De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met deze Spanjool gaan we ons volgend jaar zeker terug belachelijk maken. Als je dan leest in de gazetten, rustig het is nog 13 maanden tot het WK, dan besef je hoe diep dergelijke journalisten in het h*l van Martinez zitten. Dit is een aangekondigde kroniek van wat volgend jaar zal volgen. We hebben 3 toppers, KDB/Courtois/Rom en 2 supertalenten met CDK en Doku. Achteraan kunnen ze centraal duidelijk niet mee, en dat is niet van vandaag begonnen. Voorlopig heeft onze selectie heer daar niets aan gedaan. Opties zijn er, Vanheuseden, Theate.. Slechter dan nu achteraan kan niet..

Met deze Spanjool gaan we ons volgend jaar zeker terug belachelijk maken. Als je dan leest in de gazetten, rustig het is nog 13 maanden tot het WK, dan besef je hoe diep dergelijke journalisten in het h*l van Martinez zitten. Dit is een aangekondigde kroniek van wat volgend jaar zal volgen. We hebben 3 toppers, KDB/Courtois/Rom en 2 supertalenten met CDK en Doku. Achteraan kunnen ze centraal duidelijk niet mee, en dat is niet van vandaag begonnen. Voorlopig heeft onze selectie heer daar niets aan gedaan. Opties zijn er, Vanheuseden, Theate.. Slechter dan nu achteraan kan niet..
De "slechter dan nu kan niet" is zever he. Vanheusden is geblesseerd, Theate zet zijn eerste stapjes bij een bescheiden club in Italië. Wie moet er uit? Tot voor kort zat Vertonghen op de bank bij Benfica en speelde Alderweireld nog in Engeland. Nu is die tweede het zorgenkind geworden. Tegen Portugal leggen ze Ronaldo en co aan banden, ik wil het eens zien met pakweg Boyata-Denayer-Theate. Het is een lastig moment omdat we nog geen uitgesproken opvolgers hebben. Ik kan niet voorspellen of de CV's van de toekomst nu Vanheusden (met die zijn blessurelast), Denayer, Mbamba, Bornauw, Theate of Delcroix moeten worden. Die evolutie valt nog te bezien. Natuurlijk kan je ze hier en daar eens uittesten, dat mag van mij ook sneller gaan. Maar dat ze nu al verder staan dan Denayer, Vertonghen, Alderweireld? Neen.
En dan is er ook de vraag of de heren Courtois, De Bruyne, Hazard, Lukaku,... die een moordend clubprogramma hebben en waarvoor men veel geld betaalt, zin hebben om aan zo'n nieuwe cyclus te beginnen. Allemaal hintten ze al naar een einde als Rode Duivel. Geen idee of die in dat avontuur willen springen, als ineens die halve kliek aan de kant geschoven wordt en er terug beginnersfouten gaan gemaakt worden door jongens die 2 caps op hun palmares hebben.

Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat de gouden generatie het niet meer rekt tot volgend jaar. EK 2020 was de laatste kans en hebben we helaas verknald.

De volgende jaren zijn mijn verwachtingen dat we wel telkens de grote tornooien zullen halen maar verder dan een 1e ronde op WK of kwartfinale op EK wordt moeilijk. Beetje zoals we waren voor 2002.

De volgende jaren zijn mijn verwachtingen dat we wel telkens de grote tornooien zullen halen maar verder dan een 1e ronde op WK of kwartfinale op EK wordt moeilijk. Beetje zoals we waren voor 2002.
Ik zie mensen lachen / de wenkbrauwen fronsen, met mijn grap over Martinez en MAAR de 15de plaats op het WK 2022 (moet eigenlijk 16de = de 1/8ste finales zijn) gaan halen.

Maar wacht maar, als we niet opletten en het zit een beetje tegen, dan is mijn grapje niet eens onrealistisch hoor.
Ik zie ze eerder de laatste 8 halen of zo to be honest, maar ... het kan wél mits wat tegenslag.

Ik zie mensen lachen / de wenkbrauwen fronsen, met mijn grap over Martinez en MAAR de 15de plaats op het WK 2022 (moet eigenlijk 16de = de 1/8ste finales zijn) gaan halen.

Maar wacht maar, als we niet opletten en het zit een beetje tegen, dan is mijn grapje niet eens onrealistisch hoor.
Hoe bedoel je 15e plaats ? 15e Europees land of achtste finales op het grote tornooi ?

Hoe bedoel je 15e plaats ? 15e Europees land of achtste finales op het grote tornooi ?
Ja ik bedoelde eerder de achtste finales op het WK (15de moest 16de zijn, ik had 1 letterke fout getyped met snel te zijn gisteren, ik heb het ondertss gecorrigeerd ;)).
Soms type ik wat snel omdat ik in praktijk met andere zaken bezig ben.

Dit forum is voor mij gewoon om mijn tijd op te vullen, ..

Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat de gouden generatie het niet meer rekt tot volgend jaar. EK 2020 was de laatste kans en hebben we helaas verknald.

"we hebben het verknald" versus "mijn verwachtingen".

Ik zie dat anders. Ik vind niet dat we het verknald hebben maar mijn verwachtingen waren dan ook nooit dat we een finale zouden halen. Konden ja misschien als alles perfect viel (van vorm over blessures tot loting), zouden nee. België was in 2018 het land dat 6de stond qua spelerswaarde, in 2014 7de. Dat betekent een kwartfinale. De bookmakers schatten dat beter in dan de Belgische media. We spelen 4 tornooien op rij minstens kwartfinale (als enige land ter wereld), dat wilt zeggen dat we heel regelmatig waren, geen steken lieten vallen. Enkel als we tegen toplanden uitkwamen, bleken die te sterk te zijn. Is dat een schande? En Wales, en dat vond ik het enige echte falen. Daar zijn al genoeg analyses over gemaakt. Nu de spelers voedden dat geloof zelf door hun ambitie uit te spreken maar ik vind er ook niets mis mee om aan elke wedstrijd/tornooi te beginnen met de ambitie die te winnen. Achteraf moet je dan evalueren of je het goed gedaan hebt en waar je kan verbeteren.

Of ze het rekken, dat is relatief. Een deel is al afgehaakt (Fellaini, Dembele, Kompany), een ander deel komt nu aan de beurt en nadien zullen KDB en co ook wel beginnen afhaken. Dat gaat gradueel. En gradueel komt er dan weer vanalles bij. Maar dat de jongens die op het EK voor beloften van 2007 halve finale haalden iets moois hebben neergezet voor een land dat daarvoor 1 tornooi op 2 à 3 haalden om dan meestal kleurloos te sneuvelen in de poules of achtste finale, dat hoeft toch niet onder de mat gaat geveegd gaan worden.

Thanks voor de link maar mijn visie blijft nog steeds staan: Frankrijk heeft wel wat meeval gehad.
Maar goed dat dwing je natuurlijk ook wel af (ik noem dat zeker géén geluk) + je moet op topniveau altijd een beetje meeval hebben, anders win je niet.
Of gewoon goed verdedigen ?
Lukaku is daar te gretig, met zijn kracht en snelheid kan hij wel voor de man komen en het duel winnen.
Verdediger laat hem los en ziet dat het buitenspel is

Onze verdedigers laten ook vaak hun man los, maar dat is in situaties dat het eigenlijk niet mag

Mangala van Stuttgart, wat moet die als VM eigenlijk doen om eens mee te mogen ?

Of gewoon goed verdedigen ?
Lukaku is daar te gretig, met zijn kracht en snelheid kan hij wel voor de man komen en het duel winnen.
Verdediger laat hem los en ziet dat het buitenspel is

Onze verdedigers laten ook vaak hun man los, maar dat is in situaties dat het eigenlijk niet mag

Mangala van Stuttgart, wat moet die als VM eigenlijk doen om eens mee te mogen ?
Vind het ook raar dat Orel Mangala nooit mee mag. Witsel begint veel van zijn pluimen te verliezen dus op termijn moeten we daar toch ook kijken voor iemand nieuw.

Hopelijk is het bij hem vooral een vormdip want was de afgelopen 2 matchen echt niet goed vond ik.

Niet geblesseerd zijn.

Heeft van maart tot einde augustus uit gelegen met een gescheurde spier. In september terug minuten gekregen maar nog geen volledige match gespeeld.

edit: Mangala was in maart opgeroepen voor Duivels, maar blesseerde zich net in de match voorafgaand geloof ik.

Laatst bewerkt:
Niet geblesseerd zijn.

Heeft van maart tot einde augustus uit gelegen met een gescheurde spier. In september terug minuten gekregen maar nog geen volledige match gespeeld.
Dat weet ik, maar aangezien hij minstens 75minuten speelt de laatste matchen is die gewoon fit hé

Het kan toch gene kwaad die eens mee te nemen om ook al eens mee te trainen.
En het tempo van onze drietand Hans-Axel-Youri zal die nog wel aankunnen lijkt mij

Ik zou zeggen dat de gouden generatie het al niet meer tot het EK heeft uitgehouden.

Hazard al jaren niet meer in vorm en alle cv's ver over hun top heen. Plus Kdb en Witsel net terug uit blessure. Dan ben je gewoon een subtopper.
Dat is een groot verschil met '16 toen we eigenlijk met de vingers in de neus de finale hadden moeten halen.
Als je op het ek de kernen van Engeland, Frankrijk, Italië, ... bekeek dan kon je toch niet zeggen dat wij in dezelfde categorie hoorden.

Wat niet weg neemt dat je met wat aanpassingen en wat meeval wel nog een mooi wk kan spelen, zoals Nederland onder Van Gaal.

Dat weet ik, maar aangezien hij minstens 75minuten speelt de laatste matchen is die gewoon fit hé

Het kan toch gene kwaad die eens mee te nemen om ook al eens mee te trainen.
En het tempo van onze drietand Hans-Axel-Youri zal die nog wel aankunnen lijkt mij
Zeker. Op die positie gaat Dendoncker nooit meer dan een waterdrager kunnen zijn. En Mangala draait toch al langer dan Sambi mee op een hoger niveau. Dus moet voor mij zeker deel uitmaken van de kern en al eens minuten krijgen binnenkort.

Maar Martinez zal hem wss nog "niet klaar" achten. Zoals Ketelaere... Spijtig.

Niet geblesseerd zijn.

edit: Mangala was in maart opgeroepen voor Duivels, maar blesseerde zich net in de match voorafgaand geloof ik.
Dit soort vragen tonen inderdaad aan dat mensen beter eerst even informeren alvorens te staan roepen. Mangala inderdaad veel geblesseerd, Vanheusden idem. Dat zijn 2 stevige opties. Al moeten we toch ook zeggen dat Witsel eigenlijk nooit echt teleurstelde, tot voor Frankrijk. Was een van die zekerheden waarbij de ondergrens altijd zeer hoog lag.
Hopelijk komt er een Onana bij, die het goed doet in Frankrijk, en kan Sambi zich helemaal doorzetten de komende maanden. Dan is het middenveld al geen probleem meer. Met ook Lavia die op termijn een absolute topper kan worden. Misschien Matazo, Vranckx,... Achteraan is 't wat anders.

Achteraan is/wordt het gewoon een ramp vrees ik. Het hoeven zeker niet allemaal Kompany's te worden, maar ik vrees dat het zelfs geen Toby's of Jantjes worden.

Is de maatstaf voor mediocrity een vd beste centrale duo's van de PL enkele jaren terug? :unsure:
Tgoh neen, maar bedoelde ook niet die 2 op hun hoogtepunt. Eerder hun gemiddelde vorm. Ik wou vooral uitdrukken dat ik op die positie weinig hoop heb. Net als de positie van Lukaku, maar die gaat hopelijk nog wel even mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan