Eindelijk eens naar dit topic gegaan :D

Door mijn zevenduizend hobby's heb ik me altijd met moeite op lezen kunnen smijten, terwijl ik dat als tiener echt ENORM veel deed. Het hielp wsl dat er geen internet was toen :D
Soit, ben dus een anderhalve maand geleden begonnen met de re-read van Rad Des Tijds en zit nu aan 75% van boek 2. Blijft toch echt
GE NI AAL.

Kheb alleszins de smaak weer te pakken en zal dus wel meer en meer lezen weer in de toekomst. Ik heb eigenlijk altijd de voorkeur gegeven aan lezen in het Nederlands, maar ik ga bij Black Friday of de Prime Days eens overstag en me een Kindle halen om wat Engelstalige dingen te lezen. De katalysator hiervoor is toch wel mijn fascinatie voor Malazan. Ik hoor en lees daar ZO VEEL over dat ik echt wel voel dat ik het eens moet lezen.

Binnenkort dit topic eens van voor tot achter doorlezen. Maar eerst ff reageren zodat ik het in mijn overzicht zie ;)
 
Eindelijk eens naar dit topic gegaan :D

Door mijn zevenduizend hobby's heb ik me altijd met moeite op lezen kunnen smijten, terwijl ik dat als tiener echt ENORM veel deed. Het hielp wsl dat er geen internet was toen :D
Soit, ben dus een anderhalve maand geleden begonnen met de re-read van Rad Des Tijds en zit nu aan 75% van boek 2. Blijft toch echt
GE NI AAL.

Kheb alleszins de smaak weer te pakken en zal dus wel meer en meer lezen weer in de toekomst. Ik heb eigenlijk altijd de voorkeur gegeven aan lezen in het Nederlands, maar ik ga bij Black Friday of de Prime Days eens overstag en me een Kindle halen om wat Engelstalige dingen te lezen. De katalysator hiervoor is toch wel mijn fascinatie voor Malazan. Ik hoor en lees daar ZO VEEL over dat ik echt wel voel dat ik het eens moet lezen.

Binnenkort dit topic eens van voor tot achter doorlezen. Maar eerst ff reageren zodat ik het in mijn overzicht zie ;)
Lees je in het Nederlands omdat uw Engelse leesvaardigheid beperkt is? Want dan kan Malazan wel een moeilijke reeks zijn om mee te beginnen. Al komt de dictionary tool van je kindle daar natuurlijk wel goed van pas.
 
Ben ook wel een Karsa fan. Voor mij waren de saaiste stukken degene die zich enkel concentreerden op de Tiste Andii. Denk dat het een groot stuk van Midnight TIdes was. Moet zeggen dat ik de Kharkanas boeken veel beter vond en het verduidelijkte wel veel.
Die stukjes met Gothos en zijn langste zelfmoordbrief ter wereld en het ontstaan van Death :drool:

Ik denk dat ik na de reeks twee keer te lezen ook nog altijd niet 100% mee ben met verhaal :unsure:. Ik heb de Kharkanas Trilogy ook staan, maar heb me enkel nog maar door de eerste twee boeken geworsteld. Gekocht omdat ik wel heel grote fan ben van Anomander, maar ik zie me eerlijk gezegd dat derde boek nooit lezen. Het eerste boek was nog oké, maar het tweede was gewoon totaal oninteressant.
Na de reeks zelf twee keer gelezen te hebben, ga ik zeker akkoord. Heb net eens opgezocht wie er eigenlijk allemaal lid was van van de High House Chains. Achteraf gezien kan ik wel zeggen van ja ok het zijn de die, maar om dat tijdens het verhaal allemaal op 1 2 3 te zien...

Was zelf verrast dat Karsa knight of chains was. Ik dacht dat hij die titel geweigerd had en gewoon zo'n badass was dat hij op zijn ukkie tegen de wereld ten strijde ging.

Of dat al die Bonehunters uiteindelijk daar ook lid van waren. Ok het werd misschien duidelijk naar het einde toe, maar wanneer is die switch dan gebeurd?

Ben nu begonnen aan The God Is Not Willing. Er lijkt me een beetje meer humor in te zitten? Voor zover dat mogelijk is in die wereld.
 
Lees je in het Nederlands omdat uw Engelse leesvaardigheid beperkt is? Want dan kan Malazan wel een moeilijke reeks zijn om mee te beginnen. Al komt de dictionary tool van je kindle daar natuurlijk wel goed van pas.

Nee, hoor. Mijn Engels is wel best goed. Het is gewoon dat als ik in mijn moedertaal KAN lezen, dat dat ik dat verkies omdat ik het gevoel heb dat ik dan bepaalde nuances in beschrijvingen meer mee heb dan in een taal die ondanks mn bovengemiddelde kennis toch niet mijn moedertaal is. En ja, qua die nuances kijk ik dan wel uit naar die dictionary tool :)
 
Wheel Of Time
Net boek 5 uit en heb echt gestruggled met Nineave haar chapters. Haar innerlijk dialoog zit zo vol repetitie en als karakter is ze zo frustrerend hypocriet... Terwijl ik haar op zich wel een fascinerend karakter vind, maar in dit boek met momenten me echt aan gefrustreerd.
Als ik nog 1 keer "Nineave tugged her braid furiously" lees, sla ik tilt.
 
Wheel Of Time
Net boek 5 uit en heb echt gestruggled met Nineave haar chapters. Haar innerlijk dialoog zit zo vol repetitie en als karakter is ze zo frustrerend hypocriet... Terwijl ik haar op zich wel een fascinerend karakter vind, maar in dit boek met momenten me echt aan gefrustreerd.
Als ik nog 1 keer "Nineave tugged her braid furiously" lees, sla ik tilt.
Ja, Wheel of Time zit vol herhalingen. Zoiets valt vooral op als je de boeken na elkaar leest, oorsponkelijk zat er wel een jaar of meer tussen elke release. Ik vind dat ook vrij storend overigens.
 
Je bent ook niet de enige die erover klaagt :laugh:


Beter overzichtje op
Ze hebben daar ook een vergelijking in gestopt met First Law van Abercrombie en blijkbaar likt Glokta zijn tandvlees meer dan dat Nynaeve aan haar vlecht trekt. En toch... heb ik daar nooit iemand over spreken.
 
Het valt denk ik meer op bij WoT omdat de woordenschat redelijk beperkt is. De personages lijken altijd hetzelfde te zeggen of te doen. Dan is die "braid tugging" die in se niet zoveel voorkomt in het gevoel dat wel.
 
Zelf ook nog eens in WoT begonnen, gisteren De Grote Jacht uitgelezen en onmiddellijk aan de Herrezen Draak begonnen.

Het valt echt op hoe ver Jordan in zijn boeken vooruit denkt, zelfs in deel 1 en 2 kom je dingen tegen die maar zoveel boeken later duidelijk worden (Rhand en de Aiel, Verin, Isam ...). Daarbij vergeleken heb ik bij Martin bv altijd gevonden dat hij teveel deus-ex-machina zaken moest opeens ertussen laten komen om zijn verhaal vooruit te laten gaan.
 
Ik ga ook eens terug met Wheel of Time beginnen, toch weeral acht jaar geleden dat ik de reeks heb uitgelezen. Ik merk nu wel op dat de boeken die ik gekocht heb echt belachelijk smal zijn, zeer ongemakkelijk om te lezen.

't zal dan maar een combo van e-reader en audiobooks worden.
 
Ik ben hier op vakantie nu ook begonnen aan WoT omdat ik ze wou lezen vóór de amazon serie (ik vind het leuker als mijn verbeelding eerst de personages invult, bij een serie wordt dat voor je gedaan). Ben nu rond met de proloog en de eerste twee boeken, tot nu toe geniet ik er enorm van moet ik zeggen. Die proloog vond ik wel heel erg aangenaam, verduidelijkt enorm veel dingen die anders gewoon aanwezig zijn in het eerste boek.

Ik kan me wel niet voorstellen dat ik ze allemaal zou bingen, daarvoor is het af en toe iets te traag. Ik ga nu het derde boek nog erdoor jagen denk ik en dan wat relaxter lezen.
 
Ik ben hier op vakantie nu ook begonnen aan WoT omdat ik ze wou lezen vóór de amazon serie (ik vind het leuker als mijn verbeelding eerst de personages invult, bij een serie wordt dat voor je gedaan). Ben nu rond met de proloog en de eerste twee boeken, tot nu toe geniet ik er enorm van moet ik zeggen. Die proloog vond ik wel heel erg aangenaam, verduidelijkt enorm veel dingen die anders gewoon aanwezig zijn in het eerste boek.

Ik kan me wel niet voorstellen dat ik ze allemaal zou bingen, daarvoor is het af en toe iets te traag. Ik ga nu het derde boek nog erdoor jagen denk ik en dan wat relaxter lezen.

Ik heb de eerste drie direct na elkaar gelezen en ben nu aan een 'pauze' bezig waar ik andere dingen lees en dan ga ik eind dit jaar/begin volgend jaar de volgende drie lezen. Eigenlijk na dat seizoen 1 van de tv reeks afgelopen is dus.

Ik ben iemand die bijna nooit (lange) reeksen in een keer kan uitlezen. Soms wel problematisch want dan stel ik het lezen van het vervolg zolang uit dat ik niet meer weet wat er allemaal voorheen is gebeurd. En met zeer populaire boeken vallen er nog wel samenvattingen te vinden om mijn geheugen wat op te frissen, maar dit is lang niet voor alle boeken het geval.
 
Soms kijk ik ook in awe naar wat sommigen lezen :D Een WOT reread kost me echt wel een volledig jaar bvb.
Niet in een keer, he :tongue: Ben tussendoor ook andere zaken aan het lezen, net A Little Hatred van Abercrombie uitgelezen. Wel leuk om af te wisselen tussen de fast-paced donkere humor van Abercrombie en de beschrijvende, eerder klassieke stijl van Jordan.
 
Terug
Bovenaan