algemene discussie | sim racing

Deze ochtend om 8:16 een mail van ups met de levering is onderweg, om 9:03 dingdong. Gelukkig buurman opgetrommeld 😁 Nu nog week niets breken en dan installeren.

Bij nieuwe fear, doen jullie dan direct een software update? Of gewoon laten hoe het is? Moet ook nog al die extra accessoires installeren zoals die BPK, damper en pedals aan stuur..

't is confirmed. Vanaf maart (24S2 update) zal er regen in iRacing zitten.
En de irating voor openwheelers en sportscar zal ook apart zijn.

Ik ben echt benieuwd naar de regen. Ik lees altijd hun dev updates en als je ze mag geloven, zal het zeer realistisch zijn.

Als je zo acc gewoon bent is forza toch ook maar 2x niks. Eens terug gespeeld voor de nordschleife. Die road feel is niks waard of het ligt aan mijn instellingen.

Die carrousel is normaal toch extreem bumpy? Als ik daar door ga dan voel ik geen verschil tussen effen tarmac en het slecht wegdek dat het normaal zou moeten zijn.

Ik voelde het 10x meer in gran turismo bijna 10 jaar geleden met een cheap logitech stuurtje dan in forza met mijn fanatec.

#jerrysimrigged

PXL_20240212_132742116.jpg

eindelijk weer 1k irating :clap:
sinds 2011 amper nog Iracing gereden, ik stond begin deze maand nog op 700 of zo. gemiddeld 1 à 2 races per dag

Ben bijna eindelijk uit wat ik wil aankopen! (ein-de-lijk :unsure: )

Lang getwijfeld om voor Fanatec (DD+) te gaan omwille van de PS compatibiliteit, maar ik zou graag naar iRacing gaan en ik denk dat ik daarna mijn PS niet meer veel ga gebruiken voor racegames.
Ook qua competitie (waarvoor ik het toch ook wel doe) gaat er op PC, zelfs buiten iRacing, meer te vinden zijn dan op PS. Het zou dan enkel voor GT7 zijn dat ik dan die PS compatibiliteit nodig zou hebben en ben er vrij zeker van dat ik ook wel zonder GT7 kan.
En tot slot is het enige stuur dat me aanspreekt bij Fanatec het McLaren GT3 stuur en dat is dan ook maar echt half mijn goesting als ik het vergelijk met een Simagic GT Neo bv.

Na veel zoeken en rondkijken valt mijn uiteindelijke keuze waarschijnlijk hierop:
- Simagic Alpha wheelbase
- Simagic GT Neo wheel
- Simagic P1000 pedals

Twijfel nog tussen:
Trackracer TR80 of Sim-Lab GT EVO. Is er iets waar ik op moet letten? (ook qua accessoires die jullie nu onmisbaar vinden?)

En dan komt er nog een 34" ultrawide. Tripples is de droom, maar daarvoor moet ik ook mijn PC gaan upgraden + zien dat ik ergens extra ruimte vrij ga kunnen maken wat dus zeker op dit moment nog geen optie is. Denk dat vrouwlief hier al een hartaanval gaat krijgen.

Als ik geen GT wheel had samengesteld had ik dat Simagic GT Neo wheel ook aangeschaft voor op mijn fanatec. Voor de prijs is dat echt een topper blijkbaar.

Heb vandaag mijn brake en clutch omgedraaid op mijn fanatec V3 pedals. Zit toch veel beter dan zo 1 been schuin. Aangezien mijn rig omder de wheelbase wat lager uitkomt is dat ook beter.

Zonet een 4h endurance leahue race gereden op Laguna Seca (Wishful 2024 by Technogel ten voordele van Make A Wish). Multiclass met LMP3, GT3 en Porsche Cup. Wij reden GT3. Ik haat dat circuit. Enkel vorige week geoefend en deze week niet meer door ziekte. De deal was dat ik 1 stint ging rijden en mijn 2 teammaten gingen de rest rijden.
Loopt mijn maat zijn PC toch wel niet vast zeker als ik de pit binnen rij om te tanken en de driverswap te doen. En onze 3e was ff de stream gaan zien op TV dus die zat niet klaar.
Den deze mocht dus een dikke 2h rond bollen op een van mijn minst geliefde tracks. Gelukkig was traffic en banden managen daar heel belangrijk, en daar ben ik nog vrij goed in. Rustig gestart en langs de Pcup's proberen te snijden zonder teveel tijd te verliezen en duidelijk zijn naar de LMP3 dat die ons voorbij kunnen gaan zonder dat wij teveel tijd verliezen.
We waren P5 gestart en na 1 stint van een uur rijden door m'n teamgenoot lagen we P3. 20min in mijn stint kon ik P2 pakken en na 30min had P1 een fout gemaakt en konden we P1 overnemen. 20min voor het einde van mijn stint kwam er een andere team op 1.5s achter ons hangen nadat we pech hadden met verkeer, moest het tempo wel omhoog. Gelukkig had ik mijn bandjes gesoigneerd, dus er zat nog wat marge op.
In de 3e stint van de race (mijn 2e stint), kon ik de pace aanhouden van het einde van mijn vorige stint en nog wat verder uitlopen op P1. Ik denk denk een van de beste stints die ik ook gereden heb... Ik denk dat ik vanaf nu Laguna Seca misschien een klein beter liever zal rijden.
Mijn teammate is in het laatste uur nog even terug gevallen naar P2 door een zwaar accident dat voor ons gebeurde en we stonden praktisch stil, maar gelukkig hebben we P1 terug kunnen overnemen en de race gewonnen.

Hier een linkje naar de officiele stream van het event (de race start op 1h02):

Als ik geen GT wheel had samengesteld had ik dat Simagic GT Neo wheel ook aangeschaft voor op mijn fanatec. Voor de prijs is dat echt een topper blijkbaar.

Heb vandaag mijn brake en clutch omgedraaid op mijn fanatec V3 pedals. Zit toch veel beter dan zo 1 been schuin. Aangezien mijn rig omder de wheelbase wat lager uitkomt is dat ook beter.
Hoe heb je dat gedaan? Want zijn blijkbaar verschillende manieren.. je kan dat er blijkbaar ook van tussen halen met spacers..

Hoe heb je dat gedaan? Want zijn blijkbaar verschillende manieren.. je kan dat er blijkbaar ook van tussen halen met spacers..

Heb ze gewoon omgedraaid. De clutch zit dus in het midden.
Gewoon 1 kant eraf, alles tot en met de rem eruit en dan omgekeerd er terug in.
Heb het motortje vann de rempedaal nietmeer aangesloten. Zet dat toch altijd uit.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten