Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Weerwolf is wel pittig ja. De “charme” van een oudere houten achtbaan zeker 😝 Vampire was een paar jaar terug ook niet de meest fijne baan meer. Rammelde toen ook serieus 😅 al ben ik al ff niet meer in Walibi geweest.

Mega en hypercoasters zijn +\- hetzelfde qua opzet. Megacoasters worden door Intamin gebouwd, hypercoasters door B&M.

In beide gevallen bijna altijd een combinatie van lange achtbaan, hoog, snel, veel airtime.
Yup, deze zomer in Turkijke in Antalya in park land of legends op hun hypercoaster geweest. Was een hele leuke!
 
Ja, ik wou een huurauto vermijden. :p Al even niet meer de auto gereden.... en de laatste keren was aan het de verkeerde kant van de baan (Ierland). Afin, dat lijkt wel goed te doen dan met de trein, was er wat bezorgd om omdat het naar een ander land is. :p En een 30 minuten met de auto is beter dan 4u rijden.
 
Gisteren afgezakt naar het Boudewijn Seapark. Dat moet 30 jaar geleden zijn dat ik daar nog geweest ben. :)

We hebben een leuke dag gehad, maar je merkt toch echt aan álles dat er geen geld meer in dat park wordt geïnvesteerd... De shows (zeeleeuwen/zeehonden/dolfijnen) waren wel leuk en onze zoon van 2,5 jaar heeft er zijn eerste rollercoaster gedaan (Orca Ride). De Sancta Maria was mijn persoonlijke favoriet. Verder wat kleinere attracties (treintje, paardenmolen, speeltuinen, paardjes op rail, auto's op rail). De glijbaan met rubberboten vond ik wel vrij lullig, gezien je daar je eigen rubberboot gewoon moet meezeulen naar boven op de trappen. Dan is dat toch een pak beter in bijv. Bobbejaanland met een lift voor de bootjes.

Edit

En begin oktober staat de Efteling hier nog op de planning. En half oktober Bobbejaanland. En in de kerstvakantie wil ik nog eens in Phantasialand Wintertraum belanden, dus nog wel wat toffe dingen in de pipeline. :) Vooral benieuwd naar Fury in Bobbejaanland en Baron in de Efteling.
 
Laatst bewerkt:
Is dat haalbaar om phantasialand te bezoeken op 1 dag, dit zonder shows?

Mijn schoonmoeder woont in Limburg dus kunnen we daar tussenstop doen om dan de dag erop te vertrekken.

Daarna dagje park en savonds terug slapen bij schoonmoeder.
 
Is dat haalbaar om phantasialand te bezoeken op 1 dag, dit zonder shows?

Mijn schoonmoeder woont in Limburg dus kunnen we daar tussenstop doen om dan de dag erop te vertrekken.

Daarna dagje park en savonds terug slapen bij schoonmoeder.
Hangt wat af van de drukte, maar dat kan wel.
 
Is dat haalbaar om phantasialand te bezoeken op 1 dag, dit zonder shows?

Mijn schoonmoeder woont in Limburg dus kunnen we daar tussenstop doen om dan de dag erop te vertrekken.

Daarna dagje park en savonds terug slapen bij schoonmoeder.
Zeker mogelijk als het niet te druk is. Dan moet je toch alle belangrijke attracties hebben kunnen doen. Ik mis de Taron, ik moet teruggaan.
 
Is dat haalbaar om phantasialand te bezoeken op 1 dag, dit zonder shows?

Mijn schoonmoeder woont in Limburg dus kunnen we daar tussenstop doen om dan de dag erop te vertrekken.

Daarna dagje park en savonds terug slapen bij schoonmoeder.
zeer zeker. Het is een relatief klein park waar je snel van de ene kant naar de andere kant kunt geraken. Maar natuurlijk als het anderhalf uur aanschuiven is dan niet :)
 
Iemand ervaring met het bezoeken van pretparken tijdens de Halloweenperiode?

Het weer is niet top, maar als het dan ook nog eens over de koppen lopen is, dan ga ik passen.
 
Vorig weekend hele weekend Plopsaland gedaan. Het is natuurlijk nog niet de eigenlijke Halloween en vakantieperiode, het was dan ook nog eens slecht weer voorspeld (hoewel dat uiteindelijk nog zeer goed meeviel) en er was nu toch niet te veel volk. Overal binnen de 10-15min op de attractie. Heel dikwijls zelfs dat we gewoon konden blijven zitten omdat er niemand stond aan te schuiven. Heidi waar je anders dik een uur kan staan hebben we de zondagmiddag 3x na elkaar gedaan. Enige waar we lang hebben mogen aanschuiven was dik 3 kwartier in die nieuwe van Bumba, maar dat was een binnenattractie en op die moment was het goed aan het regenen.
 
Iemand ervaring met het bezoeken van pretparken tijdens de Halloweenperiode?

Het weer is niet top, maar als het dan ook nog eens over de koppen lopen is, dan ga ik passen.

Bobbejaanland een 3-tal jaar geleden gedaan tijdens Halloween, toen viel de drukte best mee ondanks dat er veel speciale Halloween attracties waren. Af en toe eens zo'n speciale attractie waar het langer aanschuiven was (~30 minuten?), maar onze indruk was dat het goed meeviel.
 
Ik heb twee tickets, maar de persoon met wie ik altijd ging, is ziek geworden. Als iemand (gratis) naar BBJ wil met mij, laat maar weten.
 
Wij tickets gescoord voor Phantasialand Wintertraum in de eerste week van januari 2024. Ik kijk er naar uit! Hopelijk valt de drukte wel wat mee. Dit jaar ook geweest in de eerste week van januari en de drukte viel toen best mee. Wel fingers crossed voor geen (wisselvallige) regen zoals toen. 🤞
 
Wij tickets gescoord voor Phantasialand Wintertraum in de eerste week van januari 2024. Ik kijk er naar uit! Hopelijk valt de drukte wel wat mee. Dit jaar ook geweest in de eerste week van januari en de drukte viel toen best mee. Wel fingers crossed voor geen (wisselvallige) regen zoals toen. 🤞
En, hoe was het?
 
Vandaag naar Plopsaland geweest met de kinderen. Ze gaven slecht weer uit maar in De panne was het best aangenaam weer. Geen wind geen regen en 10graden en amper volk, zalig! Voor het eerst op de ride to happiness geweest. Man man wat een rollercoaster!
Staat met stip op nummer 1 van België en Nederland voor mij. Iedere rit is anders en ik heb het geluk gehad om 3x na elkaar hem te doen zonder uit te stappen en 3x een andere ervaring. Die rit heeft gewoon alles en blijft duren.
 
Terug
Bovenaan