Die Les Cascades ziet me er wel een mooie omgeving uit. Mijn vrouw wil liever dicht aan zee zitten, maar voor mij hoeft dat niet per sé. Wel liefst een omgeving met heuvels of bergen. Ik leef al heel mijn leven in een vlakke regio, dat hoef ik niet nog eens te zien wanneer ik op verlof ben.
Ja je hebt er ook veel aan de kust. Wij doen deze keer de combinatie. Afwachten of de kleine het tof vindt 😊
 
Wij gaan volgend jaar graag es richting Napels/Sorrento. Vesuvius bezoeken, Pompeï, Amalfi kust, etc in de paasvakantie. Zomervakantie gaat het ginder te heet worden vrees ik en dan is het humeur van mijn madam onder 0 en krijg ik ze met geen stokken nog de baan op, ze kan echt slecht tegen warmte. Als ik temperaturen van dit jaar en vorig jaar opvraag voor deze periode is het daar toch rap 19-20 graden: perfect.

Idee 1 was om te vliegen en Airbnbke + huurauto, alles zelf te boeken (helaas spreken we geen italiaans, allez, buiten keukenitaliaans :D ) Hoe is het ginder in de regio gesteld qua engels?
Idee 2: aangezien we toch 2 weken van plan waren om weg te zijn: een mobilhome huren en de trip naar ginder in 3 dagen doen met campings onder de baan. Maar ik vrees dat we buiten de toegelaten km gaan vallen. Gaat toch 3500km heen en terug zijn.
Idee 3: tamme toerist -> jetair, tui en co.

Wat zouden jullie doen met een 6 en 9 jarige?
Wij hebben een paar jaar geleden een soortgelijke reis gemaakt. Eerst twee dagen in Napels en daarna met de Campania Express naar Vico Equinse waar we in een hotel (Aequa Hotel) verbleven met zwembad, tuin en zicht op de baai van Napels. In Vico Equinse kan je zelf ook mooi wandelen en er zijn genoeg restaurants en bars om je avonden te vullen. Tussen Napels en Sorrento heb je met de Campania Express een zeer vlotte treinverbinding tussen alle steden en dorpjes in de baai. Vanuit Vico deden we dan (halve-)dagtripjes naar Sorrento, Herculaneum (of Pompei) en Amalfi (Positano), al moet je voor Amalfi wel een bus nemen en die rit was een avontuur op zich. Je kan die reis nog uitbreiden door vanuit Sorrento verder te reizen met de ferry naar Ischia of Capri en van daar terug naar Napels.

Wil je echt de Amalfitaanse kust bezoeken, dan zou ik wel een auto huren, vanuit Sorrento of Salerno. Enkel Positano is goed bereikbaar met openbaar vervoer, en dat wordt echt overspoeld met toeristen en zelfverklaarde Instagram modellen die op elke hoek van de straat aan een fotoshoot bezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben besloten om ons eerste plan, naar Lissabon vliegen, om te zetten in met de wagen naar Normandië. We hangen een beetje vast aan augustus, en als ik wil doodvallen van de warmte terwijl ik een kinderwagen bergop duw gaan we wel beter gewoon naar Mexico.

Iemand enige ervaring met de streek + kinderen? We verblijven in Trouvillles-sur-Mer, om toch het strand dichtbij te hebben voor de dochter, maar wat uitstapjes met de wagen zijn uiteraard aangewezen.
 
Wij hebben besloten om ons eerste plan, naar Lissabon vliegen, om te zetten in met de wagen naar Normandië. We hangen een beetje vast aan augustus, en als ik wil doodvallen van de warmte terwijl ik een kinderwagen bergop duw gaan we wel beter gewoon naar Mexico.

Iemand enige ervaring met de streek + kinderen? We verblijven in Trouvillles-sur-Mer, om toch het strand dichtbij te hebben voor de dochter, maar wat uitstapjes met de wagen zijn uiteraard aangewezen.
Honfleur lijkt mij wel een must om te bezoeken, is maar een 25 minuutjes rijden.
Misschien een daguitstap maken naar de 1 of meerdere van de D-Day stranden? Sword Beach is het dichtstbijzijnde denk ik.
Bayeux is een uurtje rijden, maar het "Tapijt van Bayeux" moet je misschien wel gezien hebben.
 
Wij hebben besloten om ons eerste plan, naar Lissabon vliegen, om te zetten in met de wagen naar Normandië. We hangen een beetje vast aan augustus, en als ik wil doodvallen van de warmte terwijl ik een kinderwagen bergop duw gaan we wel beter gewoon naar Mexico.

Iemand enige ervaring met de streek + kinderen? We verblijven in Trouvillles-sur-Mer, om toch het strand dichtbij te hebben voor de dochter, maar wat uitstapjes met de wagen zijn uiteraard aangewezen.

Jaloers, ik wil ook nog es die richting uit.

Wij hebben tijdens onze laatste trip die richting uit met de camper op de camping gestaan in Trouville. Camping au chant des Oiseaux met een fenomenaal zicht op de monding van de Seine. Kon je via een klein paadje rechtstreeks naar het strand.

Ik ga met @exCite hierboven akkoord, Honfleur en Bayeux zijn absolute aanraders. En als je de tijd hebt (en de zin om nog zover te bollen, de landingsstranden en het American Cemetery in Colleville sur mer.
 
Zijn hier ouders die al een solo (mini-)vakantie gedaan hebben met één van hun kinderen?

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en ik overweeg om met onze oudste dochter een korte vakantie te doen van een paar dagen. Buiten de vakanties is het allemaal een pak goedkoper. Ik heb dan de volledige tijd voor haar en zou veel minder stress hebben dan met ons 4 en er nog een kleine van anderhalf erbij.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier ouders die al een solo (mini-)vakantie gedaan hebben met één van hun kinderen?
Minivakantie met één van de twee nog niet, daguitstappen wel. Dagje Brussel met Heizel en dinomuseum is altijd een leuke om te doen. Genoeg in de regio daar om een paar dagen te vullen, plantentuin Meise bvb. Als ze wat ouder zijn een twee à drie dagen gaan fietsen met voor hen haalbare afstanden.
 
Wij hebben besloten om ons eerste plan, naar Lissabon vliegen, om te zetten in met de wagen naar Normandië. We hangen een beetje vast aan augustus, en als ik wil doodvallen van de warmte terwijl ik een kinderwagen bergop duw gaan we wel beter gewoon naar Mexico.

Iemand enige ervaring met de streek + kinderen? We verblijven in Trouvillles-sur-Mer, om toch het strand dichtbij te hebben voor de dochter, maar wat uitstapjes met de wagen zijn uiteraard aangewezen.
Het weer in Normandie is grotendeels gelijk als in Belgie, dus als het zoals vorig jaar redelijk fris en nat wordt dan ga je daar ook weinig zon zien. We zijn er vorig jaar in de zomer geweest en hadden eigenlijk nog liever iets verder naar het zuiden doorgereden want het weer was niet bepaald top. Niet tegenstaande dit, was de rest wel zeker de moeite om eens te bezoeken (omgeving Rouen)
 
Zijn hier ouders die al een solo (mini-)vakantie gedaan hebben met één van hun kinderen?

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en ik overweeg om met onze oudste dochter een korte vakantie te doen van een paar dagen. Buiten de vakanties is het allemaal een pak goedkoper. Ik heb dan de volledige tijd voor haar en zou veel minder stress hebben dan met ons 4 en er nog een kleine van anderhalf erbij.
Al 2 jaar een vakantietje alleen met de dochter gedaan, en deze zomer weer.
Wat moet ge weten?
 
Twee jaar geleden Perros-Guirec(Côte de Granit Rose, noord bretagne, atlantische kust) geweest met 7 en 13 jarige. Prachtige, rustige streek. Perfect in een dagje bereikbaar vanuit België. Iets milder klimaat tov zuid bv Frankrijk in de zomer. Ik ben zelf niet zo van de hitte.

Kamping Le Ranolien. Aanrader. Niet superdeluxe, maar leuk, proper en alle ontspanningsmogelijkheden. Zou ik zo opnieuw doen.

Dit jaar een agriturismo/wijndomein aan het Garda meer.

