Mijn gewoonte om alle voorgaande boeken te herlezen telkens er een nieuw deel uitkomt, gaat me nog zuur opbreken. Way of Kings en Words of Radiance voor de derde keer herlezen en Oathbringer nu voor de tweede keer zodat ik eindelijk aan Rhythm of War kan beginnen.

Voor The Age of Madness trilogie van Abercrombie wacht ik wel netjes tot alle drie de delen uit zijn later dit jaar.
 
Alle boeken van Robin Hobb gelezen in haar Realm of the Elderlings-wereld (met uitzondering van de Rainwild Chronicles omdat ik gehoord heb dat die serie heel zwak is), en ik kan toch stellen dat ze gelijk tussen mijn favoriete auteurs terecht is gekomen. De verhalen over Fitz en de Fool zijn heel, heel goed. Het plot ontwikkelt zich weliswaar heel traag, je krijgt vaak het gevoel dat er niet echt veel gebeurt, zeker niet qua actie, maar de karakterontwikkelingen en -interacties zijn uitstekend geschreven/beschreven waardoor je gekluisterd aan de boeken blijft.
Ik zou ze aan iedereen durven aanraden, behalve aan actie-junkies.
 
Mijn grootste teleurstelling is dat ik na 2 keer proberen nog steeds niet into The Stormlight Archives ben geraakt.
Na een maand wachten op Mistborn in de bib dan besloten om terug Kingkiller Chronicles te lezen. Mistborn volgt dan later zeker nog en hopelijk raak ik op die manier toch een derde keer geinteresseerd in stormlight archives.
 
Voor mij hoeft actie niet per se veel aanwezig te zijn, maar er moet wel iets gebeuren in het boek.
Plottwists, politieke intriges, onthullingen, daar kan ik echt van genieten.
Dat is zelfs wat ik in game of thrones het best vond, niet eens de gevechten.
Sindsdien al meerdere reeksen gelezen, waaronder mistborn, hele stormlight, kingkiller en momenteel bijna door het tweede deel uit de first law reeks, maar ik vind nergens die politieke spelletjes.
Stormlight heeft dit natuurlijk wel op een mooie scope maar ik ben sinds RoW minder enthousiast over de reeks.

Is dat iets wat bij Robin Hobb aanwezig is?
(Of moet ik toch aan WoT beginnen?)
 
Alle boeken van Robin Hobb gelezen in haar Realm of the Elderlings-wereld (met uitzondering van de Rainwild Chronicles omdat ik gehoord heb dat die serie heel zwak is), en ik kan toch stellen dat ze gelijk tussen mijn favoriete auteurs terecht is gekomen. De verhalen over Fitz en de Fool zijn heel, heel goed. Het plot ontwikkelt zich weliswaar heel traag, je krijgt vaak het gevoel dat er niet echt veel gebeurt, zeker niet qua actie, maar de karakterontwikkelingen en -interacties zijn uitstekend geschreven/beschreven waardoor je gekluisterd aan de boeken blijft.
Ik zou ze aan iedereen durven aanraden, behalve aan actie-junkies.
Rain Wild Chronicles waren de eerste twee boeken inderdaad matig. Daar was ze een beetje aan het overdrijven met haar trage plotontwikkeling. Boeken 3 en zeker 4 vond ik wel de moeite waard.

Voor mij hoeft actie niet per se veel aanwezig te zijn, maar er moet wel iets gebeuren in het boek.
Plottwists, politieke intriges, onthullingen, daar kan ik echt van genieten.
Dat is zelfs wat ik in game of thrones het best vond, niet eens de gevechten.
Sindsdien al meerdere reeksen gelezen, waaronder mistborn, hele stormlight, kingkiller en momenteel bijna door het tweede deel uit de first law reeks, maar ik vind nergens die politieke spelletjes.
Stormlight heeft dit natuurlijk wel op een mooie scope maar ik ben sinds RoW minder enthousiast over de reeks.

Is dat iets wat bij Robin Hobb aanwezig is?
(Of moet ik toch aan WoT beginnen?)
Is zeker aanwezig bij Hobb. Op een andere manier weliswaar als in ASOIAF. Heel andere stijl. Maar Hobb is wel (veruit) de superieure fantasy-auteur ten opzichte van Martin.

Heb je de Gentleman Bastard reeks al gelezen? Daar zitten dat soort intriges ook enorm in. Het is wel eerder een fantasy Oceans Eleven dan echt een politiek intrige. En het eerste boek is veruit het beste. En er zijn nog vier boeken gepland, maar of die ooit het levenslicht gaan zien is zeer de vraag.
 
Rain Wild Chronicles waren de eerste twee boeken inderdaad matig. Daar was ze een beetje aan het overdrijven met haar trage plotontwikkeling. Boeken 3 en zeker 4 vond ik wel de moeite waard.


Is zeker aanwezig bij Hobb. Op een andere manier weliswaar als in ASOIAF. Heel andere stijl. Maar Hobb is wel (veruit) de superieure fantasy-auteur ten opzichte van Martin.

Heb je de Gentleman Bastard reeks al gelezen? Daar zitten dat soort intriges ook enorm in. Het is wel eerder een fantasy Oceans Eleven dan echt een politiek intrige. En het eerste boek is veruit het beste. En er zijn nog vier boeken gepland, maar of die ooit het levenslicht gaan zien is zeer de vraag.
Gentleman Bastards is inderdaad wel een goede keuze als je intriges wilt in een fantasy setting. Ook akkoord met eerste boek beste, en ja die volgende vier boeken....
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
Ik hou ook wel van intriges. Hoewel ik goede acties en vechtscènes wel kan appreciëren, zijn het zelden mijn favoriete momenten. Ik vind ook dat oorlog en gevechten vaak weinig (emotionele) consequenties heeft voor de personages.

Ik heb een paar dagen geleden het eerste boek van The Wheel of Time (Eye or the World) uitgelezen. Ik had het jaren geleden al eens gelezen en het was echt beter dan ik mij kon herinneren. Het geen wat me wel eens irriteerde is dat er wat in de tijd gesprongen werd. Bv. Op een gegeven moment gebeurt er iets, het volgende hoofdstuk is het ineens een stuk later en dan wordt er met een doet flashback ingevuld wat er tussentijds is gebeurt.

Ik ben direct verder gegaan met boek twee.
 
Ik zou mij Eye of the World eens opnieuw moeten kopen. Te vaak gelezen en de eerste paar hoofdstukken zijn losgekomen van de band.

Door jullie posts te lezen begint het wel weer te branden om nog eens aan een reread te beginnen en mij weer helemaal onder te dompelen :love:
 
Toll the hounds eindelijk uitgelezen, Dust of Dreams nu. eens zien of ik aan Rythm of War kan beginnen voor het einde van het jaar.
 
Een beetje een "gekleurde" (hehe) top-50, maar er staan een aantal interessante boeken/series in die ik heb toegevoegd aan de To Read-lijst. Helaas geen Sanderson, Lynch, Lawrence, McClellan, Staveley, Esslemont, Hobb of KJ Parker (basically alle Fantasy auteurs die ik gelezen heb die iets gepubliceerd hebben na 2010), dus ik vermoed dat ze die categoriseren onder "Bekend genoeg om niet vermeld te worden". Je zou denken dat dat ook opgaat voor Fonda Lee, NK Jemisin en RF Kuang maar goed, beter Fantasy en politiek gescheiden houden!

We Asked, You Answered: Your 50 Favorite Sci-Fi And Fantasy Books Of The Past Decade​

 
Zoveel boeken die ik nog niet gelezen heb...kan alleszins wel The Divine Cities trilogie aanraden, zeer leuke en originele fantasy wereld.
 
Oooh. Een hoop van die boeken op de lijst staan op mijn lijstje om te lezen en sommige heb ik al klaarliggen. Was er maar meer tijd in een dag om te lezen!
 
Toll the hounds eindelijk uitgelezen, Dust of Dreams nu. eens zien of ik aan Rythm of War kan beginnen voor het einde van het jaar.
Ah nice, daar ben ik net aan begonnen maar heb nogal een lastig formaat van boek om te lezen voor zo'n klepper. Al wel blij dat het boek meteen begint met wat oude bekenden!
 
Wat vond je er van?

Dit schreef ik toen in het gelezen topic.
Ik ben benieuwd naar anderen hun reactie.

Brandon Sanderson - Rhythm of War

Teleurstelling. De eerste twee delen uit de reeks vond ik heel goed. Het derde wat minder, maar nu zakt deze vierde toch nog een paar niveaus dieper.
Cosmere superfans zullen het waarschijnlijk beter vinden, maar voor mij te langdradig en totaal niet op hetzelfde niveau als de vorige. Mijn enthousiasme over de reeks is jammer genoeg gedaald nu.
(Ik kan natuurlijk niet op de ontwikkelingen zelf ingaan, spoilers...)
 
Terug
Bovenaan