Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Trouwens Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Persoonlijk heb ik iets gelijkaardigs nog nergens gezien dus echt wel uniek.

Heel benieuwd naar om eens te testen deze zomer.
 
Ja en de zonen waren verzot op Heidi the ride. 10x na elkaar deze zonder 1x uit te stappen. Anubis ook 3x na elkaar. 🫣😆 Ik versta niet dat er mensen dan in hoog zomer gaan en dan 1.5u aanschuiven.
Wow! Ik ben in de zomer geweest omdat mijn petekind er was...u ervaring klinkt als muziek in mijn oren. Ik heb lang mogen aanschuiven
 
Vandaag naar Plopsaland geweest met de kinderen. Ze gaven slecht weer uit maar in De panne was het best aangenaam weer. Geen wind geen regen en 10graden en amper volk, zalig! Voor het eerst op de ride to happiness geweest. Man man wat een rollercoaster!
Staat met stip op nummer 1 van België en Nederland voor mij. Iedere rit is anders en ik heb het geluk gehad om 3x na elkaar hem te doen zonder uit te stappen en 3x een andere ervaring. Die rit heeft gewoon alles en blijft duren.
Die is inderdaad wel cool. Twee jaar terug in oktober geweest en er was ook amper iemand. Toch ook een keer of 4-5 er in geweest zonder al te veel aanschuiven. Heel plezante attractie en vooral de buitenwaartse g-krachten die je het gevoel geven om weggeslingerd te worden zijn een mindfuck. Helaas ook al eens op een zomerdag geweest en dan er een uur staan aanschuiven. Je merkt dan wel dat Plopsaland te klein is voor het hoogseizoen. Dan zwijg ik over de kostprijs van de catering.
 
Wij zijn in de kerstvakantie geweest. Gegokt op een dagje dat ze wel regen gaven maar pas tegen 17u (park open tot 19u, uiteindelijk pas vanaf 19u echt regen) en viel allemaal wel mee om aan te schuiven overdag (behalve de tractors) maar da's voor de kindvriendelijke attracties gekeken. Tussen 18 en 19 ervan geprofiteerd (kinderen en partner in Mayaland :D) om snel the ride to happiness te doen en heidi. Beide twee keer na elkaar kunnen doen (wel met uitstappen en toertje lopen :D). In de zomer zie ik dat zo snel niet gebeuren (tenzij ge met een verblijf zit en er extra late openingsuren zijn? Dat volg ik zo niet van Plopsa).

Niet mijn favo park maar ben wel blij dat ik die ritten nog ben gaan doen
 
Wij hebben al 2x in oktober geweest een weekend. Ook 2x weinig volk. Zeker laatste keer was ook zo kwakkel weer voorspeld maar uiteindelijk wel geluk gehad daarmee en weinig regen gekregen. Eens na 19-20u loop je daar bijna alleen, want laatavond openingen door de aanloop naar Halloween op zaterdag. Ride to happiness is trouwens ook zeer leuk in het donker. De lichtjes overal in de omgeving, weinig zien door het donker van de eigenlijke wereld en dan die G-krachten door uw lijf. :love2:
 
Vorige week Magic Kingdom en Universal Orlando gedaan.
Mijn top 5 qua coasters:
1) Velocicoaster - Universal Island of Adventure: holy shit wat een monster. Heel smooth, heel coole hangtime bij de grote loop, gewoon tof verloop. Echt de moeite
2) Hadgrid - Universal Island of Adventure: Enorm leuke coaster die vooral de eerste keer écht dik de moeite is. Maar hij is zeker en vast goed genoeg om nog echt goed te zijn als de verrassingen weg zijn.
3) Tron - Magic Kingdom: damn, echt heel cool uitgewerkt. Net als Hagrid ook leuk om eens op een andere manier op een coaster te zitten als in het klassieke bakje. Zotte snelheden ook.
4) Hulk - Univeral Island of Adventure: Blijft gewoon goed eigenlijk. Heel bruut begin en de adrenaline blijft gewoon gaan tot het einde.
5) Riptide Rocket - Universal: de gimmick dat je je eigen muziek mag kiezen is leuk en het is ook gewoon een brute coaster.

Voor de rest ben ik met ouder te worden toch meer en meer fan van Universal en minder van Disney. Te druk gewoon in Disney en ook gewoon horden vreselijk irritante mensen. Universal is toch meer laid-back eigenlijk.
 
Iemand ervaring met Slagharen pretpark (Nederland). Volgens mij is het niet echt interessant voor volwassenen maar misschien vergis ik mij.
 
Wij zouden met onze kids voor de oudste zijn verjaardag nog eens een pretpark willen doen hij zal dan 3 jaar zijn.

Plopsaland hebben we een abonnement voor dus liefst iets anders, wij hadden gedacht aan Toverland ofzoiet.
 
Toverland is leuk en daar is een overdekt deel, dus met slecht weer zit je ook goed.

Normaal zou ik ook Efteling aanraden, maar naar het schijnt is men daar nu zoveel werken aan het doen (in het park) dat het niet meer de moeite is
 
Wij zouden met onze kids voor de oudste zijn verjaardag nog eens een pretpark willen doen hij zal dan 3 jaar zijn.

Plopsaland hebben we een abonnement voor dus liefst iets anders, wij hadden gedacht aan Toverland ofzoiet.

Toverland, niet twijfelen.

Al paar keer geweest, altijd rustig, weinig aanschuiven, proper park, leuke attracties voor alle leeftijden,…

Heb de indruk dat dit park ook nog niet echt gekend is bij de Vlamingen want je ziet vooral Nederlanders (logisch) en Duitsers.
 
Toverland, niet twijfelen.

Al paar keer geweest, altijd rustig, weinig aanschuiven, proper park, leuke attracties voor alle leeftijden,…

Heb de indruk dat dit park ook nog niet echt gekend is bij de Vlamingen want je ziet vooral Nederlanders (logisch) en Duitsers.
Is er een mogelijkheid ergens in de buurt te overnachten aangezien er geen hotel is, zie 2 Centerparcs tot de optie
 
Is er een mogelijkheid ergens in de buurt te overnachten aangezien er geen hotel is, zie 2 Centerparcs tot de optie

Een bosgalow op Camping De Heldense Bossen. Weliswaar dat klassieke Nederlandse campinggevoel, maar die houten huisjes zijn wat afgelegen...vlak naast het bos en best wel cozy.

Ook leuke uitvalsbasis voor uitstappen in de buurt, hebben ons daar een midweek goed geamuseerd een paar jaar geleden.
 
Terug
Bovenaan