algemene discussie | sim racing

nee, niet echt.
ik heb het eerder deze week nog eens getest, was toch wel sim hoor. Er is een link met VRS (toch één van de top-teams in iRacing esports)

de negatieve commentaren slaan vooral op het business model (microtransacties), en het feit dat het door Saudi Arabie gefund is. het is ook niet altijd even duidelijk wat de toekomstplannen zijn. ze zeiden ook dat ze hun eigen physics zouden ontwikkelen, maar ze zouden van rF1 gepikt hebben.
en ze hebben al een esports-competitie afgewerkt toen het spel nog in heel closed beta was, zodat veel mensen niet konden deelnemen.

dus de makers hebben ondertussen een slechte reputatie.

er is op dit moment ook gewoon geen playerbase. ik heb een race op Monza gedaan, 9 ronden, en na 4 ronden was ik alleen aan het rondrijden. ik deed op dat moment nog 1.43 in de BMW hypercar, terwijl de tegenstand (3 anderen) amper een ronde bijeen gereden kreeg.

ik denk dat dit spel een slachtoffer gaat worden van de concurrentie en hun eigen reputatie.

And so it begins...

P1XPRO.jpg
is dat die van Treq?

is dat die van Treq?

Khem zot gedaan Kampers 😄

- Simlab P1X pro
- VRS Pedals (simagic haptic adapter)
- Simucube 2 Pro

Zeer tevreden van mijn aankopen. 😍 Daarstraks nog race gedaan op sebring. Op 5sec gefinished tussen mannen van 10k iRating. Kzen nog niet versleten :unsure:

P6 vertrokken. Random streamer. (rond minuut 20)

Khem zot gedaan Kampers 😄

- Simlab P1X pro
- VRS Pedals (simagic haptic adapter)
- Simucube 2 Pro

Zeer tevreden van mijn aankopen. 😍 Daarstraks nog race gedaan op sebring. Op 5sec gefinished tussen mannen van 10k iRating. Kzen nog niet versleten :unsure:

P6 vertrokken. Random streamer. (rond minuut 20)
Ik ben aan het denken om die Treq One rig te kopen, Ook ne stoel daar. en VRS bundel van 1200€

Ik ben aan het denken om die Treq One rig te kopen, Ook ne stoel daar. en VRS bundel van 1200€
Ik ben in die Treq shop geweest. Ge kunt daar alles ook rustig testen. Is ook ma een uurke rije voor u.

en kmoet zeggen ik heb zo een Mige 100ST direct drive (20nM) systeem gehad. Verschillen zijn volgens mij marginaal tussen de verschillende high end bases (ale ik voel het verschil amper). Alleen bij VRS staat dat ge nM moet unlocken? ge begint op 6nM, 9nM, kunt ge dan ook gaan tot 20nM? Of betreft dat nu een lichter model.

Pedalen zijn schitterend. Clutch vind ik wel niet zo goed, nuja gebruik ik ook amper.

Ik ben in die Treq shop geweest. Ge kunt daar alles ook rustig testen. Is ook ma een uurke rije voor u.

en kmoet zeggen ik heb zo een Mige 100ST direct drive (20nM) systeem gehad. Verschillen zijn volgens mij marginaal tussen de verschillende high end bases (ale ik voel het verschil amper). Alleen bij VRS staat dat ge nM moet unlocken? ge begint op 6nM, 9nM, kunt ge dan ook gaan tot 20nM? Of betreft dat nu een lichter model.

Pedalen zijn schitterend. Clutch vind ik wel niet zo goed, nuja gebruik ik ook amper.
1,5 volgens waze, maar ik zal uwe Mazda komen halen. Dan ist 1uur 😂

Ja ben aant denken op die rig te halen, en daar ook een stoel mee te nemen. En dan die VRS kit te bestellen. Clutch gebruik ik toch ni. Mss is dat vrs lite stuurtje ni ideaal. Maar dat zien we dan wel weer.

Ja die base kan/moet je upgraden. Is gwn een software cap.

Het “jammere” voor nu is dat ik nog 3x 27” 1080p schermen heb.

Wa vinde daar van? Twijfel mss ook wel om deze te bestellen. En waar besteld? Alleen voor de rem?
Op iRacing is er geen TC feedback, dus rem is genoeg.
Geeft 70-80% hetzelfde effect als active pedals. Heb de simagic oplossing een maand of 3 gehad denk ik en nu al een jaartje active pedals.

Op iRacing is er geen TC feedback, dus rem is genoeg.
Geeft 70-80% hetzelfde effect als active pedals. Heb de simagic oplossing een maand of 3 gehad denk ik en nu al een jaartje active pedals.
Nice, op mijn vorige rig had ik een Diy setje. En die trillingen in je pedaal pedaal is echt wel nice.

Toevallig goede en “betaalbare” opties voor shakers voor de stoel? Nu dat ik toch van 0 begin en alles fatsoenlijk aan het doen ben en geen diy enz meer 😂

Nice, op mijn vorige rig had ik een Diy setje. En die trillingen in je pedaal pedaal is echt wel nice.

Toevallig goede en “betaalbare” opties voor shakers voor de stoel? Nu dat ik toch van 0 begin en alles fatsoenlijk aan het doen ben en geen diy enz meer 😂
Hier heb ik de dayton audio bst300 met een versterker die ik nog had liggen en dan een usb-audiocard van AliExpress.

En dat is zeker meer dan genoeg punch

Vandaag Rig enz gaan halen bij Treq. de komende dagen alles in elkaar steken.
Ben blij dat ik in de winkel ben langs geweest ivm de stoel. En nog wat extra accessoires..
Vandaag ook bericht gekregen van VRS dat mijn spullen verzonden zijn, Hopelijk vrijdag hier, anders maandag waarschijnlijk.

IMG_2708.jpg

IMG_2713.jpg

Heb gisteren na maanden niet echt te racen (pijjnlijke schouder, wat veranderingen in huis, nieuwe bureau, quasi nieuwe PC etc) nog eens gereden (solo) om het gevoel terug te krijgen. Ging best goed, alles doet het nog :).

Was gisteren eens aan het kijken naar goede endurance races (GT3/GT4), maar ik zag niet zoveel wat me direct interesseert in de eerste 2-3 weken.

Nu we toch bezig zijn, Net de Simagic Haptic Pedals Reactor let benodigdheden besteld.

VRS vandaag helaas niet binnengekomen, zal komende week zijn dan.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten