Verplicht in vele vakantieparken, zo blijkt. Net zoals je in Frankrijk vaak verplicht een strakke short moet dragen en geen losse. In aparte vakantiehuisjes of hotels zal dat misschien wel anders zijn.

Ha ok. Ik zag iedereen aan het strand al lopen met een badmuts :laugh:
 
Ha ok. Ik zag iedereen aan het strand al lopen met een badmuts :laugh:
Mijn vrouw wil dit jaar graag iets gelijkaardig als vorig jaar: we zijn toen naar een Yelloh Camping geweest. Ze vind dat voor een 3-jarige interessanter door de animatie, speeltuin en een kinderzwembad. En ter plekke was het eten nog verrassend goed te eten.
 
Deze zomer met de 3 kinderen naar Tsjechië. De rit heen is alvast in 2 geplitst met een overnachting in Duitsland. De eerste 8 dagen zijn dan in Zuid-Moravië in een Airbnb huisje met zwembad en sauna. Het lijkt wel nogal afgelegen te liggen.

De laatste 4 dagen zijn dan vlakbij Praag met de bedoeling om Praag zelf te bezoeken. We hebben al gekeken om de terugrit ook te splitsen over 2 dagen maar voorlopig vonden we niets die betaalbaar is.

Heb zelf al Praag bezocht, maar het is de eerste keer met het gezin. Ook de eerste keer zo lang/ver rijden met de kinderen.

Tips zijn zeker welkom, vooral voor Zuid-Moravië (Brdo)
 
Wij gaan weer naar Beieren. Dammen bouwen in de bergrivieren met de 2 jongens terwijl de mama in alle rust haar boek kan lezen. Iedereen blij. Uitstapje met de alpentrein naar de alpenzoo in Innsbrück. Gaan suppen op de Plannsee. Van die dingen. Ver weg van de drukte vh massatoerisme.
 
Nog altijd niets geboekt. Backupplan is hetzelfde als vorig jaar. Sicilië komt even op de radar, maar 45 graden en verplichte badmuts schrikt wel af. Wel een belachelijk mooi en historisch boeiend eiland.
Gewoon een huis boeken in Toscane of Noord-Spanje, je kan elke dag wel ergens in een restaurantje lekker gaan eten en als je een zwembad hebt gaan zowel jullie als de kleinste een topvakantie hebben.
 
Nog altijd niets geboekt. Backupplan is hetzelfde als vorig jaar. Sicilië komt even op de radar, maar 45 graden en verplichte badmuts schrikt wel af. Wel een belachelijk mooi en historisch boeiend eiland.

Que, badmuts?
Ik was dit ook eens gaan zoeken gisteren en blijkbaar gewoon verplicht in heel Italië. Als ik ooit naar daar ga, zal ik me maar een fancy exemplaar op de kop tikken.

 
Gewoon een huis boeken in Toscane of Noord-Spanje, je kan elke dag wel ergens in een restaurantje lekker gaan eten en als je een zwembad hebt gaan zowel jullie als de kleinste een topvakantie hebben.
Ik trakteer u een pint als jij mevrouw Avondland kan overtuigen. Ik ben al vanaf dag 1 voorstander van een vakantiehuisje al moet ik zeggen dat het vorig jaar best goed meeviel in Yelloh camping Le Colombier in Fréjus.
 
Amai de Yelloh is nog een pak duurder dit jaar, 3000 voor 2 weken Ardèche in een simpele cabane, vorig jaar 1200/week voor dezelfde cabane en vond dat toen al prijzig.

Gezocht:

Zonnige camping Zuid-Frankrijk, aan meer/rivier mogelijkheid tot suppen. En mogelijkheid tot mooie ritten met de koersfiets. Met de aankoop van de nieuwe woning wil ik niet te veel spenderen...
 
Wij gaan elk jaar op camping aan de Lac de Sainte Croix, naast de Gorges du Verdon. Vroeg boeken is de boodschap maar misschien zijn er wel nog vrije plaatsen. Het aanbod is niet zo groot als je dicht aan het meer wil zitten.
 
We willen in september naar camping les trois forets van center parcs, iemand die weet of je kortingscodes kan vinden voor center parcs Frankrijk? Voor België en Nederland vind je er zoveel je wil, maar voor Frankrijk vind ik niet direct iets terug.

Als er mensen ervaringen mee hebben mag je het ook altijd laten weten qua activiteiten in de buurt :)
 
Wij gaan elk jaar op camping aan de Lac de Sainte Croix, naast de Gorges du Verdon. Vroeg boeken is de boodschap maar misschien zijn er wel nog vrije plaatsen. Het aanbod is niet zo groot als je dicht aan het meer wil zitten.
We hebben een sup en willen die graag gebruiken, vorig jaar in de Ardèche perfect, maar die camping zit al vol...buiten enkele premium huisjes
 
Awel die lac ondertussen al tegen gekomen, ziet er veelbelovend uit. Vanavond eens op gemak op de laptop kijken.

Van mij is het ondertussen al 10 jaar geleden en In het laagseizoen
Was toen heel rustig, dus kan wel niet echt referenties geven hoe het is in het hoogseizoen en camping

Maar toen was het een hele mooie regio zou er graag ooit nog eens teruggaan.
 
Mijn vrouw wil dit jaar graag iets gelijkaardig als vorig jaar: we zijn toen naar een Yelloh Camping geweest. Ze vind dat voor een 3-jarige interessanter door de animatie, speeltuin en een kinderzwembad. En ter plekke was het eten nog verrassend goed te eten.
Je kan ook een Huttopia doen, iets meer natuur, iets meer back to basic en iets minder massatoerisme, maar tegelijk toch nog de nodige voorzieningen.

Of nog veel kleinschaliger (en vol Hollanders): https://lamathoniere.nl/. Dat is echt gericht op gezinnen met kleine kinderen. Maar daarvoor ben nu hopeloos te laat. Iets als https://www.lepetitchaillot.com/ is ook heel fijn, nog veel kleinschaliger, maar ook daar moet je best een jaar op voorhand boeken. Beiden gevonden via mamagoeshere.
 
Laatst bewerkt:
In de paasvakantie 14dagen naar Curacao geweest gewoon voor zon, zee en strand. Maar nu de kids wel oud genoeg zijn en Egypte al wel ff op mijn bucket list staat, ben ik aan het twijfelen om zo’n all in waterpark resort te boeken icm wat uitstappen.

Zijn hier mensen die bepaalde resorts kunnen aanraden? En misschien nog belangrijker, hoe zit het met de veiligheid daar (er is geen negatief reisadvies maar toch…).
 
@Jerryboy Reef Oasis Blue Bay, Sharm el Sheikh

13j geleden was er de opstand en effe gek gedaan: goedkoop kunnen verblijven en bijna niemand in het resort :coolbrows:

We (toen nog geen kinderen) hadden toen geboekt via Arke/Tui en top verblijf gehad!

Het resort was toen heel net en mooi, vriendelijk personeel, lekker eten,.. En als ik de recente reviews lees is dat na al die jaren nog steeds onveranderd. Het privé strand is er wel één waar je via een drijvend platform de zee in moet gaan. Is bedoeld zodat je kan snorkelen.

Via Arke/Tui toen heel leuke excursies geboekt! Het enige nadeel is dat je dan mensen buiten het resort tegenkomt die heel opdringerig kunnen zijn om dingen te kunnen verkopen.

Tip: fooi achterlaten op de kamer = lekker gebakjes krijgen :drool:
 
Terug
Bovenaan