algemene discussie | sim racing

Dat er nog werk aan was en bugs verholpen moeten worden had ik wel verwacht. Het is tenslotte early access. De vraag is of deze demo het geld waard is.... Je ne sais pas. WEC lijkt mij wel leuker dan GT racing en op TV volg ik het ook wel eens. Misschien toch maar even afwachten om te zien in welke richting het evolueert en ondertussen ook m'n ogen open houden voor reviews.
Voor 30€ is er volgens mij niet te sukkelen en ga je wel het nodige plezier eruit kunnen halen.

ik heb enkele rondjes op Sebring getest. eerste indruk is goed,ik denk dat er met deze AI wel te racen valt.

morgen wat meer testen, vandaag is het een lange dag geweest

Voor 30€ is er volgens mij niet te sukkelen en ga je wel het nodige plezier eruit kunnen halen.
Voor 30 euro koop je Dirt Rally 2.0 en Richard Burns Rally krijg je er gratis bij. Met de 10 euro die je uitspaart koop je uzelf wat chips en red bull. Een hele nacht plezier!

Sorry maar 30 euro voor een demo vol bugs waarbij je nog moet betalen om betatester te zijn? En dan kun je maar hopen dat het verder ontwikkeld gaat worden in de toekomst. Ik wil het potentieel van Le Mans Ultimate ook niet afschilderen want er zal vast nog iets van gemaakt kunnen worden, maar principieel wil ik geen softwarefabrikanten belonen die zoiets in dergelijke staat durven uitbrengen. Hier een random lijstje van wat ik vond in een online review:

If you have Windows 11, the in-race setup menus are glacially slow, to the point of being unusable unless you switch on VSync.

If you skip qualifying the grid order is randomised, including all three classes, which can result in a GTE car in pole position ahead of Hypercars. Pandemonium ensues.

The AI often cannot handle formation laps, either crashing into each other or driving through the pace car.

We have experienced crashes so hard that the .exe file deletes itself, and then when Steam tried to re-download it, Windows Defender blocked it as a virus. Creating an exception avoids the block, top tip, and we are sure the game will be registered with Microsoft soon. But, obviously, the crashes are the main pain point.

There is a neat touch that when using a Fanatec wheel a little ‘LM’ appears in the digital read-out. Not so neat is the game forgetting steering wheel settings each time you boot it or being sometimes prominently out of alignment.

It also forgets the race length between qualifying and the race itself, defaulting to its own agenda. It decides that you should race for six hours instead of 90 minutes and it rarely remembers your race or weather settings the next time you come to them.

Tot voor kort was er zelfs geen sprake van early access en werd dit als final beschouwd. Degoutant.

Laatst bewerkt:
dat van die switch naar early access moet ge ook gewoon kaderen in het feit dat dit een license game is voor een kampioenschap dat dit weekend start (prologue in Qatar).
er moést een release komen, en in deze staat kunnen ze het gewoon niet als full game (met full price) uitbrengen. dan is early acces een faire oplossing, imo.

en ge zijt gewoon de negatieve elementen van 1 review aan't quoten (overtake.gg) terwijl ge de positieve elementen eruit laat. en kijk:
If you have Windows 11, the in-race setup menus are glacially slow, to the point of being unusable unless you switch on VSync.
geen last van gehad, tbh
If you skip qualifying the grid order is randomised, including all three classes, which can result in a GTE car in pole position ahead of Hypercars. Pandemonium ensues.
idem in AC of rfactor, tbf. als ge geen quali doet, weten de games niet welke wagen ze op kop moeten zetten he. er zou een "simulate session" optie moeten zijn
The AI often cannot handle formation laps, either crashing into each other or driving through the pace car.
We have experienced crashes so hard that the .exe file deletes itself, and then when Steam tried to re-download it, Windows Defender blocked it as a virus. Creating an exception avoids the block, top tip, and we are sure the game will be registered with Microsoft soon. But, obviously, the crashes are the main pain point.
There is a neat touch that when using a Fanatec wheel a little ‘LM’ appears in the digital read-out. Not so neat is the game forgetting steering wheel settings each time you boot it or being sometimes prominently out of alignment.
It also forgets the race length between qualifying and the race itself, defaulting to its own agenda. It decides that you should race for six hours instead of 90 minutes and it rarely remembers your race or weather settings the next time you come to them.
dit zijn allemaal dingen die vrij gemakkelijk gaan gepatcht worden. dat van die exe-file is ook omdat overtake.gg een review-versie heeft getest, die net iets eerder bij hun is gekomen dan de early-access versie.

ik heb net 2 races gedaan:

1 in de Cadillac op Fuji. die vond ik minder, want ik heb niet gevoel dat ik met die hypercar aan't pushen ben. ik had totaal geen feel met die wagen, en ik stond snel achterstevoren.

2de met de LMP2 op Monza, daar had ik wel snel vertrouwen in de wagen, en dat vond ik gewoon fun om mee te rijden.

paar dingen vond ik wel raar, zo staat de quali default op private, waardoor ge alleen rijdt (terwijl uw relative toch andere wagens aangeeft), maar dat kunt ge dus af zetten
en schade repareren staat er in de pitstop een optie om te skippen, maar dan repareert hij dus niet. maar aangezien dat een optie is in het pit-menu vind ik dat een raar element. het zou leuker zijn moest hij met die optie dan "time-skippen", want 3 minuten in de pits zitten schade repareren is in SP nogal dom.

Is er nog iemand die Crewchief gebruikt? Ik heb initieel geen performance problemen, maar als ik wat langer in een race zit (2+ uur) dan lagt hij precies wat telkens Crewchief een geluid afspeelt. Nogtans laadt crewchief alles in de cache en zou (denk ik) 32Gb RAM toch genoeg moeten zijn om een racesim te draaien. Of zou dat zijn omdat ik geluid over bleutooth afspeel? Maar in races van een uur bvb heb ik dat probleem niet.

Heb wel andere programma's open, zoals steam, stores van EA en Ubisoft, maar zoveel resoures vreet dat niet. Kan ze er wel afgooien want mijn PC is dedicated voor de SIM rig en doe daar niets anders meer mee.

paar dingen vond ik wel raar, zo staat de quali default op private, waardoor ge alleen rijdt (terwijl uw relative toch andere wagens aangeeft), maar dat kunt ge dus af zetten
en schade repareren staat er in de pitstop een optie om te skippen, maar dan repareert hij dus niet. maar aangezien dat een optie is in het pit-menu vind ik dat een raar element. het zou leuker zijn moest hij met die optie dan "time-skippen", want 3 minuten in de pits zitten schade repareren is in SP nogal dom.

Tijdens oefenen en quali wel, tijdens een race dan weer niet.

Is er nog iemand die Crewchief gebruikt? Ik heb initieel geen performance problemen, maar als ik wat langer in een race zit (2+ uur) dan lagt hij precies wat telkens Crewchief een geluid afspeelt. Nogtans laadt crewchief alles in de cache en zou (denk ik) 32Gb RAM toch genoeg moeten zijn om een racesim te draaien. Of zou dat zijn omdat ik geluid over bleutooth afspeel? Maar in races van een uur bvb heb ik dat probleem niet.

Heb wel andere programma's open, zoals steam, stores van EA en Ubisoft, maar zoveel resoures vreet dat niet. Kan ze er wel afgooien want mijn PC is dedicated voor de SIM rig en doe daar niets anders meer mee.
Ik draai crew chief als ik race. Nog geen issues mee gehad. Ook niet tijdens 24h'en races waarbij ik iRacing niet afgezet tussen mijn stints.

Alles zit eindelijk in elkaar.
Beetje prutsen met de goede BPK en het afstellen van de damper.

Rijden zonder schoenen is in ieder geval gedaan :)

Qua ffb heb ik via fanalab 100% ingesteld en in-game (F1) 50%. Moet toch precies nog veel patatjes eten want begin al stijf te worden na 1 race van 40 min...

Is dat eigenlijk ok 100% in fanalab? Of best aan 90% zetten?

Verder nog vraagje ivm damper: soms voelt deze beetje stroef door frictie denk ik. Wel leuk gevoel die damper, eventueel wat vet aansmeren?

Laatst bewerkt:
Alles zit eindelijk in elkaar.
Beetje prutsen met de goede BPK en het afstellen van de damper.

Rijden zonder schoenen is in ieder geval gedaan :)

Qua ffb heb ik via fanalab 100% ingesteld en in-game (F1) 50%. Moet toch precies nog veel patatjes eten want begin al stijf te worden na 1 race van 40 min...

Is dat eigenlijk ok 100% in fanalab? Of best aan 90% zetten?

Verder nog vraagje ivm damper: soms voelt deze beetje stroef door frictie denk ik. Wel leuk gevoel die damper, eventueel wat vet aansmeren?

Welke base heb je?
Fanalab op 100% is ok, en dan ingame limiten idd.

Ik rij in AMS2 op 50-55% in fanalab en ingame ook zoiets.
IRacing fanalab 90% en ingame 25/45.

Elke game is anders, de FFB jn AMS2 is steviger en beter/gedetailleerder.

Welke base heb je?
Fanalab op 100% is ok, en dan ingame limiten idd.

Ik rij in AMS2 op 50-55% in fanalab en ingame ook zoiets.
IRacing fanalab 90% en ingame 25/45.

Elke game is anders, de FFB jn AMS2 is steviger en beter/gedetailleerder.
DD+ op de ps5.
Heb in fanalab enkel de 65% ffb naar 100% gebracht. Vond het vreemd dat die standaard maar op 65% stond.

Ingame teruggeschroefd naar 50% voorlopig. Alles is beetje wennen.

Iemand ervaring met die damper? Denk dat ik er weinig verkeerd mee doe als ik wat grease aansmeer.

Gisteren een nieuwe CS DD gekregen van Fanatec en deze keer geen gekke geluiden heel de tijd. Het was dus wel degelijk iets dat er mis mee was.
Deze keer ook spacers geprint om hem vast te maken aan de rig, ging toch een pak vlotter dan met rondellen. Ook de veren en rubbers van de pedalen eens vervangen.
Nu wel nog aan het twijfelen voor een nieuwe stoel. Die playseat, als je hard doorremt voel je die metalen buis in uw rug wel zitten...

Is er iemand die de Simagic Haptic Reactor al geprobeerd heeft? Ik heb nog een bon liggen van 50euro die ik gewonnen heb met een race en zou dat er misschien wel mee kopen.

Gisteren een nieuwe CS DD gekregen van Fanatec en deze keer geen gekke geluiden heel de tijd. Het was dus wel degelijk iets dat er mis mee was.
Deze keer ook spacers geprint om hem vast te maken aan de rig, ging toch een pak vlotter dan met rondellen. Ook de veren en rubbers van de pedalen eens vervangen.
Nu wel nog aan het twijfelen voor een nieuwe stoel. Die playseat, als je hard doorremt voel je die metalen buis in uw rug wel zitten...
Ja dat had ik ook met mijn playseat, ik heb een TrakRacer gekocht en moet zeggen dat dit toch een verademing is.
Ik kan zo hard op mijn rem stampen als ik wil zonder iets van flex.

Hetzelfde met het stuur trouwens.
Het is een éénmalige kost in uw leven normaal :)

Had er hier nog iemand een DD of een DD+? En wat zijn jullie fanatec tuning settings? Was er bijna uit in-game toen ik 10 extra instellingen ontdekte in fanalab/op m'n wheel

Had er hier nog iemand een DD of een DD+? En wat zijn jullie fanatec tuning settings? Was er bijna uit in-game toen ik 10 extra instellingen ontdekte in fanalab/op m'n wheel
Je bent best dat je per game de optimale instellingen opzoekt op het fanatec forum om uit te vertrekken. Daar zijn er wel aantal gebruikers die per wheelbase de afstellingen posten zowel in fanalab als in-game. En dan kan je zelf nog wat finetunen als je zelf wil.

Je bent best dat je per game de optimale instellingen opzoekt op het fanatec forum om uit te vertrekken. Daar zijn er wel aantal gebruikers die per wheelbase de afstellingen posten zowel in fanalab als in-game. En dan kan je zelf nog wat finetunen als je zelf wil.
Had ik al gedaan maar de dd+ staat er nog niet tussen. Zal dus wat prusten worden

Van het weekend op de harde manier ontdekt dat je een lange race ingame vroeg genoeg moet beginnen.
Was met een maat een endurance race gestart van 6h met formule 3 auto's, waarbij we na 3h merkte dat het wel donker begon te worden. Tegen 21h ingame was er op Spa niets meer te zien behalve een paar verlichte bochten. Je zou denken dat het in Juli (ingame date) tot 22h nog wel iets te zien is, maar het was om 21h pikkedonker.
We zijn dus moeten stoppen na 5 uur racen, zuur :). We hebben ons wel geamuseerd, volgende keer doen we 8 uur maar dan ingame vroeger op de dag.

Ik kan er niks aan doen, maar ik associeer Turtle Beach nu niet met kwalitatief materiaal :unsure:

iemand naar de sim belgium open deurdag geweest vandaag?
20 euro voor op dat bewegend platform eens een sessie te doen van 15 min. Not impressed tbh. Het scherm hing dan ook nog eens vast zodat het niet mee bewoog. Mss met een VR dat het immersiever zou geweest zijn maar om daar 40k aan te geven :D

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten