Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Ziezo,
net terug van een eerste keer PHANTASIA LAND
(zondag dus geweest, en gelukkig laatste dag van verlengde weekend dus viel best mee qua volk)


De F.L.Y vond ik wel de beste, echt beestig snelle atractie die soms eens wat trager ging, en dan terug volle bak vooruit. Ook leuk dat "hangen" zoals in de weerwolf

De Taron ook heel leuk, gewoon een razendsnelle rollercoaster

River Quest plezierig en nat, beetje de "radja river " zeg maar

Raik, ook goed, beetje zoals die Taron eigenlijk, ik kan ze niet zo goed uit elkaar houden denk ik

Mystery castle was ook erg leuk omdat je niet wist wat je kon verwachten, zo toch mijn vriendin mee gekregen :D

Tolocan was ook wel een originele die ik tof vond!

Black mamba ook heel erg fun

winja's fear/force, was eigenlijk een soort van Wild Mouse en Nemo attractie (van disneyland) samen, maar ook heel leuk

Colorado adventure is de enigste die ik helaas niet heb kunnen doen (we wouden om 17 u vertrekken om het verkeer voor te zijn, en om een deftig uur terug thuis te zijn...)



Al bij al dus een geslaagde eerste kennismaking. Misschien nog wel eens terug gaan, want er stonden aardig wat "thrill " attracties, en er dus 1 niet kunnen doen.... Ook dat vleermuizenkot was gesloten... al weet ik niet of dat de moeite is

Enige klote vond ik die boomstammetjes: 2 keer staan wachten, en 2 keer defect.... Dus mogen afdruipen.

Ook prijs van eten en drinken viel eig. best mee. 9 euro voor een simpel menu , maar goed, je had gegeten hé. In plopsa lig je dan eerder aan 13 a 15 euro denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Raik, ook goed, beetje zoals die Taron eigenlijk, ik kan ze niet zo goed uit elkaar houden denk ik
De Raik is meer het plezierritje, gaat ook naar achteren dacht ik. De Taron is wel tof met zijn versnellingen. Nadat deze vorige keer in het begin van de dag defect was hebben we die wel 5 keer gedaan ofzo daarna. Je moet wat geluk hebben met het volk in Phantasia.
 
De Raik is meer het plezierritje, gaat ook naar achteren dacht ik. De Taron is wel tof met zijn versnellingen. Nadat deze vorige keer in het begin van de dag defect was hebben we die wel 5 keer gedaan ofzo daarna. Je moet wat geluk hebben met het volk in Phantasia.
Ahja, idd die Raik ging eerst achteruit dat klopt.

Wel zoveel geluk hadden we niet dat we attracties 5 keer konden doen, maar soit, toch het meeste gedaan eigelijk, behalve die Colorado trein.

Voor ons is het wel +3 u rijden, (enkele rit) dus weet niet of ik zo snel nog eens terug zal gaan. Eigelijk moet je dan al haast een weekend boeken hé, zoals we nu deden in de buurt (Keulen).
Idem voor moesten we ooit naar Europa park gaan.

Nu, je kan geen tickets ter plaatste kopen in Phantasia, dus ze kijken zelf wel tot het quota is behaald, denk ik dan?
 
Ahja, idd die Raik ging eerst achteruit dat klopt.

Wel zoveel geluk hadden we niet dat we attracties 5 keer konden doen, maar soit, toch het meeste gedaan eigelijk, behalve die Colorado trein.

Voor ons is het wel +3 u rijden, (enkele rit) dus weet niet of ik zo snel nog eens terug zal gaan. Eigelijk moet je dan al haast een weekend boeken hé, zoals we nu deden in de buurt (Keulen).
Idem voor moesten we ooit naar Europa park gaan.

Nu, je kan geen tickets ter plaatste kopen in Phantasia, dus ze kijken zelf wel tot het quota is behaald, denk ik dan?
Phantasia is gelukkig maar een 2-tal uurtjes vanuit Antwerpen. Europa-park zal voor eenieder hier weel een ander paar mouwen zijn. Ook een park waar je sowieso meer dan een dag voor nodig hebt.

Ook altijd goed in de gaten houden waar je je tickets koopt. Er zijn best wel wat kortingssites en als je leerkrachten kent kan het ook meestal wel een stuk goedkoper via hun kortingen.
 
vrijdag 1ste maal Bobbejaanland gedaan met kinderen (9 en 11) en de Typhoon en de Fury waren toch wel de toppers. Terra Magma ook heel leuk. Je ziet wel dat het een iets ouders park is maar wel proper onderhouden.
 
Het verlengd Hemelvaart weekend naar Ponyparkcity geweest.
Op aanraden van een vriendin die al oudere kinderen heeft en daar vroeger naartoe ging, al in november vastgelegd met wat extra korting.
In vergelijking met de meeste andere vakantieparken die ik al gedaan had, was dit per nacht ondanks de korting nog steeds een stuk duurder en ik was nog niet helemaal overtuigd of het die meerprijs waard zou zijn.

Maar dit was het voor ons zeker wel; heel veel activiteiten (zowel met als zonder pony’s) en allemaal verwerkt in het thema. De kinderen hebben bijna alles meegedaan; enkel de lucky luke poppenkast en de “springbalpaardrace” hebben we gemist.
Het zwembad is heel simpel, maar goed genoeg als afwisseling en verfrissing.
Er is ook nog het grote strand om te zwemmen en spelen.


Voor gevorderde paardrij kinderen is het ponyrijden wsl wat te simpel, maar die van mij vonden de tochtjes door het bos en langs het strand geweldig. Bij het borstelen van de pony’s gingen ze ook altijd op zoek naar “hun” pony’s. M’n zoon heeft zich uren geamuseerd met goud/edelstenen zoeken in de diamantmijn en de bingo avonden vonden ze allebei heel spannend. Van de 5 avonden hadden we nog helemaal niks gewonnen en toch bleven ze gefascineerd hopen; uiteindelijk bij de allerlaatste ronde hadden we dan toch bingo, ze gingen helemaal uit hun dak 😅

We gaan er waarschijnlijk nog komen, eventueel afspreken met vrienden om samen te gaan.
 
net terug van portaventura met een aantal vrienden. leuk park. wel een aantal verouderde attracties die ansich goed werken maar wel veel schokken.

de shambala en red force waren voor mij de toppers.
 
Is er hier iemand al eens in Rulantica geweest?
Is het waterpretpark naast europapark.
Binnen een paar weken zitten we op vakantie op een dik uur rijden.
Ik zou liever europapark doen maar de kinderen zijn echte waterratten en willen liever Rulantica doen.
Is het echt zo groot en geweldig als ze het presenteren? Kan je je daar een hele (of dikke halve dag) amuseren?
 
@Leclerc niet twijfelen zou ik zeggen als je maar een uurtje daar vandaan bent. Wel effe kijken wanneer je juist gaat want er is een weekend in juli wanneer het heel druk is.
 
@Green Mamba europapark zou ook voor de kinderen zijn. Maar ik ben niet zo een zwemmer vandaar dat Rulantica niet mijn voorkeur heeft.
Maar ik offer me met plezier op😁

Dagje voor de papa is met de mtb de bergen in. Dat staat ook paar keer op het programma.
 
@Leclerc
Europapark wordt meestal 2 dagen aangeraden en vond ik zelf ook wel als je alles op het gemakje wilt doen.
Dan is Rulantica misschien iets beter voor 1 dag.
Kan je volgend jaar terug naar die richting en 1-2 dagen europapark inplannen of je kan ook het weer afwachten.

Wist niet dat europapark daar zo een mooi waterpark heeft aangelegd , ziet er heel mooi uit !
 
@Green Mamba europapark zou ook voor de kinderen zijn. Maar ik ben niet zo een zwemmer vandaar dat Rulantica niet mijn voorkeur heeft.
Maar ik offer me met plezier op😁

Dagje voor de papa is met de mtb de bergen in. Dat staat ook paar keer op het programma.
Alleen? Ben ook aant twijfelen om dat in te plannen voor mezelf tijdens de roadtrip naar Duitsland, maar twijfel toch. Ik denk dat ik beter op veilige banen blijf :)
 
Alleen? Ben ook aant twijfelen om dat in te plannen voor mezelf tijdens de roadtrip naar Duitsland, maar twijfel toch. Ik denk dat ik beter op veilige banen blijf :)
Tijdens de familievakanties rij ik altijd alleen.
Heb toch al situaties gehad dat ik ergens in de middle of nowhere zat te sukkelen en bij mezelf dacht “waar ben ik mee bezig”.
Maar kan het niet laten.
 
Wij gaan in augustus richting Antalya. Heb gelezen dat er daar een waterpark/pretpark moet zijn nl. Antalya disneyland the land of legends.

Iemand daar al geweest? Is de moeite?

 
Mijn dagje asterix park

Algemeen:

Heel mooi aangekleed park, en proper, we zijn op maandag geweest in de hoop dat er weinig volk ging zijn.
Maar er was toch vrij veel volk aanwezig (of meer dan gedacht).
(Misschien zat de staking van Disneyland er ook voor iets tussen ? )

Jammer genoeg was ook de single rider lijn niet open.
Moesten we iedere keer toch 20 tot 60 minuten aanschuiven.

We hadden dus net tijd genoeg voor de 7 Thrill rides en 3 splash attracties.
(dus als je echt alles wilt doen is 2 dagen wel aan te raden of zo een voorsteek pas kopen).

Toutatis:
De nieuwste attractie van het park en ik denk mijn favoriete rollercoaster die ik al gedaan heb.
(europapark / universal / alles in België (reeds gedaan).
Heel smooth , veel airtime (je zit enkel vast aan de heupen , dus je hebt veel vrijheid in deze coaster), naar voor en achter.
Jammer dat er zo lange wachtrij was en de single rider niet open was of ik zat er meteen nog eens op :).

net zoals anubis , zit er een deel van de attractie verstopt van het park en dat zorgt toch altijd voor een verrassing.
 
Wij zijn vorige zondag naar de Efteling geweest met kortingskaarten van de AH. :) We waren daar eind december nog maar pas geweest (en gaan in oktober NOG eens, met oma en opa).

Het weer was ideaal en de wachttijden beperkt. Het langste dat wij hebben moeten wachten was 20 à 25 minuten bij Symbolica in het begin, maar daar zit dan ook typisch de ophoping van veel mensen die het park binnen kwamen. Er was zeker veel volk in het park, maar de wachttijden vielen supergoed mee.

Kan weinig slecht zeggen over de Efteling. :)
  • Symbolica: 2x gedaan (als eerste en laatste attractie), onze zoon van 2,5j is nog altijd onder de indruk van de grote walvis die hij daar gezien heeft;
  • Villa Volta: waarschijnlijk de beste mad house die ik ooit gedaan heb (met ook zalige soundtrack);
  • Vogel Rok: deze heeft mij nooit kunnen bekoren... de rollercoaster op zich is wel okee, maar ik vind de ride gewoon té dark, daar hadden ze meer mee kunnen doen;
  • Droomvlucht: ook een heel mooie attractie, ik vind deze nog net iets leuker/mooier dan Symbolica;
  • Carnival Festival: ook tof voor de klein mannen;
  • Python: fun, maar toch een coaster die bij mij wat gedateerd begint aan te voelen, ik vind dat de Efteling stilaan een opvolger moet voorzien;
  • Joris en de Draak: toch wel de beste wooden coaster die ik al gedaan heb (en dan zijn de tegenstanders de Weerwolf in Walibi en Heidi the Ride in Plopsaland, dus nog niet veel "concurrenten" gedaan eigenlijk :) ). De Weerwolf heeft wel grotere drops.
  • Vliegende Hollander: ook een heel goeie waterattractie, met toffe intro in het begin;
  • Piraña: ik was zeiknat en de rest not so much, ik ben niet meer mee gegaan voor een tweede keer;
  • Pagode: rustige klassieker, hoog, maar eigenlijk ook niet zo heel hoog (45 meter);
  • Baron 1898: jammer genoeg niet gedaan, zal voor in oktober zijn;
  • Max & Moritz: fijne family coaster, die ook best snel gaat in de tweede ronde.
Ik kijk wel uit om in oktober nog een keertje terug te gaan.
 
Mijn dagje asterix park

Algemeen:

Heel mooi aangekleed park, en proper, we zijn op maandag geweest in de hoop dat er weinig volk ging zijn.
Maar er was toch vrij veel volk aanwezig (of meer dan gedacht).
(Misschien zat de staking van Disneyland er ook voor iets tussen ? )

Jammer genoeg was ook de single rider lijn niet open.
Moesten we iedere keer toch 20 tot 60 minuten aanschuiven.

We hadden dus net tijd genoeg voor de 7 Thrill rides en 3 splash attracties.
(dus als je echt alles wilt doen is 2 dagen wel aan te raden of zo een voorsteek pas kopen).

Toutatis:
De nieuwste attractie van het park en ik denk mijn favoriete rollercoaster die ik al gedaan heb.
(europapark / universal / alles in België (reeds gedaan).
Heel smooth , veel airtime (je zit enkel vast aan de heupen , dus je hebt veel vrijheid in deze coaster), naar voor en achter.
Jammer dat er zo lange wachtrij was en de single rider niet open was of ik zat er meteen nog eens op :).

net zoals anubis , zit er een deel van de attractie verstopt van het park en dat zorgt toch altijd voor een verrassing.
Nice, dat park staat hier (samen met Europapark) ook nog op mijn verlanglijstje.

Als ik zo een POV kijk van Toutatis, krijg ik ook wat Taron-vibes (Phantasialand) met die launches en bochten. :)
 
Terug
Bovenaan