algemene discussie | sim racing

Een aantal jaren geleden met de eigen wagen op de Nordschleife gereden. Waanzin in feite. Zeker gezien die auto toen nog niet lang nieuw was.
Het was een hele ervaring. Ik herinner me hoe snel die banden en remmen overcooked waren, hoe weinig grip ik die baan vond hebben in real life, ik had constant het idee dat er een dunne oliefilm over de ganse baan lag. En het angstaanjagende gevoel dat je auto licht wordt op Flugplatz.

Zonet toch maar een boel DLC voor ACC gekocht, ik vind het toch echt wel een dijk van een sim. Die geluiden, graphics, grip en weggedrag.:love:

Over de Nordschleife gesproken, dit is toch wel 1 van de meer aparte incidenten die ik al gezien heb op Youtube:oink:

Laatst bewerkt:
Een aantal jaren geleden met de eigen wagen op de Nordschleife gereden. Waanzin in feite. Zeker gezien die auto toen nog niet lang nieuw was.
Het was een hele ervaring. Ik herinner me hoe snel die banden en remmen overcooked waren, hoe weinig grip ik die baan vond hebben in real life, ik had constant het idee dat er een dunne oliefilm over de ganse baan lag. En het angstaanjagende gevoel dat je auto licht wordt op Flugplatz.

Zonet toch maar een boel DLC voor ACC gekocht, ik vind het toch echt wel een dijk van een sim. Die geluiden, graphics, grip en weggedrag.:love:

Over de Nordschleife gesproken, dit is toch wel 1 van de meer aparte incidenten die ik al gezien heb op Youtube:oink:
Bouten te hard aangedraaid. Gebeurt wel vaker...
Ik heb een week of 2 geleden een ring-taxi met chauffeur gehuurd (race taxi BMW-M3 Competition Bi-Turbo 510pk).
Volgens mij indrukwekkender dan met uw eigen auto te gaan.

Na met die gast in de auto te hebben gezeten durf ik nog minder met mijn auto te gaan.
Paar keer dat de parkeersensoren gewoon "BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEP" zeiden tegen +200km/h omdat de toeristen niet snel genoeg aan de kant gingen.

Wij zaten precies in een computerspel van de jaren 80. Outrun/Pole-Position of NeedForSpeed.
Die andere auto's stonden kwasi stil. Buitenom in een bocht 2 auto's ineens voorbij (waaronder GTI's Cupra's, Porsches, ...). Het snelheidsverschil met al de rest was nog het meest indrukwekkende.

Is wel veel duurder dan zelf rijden.
Ge kunt trouwens ook gewoon liften op de parking en iemand daar €50 ofzo geven om mee te gaan. Of dat echt goed advies is weet ik wel niet 🙃
Dat advies had ik zelf ook gekregen, maar toch maar in de wind geslaan. Zeker met mijn kinderen er ook nog bij in die taxi.

Edit
Tip: er zijn ook Huyandai Taxi's. Deze zijn langzamer en veel goedkoper. Maar krijgen wel héél goede reviews (waarvan veel zeggen plezanter dan met de BMW/Porsches) omdat die gasten die auto's veel meer smijten. Hebben naar het schijnt ook wel het meeste accidenten.
Dat zullen dan i30n's zijn, meer heb je echt niet nodig op de Nürburgring hoor. Er zijn wat rechte stukken waar een GT3 u voorbij zal vliegen, maar in de bochten is dat gewoon top.

Dat zullen dan i30n's zijn, meer heb je echt niet nodig op de Nürburgring hoor. Er zijn wat rechte stukken waar een GT3 u voorbij zal vliegen, maar in de bochten is dat gewoon top.
Inderdaad I30n.
Maar denk nu ook Ionics (elektrisch). Paar weken terug nog niet denk ik (Huyandai taxi's waren gesloten die dag dus niet zeker).

Ik wou toch ooit eens in +500pk zitten. Vandaar nu de M3 gekozen.

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst de nordschleife op acc gespeeld.

Zotte ervaring, die hoogteverschillen waardoor de controle weg valt, onvoorspelbare curbs, gladde stukken asfalt. Daarmee vergeleken is die versie van forza echt dikke brol.

Vandaag mijn pedalen gemod met de eerder benoemde methode.
Als die Simmagic beter is als dit, dan sta je er goed op.
Ik ben hiermee meer dan tevreden. Zo tevreden dat ik dit ook eens op mijn stoel getest heb en meteen een extra set besteld.

Stoel: Engine, RPM, Shift enz
Pedalen, ABS, TC enz..

180€ voor pedalen en stoel DIY mod.

IMG_7517.jpg
Ik zag uw shakers, CSL DD en V3 pedalen al te koop staan ivm upgrades.
Wat komt er in de plaats? :D

Benieuwd welke rgb lighting ze gaan implementeren bij corsair 😅.

Ben nog steeds tevreden van mijn DD2 met GT stuur (rally module). Maar ik weet (gelukkig) niet beter.

Voor zowel klanten (supply en support) als Fanatec zelf lijkt mij dat geen slechte zaak. En voor Corsair ook niet: Fanatec lijn is en blijft toch een fantastische reeks producten. Voor Jackermeier zelf lijkt mij dat wel minder. Die zal dan wel volledig buitengewerkt worden en als ik lees over 70miljoen debts dan zal hem toch niet te veel meer krijgen voor het bedrijf dat hij in 25jaar zover gebracht heeft. Maar laatste jaren waren er voor hem te veel aan.

Voor zowel klanten (supply en support) als Fanatec zelf lijkt mij dat geen slechte zaak. En voor Corsair ook niet: Fanatec lijn is en blijft toch een fantastische reeks producten. Voor Jackermeier zelf lijkt mij dat wel minder. Die zal dan wel volledig buitengewerkt worden en als ik lees over 70miljoen debts dan zal hem toch niet te veel meer krijgen voor het bedrijf dat hij in 25jaar zover gebracht heeft. Maar laatste jaren waren er voor hem te veel aan.
Ik heb hier op het forum direct gepost dan hun black friday strategie een ramp ging zijn qua logistiek. Je moet geen CEO zijn om dat in te zien, dus daar heeft hij wel een grove fout gemaakt

Nordschleife in ACC is echt bijzonder. Zonsopgang... McLaren of Lambo en knallen maar. De zwaartekracht bij de hoogteverschillen, de curbstones, de bijgeluiden van de ophanging, het terugschakelen, damn... Wat een heerlijke ervaring.
Ik ben nooit fan geweest van dit circuit in eender welke game of sim, maar dit is een game changer.

Ik heb gisteren EA WRC gekocht, man man, hoe dat die mannen het irl doen blijft toch echt ongelofelijk. Wel zalig eens je in de flow bent.

Ik heb gisteren EA WRC gekocht, man man, hoe dat die mannen het irl doen blijft toch echt ongelofelijk. Wel zalig eens je in de flow bent.
Zeg wel. Ik rij zelfs niet eens met manueel schakelen aan het stuur, laat staan met een versnellingspook. En mijn stuur ingesteld op 540 graden omdat ik er anders geen weg mee kan in de hairpins.

Iets ontbreekt er... :)

53717910370_966f4c9023_c.jpg

Heb donderdagavond mijn DD2, stuur en pedalen te koop gezet aan de prijs dat ik ervoor betaald had om te kijken of ik uit het Fanatec ecosysteem kon tegen betrekkelijk lage kosten. Vrijdagmorgend was alles weg aan de vraagprijs...
Niet dat de DD2 slecht is, zeker niet, bovendien was het zelfgebouwd stuurtje eigenlijk een zaligheid om mee te rijden.

Ik ga nu dus voor een meer open aanpak waarbij elk merk gecombineerd kan worden.

Zeg wel. Ik rij zelfs niet eens met manueel schakelen aan het stuur, laat staan met een versnellingspook. En mijn stuur ingesteld op 540 graden omdat ik er anders geen weg mee kan in de hairpins.
Sidenote: hoe doen jullie dat trouwens in hairpins bij ACC bvb (pakweg de T1 op Monza, of chicane en La Source op Spa)? Ik moet mijn armen daar echt absurd verwringen om die bocht gepakt te krijgen...

Sidenote: hoe doen jullie dat trouwens in hairpins bij ACC bvb (pakweg de T1 op Monza, of chicane en La Source op Spa)? Ik moet mijn armen daar echt absurd verwringen om die bocht gepakt te krijgen...
Daar heb ik niet echt last van. Gewoon traag genoeg erdoor gaan. Meestal draai ik maar mijn stuur 180 graden en is genoeg.

Heb een tijdje ACC gespeeld en mits voldoende grip (en dus geen onderstuur) haal je die bochten wel. Ik had toen een formula style wiel, dus overpakking ging niet.

Trail braken en zien dat je brake bias goed staat. Met teveel front bias heb je een safe setup, maar krijg je weinig rotatie onder het remmen. Meestal zijn de defaults setups aan de safe kant.
Ik rij wel geen ACC meer, maar op iRacing moet ik maar 2/8 tot 3/8 aan m'n stuur draaien in die bochten. Dit zou ook moeten werken in ACC. Als je moet wringen met uw armen, heb je vast veel onderstuur.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten