Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Net terug van onze rondreis door Duitsland (en eindigen in Nederland) en de volgende pretparken gedaan:

Europapark (2 dagen + 1 dag waterpark Rulantica): redelijk wat wachttijden jammer genoeg maar wat een topdagen hebben we daar gehad. Toch wel een klasse beter dan bvb Disneyland Parijs. De Blue Fire en de Wodan de favorieten in ons gezin

Legoland Deutschland: qua attracties echt wel de minste maar het ganse lego thema :love2:

Tripsdrill (in Cleebronn): 1 van de oudste parken van Duitsland met een ook een apart dierenpark in het bos ernaast. Een onverwachte topper met een superleuke achtbaan (Karacho). Niet veel volk en een heel uitgestrekt park die ervoor zorgde dat we heel veel wandelden maar ook heel veel attracties konden doen. Echt een aanrader :)

Phantasialand: zalig dagje gehad met een unieke coaster nl de F.L.Y. Wat een ervaring was dat (de jongste wou er wel maar 1 keer op wegens te indrukwekkende ervaring. Qua wachttijden was het max 40 minuten dus we mogen niet klagen :)

en als laatste Toverland: Heel leuk park met niet teveel volk en Phenix was ook wel een topper :). Ook hier opnieuw niet teveel volk
 
Wij gaan in het weekend naar plopsa de Panne met overnachting, nu zondag is het blijkbaar NVA dag ze mogen dat eigenlijk wel aangeven op de site vind ik

Innige deelneming.

Lang moeten aanschuiven in een pretpark is sowieso al zuur. Maar lang moeten wachten voor een nest NVA'ers is helemaal om te sterven.
 
Zou Bart of Jan ook in The ride to happiness plaatsnemen. :biglaugh:

Ik zou dit weekend naar geen enkel pretpark willen gaan. Vreselijk warm en lang aanschuiven (in de loodzware hitte)
 
Voor de kenners, is Kondaa (Walibi) de meest extreme achtbaan in België?
Fury (Bobbejaanland) vond ik te heftig, is dat er dan nog over of juist beter?
 
Voor de kenners, is Kondaa (Walibi) de meest extreme achtbaan in België?
Fury (Bobbejaanland) vond ik te heftig, is dat er dan nog over of juist beter?

Wel 2 verschillende type banen. Fury meer kort en krachtig, Kondaa uitgestrekter maar ook veel stukken met deftige G’s.

Een baan die 4x overkop gaat in 45sec tov een megacoaster als Kondaa voelt toch altijd anders aan.

Persoonlijk vind ik megacoasters of hypercoaster iets chiller als zoiets als Fury
 
Ik ga vrijdag naar de Efteling. Welke attracties zijn volgens jullie een aanrader en een afrader op basis van onderstaande?

Mijn favoriete attractie is snel, maar niet te wild.
Thunder Mountain in Disneyland is voor mij de ideale attractie bijvoorbeeld. Fun maar ik ben niet mottig :)
 
Ik ga vrijdag naar de Efteling. Welke attracties zijn volgens jullie een aanrader en een afrader op basis van onderstaande?

Mijn favoriete attractie is snel, maar niet te wild.
Thunder Mountain in Disneyland is voor mij de ideale attractie bijvoorbeeld. Fun maar ik ben niet mottig :)
  • Vogel Rok (wel in het donker)
  • Max & Moritz
  • Joris en de Draak (schudt wel nogal hevig en heeft een relatief serieuze versnelling in het begin)
  • De Vliegende Hollander (ge wordt waarschijnlijk wel nat op het einde)
  • Eventueel de Python (paar looping maar niet overdreven snel)
Verder zeker ook de darkrides niet skippen (Droomvlucht, Symbolica, Fata Morgana). Heel sfeervol naar mijn mening, maar dat kan deels door de nostalgie komen.
 
  • Vogel Rok (wel in het donker)
  • Max & Moritz
  • Joris en de Draak (schudt wel nogal hevig en heeft een relatief serieuze versnelling in het begin)
  • De Vliegende Hollander (ge wordt waarschijnlijk wel nat op het einde)
  • Eventueel de Python (paar looping maar niet overdreven snel)
Verder zeker ook de darkrides niet skippen (Droomvlucht, Symbolica, Fata Morgana). Heel sfeervol naar mijn mening, maar dat kan deels door de nostalgie komen.
Vogel Rok vind ik echt niets aan. Je ziet niets, je voelt gewoon wat maar geen gevoel van snelheid. Dat is gewoon paar keer draaien en keren in het donker. Daar ben ik echt misselijk uitgekomen.

Zou ik eerder baron 1898 er nog bij zetten. Dat is snelheid zonder dat het echt te wild wordt. 2 keer overkop maar gaat allemaal in ruime wijde bochten zonder echt te wild te gaan. Je mag wel geen hoogtevrees hebben om daar even te hangen.
 
Wel 2 verschillende type banen. Fury meer kort en krachtig, Kondaa uitgestrekter maar ook veel stukken met deftige G’s.

Een baan die 4x overkop gaat in 45sec tov een megacoaster als Kondaa voelt toch altijd anders aan.

Persoonlijk vind ik megacoasters of hypercoaster iets chiller als zoiets als Fury
Bedankt!

Nog even een vraagje, wat is het verschil tussen een megacoaster en een hypercoaster?

---

Heb begrepen dat we best De Weervolf (houten rollercoaster) skippen omdat deze heel veel pijn doet, wat natuurlijk de bedoeling niet is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Nog even een vraagje, wat is het verschil tussen een megacoaster en een hypercoaster?

---

Heb begrepen dat we best De Weervolf (houten rollercoaster) skippen omdat deze heel veel pijn doet, wat natuurlijk de bedoeling niet is.

Weerwolf is wel pittig ja. De “charme” van een oudere houten achtbaan zeker 😝 Vampire was een paar jaar terug ook niet de meest fijne baan meer. Rammelde toen ook serieus 😅 al ben ik al ff niet meer in Walibi geweest.

Mega en hypercoasters zijn +\- hetzelfde qua opzet. Megacoasters worden door Intamin gebouwd, hypercoasters door B&M.

In beide gevallen bijna altijd een combinatie van lange achtbaan, hoog, snel, veel airtime.
 
Vogel Rok vind ik echt niets aan. Je ziet niets, je voelt gewoon wat maar geen gevoel van snelheid. Dat is gewoon paar keer draaien en keren in het donker. Daar ben ik echt misselijk uitgekomen.

Zou ik eerder baron 1898 er nog bij zetten. Dat is snelheid zonder dat het echt te wild wordt. 2 keer overkop maar gaat allemaal in ruime wijde bochten zonder echt te wild te gaan. Je mag wel geen hoogtevrees hebben om daar even te hangen.

Vogel Rok vind ik nog wel fijn.

Maar de Baron is idd wel mijn topper daar. Wel best heel vroeg (direct na opening) gaan want de wachttijden lopen al rap richting 45 minuten. Zelfs een kwartier voor tijd staat daar vaak nog een rij van meer dan een half uur. Je kan dan ook nog beginnen aanschuiven enkele minuten voor het park sluit.
 
Bedankt!

Nog even een vraagje, wat is het verschil tussen een megacoaster en een hypercoaster?

---

Heb begrepen dat we best De Weervolf (houten rollercoaster) skippen omdat deze heel veel pijn doet, wat natuurlijk de bedoeling niet is.

Weerwolf is wel pittig ja. De “charme” van een oudere houten achtbaan zeker 😝 Vampire was een paar jaar terug ook niet de meest fijne baan meer. Rammelde toen ook serieus 😅 al ben ik al ff niet meer in Walibi geweest.

Mega en hypercoasters zijn +\- hetzelfde qua opzet. Megacoasters worden door Intamin gebouwd, hypercoasters door B&M.

In beide gevallen bijna altijd een combinatie van lange achtbaan, hoog, snel, veel airtime.

De Weerwolf vond ik heel leuk. Je wordt wel meer doorheen geschud natuurlijk, maar pijn deed het absoluut niet. Die houten coasters hebben door dat gerammel en gedoe wel een leuk snelheidsgevoel, ook al gaan ze eigenlijk zo snel niet.

De Vampire daarentegen, ik ben er zelf niet op geweest maar mijn vrouw had daar wel pijn aan nek en oren na de rit.

Kondaa is gewoon top, die gaat echt snel én hoog, heel indrukwekkend.
 
Laatst bewerkt:
Hier onlangs zo een paar van die Youtube filmpjes gezien van zo vaste pretparkgangers enzo. Top 25 van beste coasters van Europa, van de wereld, whataver allemaal.

Groot was mijn verrassing dat bij bijna allemaal Ride To Happiness in Plopsaland op nummer 1 stond, boven de F.L.Y, Black Mamba, Blue Fire, Taron en wat nog allemaal. Kanalen als Coaster Studios, Coaster Critic, Theme Park Crazy, ....

Bij 2 hiervan staat de Koonda ook in de top 10 :D
 
Hier onlangs zo een paar van die Youtube filmpjes gezien van zo vaste pretparkgangers enzo. Top 25 van beste coasters van Europa, van de wereld, whataver allemaal.

Groot was mijn verrassing dat bij bijna allemaal Ride To Happiness in Plopsaland op nummer 1 stond, boven de F.L.Y, Black Mamba, Blue Fire, Taron en wat nog allemaal. Kanalen als Coaster Studios, Coaster Critic, Theme Park Crazy, ....

Bij 2 hiervan staat de Koonda ook in de top 10 :D
Van alle die je hier genoemd hebt vind ik Ride To Happiness toch ook by far de meest unieke ervaring.

F.L.Y vind ik puur qua rit niet erg speciaal. De inkleding is dat natuurlijk wel.
 
Terug
Bovenaan