Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Ooh, als iemand de komende tijd weet heeft van mooie kortingen, laat gerust weten... :)
Als je klant bent bij Engie kan je enkele kortingen gebruiken. De meeste pretparken staan erbij:
Ook Luminus heeft er:

Deze site heeft ook kortingen:
 
Ik dacht daarnet op de radio gehoord te hebben dat bij aankoop van de Dag Allemaal je één ticket Bobbejaanland gratis krijg als je er eentje koopt.
 
Ik gebruik dikwijls vakantieveiligen.be, zijn geen gigantische kortingen (het is en blijft een veiling) maar voor 4 personen is dit toch dikwijls enkele tientallen euro's die je uitsparen.
 
Codes of acties zoeken via Google loont ook al eens. Zo kwam ik laatst uit op een actie van Toverland waarbij ik deze winter gewoon nog eens gratis met 3 ga.
 
Mijn eerste pretpark deze zomer (ben van plan om er een viertal nog te doen) was Bellewaerde.

Man, man, die Boomerang. Ik kwam daar echt ziek uit... :(
Je wordt daar volledig door elkaar gerammeld en volgens wat ik lees op het internet geraakt men tot 5G.

Vond het geen leuke baan.
Die gaat ook achteruit daar word ik echt misselijk van, vooruit geen probleem maar achteruit 🤮
 
Gisteren dagje Walibi.

Toch best een leuk park, hier en daar wat oudere attracties die wat minder verzorgd waren, maar over het algemeen toch een goede indruk.

Veel rollercoasters toch ook voor toch een op wereldschaal vrij klein park, met als absolute uitblinker de Kondaa, mannekes dat ding gaat snel en hoog. Mijn zoontje van bijna 9 was na die eerste afdaling toch ook efkes stil.

Quasi alles gedaan, sommige dingen 2 keer, behalve wat kleinere "kermisattracties" en de Challenge of Tutanchamon, was telkens vrij lang aanschuiven in vgl met andere attracties. 2x 30 min moeten aanschuiven, de rest was steeds +- 15-20min of minder.

Tickets via vakantieveilingen gekocht, was toch zowat 40% goedkoper.
 
De boomerang had dit weekend wel wat geweest voor mij :unsure:
Door het missen van zijn trekkar is hem in veiligheid gegaan, hebben ze iedereen een voor een eruit moeten halen en via de trapjes naar beneden moeten halen voor ze de wagens los konden maken en terug naar beneden konden. Ik die in die achtbanen ga puur voor de snelheid zou mij echt geamuseerd hebben met mijn hoogtevrees. 😆
 
Gisteren dagje Walibi.

Toch best een leuk park, hier en daar wat oudere attracties die wat minder verzorgd waren, maar over het algemeen toch een goede indruk.

Veel rollercoasters toch ook voor toch een op wereldschaal vrij klein park, met als absolute uitblinker de Kondaa, mannekes dat ding gaat snel en hoog. Mijn zoontje van bijna 9 was na die eerste afdaling toch ook efkes stil.

Quasi alles gedaan, sommige dingen 2 keer, behalve wat kleinere "kermisattracties" en de Challenge of Tutanchamon, was telkens vrij lang aanschuiven in vgl met andere attracties. 2x 30 min moeten aanschuiven, de rest was steeds +- 15-20min of minder.

Tickets via vakantieveilingen gekocht, was toch zowat 40% goedkoper.
Kondaa is inderdaad een topper, staat zeker in mijn top 3 rollercoasters. Vooral de vele keren met negatieve G-krachten maken het zo leuk.
De Vampire daarentegen ga ik nooit meer in. Hoofd nek en oren deden geweldig zeer door altijd tegen de beugel te botsen.
 
Vraag mij af of die mensen daarna nog in zo'n attractie gaan...
Ik weet zo niet of het mij zou beletten terug erin te kruipen. Ik vind de technische kant van zo achtbanen/attracties wel leuk om te bekijken. Op YouTube al redelijk wat filmpjes bekeken waar ze de werking uitleggen, als ik in de wachtrij sta zit ik ook rond te kijken van dat zit daar en dat werkt zo en daar zit die sensor. Op zich weet ge met wat gebeurd is dat alle veiligheidsystemen gewerkt hebben zoals ze moesten en dat er geen ongeval plaatsgevonden heeft. Doordat hij zijn trekkar gemist heeft had hij niet genoeg hoogte en zou hij niet genoeg snelheid gehad hebben om terug achterwaarts door de looping en schroef te raken. Dus is hem op de helling naar boven blijven staan. (Dus ja schoonpa die het leuk vindt om telkens te zeggen "wat als dat pinneke nu afbreekt?" als hem die tak-tak-tak hoort op de helling naar boven.... Dit zou er dus gebeuren. Dan blijf je gewoon staan. 😁
 
Kondaa is inderdaad een topper, staat zeker in mijn top 3 rollercoasters. Vooral de vele keren met negatieve G-krachten maken het zo leuk.
De Vampire daarentegen ga ik nooit meer in. Hoofd nek en oren deden geweldig zeer door altijd tegen de beugel te botsen.
Awel, de Vampire ben ik zelf niet in geweest maar mijn vrouw samen met mijn zoon wel (iemand moet bij de dochter blijven die net te klein is), ze vond die niet zo leuk omdat ze idd heel wat kloppen tegen hoofd en nek te verduren kreeg.

De Kondaa heeft overigens blijkbaar maandag ook 20min stil gestaan ergens bovenaan met volk in. Hoe erg hangt voor mij af op welk punt, als dat ergens is waar je net schuin hangt lijkt me dat toch niet echt leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga volgende week eens naar Plopsaland. Benieuwd naar de "Ride to happiness" wat door velen als één van de beste achtbanen van Europa wordt geacht.
 
Een paar dagen geleden naar Plopsaland geweest. Heide the ride vond ik één van de beste ritjes. Ride to happiness was intens en leuk, maar voor mij misschien een stukje te intens...
 
Terug
Bovenaan