Ook aanraders voor reis met kinderen: Bi Village, in Fazana(Istrië, Kroatië) en Park Albatros village, in San Vincenzo(Toscane, Italië). Beide wat grotere, drukkere campings, maar met alles erop en eraan. Ideaal voor met de kids en van beide campings uit leuke uitstappen te doen.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn de reisplannen voor onze zomer volop aan het voorbereiden. Onze baby gaat dan 9 maand oud zijn. Ik neig meer naar een autoreis i.p.v. vliegtuig omwille van de flexibiliteit en al het gerief dat je sowieso moet meedoen. Momenteel ben ik regio Elzas aan het bekijken: Straatsburg, Vogezen, Colmar, etc. Een van de mooiste regio's in Frankrijk (volgent internet), niet té ver en niet té toeristisch, leuke afwisseling tussen natuur, architectuur, eten/drinken.
 
Wij zijn de reisplannen voor onze zomer volop aan het voorbereiden. Onze baby gaat dan 9 maand oud zijn. Ik neig meer naar een autoreis i.p.v. vliegtuig omwille van de flexibiliteit en al het gerief dat je sowieso moet meedoen. Momenteel ben ik regio Elzas aan het bekijken: Straatsburg, Vogezen, Colmar, etc. Een van de mooiste regio's in Frankrijk (volgent internet), niet té ver en niet té toeristisch, leuke afwisseling tussen natuur, architectuur, eten/drinken.
Vorige zomer naar de Elzas geweest (Vogezen), erg fijne streek inderdaad. En makkelijk te doen met de auto. Wij zaten in Wattwiller, dichtbij Mulhouse.

Deze zomer eerst een paar dagen Lyon en dan kamperen in de Alpen (iets boven Briançon)...
 
Zijn hier ouders die al een solo (mini-)vakantie gedaan hebben met één van hun kinderen?

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en ik overweeg om met onze oudste dochter een korte vakantie te doen van een paar dagen. Buiten de vakanties is het allemaal een pak goedkoper. Ik heb dan de volledige tijd voor haar en zou veel minder stress hebben dan met ons 4 en er nog een kleine van anderhalf erbij.
Benieuwd naar de leeftijd van je dochter.

Ik overweeg ook een minivakantie met mijn dochter (zij is bijna 3), maar ik durf niet goed hoewel ze eigenlijk echt op een leuke leeftijd is.
 
Benieuwd naar de leeftijd van je dochter.

Ik overweeg ook een minivakantie met mijn dochter (zij is bijna 3), maar ik durf niet goed hoewel ze eigenlijk echt op een leuke leeftijd is.
Vier en een klets dus de perfecte leeftijd volgens mij. Niemand die moeilijk doet als ze niet naar school gaan en ze begrijpen al enorm veel.

Al 2 jaar een vakantietje alleen met de dochter gedaan, en deze zomer weer.
Wat moet ge weten?
Hoe oud was/is ze? Last gehad van heimwee naar huis? Missen ze de andere ouder? Hoe bevalt het op zo'n vakantie en wat is de dagindeling?

Vooral 's avonds; samen vroeg naar bed denk ik? Zal wel vermoeiend genoeg zijn. De tetter van die van ons staat niet stil, super leergierig ook.
 
Hoe oud was/is ze?
Ik doe dat sinds ze 3,5 is.

Last gehad van heimwee naar huis? Missen ze de andere ouder?
Neen... allez nu en dan een klein momentje. Maar de dag zit meestal vol genoeg dus dat is snel voorbij.

Hoe bevalt het op zo'n vakantie en wat is de dagindeling?
Ik vind dat heel super. Wij gaan altijd kamperen, en ik kies een camping waar veel te doen is op gebied van speeltuin, zwembad, de zee, een meer, bergen, etc. Daar is de dag gewoon mee vol eigenlijk. Ge moet enkel bereid zijn om mee te gaan in het spel van uw kind. Als de verwachting is "ik steek ze in de speeltuin en ik zit op mijn gsm", dat gaat inderdaad niet lukken.
Dagindeling is dus echt eten - spelen - eten - spelen - eten - avondroutine.
Twee jaar geleden moest ze snachts naar het toilet. Toen hebben we samen naar de sterren gekeken. Daar praat ze nu nog minstens maandelijks over.

Vooral 's avonds; samen vroeg naar bed denk ik?
Als ge op hotel zit, zal het samen gaan slapen zijn, want ge kunt die moeilijk alleen op een kamer leggen. Met kamperen zet ik mij gewoon voor de tent met iets te lezen en te drinken.

Zal wel vermoeiend genoeg zijn.
Yup, but worth it imo.

De tetter van die van ons staat niet stil, super leergierig ook.
Zelfde hier
 
Terug
Bovenaan