Slaap jij met een knuffel?

Slaap jij met een knuffel?

  • Ik heb een knuffel, maar slaap er niet mee.

    Stemmen: 12 10,6%
  • Ik heb een knuffel en slaap er mee.

    Stemmen: 14 12,4%
  • Ik heb geen knuffel.

    Stemmen: 87 77,0%

  • Totaal aantal stemmers
    113

C11

Well-known member
Tijdens een gesprek dat ik had kwam naar boven dat er blijkbaar nog veel volwassenen zijn die een knuffel hebben en hier vaak ook mee slapen. Ik vond dit best interessant en je vindt op het internet echt enorm veel info hierover terug, dus het lijkt toch echt wel een ding te zijn.

Er zijn verschillende cijfers over hoeveel volwassenen er nu juist nog een knuffel (of dekentje of dat soort zaken) zouden hebben. Zo is er een Nederlands onderzoek dat aantoont dat 1 op 8 volwassenen een knuffel heeft. Een Brits onderzoek spreekt dan weer over 34% van de volwassenen.
Ondanks dat het duidelijk is dat er nog een grote groep is die een knuffel heeft, lijkt het vaak nog iets gênants te zijn. Denk maar aan de romantische komedies of series waar een personage snel zijn knuffel onder bed gooit wanneer zijn partner voor het eerst langskomt. We koppelen het toch snel aan kinderachtig zijn of andere negatieve dingen.

Nochtans is uit onderzoek ook al snel duidelijk geworden dat er heel wat voordelen aan een knuffel verbonden zijn. Zo kan het je een veilig gevoel geven, zeker gezien de emotionele band die je vaak hebt met een knuffel uit je kindertijd. Hierdoor kan het negatieve gevoelens zoals eenzaamheid en angst verminderen. Het zou volgens de VU Amsterdam ook een gunstig effect hebben op mensen met een laag zelfbeeld.
Daarnaast kan een knuffel bijvoorbeeld ingezet worden in traumatherapie om te helpen bij het uiten van emoties.

Ik was daarom eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het zit bij de leden van BG. De poll is maar basic, maar je mag gerust uitweiden.
Heb je een knuffel? Slaap je er mee? Had je een knuffel in je kindertijd? Een bijzonder verhaal over de naam van de knuffel of over die éne keer toen de arm van je beer los scheurde?
Hoe zou je reageren als je hoort dat er een vriend/collega/... vertelt dat hij met een knuffel slaapt? Of wanneer je ontdekt dat je toekomstige partner een knuffel in zijn bed heeft liggen?
...

Meer dan genoeg zaken om te bespreken lijkt me :)
 
Laatst bewerkt:
Wel euh ik weet niet goed wat ik moet aanduiden. Vroeger sliep ik heel lang met een knuffel maar dat is nu al +/- 10 jaar vervangen door extra hoofdkussens. Dus een soort van knuffel? :unsure: Nu ik verhuisd ben heb 2 kleintjes gekocht voor aan elke kant ene. En dan neem ik ene vast als ik een kant opdraai :D Het gevoel van iets vast te kunnen nemen is een heel fijn gevoel en zonder slapen is vrij raar voor mij. Zelfs al zou ik een partner hebben dan zou ik aan mijn eigen kant nog een kussentje liggen hebben denk ik :thinking:
 
Idem met @xAnyana eigenlijk. Ik heb gewoon iets nodig dat tussen mijn knieën ligt... Is ook beter voor rug trouwens.
Heel het "slaap jij mij een knuffel"-idee wordt wat te kinderachtig voorgesteld, mensen hebben gewoon de neiging om dingen vast te nemen als ze slapen en toevallig zijn knuffelberen het standaardobject dat daar voor gemaakt is.

Hoeveel volwassenen zouden wel niet blijven slapen met een borstvoedingskussen :D
 
Mijn 2 favoriete knuffels vanuit mijn kindertijd heb ik op een gegeven moment uit het ouderlijke huis meegenomen, maar zijn hier meteen naar de kinderkamer gegaan.

Mijn vrouw/heeft had ook nog wel veel knuffels en daarvan stonden enkelen de eerste jaren wel in onze slaapkamer. Een 2-3 tal kleintjes werden in die periode ook wel telkens meegesleurd als we op reis gingen. Ondertussen liggen die ook in de kinderkamer.

Geen van ons beiden gebruikte ze echter om te knuffelen ofzo. Ook niks anders.

Of ik het raar zou vinden moest dat nu nog wel het geval zijn? Zou wel meevallen, denk ik. Heeft nog wel iets schattigs. Al heb ik liever, zoals nu, dat ze mij in bed vastpakt en knuffelt 😉
 
Idem met @xAnyana eigenlijk. Ik heb gewoon iets nodig dat tussen mijn knieën ligt... Is ook beter voor rug trouwens.
Heel het "slaap jij mij een knuffel"-idee wordt wat te kinderachtig voorgesteld, mensen hebben gewoon de neiging om dingen vast te nemen als ze slapen en toevallig zijn knuffelberen het standaardobject dat daar voor gemaakt is.

Hoeveel volwassenen zouden wel niet blijven slapen met een borstvoedingskussen :D
Ik vind dat borstvoedingskussen altijd wel handig in de zetel als ik een boek wil lezen of gewoon een extra leuning nodig heb door het dubbel te plooien.

Een knuffel heb ik niet nodig in bed, maar nu de warme donsdeken er terug op ligt wikkel ik me er wel graag in. Probleem is dat ik nogal snel zweet.
 
Ik had in de lagere school ooit eens een konijntje gemaakt en dat aan mama gegeven. Ze heeft dat altijd bijgehouden tot de dag dat ze stierf en ze het aan mij gaf met de vraag om er goed voor te zorgen en ik heb dus alles gedaan behalve dat.
Ben het tijdens de verhuis of na een renovatieproject in huis kwijtgeraakt en nooit meer teruggevonden.
Ben er letterlijk weken ziek van geweest en nu nog steeds als ik eraan denk dus nee geen knuffels meer hiero en ook niet voor mijn zoontje.
Hij heeft er veel maar probeer er geen emotionele waarde aan te hechten.

Wat ik wel heb is een levensechte knuffelbeer die snurkt en mij af en toe in een wurggreep houdt maar dat telt niet mee denk ik.
 
Na mijn heup te breken moest ik met een kussen tussen mijn benen slapen de eerste maanden. En sindsdien ben ik dat blijven doen.

En als ik op mijn buik slaap dan lig ik ook met 1 schouder op een kussen omdat mijn nek anders pijn zou doen.
 
Neen maar de dokter heeft het mij wel aangeraden. Of toch zo'n lang kussen dat je vast pakt en ook tussen de knieën zit. Niet dat ik het al gekocht heb...
 
Als er weer eens beeld zonder klank is ( nadeel bij een veel jonger vrouw ) mijn klokken spel . En mijn honden en katten zijn trouwer .:tongue:
 
Geen knuffel, maar slaap wel al jaren met een kussen tussen mijn benen wegens slechte heupen. Sinds mijn vrouw het borstvoedingskussen niet meer nodig heeft, heb ik dat geconfisqueerd :unsure:
 
Er staat al 10 jaar nen beer tussen onze hoofdkussens, vooral uit nostalgische overwegingen van m'n vriendin, het was haar knuffel toen ze klein was... Te pas en te onpas beland die dan in mijn gezicht en krijgt hij ne zwier :laugh:
 
ik niet, maar mijn vrouw gebruikt mijn piemel als knuffel.

Krimpt hij dan ook als ge hem wast?

Zomaar een random gesprek, op een doordeweekse dag. Op BG.
In de ochtend...naaah...

Enige wat ik hierop te zeggen heb is als ik echt oprecht en eerlijk moet zijn in mijn nederige mening, en natuurlijk zonder iemand te beledigen die een andere mening erop nahoudt dan die van mij, maar ook door vanuit een ander perspectief deze context te bekijken zonder iemand in dit geval te veroordelen of kijk op de situatie te bekritiseren, en dat te doen door objectief te zijn, en rekening houdend dat elke mening een mening is die geldt en er mag zijn, zonder dat het stuitend is, kan ik oprecht en met volle overtuiging zeggen dat ik helemaal vergeten ben wat ik wilde zeggen
 
Terug
Bovenaan