Hoe warm is het op jullie slaapkamer?

Hoe warm is het op jullie slaapkamer?

  • minder dan 10 °C

    Stemmen: 7 5,9%
  • 10 - 12 °C

    Stemmen: 4 3,4%
  • 12 - 14 °C

    Stemmen: 5 4,2%
  • 14 - 16 °C

    Stemmen: 15 12,6%
  • 16 - 18 °C

    Stemmen: 35 29,4%
  • 18 - 20 °C

    Stemmen: 39 32,8%
  • 20 - 22 °C

    Stemmen: 13 10,9%
  • 22 - 24 °C

    Stemmen: 1 0,8%
  • meer dan 24 °C

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    119

Bigbuddha

Active member
Waar de ene zweert bij geen verwarming, ijsdamp bij het ademen en een flanelle lakentje zijn er andere die liever de verwarming op max zetten onder een satijnen velletje. Lastiger is wanneer je met je partner verschilt van mening hierover :smile: Daarom de eenvoudige vraag> Hoe warm is het op jullie slaapkamer? Wanneer jullie slapen wel te verstaan.
 
Geen idee, wij hebben geen thermostaat. Oldschool verwarming die je moet opendraaien. Wij kiezen standje 1. Volgens mij iets rond de 18-19°.
 
Geen verwarming op de kamer, ik slaap beter als het koud is. Meestal met het raam open. Met verwarming op zou ik me kapot zweten.

Ik fungeer dan als kachel in bed.
 
Laatst bewerkt:
1G2RQOr.jpg


Momenteel 17.7 in de kamer. Ik slaap met dubbel donsdeken in flanellen overtrek en pyjama aan. Koukleum dus. 😬
 
Hier is vvw aanwezig, maar niet gekoppeld aan het systeem. Dus geen verwarming.
Kamer is onder het dak, dus niet zo gek warm.
Er ligt een elektrisch deken aan 1 kant van het bed, en ik lig daar niet.. :p
 
Wij slapen op zolder en daar is geen verwarming. Met dit weer gaat het daar 's nachts wel onder 14°. Gewone pyjama en een winterdons, zelfs vaak nog te warm. Tot deze week lag de zomerdons op :unsure:
 
Geen verwarming boven. Vandaag wel paar uurtjes de ramen vollenbak opengezet om te verluchten en t'is afgekoeld naar 9 graden.
Gisterennacht was het 12 graden en nu ook. Zal wel ongeveer zoiets blijven. Afgelopen weken toen het nog niet zo koud was, was het telkens tussen 14-16 graden
 
Verwarming boven maar die staat uit, mijn vrouw en ik hebben graag dat het koel is op de kamer dus s'avond gaan de ramen nog enkele uren open voor we gaan slapen.
 
Verwarming staat uit in onze slaapkamer.
Als we gaan slapen is het meestal 19,5°C en loop van de nacht stijgt dat met 0,5°C. Als we opstaan daalt de temperatuur terug.

In de woonkamer streven we naar een temperatuur van 21,5°C.

Voorlopig tevreden met een temperatuur verschil van 2°C. Dan ervaar je de slaapkamer toch als een “koelere” ruimte. Als je opstaat dan is het ook nog aangenaam.
Vroeger bij mijn ouders koelde de slaapkamer fel af en was ik steeds chagrijnig als ik opstond. 😃
 
Rond de 18 graden, ik slaap ook al 10
jaar ofzo naakt en dat is geweldig.

Nooit te warm noch te koud.
 
17 a 18 nu, kouder moet het niet worden voor mij. (chauffage zet ik dus wel af en toe eens mee op, zon doet ook wel veel)
In de zomer uiteraard wel hoger, zolang er maar een temperatuurverschil is tussen woonruimte en slaapkamer ben ik content.
 
13-14 graden met deze temperaturen.
Er staat op het bovenverdiep quasi altijd wel een raam open tot we gaan slapen. Soms kort opwarmen met de airco zodat de koude wat gebroken is. Maar na 1 minuut onder een dons heb ik het al meer dan warm genoeg.

Als ik hier soms 20 graden zie gepost worden, das voor mij veel te warm om te slapen :unsure:
 
Rond de 18, geen chauffage maar zeer goed geïsoleerd dak. Ideaal zo, zou het niet kouder meer willen.

Vroeger nog op een zolderkamer geslapen met just een gyprocplaat onder de dakpannen, tijdens een koude periode zoals deze eens een ijslaagje ontdekt op een half glas water dat ik snachts op mijn bureautje had laten staan 🥶 Dat was slapen met een dubbel donsdeken plus nog 2 dekens er op. Niet van doodgegaan en altijd goed geslapen maar dat was vloeken als ge smorgens vroeg eens naar de wc moest...
 
In de winter rond de 20°C, vloerverwarming staat licht opengedraaid. Ik heb snel last van koude voeten (slechte doorbloeding) en mijn onderrug doet ook sneller pijn als het kouder is. In de zomer gaat de airco aan als het warmer wordt dan 24°C.
 
Het is altijd (zomer en winter) 22,5° in de slaapkamer. Op de garage en kelder na is dat de koudste kamer van het huis zelfs. Zowel mijn vriendin en ik zijn 2 koukleumen en ja wij slapen nog onder een donsdeken.
 
En de koppels die uit een koukleum en een kachel bestaan? :wink: Hier wordt er al eens over gesticheld :laugh:
Buiten de temperatuurwens verschillen we dan ook nog eens over het instoppen van de laken aan het voeteinde. Bij mij graag ingestopt, mijn partner wil dit absoluut niet. 1 kant dus ingestopt, de andere los. 🤦‍♂️
 
Hoe sommigen hier met verwarming kunnen slapen is mij een raadsel, ik zou echt die droge lucht niet kunnen verdragen 's nachts.
Verwarming uit + donsdeken + deken + pyama en dan slaap ik goed.
 
Terug
Bovenaan