Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Vandaag nog eens met de dochter naar Toverland geweest. De vriendin was er ook eens bij. We hadden dat in februari al een keer gedaan voor de eerste keer en ik had toch wat schrik voor langere wachttijden. Het hielp ook wel dat je een gratis ticket voor de winter krijgt als je voor 1 juli gaat.

Op de toppers na vielen de wachtrijen wel mee. Het was dan ook een dag in het teken van de dochter die nog maar 1m04 aantikt.

De kleine heeft zich weer goed geamuseerd en ik kon nog even in Troy op het einde. Maar 5 minuutjes wachttijd. Eerste keer en toch een erg fijne wilde baan. Deze winter dus nog een keer 😁.Het helpt ook wel dat het maar 1h20 minuten rijden is.
 
Bobbejaanland geweest vandaag (eerste keer)

Op zich wel een proper park en best leuke achtbanen, maar qua thema/sfeer stelt dat wel niks voor.. mijn enige referentie tot nu toe is wel de Efteling dus is misschien niet fair.

Ook wel straf dat er nu in juli geen kat was. Nergens langer dan 5min aanschuiven.. sommige attracties gewoon kunnen blijven zitten om 2x te gaan.

Zal wel door de voorspelde hitte zijn, maar dat viel dus goed mee.
 
Vandaag aangekomen op de camping van Lego Land, morgen en overmorgen het park ingaan. Ben benieuwd.

Tips?
 
Vandaag aangekomen op de camping van Lego Land, morgen en overmorgen het park ingaan. Ben benieuwd.

Tips?
Als't in Billund is: Ook eens naar het Legohuis gaan. Legoland zelf is niet supergroot. En dat zwembad Lalandia. Als dat zwembad met een baby/peuter is moeten ze wel een speciaal soort pamperbroekje aandoen, verkopen ze daar (happy nappy zwemluier).
 
Als't in Billund is: Ook eens naar het Legohuis gaan. Legoland zelf is niet supergroot. En dat zwembad Lalandia. Als dat zwembad met een baby/peuter is moeten ze wel een speciaal soort pamperbroekje aandoen, verkopen ze daar (happy nappy zwemluier).
In Billund ja, toch wel 2 dagen nodig gehad om het park te kunnen bezochten. Was voor mij toch heel veel volk aanwezig.
 
Iemand al eens in Puy Du Fou geweest in Frankrijk? Collega vertelde me dat dat echt heel hard de moeite is.
Beetje laat, maar heb dit park ook bezocht. Ik was ook zwaar onder de indruk. Een mogelijke hinderpaal is dat je dan wel Frans (of Spaans voor Toledo) moet verstaan voor een volle ervaring. Er is ook een simultane vertaling via de app (beschikbaar in het Nederlands) maar dat is niet zo handig.

Het zijn idd allemaal shows van de Romeinse tijd tot de introductie van de kleurenfilm. Het valt best samen te vatten als high-tech musicals, nu wordt er maar 20% van de show "gepraat" of "gezongen" en er wordt veel uitgebeeld zoals gevechten, kunsten met paarden of dans, dus je begrijpt veel van wat er gebeurt.

Ik denk dat 2 dagen het best is om alles op het gemak te doen. De meeste spektakels duren ongeveer 30 minuten maar in volle zomer moet je al 45 minuten voor het begin van elk spektakel beginnen aanschuiven (tot 20 minuten ervoor kan je nog een plekje proberen vinden), daarna wordt het al afgesloten als volzet en je mag ook niet tijdens het spektakel binnen lopen. Per show dien je dus ongeveer 90 minuten tijd te nemen (ernaartoe gaan, aanschuiven en genieten).

De versie in Toledo is kleiner opgevat. Elke bezoeker krijgt daar de kans om een vast parcours te volgen met alle shows en het begint pas om 13u tot 23u. Hoewel de verhalen Spaans zijn zijn de activiteiten wat gelijkaardig aan de Franse moederversie: paardenkunsten, zwaardgevechten, dans, vogelspektakels.
 
Wat is eigenlijk het beste park op max 2u van Gent met kleine kinderen? De oudste is net over 1m30 dus die mag al in best veel attracties, maar de kleinste zal ergens tussen 1m en 1m20 zijn (zal ze eens meten maar ze slaapt nu nog).

Efteling zijn we vorig jaar geweest dus dat is geen optie en Plopsaland ga ik uit principe gewoon niet meer, alles aan Plopsa ademt "we slaan met de glimlach het geld uit uw zakken" en dat gun ik Gertjeuh niet meer.

Walibi, Bobbejaanland en Bellewaerde zijn voor mij te lang geleden om nog te kunnen beoordelen, welk van deze 3 is het leukste met jonge kinderen? Of is het toch de moeite om iets verder te rijden naar Toverland (toch +-2u vanuit Gent)?
 
Wat is eigenlijk het beste park op max 2u van Gent met kleine kinderen? De oudste is net over 1m30 dus die mag al in best veel attracties, maar de kleinste zal ergens tussen 1m en 1m20 zijn (zal ze eens meten maar ze slaapt nu nog).

Efteling zijn we vorig jaar geweest dus dat is geen optie en Plopsaland ga ik uit principe gewoon niet meer, alles aan Plopsa ademt "we slaan met de glimlach het geld uit uw zakken" en dat gun ik Gertjeuh niet meer.

Walibi, Bobbejaanland en Bellewaerde zijn voor mij te lang geleden om nog te kunnen beoordelen, welk van deze 3 is het leukste met jonge kinderen? Of is het toch de moeite om iets verder te rijden naar Toverland (toch +-2u vanuit Gent)?
Toverland kan wel. We zijn daar nu al twee keer geweest en onze koter van net boven de meter mag toch echt in heel veel dingen. Sommige keuzes zijn van park tot park verschillend heb ik al wel gemerkt. Zo mag ze in de Halve Maan in de Efteling, maar het schip in toverland dan weer niet. Nu is dat niet zo erg want er zijn maar pakweg 5 attracties waar ze niet in mag.
 
Toverland kan wel. We zijn daar nu al twee keer geweest en onze koter van net boven de meter mag toch echt in heel veel dingen. Sommige keuzes zijn van park tot park verschillend heb ik al wel gemerkt. Zo mag ze in de Halve Maan in de Efteling, maar het schip in toverland dan weer niet. Nu is dat niet zo erg want er zijn maar pakweg 5 attracties waar ze niet in mag.

Terwijl die Halve Maan in de Efteling voor een schommelschip best een heftige is in de praktijk. Ik kan de gekste rollercoasters hebben, maar op de achterste rij van de Halve Maan ben ik een kleine twee jaar terug even mezelf tegengekomen.😅
 
Terwijl die Halve Maan in de Efteling voor een schommelschip best een heftige is in de praktijk. Ik kan de gekste rollercoasters hebben, maar op de achterste rij van de Halve Maan ben ik een kleine twee jaar terug even mezelf tegengekomen.😅
Ik had me niet op de achterste rij gezet, maar op de derde laatste en dat was met een vierjarige toch ook heftig. Ik denk dat ik nog nooit iemand zo hard heb vastgehouden en ondertussen doodsangsten uitstond. ;) Los daarvan is het wel een leuke attractie natuurlijk.
 
Ik ga binnenkort ook nog eens naar een pretpark en enkele achtbanen uitproberen.

Spijtig genoeg, ben ik altijd vrij snel duizelig en misselijk. :puke:

Iemand die mij een bepaald medicijn kan aanraden dat goed werkt bij de preventie van misselijkheid op achtbanen?
 
Das wel jammer. Vooraan is er echt geen hol te beleven. Gaat me net iets te traag.
De snelheid van uw trein is toch overal dezelfde? Het is niet dat het eerste karretje sneller of trager kan gaan dan het laatste. Als de wel zo is dan heb je een probleem 😛

Wat wel is dat uw eerste kar in een afdaling wat snelheid minder heeft door de rest van de trein die nog op de helling naar boven hangt. Maar langs de andere kant kan die als ze begin van de helling zit nog snelheid bij krijgen doordat ze door de rest dat nog in de afdaling zit geduwd wordt. Maar dat gaan toch minieme verschillen zijn als uw trein niet te lang is. In die Keverbaan treintjes ga je dat inderdaad voelen, maar dat zijn nu ook geen achtbanen he.

Ik ga mij wel nooit vooraan zetten, kan niet te goed tegen hoogtes. Zeker op attracties gelijk die baron 1898 in de Efteling waar ze u eerst x-aantal tijd boven laten hangen recht naar beneden zit ik dan liever op rij 2 of 3. Maar de kick naar snelheid is hoger dan de vrees voor de hoogtes dus krijgen ze mij wel altijd mee. 😎
 
Vorige week nog eens naar Toverland geweest. Is intussen uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie. Als je jarig bent mag je gratis binnen en wij hebben 2 verjaardagen op dezelfde dag in het gezin. Dat maakt het een goedkoop pretparkbezoek. Een beetje cheapass van ons maar onze kinderen willen het al niet meer anders.

Komt bij dat Toverland eigenlijk een heel leuk park is: wachttijden vallen altijd goed mee, personeel is supervriendelijk, overal kraaknet en prachtig aangelegd, het eten is niet duur en stukken beter dat wat je in Plopsa of zo te vreten krijgt. De Fenix vind ik een te gekke achtbaan en ook de Troy mag er wezen.

Vorig jaar viel ons bezoek op de warmste dag van het jaar, het werd 38 graden. Er was toen amper volk in het park. Maar dankzij de vele waterpartijen en schaduw was het best goed te doen. Bleek uiteindelijk mijn leukste pretpark bezoek ooit. Dochter en ik 7 keer in de Fenix gezeten. We mochten zelfs gewoon blijven zitten. Heerlijk.
 
Mijn eerste pretpark deze zomer (ben van plan om er een viertal nog te doen) was Bellewaerde.

Man, man, die Boomerang. Ik kwam daar echt ziek uit... :(
Je wordt daar volledig door elkaar gerammeld en volgens wat ik lees op het internet geraakt men tot 5G.

Vond het geen leuke baan.
 
Terug
Bovenaan