Hoe warm is het op jullie slaapkamer?

Hoe warm is het op jullie slaapkamer?

  • minder dan 10 °C

    Stemmen: 7 5,9%
  • 10 - 12 °C

    Stemmen: 4 3,4%
  • 12 - 14 °C

    Stemmen: 5 4,2%
  • 14 - 16 °C

    Stemmen: 15 12,6%
  • 16 - 18 °C

    Stemmen: 35 29,4%
  • 18 - 20 °C

    Stemmen: 39 32,8%
  • 20 - 22 °C

    Stemmen: 13 10,9%
  • 22 - 24 °C

    Stemmen: 1 0,8%
  • meer dan 24 °C

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    119
En de koppels die uit een koukleum en een kachel bestaan? :wink: Hier wordt er al eens over gesticheld :laugh:
Buiten de temperatuurwens verschillen we dan ook nog eens over het instoppen van de laken aan het voeteinde. Bij mij graag ingestopt, mijn partner wil dit absoluut niet. 1 kant dus ingestopt, de andere los. 🤦‍♂️
Mijn ex wou absoluut met het raam open slapen, ik ben een koukleum.
Elk een 2persoonsdekbed is dan de ideale oplossing zodat ik me als een burrito in kon wikkelen. 😁
 
Hoe sommigen hier met verwarming kunnen slapen is mij een raadsel, ik zou echt die droge lucht niet kunnen verdragen 's nachts.
Verwarming uit + donsdeken + deken + pyama en dan slaap ik goed.
Een pyama of t-shirt verdraag ik amper, tenzij het heel koud is. Bij normale temperaturen zou ik telkens bezweet wakker worden.
 
Wanneer we normale temperaturen ingaan (= +8 graden overdag), gaat de verwarming niet aan. Dan is het +- 15,5 - 16,5 graden.
Maar deze week staat ze met het koude weer vanaf 18u op 18 graden (vlak voor de kindjes slapen). Als wij in bed zijn, stel ik de temperatuur in op 16 graden voor de nacht.
 
17 graden denk ik. Is een gokje, hebben geen thermostaat boven. Geen verwarming opstaan.
Voor de oudste geen probleem, dat is een lavabrokje zoals de mama. De jongste is meer een koukleum zoals ik, die heeft een extra dikke dons en een slaapzak.
 
Met de vriestemperaturen momenteel 15 à 16 graden. Tijdje terug was het continu tussen de 18 en 19 en ik vond dat toch ideaal om te slapen. Nu vind ik het wat te koud. Maar ongeacht of de verwarming in de slaapkamer aanligt of niet dat klein ding trekt het niet. Ik zet die enkel op een laag standje om de kilte wat uit de kamer te halen.
 
Nooit verwarming en raam staat altijd open, dus vermoed dat het nu wel onder de 10 graden zal zijn op de slaapkamer, meer dan 12 graden zou me straf lijken :unsure: . Enkel het bed inkruipen en uitkruipen is wat koud soms, maar wel altijd rap opgewarmd onder het deken. Heb die frisse lucht wel nodig om goed te slapen. Met verwarming zou ik ook niet goed kunnen slapen.
 
Zuid Amerikaanse partner hier, dus soms tot 19° - 20°. Ik zet het vlak voor slapengaan wel lager, maar dan klaagt ze dat ze een koude neus heeft ...

Zelf ben ik altijd een koude kamer gewoon dus ik slaap zonder pyjama en de helft zonder deken. Als het zo warm is op kamer wordt ik al zwetend wakker.
Eenmaal de renovatie beneden klaar is, komt er een "slimme" thermostaatkraan in elk uithoekje van het huis.
 
Hier ook geen verwarming op de volledige bovenverdieping, en slaapkamerraam open. Denk dat het daar momenteel 10°C is ofzo?
We slapen alleszins met 2 donsdekens (1 dubbel, 1 enkel) en de lakens en hoeslaken zijn van een soort badstof of fleece, afhankelijk wat er in de was zit.
Heb liever een koude kamer dan een warme, op hotel merk ik al vaak dat de warmte ervoor zorgt dat ik niet kan slapen.
 
Er staat geen verwarming aan boven en ik heb ook geen idee hoe koud mijn kamer is. Koud genoeg, in elk geval (overdag staan alle deuren open en 't raam op kamer van mijn vriend staat open).

Ik slaap wel met veel te veel dekens. Twee verzwaringsdekens (samen 20 kg), een overtrek met een dons en vannacht ook maar een extra fleeceke op mij gelegd.

Gisteren toen ik ging slapen toch héél ff de elektrische kachel aangezet, gewoon om de kilte wat weg te krijgen en zodat ik nog ff op gsm kan prutsen zonder ijskoude neus.

Vanmorgen uit bed komen was andere koek, mijn fleecehuisje 😭
 
Uit nieuwsgierigheid eens een thermometer geplaatst. 11.5gr momenteel. wel verwarming maar die ligt nooit aan. Enkel soms bij de kinderen als ze er studeren of spelen. Ik heb nog iemand horen klagen. De eerste minuut is koud als je van bij de kachel komt maar tijdens de nacht nog nooit koud gehad.
 
Ongeveer 18° nu met het vriesweer, anders zal het eerder richting 20 gaan. Vorige nachten een extra fleeceke bijgelegd (enkel bij mezelf). Ik haat het als de kamer koud is. Dan zet je u blote voeten op de ijskoude vloer, bah dan heb ik direct kou voor de rest van de dag. Ik lig ook altijd in het donsdeken ingewikkeld tot aan mijn neus en moest het niet vervelend zijn om te ademen stop ik heel mijn hoofd onder :D
 
Ik verwarm de bovenverdieping nu tot 18 graden overdag en 20 graden 's nachts. Op aanraden van BG hier, om vochtproblemen te vermijden.
Centrale verwarming of airco die warmte lucht blaast, voorlopig gebruik ik het laatste.
 
We verwarmen boven op 20,5 graden. Dus 20-21 graden.
Wij slapen zonder pyjama, mijn vrouw onder een 'zomerdons', ik leg mijn benen daar onder maar helemaal is me te warm.
Kinderen slapen allemaal met een dun laken en pyjama, al doen ze die s'nachts soms uit.
 
Nieuwbouwwoning met enkel verwarming in de badkamer op het verdiep. Het is hier momenteel 15.7°C 😳 Toch koudere dan verwacht. Alvast een elektrisch dekentje besteld voor de madam 😅

Misschien toch eens kijken of we de airco's op de slaapkamers niet wat sneller gaan voorzien.
 
Hier is de slaapkamer naast de living. Geen verwarming in de kamer zelf naar via de gang komt er wel warmte binnen.

Living, keuken gang, slaapkamer en badkamer op gelijkvloers. Living 2, badkamer 2, bureau,mancave etc een verdiep lager wat ook gelijkvloers is aan die kant van het huis.

Daar is ook een sofabed dat in de zomer koeler is om te slapen en ook donkerder. Handig als het niet donker wordt.
 
geen idee.
ik heb een airco op mijn kamer waar ik ook mee kan verwarmen.
nu zet ik die verwarming op 22 graden een uurtje voor ik ga slapen en eens ik dan ga slapen doe ik die terug uit.

vooral omdat ik eerst nog wat wil lezen in mijn bed en dan is een ijskoude kamer niet zo plezant.

maar om te slapen gaat de verwarming uit, ik heb niet graag als het te warm is om te slapen.
 
Ik schat 16 graden maar zal vanavond eens kijken. Er is verwarming in de slaapkamers maar deze staat nog uit. De kinderen (en ikzelf) slapen prima. Geen indicatie van vocht/schimmel problemen. ‘s Morgens spurten ze wel naar de (warmere) badkamer 🤓
 
Terug
Bovenaan