De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben veel klasse spelers, maar ook te veel "Vedetten". En die zijn we eigenlijk beter kwijt fan rijk, want daar kunt ge geen ploeg mee vormen.

Ik zou dat toch niet onderschatten. Bij landen zoals Duitsland en Italië zie ik spelers niet praten over stoppen bij de nationale ploeg voor hun 30ste. Daar schreeuwen ze moord en brand als een 31 jarige Müller aan de kant gezet word.

Dat ligt natuurlijk ook aan de coach die geen omgeving hiervoor creëert. Dat is zowat het enigste waarvan je kan zeggen dat Wilmots beter was.

Komt er nog eens bij dat Martinez een verkoper is met onnozele praatjes en 0,0 is tactisch. Het is bij elke club gebleken dat hij geen organisatie kan op poten zetten. Wat aanvallende patronen erin krijgen kan hij, maar een stevig blok creëren daarachter heeft hij nog nooit gedaan. Heb het gezegd toen hij is aangesteld en ben het altijd blijven zeggen. Mooie herinneringen aan 2018 kan je zeggen maar het had zoveel meer kunnen zijn.
Philipp Lahm is destijds toch gestopt op zijn 30e als ik mij niet vergis? En die was zelfs aanvoerder...

Veel van deze jongens (Hazard, Lukaku, ...) spelen ook als sinds zeer jonge leeftijd aan de top én bij de nationale ploeg hé. Dan snap ik ook wel dat je dat niet blijft doen tot je 36.

Geen ploeggeest is ook niet waar. Die was er op het WK 2018 bijvoorbeeld wél. Tegen Brazilië zagen we ook af in de tweede helft, maar daar hebben ze er allemaal hun kop voorgelegd. Hazard die liep daar in de 90e minuut nog het volledige veld over, om een bal te gaan afpakken van een Braziliaan op de Braziliaanse helft, dat had ik van hem nog nooit gezien :p

Ik blijf er bij: sommige jongens zijn niet top meer/momenteel + sommige posities hebben te weinig kwaliteit + een trainer die de oplossingen niet (meer) vindt.

Goed genoeg om (makkelijk) te winnen van 90% van de landen, maar lastig om het tegen die toplanden waar te maken.

Tja, ook gewoon de moment om ons verwachtingspatroon te veranderen.

We gaan geen prijzen pakken. We zijn subtop, niet meer of minder. Enkel de aanvalslinie is wereldklasse, de rest is matig.

Ik moet wel hardop lachen met de pseudo coaches die zouden starten met Hans :rofl:
Start opstelling was de meest logische , die altijd zou moeten. Zo bewezen eerste helft.
Dat hij sneller moet ingrijpen als Tielemans een non-match speelt, dat is meer dan terechte kritiek

Wat een onzin over de match tegen Italie. Ja, die 3e plaats boeit niet. Maar je speelt nog altijd een wedstrijd tegen de fucking Europese kampioen die ons heeft verslagen op weg naar die titel nog geen 4 maanden geleden. Toch een oefenwedstrijd van niveau dat quasi alle alternatieven overstijgt en je kunt je eens revancheren.

Spelen ze liever zoals de andere landen een WK-Kwalificatie match tegen Estland of Wit-Rusland?

Ik moet wel hardop lachen met de pseudo coaches die zouden starten met Hans :rofl:
Start opstelling was de meest logische , die altijd zou moeten. Zo bewezen eerste helft.
Dat hij sneller moet ingrijpen als Tielemans een non-match speelt, dat is meer dan terechte kritiek
Euh nee?
Tielemans was heel het EK brak. Was in de vorige sessie oefenmatchen eigenlijk ook brak voor zijn niveau.
Vanaken was die sessie oefenmatchen degelijk en speelde recent op het hoogste niveau 2x een klassewedstrijd.
Dus Vanaken starten was helemaal geen onlogische keuze geweest.

Ben ik de enige die onze 1e helft ook niet zo schitterend vond om te zeggen dat Martinez het grote gelijk had door met Tielemans te starten?
Een flits van Lukaku en een droge goal uit het niets van Carrasco. Frankrijk was ook gewoon mak in de 1e helft. Had echt niets met ons te zien.

Dat mensen na zijn EK en zijn seizoensstart met Leicester nog durven roepen dat Tielemans moet spelen

Dat is het probleem met deze generatie. Ge zijt constant teleurgesteld. De verwachtingen liggen altijd te hoog. We hebben de afgelopen jaren naar onze normen een geweldige generatie gehad, maar dat wil niet zeggen dat andere landen (die gewoon altijd toppers hebben) geen goede generaties hebben. Tegenwoordig zijn we nog niet meer blij als we een kwalificatiematch winnen, want dat is evident geworden.

Heb de match niet de hele tijd gevolgd, maar het was wel boeiender dan het WK waar Frankrijk gewoon doodleuk de bus parkeerde en Mbappé de onnozelaar uithing. Ik weet niet of een andere bondscoach zoveel verschil zou gemaakt hebben. Martinez is een evidente zondebok.

Heb de match niet de hele tijd gevolgd, maar het was wel boeiender dan het WK waar Frankrijk gewoon doodleuk de bus parkeerde en Mbappé de onnozelaar uithing. Ik weet niet of een andere bondscoach zoveel verschil zou gemaakt hebben. Martinez is een evidente zondebok.
Het ding is dat we het met Tielemans een heel EK lang al gezien hadden, en het voorspelbaar was dat het vanavond ook zo zou zijn. Als je dan de reputatie hebt om spelers te laten spelen ondanks hun vorm, is het toch niet meer dan terecht dat hij kritiek krijgt?

Je zag in de 2e helft ook dat het niet draaide en toch duurde het zo lang voor hij ingreep.

Ben ik de enige die onze 1e helft ook niet zo schitterend vond om te zeggen dat Martinez het grote gelijk had door met Tielemans te starten?
Een flits van Lukaku en een droge goal uit het niets van Carrasco. Frankrijk was ook gewoon mak in de 1e helft. Had echt niets met ons te zien.

Dat mensen na zijn EK en zijn seizoensstart met Leicester nog durven roepen dat Tielemans moet spelen
Ik ga hier wel mee akkoord. Martinez had Tielemans na de 1-2 er al af moeten halen. De eerste helft kwam voor mij ook beter over omdat Frankrijk eigenlijk ook niet zoveel toonde, maar toen die wat begonnen te voetballen, kon eerst ons middenveld en daarna onze verdediging niet meer volgen. Tielemans was voor mij ook de grote schuldige, gewoon erg veel balverlies. De penaltyfout was ook een klassiek geval van iemand die verdedigend uit overcompensatie een domme fout maakt omdat hij de bal al te vaak ervoor verloor. Na de 1-2 had hij Vanaken van mij al mogen brengen.

Soit, ik zou ook liever een andere coach zien. Denk niet dat er nog veel uit te halen valt en met die ingesteldheid begon ik onbewust ook een beetje aan deze match. Een frisse aanpak van een nieuwe coach zou misschien wel terug wat meer enthousiasme terugbrengen, met Martinez weet je ondertussen wel wat te verwachten en hoe België gaat spelen. Alleen heeft de bond het geld niet voor een echt goeie coach, ik denk dat qua naam Martinez alvast zo'n beetje de limiet is helaas. Uiteindelijk hebben we nu de hele gouden generatie het moeten stellen met twee trainers, waarvan één de titel dan nog amper waardig was.

Laten we ons maar optrekken aan die eerste helft :unsure:
Waarom hij niet met Vanaken start, maar wel met Tielemans is mij een vraagteken.
Tielemans was veruit de zwakste van de plein, gevolgd door een niet-fitte KDB.

Witsel vond ik top, heel secuur en rustig. Al jaren onze beste VM, tot spijt van velen :p
Lukaku zijn eerste helft was subliem en Denayer deed eerste helft ook wat hij moest doen.

Tweede helft zakt Lukaku weg en heel de ploeg zakt met hem mee. Konden geen ballen meer bijhouden en kropen alsmaar meer achteruit.
Dan kan je als trainer achteraf wel zeggen "spijtig dat we gestopt zijn met voetballen", maar verander dan toch iets terwijl je er me je neus op staat.

Tielemans had je bij de rust al aan de kant moeten laten, met die de tweede helft te laten starten heb je hem meer kwaad dan goed gedaan.
Trossard ook wel goed ingevallen.

Een gemist kans dit. Maar ik ben echt wel blij met onze eerste helft, buiten een paar individuen.

