Ik zeg nergens dat er geen verschil is tussen Wilmots en Martinez. Dat heb ik ook nog eens verduidelijkt in mijn vorige post. Ik doe ook niet alsof die derde plek een zekerheid was. En het is ook niet alsof ik een finaleplaats eiste, zoals je impliceert. Het is de manier waarop we eruit gingen die me stoort.
Ik vind persoonlijk dat de argumenten die jij gebruikt, dezelfde argumenten zijn waarvan je mij verwijt dat ik ze gebruik. Je zegt dat de omstandigheden op het EK tegenzaten... Ok. Maar als jij mag zeggen dat de omstandigheden op het EK tegenzaten, en dat als excuus gebruikt, mag ik ook zeggen dat de omstandigheden op het WK dan weer enorm meezaten. Zoiets werkt in beide richtingen. Net zoals de geluksfactor. Op het EK zat het niet mee, zeg je. Inderdaad. Maar op het WK zat het wél mee. Die derde plek mag ik niet onderschatten? Ok, maar dan mag jij het ontgoochelend EK ook niet zomaar afdoen als "pech" en "het zat wat tegen". Zeker aangezien er intussen echt wel een patroon te herkennen valt.
In ieder geval, ik had Martinez na Zwitserland - Belgie uit zijn post ontheven. Dat is mijn mening, niet meer en niet minder. En als je dan ziet hoe het de laatste maanden gelopen is, kan je moeilijk zeggen dat het de juiste keuze was om hem op die bank te laten zitten. Gaan we ooit weten hoe een andere coach het gedaan zou hebben? Nee. Het enige dat we wel kunnen stellen, is dat Martinez houden absoluut niet tot positieve dingen geleid heeft. De duivelsgekte staat intussen op een laag pitje, en niemand heeft er nog vertrouwen in. Pech of niet, dat zijn de feiten.