De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benieuwd of onze TD na deze 2 matchen de positie van Martinez toch eens in vraag gaat stellen

🙊

Ach ja nu zijn we mss eindelijk van die nummer 1 positie vanaf!

Die is er niet bij
Gelukkig. Match duurde ook maar 94minuten ipv 97.

Weer dat gelul over die 1e plaats op de FIFA ranking en die 2e nederlaag op rij.
Een analyse? Nope! Hoe dit kan gebeuren? Nope!
Gewoon op naar de volgende match.

Die zitten daar toch gewoon commentaar te geven omdat iemand anders niet wil werken op zondag hè?

4 minuten blessuretijd waar er mssn 2 werden gevoetbald?

Soit zelf kansen niet afmaken en dan kan je niet winnen natuurlijk. Aanvallende wissels als je achter staat kan natuurlijk ook helpen om te winnen

En nog wat zeiken over de penalty en gewoon tegenslag.
Veel makkelijker kan je het de ref toch niet maken? Raakt niks bal en enkel man. Ik begrijp de discussie niet hoor.

Castagne heeft er gewoon 2 op zijn kap hoor..

Ik zou eens met Alexis op de rechtsback beginnen int vervolg.
Dit was ook Italië B hoor Kevin

Het zat ook wel niet echt mee met 2x lat en 1x paal. Hopelijk heeft CDK zich nu genoeg bewezen dat hij volgende matchen volop zijn kans krijgt, van Martinez of van de volgende bondscoach.

Ik vond Italië ook maar zwakjes.
Het enige dat Italië deed was hopen dat de Belgen het zelf zouden verkloten. Dat is gebeurd.
Tot daar mijn analyse.

Weer dat gelul over die 1e plaats op de FIFA ranking en die 2e nederlaag op rij.
Inderdaad. Ik heb liever dat België pas 10de staat maar wel prijzen pakt dan dat ze jarenlang de nummer 1 zijn en er telkens naast grijpen.

Ik heb er dus niks aan dat ze nog eens onze kansen tonen en dan zeggen "we hadden kansen"
Analyseer nu eens hoe we die corner weggeven, hoe die bezetting was op de corner. Hoe Chiesa aan die bal mag komen en zo ver mag lopen om dan omver geschopt te worden.

Analyseer dat eens!
Als er ruimte is kunnen we idd veel en creëren we ook kansen. Maar zonder ruimte.. Charles is een verademing, gewoon lopen zonder bal.
Al onze "vedetten" moeten hem in de voet en gaan niet lopen als ze hem niet zeker krijgen

Ik vond nu niet dat iedereen laaiend enthousiast werd na de match van de VS. Misschien over de match zelf, terecht ook, maar zeker niet over het tornooi. Ik kan met de beste wil van de wereld echt niet begrijpen dat ge geen verschil ziet tussen Wilmots en Martinez.

Ik zeg niet dat Martinez er alles heeft uitgehaald, maar er wordt net iets te makkelijk gedaan alsof we sowieso die finale moesten spelen. Dat is gewoon onzin. Een 3de plek is echt wel mooi. Uiteraard ook teleurstellend omdat je de kwaliteiten hebt om die finale te halen, maar het is naïef om te denken dat dat een zekerheid is. Frankrijk en misschien Brazilië ook, zijn gewoon betere ploegen. Dat is geen schande om tegen zo'n ploeg, op stilstaande fase dan nog, eruit te gaan. In zo'n tornooi speelt het momentum ook gewoon gigantisch mee. Daarmee dat ik vind dat ge het wel heel hard minimaliseert. Zeker als ge doet alsof die 3de plek sowieso een zekerheid was.

Op het EK zat ook veel tegen. De blessure van De Bruyne en Castagne bijvoorbeeld. Maar Martinez heeft gefaald. Als hij daarna ontslagen zou worden, zou ik dat zeker begrijpen.

Ik vind Courtois ook een absolute kwal. De Bruyne totaal niet eigenlijk, maar als dat al moet bepalen om te kijken is voetbal misschien niet de ideale sport lijkt me. Ik ken niet veel ploegen zonder een kwal.
Ik zeg nergens dat er geen verschil is tussen Wilmots en Martinez. Dat heb ik ook nog eens verduidelijkt in mijn vorige post. Ik doe ook niet alsof die derde plek een zekerheid was. En het is ook niet alsof ik een finaleplaats eiste, zoals je impliceert. Het is de manier waarop we eruit gingen die me stoort.

Ik vind persoonlijk dat de argumenten die jij gebruikt, dezelfde argumenten zijn waarvan je mij verwijt dat ik ze gebruik. Je zegt dat de omstandigheden op het EK tegenzaten... Ok. Maar als jij mag zeggen dat de omstandigheden op het EK tegenzaten, en dat als excuus gebruikt, mag ik ook zeggen dat de omstandigheden op het WK dan weer enorm meezaten. Zoiets werkt in beide richtingen. Net zoals de geluksfactor. Op het EK zat het niet mee, zeg je. Inderdaad. Maar op het WK zat het wél mee. Die derde plek mag ik niet onderschatten? Ok, maar dan mag jij het ontgoochelend EK ook niet zomaar afdoen als "pech" en "het zat wat tegen". Zeker aangezien er intussen echt wel een patroon te herkennen valt.

In ieder geval, ik had Martinez na Zwitserland - Belgie uit zijn post ontheven. Dat is mijn mening, niet meer en niet minder. En als je dan ziet hoe het de laatste maanden gelopen is, kan je moeilijk zeggen dat het de juiste keuze was om hem op die bank te laten zitten. Gaan we ooit weten hoe een andere coach het gedaan zou hebben? Nee. Het enige dat we wel kunnen stellen, is dat Martinez houden absoluut niet tot positieve dingen geleid heeft. De duivelsgekte staat intussen op een laag pitje, en niemand heeft er nog vertrouwen in. Pech of niet, dat zijn de feiten.

Check gewoon effe de Kev zen interview , vroeger was die zene kop rood van woede , nu zijn we maar Belgie
Vond ik ook schrijnend om te zien. Vroeger stond hij na zo'n matchen op de eerste rij naast Courtois om zich pisnijdig te maken, nu leek het precies alsof ze naar de Final Four gegaan zijn om vierde te worden en moeten we daar allemaal zeer blij om zijn.

Ik zeg nergens dat er geen verschil is tussen Wilmots en Martinez. Dat heb ik ook nog eens verduidelijkt in mijn vorige post. Ik doe ook niet alsof die derde plek een zekerheid was. En het is ook niet alsof ik een finaleplaats eiste, zoals je impliceert. Het is de manier waarop we eruit gingen die me stoort.

Ik vind persoonlijk dat de argumenten die jij gebruikt, dezelfde argumenten zijn waarvan je mij verwijt dat ik ze gebruik. Je zegt dat de omstandigheden op het EK tegenzaten... Ok. Maar als jij mag zeggen dat de omstandigheden op het EK tegenzaten, en dat als excuus gebruikt, mag ik ook zeggen dat de omstandigheden op het WK dan weer enorm meezaten. Zoiets werkt in beide richtingen. Net zoals de geluksfactor. Op het EK zat het niet mee, zeg je. Inderdaad. Maar op het WK zat het wél mee. Die derde plek mag ik niet onderschatten? Ok, maar dan mag jij het ontgoochelend EK ook niet zomaar afdoen als "pech" en "het zat wat tegen". Zeker aangezien er intussen echt wel een patroon te herkennen valt.

In ieder geval, ik had Martinez na Zwitserland - Belgie uit zijn post ontheven. Dat is mijn mening, niet meer en niet minder. En als je dan ziet hoe het de laatste maanden gelopen is, kan je moeilijk zeggen dat het de juiste keuze was om hem op die bank te laten zitten. Gaan we ooit weten hoe een andere coach het gedaan zou hebben? Nee. Het enige dat we wel kunnen stellen, is dat Martinez houden absoluut niet tot positieve dingen geleid heeft. De duivelsgekte staat intussen op een laag pitje, en niemand heeft er nog vertrouwen in. Pech of niet, dat zijn de feiten.
Maar was het ooit realistisch om een betere coach aan te trekken? Ik zie ook niet wie er nu wil komen die een meerwaarde gaat zijn.

Je mag zeker zeggen dat het op het WK wat mee zat. Ik denk dat dat voor elk land wel geldt die ver in het tornooi komt. Ik heb eigenlijk nog nooit een ploeg gezien die van het begin tot het einde domineert. Spanje was de beste ploeg in 2010 en verliest nog bijna de finale tegen een Nederland met een veel mindere kern. Duitsland idem tegen een zeer matig Argentinië. Daarin is België absoluut geen uitzondering. Eigenlijk in niks, want Frankrijk heeft ook al gefaald op het EK met de beste kern van de wereld lijkt me.

En ik zeg letterlijk dat hij gefaald heeft op het EK en dat ik een ontslag na het EK zeker niet onterecht zou vinden. De discussie is begonnen nadat iemand zei dat hij zelfs na het WK18 ontslagen moest worden en dat vind ik onterecht. Allè, laten we eerlijk zijn. Welk land zou zijn coach na zo'n tornooi ontslaan? Letterlijk geen enkel land.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan