algemene discussie | sim racing

Zo een Neo Gt zou na verloop wel wat kraken, maar bang for buck is het zeker.

Ben gewoon een sucker voor veel te duur materiaal, maar anders zou ik dat ook gekocht hebben.

Zo een Neo Gt zou na verloop wel wat kraken, maar bang for buck is het zeker.

Ben gewoon een sucker voor veel te duur materiaal, maar anders zou ik dat ook gekocht hebben.
Ik kan me dat inbeelden, want hij voelt heel rigide aan (bijgevolg weinig speling, het blijft plastic dus dat heeft zijn gevolgen).
Maar ik vermoed dat je met headset op, daar héél weinig van gaat horen :D

Mijn wheelbase en pedalen maken wat lawaai, mits headset hoor je idd geen fluit daar van. Een rig is eigenlijk totaal niet stil.

De AI bij ACC op Kyalami is echt een ramp in turn 10. Elke keer rammen die mij daar gewoon van de baan.. safety van 89 naar 83 in 2 races :( Snap echt niet hoe dat offline op te lossen. Online te weinig tijd voor spijtig genoeg, tijdens een race van 1 uur staan mijn kinderen gemiddeld 2 keer aan men rig.

Na 10 jaar niet kunnen sim racen ben ik terug kunnen beginnen. Ik heb in Maart een simrig overgenomen met een Fanatec stuurwiel en pedalen. De pedalen vervangen door Simagic P1000 met haptics (voor rem- en gaspedaal). Ik rij met een 34' scherm wat mij prima bevalt, op mijn 45e ben ik nog aan het denken of ik dit wil vervangen door een Meta quest 3 VR. Zijn er mensen die op deze leeftijd (met succes) aan het vr racen zijn?

Momenteel gebruik ik Iracing en ben op dit moment aan het rijden met de lotus 79, geweldige wagen. Assetto Corsa heb ik ook maar nog niet gespeeld maar staat ook in mijn steam library. Ik ben ook benieuwd naar meningen over hardware, ik zie dat simagic stuurwielen zeer goed zijn, momenteel heb ik Fanatec, is er al reden om over te gaan naar iets anders?

Redenen om wheelbase te verander zijn beperkt. Als hetgeen je nu hebt geen direct drive is, is dat een reden. Een 2de is een te zwakke DD, ik heb een CSL DD gehad (8Nm) en had constant clipping en kon naar mijn gevoel niet gemoeg koppel geven.
Heb toen een Fanatec DD2 gekocht. Die heb ik verkocht toen Fanactec in financiële problemen kwam, maar dat speelt vandaag niet meer.

Als de wheelbase doet wat je wil en reeds direct drive is, is er dus geen reden om te switchen.

Ik ben toch ferm aan het kijken om ook met iracing te beginnen met de black friday korting. Over het spel zelf geen discussie, dat is gewoon een no-brainer. Maar eerder gezien mijn situatie.
Ik speel voorlopig weinig online. Hierdoor voel ik dat ik gelijk op een plateau terechtgekomen ben van beter worden. Je leert altijd beter van andere mensen en hun ervaring natuurlijk. Wegens weinig tijd, kleine kinderen, het leven,... is de hoeveelheid simracing vrij onregelmatig. Ene week kan ik praktisch elke dag wel een uurtje vrij maken soms is het aantal weken na mekaar niets. Op dit moment is het nu wel uitzonderlijk door drukte en vervolgens hardnekkige blessure aan mijn voet al 2 maand geleden dat ik nog eens gereden heb. Maar kom de operatie is nu voor een maand vervroegd kunnen worden en dus zou er licht aan het einde van de tunnel kunnen zijn.
Dus dat allemaal in acht genomen weet ik niet of de investering (toch wel een serieuze kost om nog maar over de extra wagens en tracks te zwijgen, hoewel dat laatste in het begin geen issue hoeft te zijn) de moeite is als ik er niet genoeg tijd in kan steken. Veel tracks zijn minder gekend dus moet je toch wel eerst wat trainen voor je kan gaan racen en dan is het dus toch weer die tijd die moeilijk is. Wat denken jullie die iracing iets beter kennen?

Ik ben toch ferm aan het kijken om ook met iracing te beginnen met de black friday korting. Over het spel zelf geen discussie, dat is gewoon een no-brainer. Maar eerder gezien mijn situatie.
Ik speel voorlopig weinig online. Hierdoor voel ik dat ik gelijk op een plateau terechtgekomen ben van beter worden. Je leert altijd beter van andere mensen en hun ervaring natuurlijk. Wegens weinig tijd, kleine kinderen, het leven,... is de hoeveelheid simracing vrij onregelmatig. Ene week kan ik praktisch elke dag wel een uurtje vrij maken soms is het aantal weken na mekaar niets. Op dit moment is het nu wel uitzonderlijk door drukte en vervolgens hardnekkige blessure aan mijn voet al 2 maand geleden dat ik nog eens gereden heb. Maar kom de operatie is nu voor een maand vervroegd kunnen worden en dus zou er licht aan het einde van de tunnel kunnen zijn.
Dus dat allemaal in acht genomen weet ik niet of de investering (toch wel een serieuze kost om nog maar over de extra wagens en tracks te zwijgen, hoewel dat laatste in het begin geen issue hoeft te zijn) de moeite is als ik er niet genoeg tijd in kan steken. Veel tracks zijn minder gekend dus moet je toch wel eerst wat trainen voor je kan gaan racen en dan is het dus toch weer die tijd die moeilijk is. Wat denken jullie die iracing iets beter kennen?
Moest je nog geen account hebben, dan kan je via RACB een jaar gratis Iracing krijgen (enkel nieuwe account). Enkel de kost van een licentie te betalen (€10).
Zo heb ik het vorige week zelf ook gedaan.

Dat dringt de instapkost toch nog een stukje verder terug. Al valt dat reuze mee nu met de BF korting.

Gisteren eens een fanatec mogen ervaren. Met een vriend naar Chronos racing geweest. Ok, dat gaat daar al richting ultieme setup maar f#ck, nu wil ik dat ook 😬
Hun motionplatforms geven alle roll en andere gevoel goed door. Het was eerst wat wennen om wat ik zag te connecten met wat ik voelde maar na enkele rondjes begon het te beteren. Ventilators onder het scherm die u afkoeling/rijwind geven: fijn detail.
En dan het stuur, ze zouden met de wheelbases staan van 20nm , geen idee op hoeveel die stonden bij het rijden maar ok dat voelde vrij stevig. Na 2 sessies merkte ik het dan ook wel. Maar zalige feel om met te rijden. Stuur zelf voelde zeer solide aan.
Daarbij ook voor het eerst eens een deftige pedalen set mogen ervaren (da´s dan loadcell? Want stevig remmen ze 😜 )
Nu goed, mijn vergelijk is een dfgt.... 😂

En dat alles gebruiken met VR-bril op. SUBLIEM!
Eerst op Spa met LMP´S gereden, daarna de race van de maand op de nordschleiffe met een Bentley speed 8. Wat een rollercoaster op deze manier 😍😍
En niet een greintje last van motionsickness, top. Ze hebben er daar ne regular klant bij vrees ik 😅

En zonder kabels zal het niet gaan. Voorlopig heb ik nog veel kabels, maar eens de bureau in orde geraakt en de setup zijn definitieve plaats krijgt ga ik ook aan de slag. Ga de PC achter de monitors zetten denk ik. Dat scheelt wel wat kabels. die langs de rig uitkomen.

Het was bijna 4 maand dat ik op racing nog eens een official had gereden. Maar ter voorbereiding van de IMSA Sportscar Endurance Challenge van dit weekend aan de slag gegaan met de GT4+LMP3 mixed op Watkins Glen.

Goed vertrokken, ronde 6 lag ik 8ste, rustig mee rondjes te draaien in het eerste treintje (volgen kan ik meestal redelijk, er voorbij is nog iets anders). Voor ons schuift een LMP3 van de baan en die rejoined redelijk op de Apex van de laatste bocht aan de pits, daar mijn spotter niet werkte was ik zelfs niet bewust dat die daar was. Als die letterlijk 1 seconde wacht, was iedereen voorbij want achter mij was al een redelijk gat tot de 9de.

13,5 minuten repair en dan nog 2 rondjes kunnen doen om van plek 20 naar 19 te geraken. Wel balen, want enkel de eerste 6 zaten nog in dezelfde ronde bij de finish. De 7de bolde al op 3 ronden achterstand. Denk dat top 5 wel degelijk had erin gezeten.
Straks maar eens een nieuwe poging wagen.

Nu Assetto Corsa Evo zo in het verschiet ligt en mijn Direct Drive systeem van meer dan 10 jaar oud wat hapert, ben ik van plan mss iets nieuws te kopen.

Racen zal meer een casual gebeuren zijn. Zijn er hier mensen die de Fanatec CSL DD 8nM in bezit hebben of gehad hebben? Ervaringen?

Ik dacht eerst mss een thrustmaster T300 ofzoiets te kopen maar ik weet van vroeger dat ik tijdelijk eens moest switchen naar een G25 en dat was echt speelgoed zonder gevoel. Dus ik wil prijs-kwaliteit toch iets deftig.

Dan is zo’n entry DD van Fanatec wel een stap terug. Simucube sport zou ik zeggen als dat uw referentie kader is, maar dan zit je al aan 1000euro en meer. En de pro is dan maar een kleine opleg meer, wat mijn voorkeur zou genieten.

En anders mss simagic?

Ja Simagic had iemand me ook al aangeraden. Mss toch es wat in verdiepen. Wat ik wel nimmer wil is zo een open source systeem. Plug and play liefst met zo weinig mogelijk stress/handelingen :D

Tegenwoordig bestaat dat niet meer. Het beste wat ik al gereden heb ik Simucube. Groot verschil met Fanatec vind ik. Destijds met DD2 verkocht voor een SC Pro 2 om die reden. Simagic al eens kort getest en was ook wel OK, maar vond mijne Simucube nog steeds iets beter. Simagic wint dan wel weer op prijs.

Ik heb een CSL DD 8nm. 2 jaar al. Ooit ook van een G27 overstap willen maken naar iets beter. Toen ook getwijfeld om voor een systeem van Thrustmaster te gaan of toch maar DD te gaan. Bij mij was dat ook voor casual te spelen en de prijs van de CSL DD (die waren toen nog wat duurder dan wat ze tegenwoordig zijn) had ik toch moeite om het verantwoordbaar te houden voor casual play. Uiteindelijk toch overstag gegaan en voor Fanatec gekozen. Tot hiertoe nog geen spijt van gehad. Natuurlijk ik was wel wat anders gewoon wetende dat ik van G27 kwam.

Ik van een t150 naar een t300 gegaan, om dan uiteindelijk naar een dd+ te gaan. Ik speel enkel op de PS en dit systeem is zowat het beste wat je voor de PS kan kopen. Kan weinig verkeerd over de base zeggen. Enkel de pedalen vind ik niet top, maar overstappen naar een PC is voorlopig te duur.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten