Groep E (Spanje, Costa Rica, Duitsland, Japan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk weer eens een prono juist

FYpW07V.png


Toen ik zag dat Tomiyasu niet startte en Mitamo niet wou ik veranderen, maar ik dacht van ik heb dit al maanden op voorhand gezet, i stick with it, als ik verlies, verlies ik. Blij dat ik het niet veranderd heb.
 
Dit heeft Duitsland toch wel volledig aan zichzelf te wijten.
Ik vind ze enorm goed spelen, maar dan na de 1-0 veel te nonchalant omgesprongen met hun kansen, kansen genoeg gehad om de match volledig dood te maken. En dan het deksel op de neus.
 
Eindelijk weer eens een prono juist

FYpW07V.png


Toen ik zag dat Tomiyasu niet startte en Mitamo niet wou ik veranderen, maar ik dacht van ik heb dit al maanden op voorhand gezet, i stick with it, als ik verlies, verlies ik. Blij dat ik het niet veranderd heb.
En daar krijg je +0 punten voor? :unsure:
 
Tgoh, daarnet hadden ze het er in de studio al over dat Fifa de speelgerechtigd ook zou afnemen. Wat als voetballer betekent nooit meer actief zijn op het grootste toernooi ter wereld. Dan kan ik er wel inkomen dat je als speler niet staat te springen daarvoor.
Denken we dat de fifa dit echt zou durven? Ja, ze zouden het mss doen/uitspreken, maar daar zou zo gigantisch veel kritiek op komen van bonden, ploegen, supporters dat ze enkel maar in hun eigen voet zouden schieten toch, zeker op iets langere termijn.

Wanen zich onaantastbaar, maar zoiets kan wel lelijk in je gezicht ontploffen als het er op aan komt, dit is meer dan geld, dit is vrije meningsuiting gaan beperken enzo.
Superleague, geen fan van, sowieso, maar zo'n actie zou dat zomaar effectief kunnen doen gebeuren.
 
Ik dacht nog te zeggen na de 6-2 van Iran en de zwakke performance van Qatar dat de AFC landen dit jaar echt niks voorstellen. En dan effe saudi Arabie en Japan die dit doen zeg :laugh:
Je hebt een dosis geluk nodig. Bij Argentinië startten ze goed, en een paar keer millimeters buitenspel als ze 2-0 maken, als die valt, heb je ook een andere match. Maar Saudi's hebben hoog verdedigd en goed buitenspelval gehanteerd waardoor Argentinië toen ze hun spel speelden zoveel buitenspel stond de eerste helft. Je moet dan natuurlijk goed die buitenspelval hanteren wat tricky kan zijn. Het moet ook wat meezitten voor een stunt hé.

EDIT: Qatar heeft zich ook niet via reguliere manier geplaatst, dus dat was altijd een vraagteken. Al hadden ze wel goede resultaten elders. Sommige ploegen uit de Arabische invloedssfeer hebben ook wel wat "thuisvoordeel". Voor de Saudi's geldt dat hier zeker. Saudi-Arabië ligt naast de deur bij Qatar. En Qatar is cultureel niet zo anders dan Saoedi-Arabië.
 
Je hebt een dosis geluk nodig. Bij Argentinië startten ze goed, en een paar keer millimeters buitenspel als ze 2-0 maken, als die valt, heb je ook een andere match. Maar Saudi's hebben hoog verdedigd en goed buitenspelval gehanteerd waardoor Argentinië toen ze hun spel speelden zoveel buitenspel stond de eerste helft. Je moet dan natuurlijk goed die buitenspelval hanteren wat tricky kan zijn. Het moet ook wat meezitten voor een stunt hé.

EDIT: Qatar heeft zich ook niet via reguliere manier geplaatst, dus dat was altijd een vraagteken. Al hadden ze wel goede resultaten elders. Sommige ploegen uit de Arabische invloedssfeer hebben ook wel wat "thuisvoordeel". Voor de Saudi's geldt dat hier zeker. Saudi-Arabië ligt naast de deur bij Qatar. En Qatar is cultureel niet zo anders dan Saoedi-Arabië.

Feit.
Duitsland 74% balbezet en 25 schoten naar doel waarvan 8 op doel. Als je dan maar 1x scoort, dan heb je het vlaggen.

Iedereen heeft altijd heel smalend gedaan over bv Klose, maar sinds hij weg is, scoren ze bijna niet en liggen ze bijna voor de 2e keer op rij eruit in de groepsronde.
 
Feit.
Duitsland 74% balbezet en 25 schoten naar doel waarvan 8 op doel. Als je dan maar 1x scoort, dan heb je het vlaggen.

Iedereen heeft altijd heel smalend gedaan over bv Klose, maar sinds hij weg is, scoren ze bijna niet en liggen ze bijna voor de 2e keer op rij eruit in de groepsronde.
Duitsland heeft een spitsenprobleem. Ze hebben Fullkrüg moeten oproepen voor die reden. Spanje ook een beetje een spitsenprobleem verder, want Morata is ook geen David Villa ofzo.

Tbf, Japan heeft dat spitsenprobleem eigenlijk ook wel. Maeda staat niet eens in de basis bij Celtic. Vorig jaar wel veel gescoord in de J1 league (en misschien heeft die nog een overgangsperiode nodig).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan