Gaan jij en je partner samen op hetzelfde moment slapen?

Gaan jij en je partner samen op hetzelfde moment slapen?

  • Ja, ik en mijn partner gaan samen slapen

    Stemmen: 70 49,3%
  • Nee, één partner blijft regelmatig langer wakker om nog wat TV te kijken of te werken

    Stemmen: 58 40,8%
  • Nee, maar dat heeft puur te maken met werken in shiften of één partner dat veel vroeger moet opstaan

    Stemmen: 14 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    142
Meestal niet. Sowieso niet als we tegengestelde shiften werken. Maar daarbuiten ook zelden. Ik heb 8 a 9 u slaap nodig, hij 6u. Dus bij gelijklopende shiften, moet ik veel vroeger gaan slapen om voldoende rust te hebben.

Vaak komt hij wel eventjes mee naar boven om nog wat te knuffelen en gaat hij naar beneden wanneer ik begin in te dommelen.
 
Zo goed als nooit. Zij kruipt altijd rond 22u - 22u30 derin, bij mij is het zelden voor middernacht. Ik heb dat anderhalf uur ook wel nodig als tijd om even tot mezelf te komen (wat gamen, mijn series kijken,...)
Meestal ga ik wel mee naar boven, nog efkens bijbabbelen in bed, gewoon wat bij mekaar liggen. Maar zij is na een kwartier dan aan het slapen en dan ga ik terug naar beneden.
 
Mijn vriendin is iemand die graag vroeg in haar bed kruipt (genre 21u-22u), ik daarintegen ben iemand die graag liever wat later in zijn bed kruipt (genre 23u-0u).
We proberen vaak elkaar een beetje tegemoet te komen dat we samen gaan slapen rond 22u30. Soms zijn er dagen dat ze gewoon vroeg gaat slapen, dat zijn dagen dat ik dan ook gewoon langer op blijf.
Soms zijn er ook dagen dat ik gewoon zoiets heb van vandaag ga ik niet kunnen slapen om 22u30, dan zeg ik dat ook tegen haar zodat zij wel de kans heeft om vroeg te gaan slapen.
 
Meestal wel, ik ben daar ook wel vragende partij voor want ik vind dat wel belangrijk en ik val makkelijker in slaap zo (al geeft de wederhelft ondertussen ook toe dat hij mij wel mist alst ik er niet ben :v). Maar af en toe valt de wederhelft in slaap in de zetel, blijf ik wat langer beneden hangen voor onnozelheid of is een van de twee weg en dat is ook geen probleem 🤷‍♀️.
Ik heb wel meer slaap nodig dan hem maar dat uit zich dan in hij die vroeger opstaat (vooral in het weekend dan).

Ik denk ook niet dat dat een must is voor elke relatie of dat apart gaan slapen betekent dat ge uw partner niet als partner ziet :wtf:
 
2-3x per week wel, na een etentje bijvoorbeeld sowieso, maar de rest van de dagen allesbehalve. 21-22u is voor mij te vroeg en die "rust", vrouw & kind in bed, doet me ook wel echt deugd. Gamen, fora afschuimen, Twitch opzetten, heerlijk.
 
In de week eigenlijk nooit. In het weekend meestal toch 1x keer :p zelden dus eigenlijk.

Zelf ook wel een avondmens, terwijl zij tussen 21u en 22u vaak in slaap valt in de zetel. Na 22u30 vind ik ze zelden nog beneden.

In het begin ging ik altijd wel mee slapen, maar zij is ook iemand die zich maar moet neerleggen en haast instant slaapt. In plaats van in bed dan nog, via tablet ofzo, een film te kijken, begon ik op den duur toch gewoon in de zetel te blijven. De laatste 2 jaar is het vaak ook nog werken ´s avonds.

´s morgens samen blijven liggen hebben we daarentegen altijd wel gedaan. Ook al is dat in de week vaak maar een kwartiertje ofzo. Wekker die afloopt en direct uit bed springen, gebeurt hier eigenlijk nooit.
 
Toen we beiden voltijds werken, gingen we altijd samen gaan slapen, altijd er samen uit (ik stond dus ook om 5u op terwijl ik pas om 7u30 moest vertrekken maar ben dan ook een ochtendmens), veelal ook in het weekend.

Maar heb optie 3 aangeduid want met corona is dat VOLLEDIG veranderd. Ik bleef de uren van de dochter, die gelijk lopen met de uren van pendelen van vroeger, gewoon volgen terwijl hij er dan pas om 1u in kroop en om 9u op stond.

Ik mis dus optie 4: soms wel, soms niet, we hebben niet hetzelfde ritme (ochtend- versus avondmens) maar doen moeite voor elkaar.
 
Altijd, behalve als zij int kot van de nacht op moet of een paar dagen weg is wegens haar zeer onregelmatig werkschema.
 
Laatst bewerkt:
Wij kruipen 's avonds samen in bed, maar ik ga meestal vrij snel slapen (moet er steeds vroeg uit en heb m'n slaap nodig). Zij kijkt vaak nog TV of Netflix in bed.
 
Ja, met lichte tegenzin van mijn kant. Geen idee waarom maar als mijn vriend hier is (wonen niet samen), dan wil die altijd tussen 21 en 22 al gaan slapen...

En met slapen bedoel ik echt slapen :unsure:
Terwijl ik op een werkdag rond 1u pas ga slapen.
 
Vaak komt hij wel eventjes mee naar boven om nog wat te knuffelen en gaat hij naar beneden wanneer ik begin in te dommelen.
Een beetje hetzelfde hier. Buiten dat ik een hij ben en zij een zij :tongue:
Soms is het ook omgekeerd. Dan ga ik als eerste slapen.

Dit wil ook wéér niet zeggen dat we nooit samen slapen hé (of gedurende een bepaalde periode van de nacht), want we hebben maar één bed :tongue: , maar het is géén must.

we hebben niet hetzelfde ritme (ochtend- versus avondmens) maar doen moeite voor elkaar.
Chapeau dat je daarvoor moeite wil doen voor elkaar. Maar voor ons is dat géén prioriteit om altijd samen op hetzelfde tijdstip te gaan slapen.

Nu moest ik ooit scheiden of mijn vrouw overlijdt eerder dan ikzelf, en mijn nieuwe vriendin zou vragende partij zijn, dat we altijd op hetzelfde tijdstip zouden gaan slapen, dan zal ik zeker moeite doen en niet op voorhand 'neen' zeggen. Maar nu is dat niet mijn hoogste prioriteit.
 
Laatst bewerkt:
Dat varieert. Soms gaan we samen slapen, soms gaat zij vroeger naar boven. Dan heb ik het kot even voor mij alleen en doe ik mijn zin, want dan heb ik eindelijk controle over het kaske.
 
Mensen die om 21u gaan slapen, whut?
Is dat dan door kinderen of omdat jullie in shiften werken?
Mijn avond begint meestal pas rond 21u.
 
Mensen die om 21u gaan slapen, whut?
Is dat dan door kinderen of omdat jullie in shiften werken?
Mijn avond begint meestal pas rond 21u.
Bij mij is dat er tijdens het jaartje verbouwingen ingeslopen. Dan stond ik om 5u op om een vroege shift te doen tot 14u, en daarna in het huis werken tot 18u30 a 19u. Vaak haalde ik de 21u niet eens.

Merk ook hoe ouder ik wordt, des te vroeger ik wil gaan slapen, maar wel veel vroeger wakker.
 
Meestal gaan wij samen gaan slapen, allé ik lees wel altijd nog een beetje. Sinds mijn vriend mij een e-reader cadeau heeft gedaan, klaagt hij minder over het lezen. Voordien vond hij het nachtlampje zó vervelend, ‘k had hem dan zo’n slaapmasker gekocht maar dat drukte te hard op zijn ogen 🙄🤪

Van tijd als ik écht moe ben, ga ik vroeger naar boven. Ik kan daar echt van genieten van wat in bed te liggen en nog wat te lezen. Mijn vriend zal dan eerder nog wat tv kijken om te ontspannen.
Over het algemeen gaan wij doordeweeks rond 22.30u naar boven, en eerlijkheidshalve is dat in het weekend niet veel later 😅 Wij hebben een zoontje van 1j dus we kunnen onze slaap goed gebruiken 🤭
 
9/10 gaan we samen gaan slapen. De andere keren is het omdat mijn vrouw wat vroeger wil gaan slapen, ik blijf dan liever nog wat op om te lezen of een serie te bekijken.
 
Terug
Bovenaan