De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vond ik ook schrijnend om te zien. Vroeger stond hij na zo'n matchen op de eerste rij naast Courtois om zich pisnijdig te maken, nu leek het precies alsof ze naar de Final Four gegaan zijn om vierde te worden en moeten we daar allemaal zeer blij om zijn.
Nog te ontgoocheld na Frankrijk misschien? Of ook te gelaten dat het met deze groep toch moeilijk zal zijn om nog de allerbeste landen te kloppen? Of misschien is hij Martinez nu toch beu?

Martinez kan wel vanalles zeggen, maar er is wel degelijk kwaliteitsverlies tov 2018. Of spelers die gestopt zijn, of spelers die hun niveau niet meer halen. Er komt te weinig in de plaats én Martinez durft niet drastisch verjongen.

Kijk naar onze bank vandaag. Daar word je toch niet warm van. In dat opzicht kan ik zijn uitspraak van ´we zijn maar België´ ook nog wel plaatsen.

Maar was het ooit realistisch om een betere coach aan te trekken? Ik zie ook niet wie er nu wil komen die een meerwaarde gaat zijn.
No offense maar had jij persoonlijk het slechter gedaan dan Martinez? Of ik? Of één ieder in dit topic?
(en dan spreek ik niet over het WK, toen zat de motivatie nog in de pan)

Ik ben beschaamd om te zeggen dat de kans groot is dat het antwoord 'neen' is.

Eerlijk? Waarom zoeken ze niet een beetje rond en stellen ze desnoods een jonge talentvolle trainer uit de 2de klasse van België niet aan als trainer?

Die mens moeten ze 10x zo weinig betalen, die mens is gemotiveerd en wil ervoor gaan om zelf nog naam te maken.
Gaat die mens erin slagen betere prestaties te leveren dan Martinez? Maybe not. Maar wat hebben we te verliezen?
Martinez gaat ons géén medaille meer opleveren hoor. Zero procent chance.

Maar bon, Martinez heeft te veel invloed, is zelfs onze technische directeur, dus de kans is ook gewoon 100% dat die nog trainer gaat zijn op het WK, tenzij hij zelf een stap opzij zet .. dus ja ..

Laatst bewerkt:
No offense maar had jij persoonlijk het slechter gedaan dan Martinez? Of ik? Of één ieder in dit topic?
(en dan spreek ik niet over het WK, toen zat de motivatie nog in de pan)

Ik ben beschaamd om te zeggen dat de kans groot is dat het antwoord 'neen' is.

Eerlijk? Waarom zoeken ze niet een beetje rond en stellen ze desnoods een jonge talentvolle trainer uit de 2de klasse van België niet aan als trainer?

Die mens moeten ze 10x zo weinig betalen, die mens is gemotiveerd en wil ervoor gaan om zelf nog naam te maken.
Gaat die mens erin slagen betere prestaties te leveren dan Martinez? Maybe not. Maar wat hebben we te verliezen?
Martinez gaat ons géén medaille meer opleveren hoor. Zero procent chance.

Maar bon, Martinez heeft te veel invloed, is zelfs onze technische directeur, dus de kans is ook gewoon 100% dat die nog trainer gaat zijn op het WK, tenzij hij zelf een stap opzij zet .. dus ja ..
Natuurlijk zouden wij het slechter gedaan hebben. Het zou ongelooflijk arrogant zijn om te denken dat om het even wie op een internet forum ook maar in de buurt komt van Martinez zijn kennis en vaardigheden. Bv. de match tegen Brazilië winnen we wat mij betreft dankzij Martinez zijn tactisch plan.

Iemand als bv. Mancini is gewoon een top coach, die ons op het EK volledig ontleed heeft en een goed tactisch plan had. Dat is een betere coach dan Martinez, maar iemand van dat kaliber is volledig onhaalbaar voor ons.
De rond erna verdiende hij eigenlijk ook om te verliezen van Spanje. Je hebt wat chance nodig ook, niemand wint met gemak consistent van toplanden.

Natuurlijk zouden wij het slechter gedaan hebben. Het zou ongelooflijk arrogant zijn om te denken dat om het even wie op een internet forum ook maar in de buurt komt van Martinez zijn kennis en vaardigheden. Bv. de match tegen Brazilië winnen we wat mij betreft dankzij Martinez zijn tactisch plan.

Iemand als bv. Mancini is gewoon een top coach, die ons op het EK volledig ontleed heeft en een goed tactisch plan had. Dat is een betere coach dan Martinez, maar iemand van dat kaliber is volledig onhaalbaar voor ons.
De rond erna verdiende hij eigenlijk ook om te verliezen van Spanje. Je hebt wat chance nodig ook, niemand wint met gemak consistent van toplanden.
Nee tegen Brazilië winnen we omdat Courtois top is en die ref ook de penaltyfout van Kompany niet fluit..
Die goal van DeBruyne is voor ons mooi, maar als wij zo één tegen krijgen is het frustrerend, gewoon zeer slecht verdedigd daar

Mancini is een topcoach ja.
En Hjulmand dan ook? Want die wist ook perfect hoe hij ons moest bespelen hè. Hoog druk zetten en zelf het tempo bepalen. Daar kunnen wij niet onderuit voetballen

Tegen Spanje, dat is waar hij start met Insigne als diepe spits? En dan ziet dat het een foute keuze is en aanpast ? Enzo de match doet kantelen? Of was dat in de finale zelfs?

Niemand wint met gemak consistent van toplanden. Vraagt ook niemand, gewoon eens winnen zou al wel genoeg zijn..

Trouwens een bondscoach heeft het hele jaar niks anders te doen dan potentiële tegenstanders te scouten en te ontleden.

Dus de ene wilt Mignolet in de goal en de andere wilt een coach uit tweede klasse :unsure:
Martinez na de 15de 16de plaats op het WK 2022. (= 1/8ste finales)
"Ik zag passeren dat iemand voorstelde ne trainer uit 2de klasse te nemen.
Denk je nu echt dat die mens het beter gedaan had dan ik? Keep dreaming."

Laatst bewerkt:
Nog te ontgoocheld na Frankrijk misschien? Of ook te gelaten dat het met deze groep toch moeilijk zal zijn om nog de allerbeste landen te kloppen? Of misschien is hij Martinez nu toch beu?
misschien gewoon besef dat het, buiten een paar enkelingen, effectief "maar België" is...
en dat hij genoeg kan staan roepen, als er dan toch niemand luistert maakt het allemaal niet zo veel uit
Martinez kan wel vanalles zeggen, maar er is wel degelijk kwaliteitsverlies tov 2018. Of spelers die gestopt zijn, of spelers die hun niveau niet meer halen. Er komt te weinig in de plaats én Martinez durft niet drastisch verjongen.

Kijk naar onze bank vandaag. Daar word je toch niet warm van. In dat opzicht kan ik zijn uitspraak van ´we zijn maar België´ ook nog wel plaatsen.
ik snap die roep naar "drastisch verjongen" toch niet helemaal. zeker omdat er aan de andere kant geroepen wordt dat er bij de volgende generatie niemand klaar staat... wie ga je er dan op zetten?

Intussen is Bobby nog aan het wenen over die penalty ipv zelf te kijken waar het misloopt in de eigen ploeg.

Een strafschop tegen Frankrijk en eentje tegen Italië. Bondscoach Roberto Martínez zag het niet graag gebeuren, al is hij van mening dat die tegen Italië onterecht was. “Ik ben teleurgesteld met de manier waarop we zo makkelijk penalty’s weggaven, maar ik stel me wel vragen met waar het voetbal naartoe gaat met de VAR. We moeten de beslissing van de ref kunnen vertrouwen. Tegen Frankrijk zag de scheids geen penalty, maar de VAR keerde daar toen op terug. Als je naar het penaltygeval van vandaag kijkt, zie je dat het geen strafschop is, maar de VAR grijpt deze keer niet in. Dat is enorm frustrerend.”
Gewoon 2 duidelijke en zuivere penalty's.

Martinez heeft De Bruyne zijne quote "we zijn maar België" een beetje te letterlijk genomen. Er is niks Belgischer aan het Belgisch voetbal dan "we hebben verloren, 't lag aan de scheids!"

Martinez heeft De Bruyne zijne quote "we zijn maar België" een beetje te letterlijk genomen. Er is niks Belgischer aan het Belgisch voetbal dan "we hebben verloren, 't lag aan de scheids!"
Het enige positieve aan zijn zever, is dat hij nu wel gezegd heeft dat 'De Ketelaere' er eindelijk klaar voor is.

Nee tegen Brazilië winnen we omdat Courtois top is en die ref ook de penaltyfout van Kompany niet fluit..
Die goal van DeBruyne is voor ons mooi, maar als wij zo één tegen krijgen is het frustrerend, gewoon zeer slecht verdedigd daar

Mancini is een topcoach ja.
En Hjulmand dan ook? Want die wist ook perfect hoe hij ons moest bespelen hè. Hoog druk zetten en zelf het tempo bepalen. Daar kunnen wij niet onderuit voetballen

Tegen Spanje, dat is waar hij start met Insigne als diepe spits? En dan ziet dat het een foute keuze is en aanpast ? Enzo de match doet kantelen? Of was dat in de finale zelfs?

Niemand wint met gemak consistent van toplanden. Vraagt ook niemand, gewoon eens winnen zou al wel genoeg zijn..

Trouwens een bondscoach heeft het hele jaar niks anders te doen dan potentiële tegenstanders te scouten en te ontleden.
Allemaal dingen die je bij andere landen ook ziet. Italië lag er bijna uit tegen godbetert Oostenrijk met hun topcoach. Niet dat ik in twijfel trek dat Mancini een topcoach is, maar zo zie je maar dat elk land wat geluk moet hebben, zelfs met een tactisch sterke coach. En neen, ik vind Martinez absoluut geen tactisch genie voor de duidelijkheid. Verre van.

Mij gaat het ook niet over de kritiek van de Nations League of het EK, maar ik blijf erbij dat we toch met enige trots en positiviteit op het WK '18 mogen terugkijken. Moest Lloris die bal van Alderweireld niet gepakt hebben, waren wij misschien zelfs finalist geweest en die hadden we gewonnen van Kroatië.

Uiteraard zijn we 'maar België' , we blijven een klein land met een kleinere vispoel dan Frankrijk of Brazilië of Italië . Blijkbaar moeten we dus vanaf nu onze ambities herzien , en mogen we al dolblij zijn met een kwartfinale op het WK. De spelers en de staf hebben zich daar al bijgelegd , nu de fans nog 🤔

De Ijslandse mentaliteit hebben we toch ook niet .

Je mag zeker zeggen dat het op het WK wat mee zat. Ik denk dat dat voor elk land wel geldt die ver in het tornooi komt. Ik heb eigenlijk nog nooit een ploeg gezien die van het begin tot het einde domineert. Spanje was de beste ploeg in 2010 en verliest nog bijna de finale tegen een Nederland met een veel mindere kern. Duitsland idem tegen een zeer matig Argentinië. Daarin is België absoluut geen uitzondering. Eigenlijk in niks, want Frankrijk heeft ook al gefaald op het EK met de beste kern van de wereld lijkt me.

En ik zeg letterlijk dat hij gefaald heeft op het EK en dat ik een ontslag na het EK zeker niet onterecht zou vinden. De discussie is begonnen nadat iemand zei dat hij zelfs na het WK18 ontslagen moest worden en dat vind ik onterecht. Allè, laten we eerlijk zijn. Welk land zou zijn coach na zo'n tornooi ontslaan? Letterlijk geen enkel land.
Daar geef ik je gelijk in. En dat was ook, maanden geleden, mijn punt in mijn eerste post over de Duivels. Dat hij zodanig veel krediet heeft opgebouwd, dat de bond hem nooit zou ontslaan. De kans is groot dat we nu vier tornooien (1 EK, 2 Nations Leagues en 1 WK) kansloos zullen zijn door Martinez op de bank te houden. Met de spelers die we nu hebben, is hij tactisch niet goed genoeg om er toch nog iets van te maken. Maar goed, ik zie de bond in staat om Hein of Jacky Matthijsen als T1 aan te duiden, dus zal inderdaad niet veel verschil maken.

En zoals gezegd, onze spelers hebben gewoon niet de winnaarsmentaliteit. Courtois die weent als een kind wanneer hij een match verliest. De Bruyne zijn reactie vandaag weer... Tja. Dat zijn geen mannen die the extra mile gaan wanneer de situatie moeilijk wordt. Portugal en Engeland hadden ook geen ploeg om het EK te winnen. Portugal wint wel, Engeland kwam er héél dichtbij. Dan mag De Bruyne dat nog denken, zoiets ga je toch niet aan de pers gaan zeggen? Wat een sloef.

Dat Italië en Frankrijk 22 toppers hebben op dit moment, daar ben ik ook al niet mee akkoord. Vraag me dan ook af hoe het er aan toegaat in de kleedkamers van de Duivels, met De Bruyne die even gaat zeggen dat 80% van zijn ploeggenoten absoluut niet in de buurt van zijn niveau komt.

Daar geef ik je gelijk in. En dat was ook, maanden geleden, mijn punt in mijn eerste post over de Duivels. Dat hij zodanig veel krediet heeft opgebouwd, dat de bond hem nooit zou ontslaan. De kans is groot dat we nu vier tornooien (1 EK, 2 Nations Leagues en 1 WK) kansloos zullen zijn door Martinez op de bank te houden. Met de spelers die we nu hebben, is hij tactisch niet goed genoeg om er toch nog iets van te maken. Maar goed, ik zie de bond in staat om Hein of Jacky Matthijsen als T1 aan te duiden, dus zal inderdaad niet veel verschil maken.

En zoals gezegd, onze spelers hebben gewoon niet de winnaarsmentaliteit. Courtois die weent als een kind wanneer hij een match verliest. De Bruyne zijn reactie vandaag weer... Tja. Dat zijn geen mannen die the extra mile gaan wanneer de situatie moeilijk wordt. Portugal en Engeland hadden ook geen ploeg om het EK te winnen. Portugal wint wel, Engeland kwam er héél dichtbij. Dan mag De Bruyne dat nog denken, zoiets ga je toch niet aan de pers gaan zeggen? Wat een sloef.
Nu zijn we het wel redelijk eens met elkaar denk ik.

Dat Lukaku misschien wel de grootste drive heeft en Hazard misschien wel de minste lijkt me wel een feit. De rest zal daar wat tussen hangen.

Maar hoe kan het dan dat iemand met de 'minste drive' wel kapitein is ?
Dat moet ge mij niet vragen he. Ben het er ook niet mee eens. Is volgens mij nog iets van Wilmots omdat hij op dat moment onze beste speler was en Martinez wou hem dat niet afpakken omdat hij dan misschien een ontevreden speler had. Geen idee.

Dat moet ge mij niet vragen he. Ben het er ook niet mee eens. Is volgens mij nog iets van Wilmots omdat hij op dat moment onze beste speler was en Martinez wou hem dat niet afpakken omdat hij dan misschien een ontevreden speler had. Geen idee.
Ja akkoord , maar das wel een probleem bij de Duivels , te weinig jongens hebben die winnaarsdrive bij de Rode Duivels ,en vanuit de staf(Martinez) wordt daar ook niks aan gedaan .

Uiteraard zijn we 'maar België' , we blijven een klein land met een kleinere vispoel dan Frankrijk of Brazilië of Italië . Blijkbaar moeten we dus vanaf nu onze ambities herzien , en mogen we al dolblij zijn met een kwartfinale op het WK. De spelers en de staf hebben zich daar al bijgelegd , nu de fans nog 🤔

De Ijslandse mentaliteit hebben we toch ook niet .
Tzal zijn dat Kroatië zo groot is bijvoorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan