Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Al veel vergane glorie, vooral in het Sprookjesbos.
oei, als ge dat vergane glorie vindt dan denk ik dat ge eens int boudewijnpark moet gaan zien. De efteling onderhoudt hun dingen wel echt heel goed. Ge kunt het misschien eerder hebben over de oudere technieken die aanwezig zijn (gezien ze niet alles zomaar neersmijten :v)?
 
oei, als ge dat vergane glorie vindt dan denk ik dat ge eens int boudewijnpark moet gaan zien. De efteling onderhoudt hun dingen wel echt heel goed. Ge kunt het misschien eerder hebben over de oudere technieken die aanwezig zijn (gezien ze niet alles zomaar neersmijten :v)?
Ja dat van het dolfinarium weet ik en is veel erger, maar da's omdat er geen toekomst in dat park zit. Eens de dolfijnen daar weg zijn is het gepasseerd met dat park vrees ik.
 
Hier last minute beslist om morgen of maandag naar ofwel Phantasialand ofwel naar winter Efteling te gaan... iemand een idee qua drukte daar in deze tijd van 't jaar? :) Ik verwacht Efteling toch semi-druk?
 
Die prijs stijging van Plopsaland terug zeg 😡

48,5€ vanaf 1m. Voor een volwassen persoon vind ik die prijs nog zo slecht niet en kan ik dat begrijpen. Maar voor een kind? Die van ons waren ergens tussen 3-4 jaar toen ze de meter al gepasseerd waren en volle pot te betalen. En dan zijn er al een paar attracties waar een minimum lengte vereist is dus ook al betaal je volle pot dan nog kan je niet in alles in. Zou het toch meer op prijs stellen als ze voor het kinderpark bij uitstek wat meer rekening houden met kinderen en nog ergens een tussentarief gebruiken. Wij zijn met ons vier zijn voor een dag 200€ kwijt voor een dagje. Laat staan gezinnen met 3-4 kinderen zeg.
 
Die prijs stijging van Plopsaland terug zeg 😡

48,5€ vanaf 1m. Voor een volwassen persoon vind ik die prijs nog zo slecht niet en kan ik dat begrijpen. Maar voor een kind? Die van ons waren ergens tussen 3-4 jaar toen ze de meter al gepasseerd waren en volle pot te betalen. En dan zijn er al een paar attracties waar een minimum lengte vereist is dus ook al betaal je volle pot dan nog kan je niet in alles in. Zou het toch meer op prijs stellen als ze voor het kinderpark bij uitstek wat meer rekening houden met kinderen en nog ergens een tussentarief gebruiken. Wij zijn met ons vier zijn voor een dag 200€ kwijt voor een dagje. Laat staan gezinnen met 3-4 kinderen zeg.
Gelukkig zijn er over de landsgrenzen nog genoeg andere kinderparken 🤷‍♂️ Je hoeft heus al je geld niet in Studio 100 te steken.
 
Naar Phantasialand geweest op een vrijdag. Ook mede door alle aanbevelingen hier en van collega's.
Gemengde gevoelens. Het is zeker een mooi park en dichtbij. Maar ik vond de aanschuiftijden voor de leuke attracties echt verschrikkelijk lang. Je zou bijna een Quick Pass Plus overwegen..

+ Taron is geweldig, zeker helemaal vooraan
+ Fly en Black Mamba zijn ok
+ Crazy bats vond ik verrassend leuk eigenlijk.

- Chiapass was gesloten
- Aanschuiftijden van 60min (Black Mamba, Raik, Mystery Castle, Crazy Bats) tot 90min (Fly, Taron)
- Niet alle eettenten waren open
- Niet heel het park is verlicht (bv. bij de uitgang van de Mystery Castle)

Uiteindelijk 2x Taron, 3x Raik (wegens de aparte rij voor single plaatsen), 1x Black Mamba, 1x Fly, 1x Crazy bats, 1x Mystery Castle gedaan.

Ik heb er het meeste uitgehaald wat erin zat, maar er was gewoon geen tijd meer voor andere zaken. Jammer. Prijs viel goed mee: €35.
 
Die prijs stijging van Plopsaland terug zeg 😡

48,5€ vanaf 1m. Voor een volwassen persoon vind ik die prijs nog zo slecht niet en kan ik dat begrijpen. Maar voor een kind? Die van ons waren ergens tussen 3-4 jaar toen ze de meter al gepasseerd waren en volle pot te betalen. En dan zijn er al een paar attracties waar een minimum lengte vereist is dus ook al betaal je volle pot dan nog kan je niet in alles in. Zou het toch meer op prijs stellen als ze voor het kinderpark bij uitstek wat meer rekening houden met kinderen en nog ergens een tussentarief gebruiken. Wij zijn met ons vier zijn voor een dag 200€ kwijt voor een dagje. Laat staan gezinnen met 3-4 kinderen zeg.
Amai, dus geen cola gedronken en niets gegeten (of boterhammen mee) ? Aan deze prijzen pas ik gewoon.

De markt / de mensen bepalen de prijzen. Zolang het een uur aanschuiven is per attractie, zal het €50 (en meer) kosten.

Ga eens met heel Vlaanderen niet naar Plopsaland in de maand juli? Het zal rap €35 zijn voor een ticket.
 
Wij zijn net terug gekomen van de Efteling wat een prachtig park is dat, ons zoontje keek zijn ogen werkelijk uit was verzot op de Joki en Jet attractie .

Enige minpunt was dat onze kleine in een zeer lastige fase zit waar door we ons eten op de kamer mochten eten, werkelijk heel het restaurant aan het onder krijsen en alles op de grond smijten.
 
Voor mensen die graag van rollercoasters houden kan ik six flags magic mountain aanbevelen in Valencia Californië (30 min van Los Angeles)
Wel geen sfeervol park, maar wel veel en geschifte rollercoaster.
- goliath (138km/u, 78m drop)
- superman the escape ( 160km/u, 126m hoog)
-x2 4D coaster (stoelen die 360⁰ op hun as kunnen draaien)
- tatsu ( flying coaster)

Dan ben je toch blij dat er een wachtrij is, om even te bekomen 😅.

Mijn favoriete attracties blijven tot nu toe

1. Avatar flight of passage in disney's animal kingdom florida. 2u voor moeten aanschuiven maar was het dubbel en dik waard, echt prachtig.

2. mission space in disney's epcot florida.
Toen mijn vriendin kotszakjes lag liggen bij de stoelen, sloeg ze in paniek en wou ze er uit 🤣

Zijn er al mensen geweest in Walibi Nederland, de moeite?
 
Voor mensen die graag van rollercoasters houden kan ik six flags magic mountain aanbevelen in Valencia Californië (30 min van Los Angeles)
Wel geen sfeervol park, maar wel veel en geschifte rollercoaster.
- goliath (138km/u, 78m drop)
- superman the escape ( 160km/u, 126m hoog)
-x2 4D coaster (stoelen die 360⁰ op hun as kunnen draaien)
- tatsu ( flying coaster)

Dan ben je toch blij dat er een wachtrij is, om even te bekomen 😅.

Mijn favoriete attracties blijven tot nu toe

1. Avatar flight of passage in disney's animal kingdom florida. 2u voor moeten aanschuiven maar was het dubbel en dik waard, echt prachtig.

2. mission space in disney's epcot florida.
Toen mijn vriendin kotszakjes lag liggen bij de stoelen, sloeg ze in paniek en wou ze er uit 🤣

Zijn er al mensen geweest in Walibi Nederland, de moeite?

'k heb goede herinneringen aan Six Flags Magic Mountain. X2 is wel het meest zotte wat ik ooit heb gedaan!
In die contreien vond ik ook Ghost Rider in Knott's Berryfarm de max.

Mission Space ook een aanrader. Uniek :)
En als we in Florida zitten .... Busch Gardens Tampa Bay met Montu. All-time favorite :)
 
Iemand die hier een Plopsaland abonnement heeft, is dit de moeite waard ?

We zijn aan het overwegen wonen ook maar 25 min ervan.
 
Iemand die hier een Plopsaland abonnement heeft, is dit de moeite waard ?

We zijn aan het overwegen wonen ook maar 25 min ervan.

Hoeveel kost een abbo en hoeveel 1 ticket?

Hoeveel keer zijt ge van plan te gaan?

Zaken die ge zelf moet afwegen hé, gaat ge 5 x op een jaar dan zult ge dat er al wel hebben uitgehaald, gaat ge 2 x dan niet wss?
 
Jammer dat er bij Plopsa geen tickets bestaan voor ouders met kindjes (kleiner dan 1 meter)

Dat je enkel ook maar de attracties mag doen van de kindjes kleiner dan 1 meter (begeleiden).

De volle pot betalen terwijl je de voor volwassene echt toffe attracties niet kunt doen, is een beetje spijtig vind ik.
zouden vooral eens willen gaan voor de shows.

Natuurlijk moeilijk te controleren. met een of ander bandjessysteem of scansysteem zou het wel lukken denk ik .
Maar waarschijnlijk gaat er genoeg volk naar Plopsa die het wel betalen.
 
Ik vind het bij Plopsa schande dat er kinderen vanaf 1m het volwassenentarief betalen. Daar zou toch nog een tussentarief mogen zijn. Ze mogen wel volle pot betalen, maar de rollercoasters gaan die bv al niet doen. Ze mogen ze btw trouwens niet doen omdat ze te klein zijn wat nog een extra reden voor een tussentarief zou moeten zijn.

Die van ons waren al vrij groot bij geboorte. Beide waren 3 jaar en een beetje en die mochten volle pot betalen. Zelfs nog een discussie gehad met Corona. Tickets gekocht in februari met korting, die gebruikt moesten worden tegen mei (voor in de paasvakantie eens te gaan). Ja toen kwam corona en alles ging toe en dan was het tot ergens laat in de zomervakantie eer we daar raakten (en was de geldigheid al verlengd tot einde vh jaar 2020 of zelfs 2021). De kleinste die in februari nog onder de meter zat, kwam nu met een haar boven die lat aan de ingang uit: die is groter he, meneer.
Toen we dat ticket gekocht hebben was hem 10 cm kleiner, en als hem zijn schoenen uitdoet is hem nog altijd onder de meter.
Jamaar hij doet zijn schoenen niet uit voor al die attracties he meneer. :unsure:
Uiteindelijk heb ik het pleit wel gewonnen, maar wat een prijssetting is dat eigenlijk? Zeker wetende dat uw doelgroep die allerkleinsten zijn. Moest er daar nog ergens een tussensoort zijn voor kinderen van 1m tot 1m20 of zo zou ik meer begrip ervoor hebben.
 
Ik vind het bij Plopsa schande dat er kinderen vanaf 1m het volwassenentarief betalen. Daar zou toch nog een tussentarief mogen zijn. Ze mogen wel volle pot betalen, maar de rollercoasters gaan die bv al niet doen. Ze mogen ze btw trouwens niet doen omdat ze te klein zijn wat nog een extra reden voor een tussentarief zou moeten zijn.

Die van ons waren al vrij groot bij geboorte. Beide waren 3 jaar en een beetje en die mochten volle pot betalen. Zelfs nog een discussie gehad met Corona. Tickets gekocht in februari met korting, die gebruikt moesten worden tegen mei (voor in de paasvakantie eens te gaan). Ja toen kwam corona en alles ging toe en dan was het tot ergens laat in de zomervakantie eer we daar raakten (en was de geldigheid al verlengd tot einde vh jaar 2020 of zelfs 2021). De kleinste die in februari nog onder de meter zat, kwam nu met een haar boven die lat aan de ingang uit: die is groter he, meneer.
Toen we dat ticket gekocht hebben was hem 10 cm kleiner, en als hem zijn schoenen uitdoet is hem nog altijd onder de meter.
Jamaar hij doet zijn schoenen niet uit voor al die attracties he meneer. :unsure:
Uiteindelijk heb ik het pleit wel gewonnen, maar wat een prijssetting is dat eigenlijk? Zeker wetende dat uw doelgroep die allerkleinsten zijn. Moest er daar nog ergens een tussensoort zijn voor kinderen van 1m tot 1m20 of zo zou ik meer begrip ervoor hebben.

Bij Plopsaland denk ik direct aan jongere kinderen als belangrijkste doelgroep dusja logisch in hun opzicht om redelijk vlug de volle pot te laten betalen aangezien ze waarschijnlijk niet veel kunnen rekenen op volwassenen zonder kinderen zoals andere pretparken wel hebben.
 
Bij de Efteling zijn het ook allemaal dezelfde prijzen. Dat is niets nieuw hoor.


Tuurlijk, niet specifiek naar Plopsaland gericht.
Maar als ouder zou ik bvb. iets sneller naar het pretpark gaan als ik niet de volle pot moest betalen want +/- 50 euro betalen als volwassene om als een van de spannendste attractie de draaimolen (dan ga je beter naar de kermis).

Je kan moeilijk je 3 jarige op een bankje zetten, terwijl je zelf Anubis the ride doet ;)

Was toevallig eens aan het kijken voor plopsaland dus voor naar enkele shows te kijken.

De Efteling zal ook wel goede shows hebben, maar het is niet Bumba/Samson/Maya/... waar de meeste kinderen zot van zijn. Dus in mijn ogen ga je de efteling ook wel iets meer voor de attracties (denk ik).

Dus hetzelfde tarief van je kind had wel leuk geweest en zou me dus ook meer aantrekken om daar sneller naar toe te gaan.
Maar waarschijnlijk zijn de wachtrijen lang genoeg , dat ze niet zitten te wachten op meer bezoekers.

Nu waarschijnlijk met een van die kortingsacties is het waarschijnlijk wel mogelijk voor 1+1 volwassene gratis te doen.
 
Terug
Bovenaan