Laten we ons maar optrekken aan die eerste helft :unsure:
Waarom hij niet met Vanaken start, maar wel met Tielemans is mij een vraagteken.
Tielemans was veruit de zwakste van de plein, gevolgd door een niet-fitte KDB.

Witsel vond ik top, heel secuur en rustig. Al jaren onze beste VM, tot spijt van velen :p
Lukaku zijn eerste helft was subliem en Denayer deed eerste helft ook wat hij moest doen.

Tweede helft zakt Lukaku weg en heel de ploeg zakt met hem mee. Konden geen ballen meer bijhouden en kropen alsmaar meer achteruit.
Dan kan je als trainer achteraf wel zeggen "spijtig dat we gestopt zijn met voetballen", maar verander dan toch iets terwijl je er me je neus op staat.

Tielemans had je bij de rust al aan de kant moeten laten, met die de tweede helft te laten starten heb je hem meer kwaad dan goed gedaan.
Trossard ook wel goed ingevallen.

Een gemist kans dit. Maar ik ben echt wel blij met onze eerste helft, buiten een paar individuen.
KDB als een van de zwakste omschrijven... Hij is gewoon bij de twee goals betrokken.

KDB als een van de zwakste omschrijven... Hij is gewoon bij de twee goals betrokken.
Je hebt betrokken en betrokken hé. Dit waren 2 normales passes waar de ontvanger gewoon iets geniaals mee deed.
Van KDB mogen we toch wel meer verwachten dan wat we gisteren hebben gezien?

Het aantal foute passes dat ik hem gisteren heb zien geven, dat heb ik in 20 wedstrijden niet meer gezien.

Ballen achter een speler inspelen, maar die hij wel nog kan aannemen, dat zetten ze daar ook als complete :)

KDB is voor mij sowieso onze draaischijf en ik gun het niemand anders meer dan hem, maar als het slecht is mogen we dat ook zeggen.

Wat een kutmatch toch, fucking fransen altijd. Enige wat ervoor kan zorgen dat dit positieve gevolgen heeft:
- Hopelijk Martinez weg na zondag.
- den bond die enkele miljoenen ontvangen heeft voor dit schouwspel en daardoor durft te investeren in een coach die de mannen wat meer opzweept ipv deze platte kaas.
- Ik hoop dat de verwachtingen (zowel media als spelers) eindelijk naar beneden bijgesteld worden. Het is leuker om vanuit een underdog positie aan een groot tornooi te beginnen.
- tegen topmatchen verzuipt ons middenveld keer op keer. Ander systeem graag tegen die toplanden.

Voel me als een Japanner nu ergens in juli 2018 😭

Witsel speelde toch ook gewoon niet echt een goeie wedstrijd? In de tweede helft gewoon te vaak te passief. Ik zeg niet dat ge als een zot moet uitstappen maar af en toe een beetje druk zetten op iemand als Pogba ipv er gewoon wat voor te staan dansen zou geen kwaad kunnen.

Ik heb enkel de tweede helft gezien ( dus blijkbaar de slechtste ) daar werden we toch overklast dor een sterkere tegenstander.

Dat zogenaamde gebrek aan 'nationalisme en trots' wordt toch echt wel overschat hoor. Het gaat gewoon over winnaarsmentaliteit. Sommige jongens hebben die, sommige niet (voldoende). Iemand als een Lukaku wil gewoon een WK, EK, ... winnen, simpel.

Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij het feit dat sommige spelers niet hun niveau halen, of dat er op bepaalde posities toch nét iets te weinig kwaliteit is. Daarnaast een coach die hen naar een 3e plek heeft gebracht op het WK, maar er daarna toch niet meer in geslaagd is om de volgende stap te zetten en niet de juiste oplossingen vindt voor de problemen die zich stellen sinds het WK...
Helemaal mee eens. Ge wint echt geen match omdat ge een "trotse" Belg zijt of dat ge het volkslied mee ligt te blaren. Ja, ze mogen meer meezingen, maar dat gaat voor de match zelf 0,0% verschil maken. Moest dat wel iets uitmaken, zouden we de eerste helft niet de betere zijn geweest. Het is tactisch gewoon volledig fout gegaan in die 2de helft en niks anders. Witsel en Tielemans de zwakste van de hoop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan