Niet in een keer, he :tongue: Ben tussendoor ook andere zaken aan het lezen, net A Little Hatred van Abercrombie uitgelezen. Wel leuk om af te wisselen tussen de fast-paced donkere humor van Abercrombie en de beschrijvende, eerder klassieke stijl van Jordan.


Dus ge leest NOG sneller en meer dan ik al dacht :D

Hier ist ook wat afwisselen. Ik lees bvb ook comics en heel wat magazines qua games en wetenschap en heb zo een stevige backlog. Dus tussen elk boek door lees ik ook zo een paar dingen.
En dan praat ik nog eens niet over hoe ik ook graag dingen lees van Steve Berry, David Baldacci, Stephen King en Dean Koontz. Ik wil gewoon euromillions winnen en alle tijd van de wereld hebben.
 
Ik ben ondertussen al sinds vorig jaar in de zomer bezig met Malazan :/

enkel de 2 nieuwe Dresden boeken, de laatste expanse en a little hatred er tussen genomen. Sommige van die Malazan boeken waren echt traag om door te geraken. ( En ik lees ook maar enkel voor ik ga slapen)

Maar, licht aan het einde van de tunnel. 650blz te gaan in The crippled god
 
Ja, het is besloten, met de eerste afleveringen van WoT ga ik toch nog eens aan een reread beginnen van de boeken. Enige ambetante is dat Eye of the World echt gewoon uit elkaar valt. De eerste honderd pagina's zijn los gekomen van de band. Zou dat boek eigenlijk eens opnieuw moeten kopen, maar ik vind ze in die cover niet direct terug :(.

Ergens jeukt het wel om dit te bestellen, maar €800 zonder verzending is er misschien wel wat over :unsure:
 
Ja, het is besloten, met de eerste afleveringen van WoT ga ik toch nog eens aan een reread beginnen van de boeken. Enige ambetante is dat Eye of the World echt gewoon uit elkaar valt. De eerste honderd pagina's zijn los gekomen van de band. Zou dat boek eigenlijk eens opnieuw moeten kopen, maar ik vind ze in die cover niet direct terug :(.

Ergens jeukt het wel om dit te bestellen, maar €800 zonder verzending is er misschien wel wat over :unsure:

Geen zorgen, het staat op sold out, je zou het dus niet kunnen kopen zelfs als je het wil :p
 
Ik heb ook eens rondgekeken maar 't is echt een miserie om die oude covers te vinden. Die nieuwe paperbacks trekken op niks imo.
 
Welke wil je dan specifiek?
Eigenlijk vind ik de originele covers nog het mooist maar die zijn enkel nog tweedehands te verkrijgen, denk ik. Kieskeurig ben ik niet maar de nieuwe covers voor de mass paperbacks vind ik echt afschuwelijk, zeker met dat Amazon logo erop.

9780356517001.jpg
51cHY2gcLZL.jpg


Ik heb overigens de tweede cover, een beetje saai maar op zich niet verkeerd. Het probleem is dat deze paperback nogal smal is en je de rug van het boek haast uiteen moet trekken om de woorden in het midden te lezen.
 
Eigenlijk vind ik de originele covers nog het mooist maar die zijn enkel nog tweedehands te verkrijgen, denk ik. Kieskeurig ben ik niet maar de nieuwe covers voor de mass paperbacks vind ik echt afschuwelijk, zeker met dat Amazon logo erop.

9780356517001.jpg
51cHY2gcLZL.jpg


Ik heb overigens de tweede cover, een beetje saai maar op zich niet verkeerd. Het probleem is dat deze paperback nogal smal is en je de rug van het boek haast uiteen moet trekken om de woorden in het midden te lezen.

Ik heb die gans zwarte paperback versies, ben ik wel blij mee.

Al vind ik die nieuwe versie voor Amazon wel heel, heel knap. Heb je het Prime/Amazon logo daar op de rug, nee toch?
 
Op bookdepository vind ik nog wel de oude covers. Maar misschien moet ik ze ook eens snel beginnen verzamelen, want lang gaan ze niet meer beschikbaar zijn.
 
Ik heb hier ook de zwarte Orbit paperbacks. Die zijn dus nog heel moeilijk te vinden. Je ziet bij ze allemaal overigens wel enorm de slijtage op de ruggen, en ik vrees dat ik bij deze reread ze quasi allemaal mag gaan vervangen. De laatste drie heb ik sowieso ook enkel maar in hardcover.
 
Op goodreads kan je stemmen voor het beste Fantasy boek van 2021: https://www.goodreads.com/choiceawards/best-fantasy-books-2021

Ik heb niet gestemd want ik heb geen van de boeken gelezen, ik heb zelfs maar van 5 van de genomineerde auteurs gehoord. Ze gaan precies heel hard de alternative/indie toer op. Geen optie om andere boeken te nomineren op het eerste zicht.

Alleszins de leeslijst uitgebreid met Shelley Parker-Chan, John Gwynne, Tasha Suri, P Djeli Clark en CL Clark. De vorige kennismaking met moderne Fantasy (NK Jemisin) was helaas teleurstellend, hopelijk deze keer wat betere ervaringen.

Verrassend genoeg geen Abercrombie op de nominatie lijst!
 
Burning Kingdoms, She Who Became the Sun and Dead Djinn Universe klinken mij ook wel interessant. Vorig jaar de Daevabad Trilogy uitgelezen, niet de beste fantasy die ik ooit heb gelezen maar wel heel verfrissende setting.
 
Laatst bewerkt:
Die Dead Djinn en Daevabad leken me ook beide interessant!
En John Gwynne zijn ze me ook al lang aan aan het raden.

Ik heb de eerste reeks van John Gwynne gelezen en die was echt super leuk. Wel vrij klassiek qua verhaal. Aan de tweede reeks was ik ook begonnen (speelt zich af in de zelfde wereld) maar die kon mij niet zo bekoren en ik heb die dus niet uitgelezen.
 
The Eye of The World is toch een beter boek dan ik me herinner. Ook fijn dat het zo lang geleden dat ik de reeks gelezen heb en dat ik echt quasi alles vergeten ben. Zelfs Loial was ik vergeten, al ging er bij zijn introductie ergens ver weg in mijn geheugen wel een bel rinkelen.
 
Terug
Bovenaan