap 19-20 graden: perfect.

Idee 1 was om te vliegen en Airbnbke + huurauto, alles zelf te boeken (helaas spreken we geen italiaans, allez, buiten keukenitaliaans :D ) Hoe is het ginder in de regio gesteld qua engels?
Idee 2: aangezien we toch 2 weken van plan waren om weg te zijn: een mobilhome huren en de trip naar ginder in 3 dagen doen met campings onder de baan. Maar ik vrees dat we buiten de toegelaten km gaan vallen. Gaat toch 3500km heen en terug zijn.
Idee 3: tamme toerist -> jetair, tui en co.

Wat zouden jullie doen met een 6 en 9 jarige?
 
Wij gaan volgend jaar graag es richting Napels/Sorrento. Vesuvius bezoeken, Pompeï, Amalfi kust, etc in de paasvakantie. Zomervakantie gaat het ginder te heet worden vrees ik en dan is het humeur van mijn madam onder 0 en krijg ik ze met geen stokken nog de baan op, ze kan echt slecht tegen warmte. Als ik temperaturen van dit jaar en vorig jaar opvraag voor deze periode is het daar toch rap 19-20 graden: perfect.

Idee 1 was om te vliegen en Airbnbke + huurauto, alles zelf te boeken (helaas spreken we geen italiaans, allez, buiten keukenitaliaans :D ) Hoe is het ginder in de regio gesteld qua engels?
Idee 2: aangezien we toch 2 weken van plan waren om weg te zijn: een mobilhome huren en de trip naar ginder in 3 dagen doen met campings onder de baan. Maar ik vrees dat we buiten de toegelaten km gaan vallen. Gaat toch 3500km heen en terug zijn.
Idee 3: tamme toerist -> jetair, tui en co.

Wat zouden jullie doen met een 6 en 9 jarige?
Naar uw broer brengen :unsure:
 
Idee 1 was om te vliegen en Airbnbke + huurauto, alles zelf te boeken (helaas spreken we geen italiaans, allez, buiten keukenitaliaans :D ) Hoe is het ginder in de regio gesteld qua engels?
Idee 2: aangezien we toch 2 weken van plan waren om weg te zijn: een mobilhome huren en de trip naar ginder in 3 dagen doen met campings onder de baan. Maar ik vrees dat we buiten de toegelaten km gaan vallen. Gaat toch 3500km heen en terug zijn.
Idee 3: tamme toerist -> jetair, tui en co.

Wat zouden jullie doen met een 6 en 9 jarige?

Ik zou kiezen voor laatste idee, vlieger op, huurauto aan de vlieghaven en dan richting een huisje/app/hotel.

Mobilhome en 3 dagen heen te veel tijd kwijt. En uitstappen doen met mobilhome in pittoreske dorpjes in Italië, niet echt aan te raden denk ik.
 
Wij gaan dit jaar naar een Yelloh village camping en huren daar een hutje. Alle faciliteiten lijken me aanwezig maar toch veel opties om in de buurt uitstappen te doen of rustig een boekje te lezen als de kleine slaapt.
En welke camping hebben jullie gekozen?
 
Wij gaan volgend jaar graag es richting Napels/Sorrento. Vesuvius bezoeken, Pompeï, Amalfi kust, etc in de paasvakantie. Zomervakantie gaat het ginder te heet worden vrees ik en dan is het humeur van mijn madam onder 0 en krijg ik ze met geen stokken nog de baan op, ze kan echt slecht tegen warmte. Als ik temperaturen van dit jaar en vorig jaar opvraag voor deze periode is het daar toch rap 19-20 graden: perfect.

Idee 1 was om te vliegen en Airbnbke + huurauto, alles zelf te boeken (helaas spreken we geen italiaans, allez, buiten keukenitaliaans :D ) Hoe is het ginder in de regio gesteld qua engels?
Idee 2: aangezien we toch 2 weken van plan waren om weg te zijn: een mobilhome huren en de trip naar ginder in 3 dagen doen met campings onder de baan. Maar ik vrees dat we buiten de toegelaten km gaan vallen. Gaat toch 3500km heen en terug zijn.
Idee 3: tamme toerist -> jetair, tui en co.
Persoonlijk:

* Vliegen op Napels
* Verblijf zoeken in Napels zelf (of Sorrento)
* Geen auto huren, maar openbaar vervoer gebruiken

Ja, een auto is een groot gemak - zeker met kinderen, maar in die regio geraak je overal vlot met het openbaar vervoer en tenzij je ervaring hebt met de Zuid-Italiaanse chaotische rijstijl ga je met minder stress op je bestemming komen :laugh:.
Vraagt natuurlijk wat meer voorbereiding op voorhand, en je hebt wat minder vrijheid omdat je je aan de timings van trein, bus, ferry moet houden. Maar tegelijk is het (voor mij) wel meer een reis/avontuur-gevoel.
 
Les Cascades en Petit Camarguais. Elke camping een kleine week. We gaan in juni dus de prijs viel ook goed mee.
Die Les Cascades ziet me er wel een mooie omgeving uit. Mijn vrouw wil liever dicht aan zee zitten, maar voor mij hoeft dat niet per sé. Wel liefst een omgeving met heuvels of bergen. Ik leef al heel mijn leven in een vlakke regio, dat hoef ik niet nog eens te zien wanneer ik op verlof ben.
 
Terug
Bovenaan