algemene discussie | sim racing

Destijds sim racing belgium op Discord gejoined en daar wat mensen leren kennen. En ook in de virtual belcar wat mensen leren kennen toen we opzoek waren naar rijders voor de 24h van Zolder. Ondertussen zijn dat een paar vaste kliekjes geworden waarmee ik vooral endurance races doe. 1-2 races per maand en tussendoor samen trainen.
Oh wacht, heb jij meegedaan bij die allereerste virtuele 24u van Zolder?
Daar zat ik ook in :p

Allé, het vreemde geluid doorgestuurd naar Fanatec. Ga wheelbase moeten terugsturen...
here we go again.

Maar hey, hun support heeft geantwoord!

Zit een sport niet meer in dezelfde range?
Mja, het verschil is dan ook 'slechts' 200 euro. Dat is te overzien.
Ja, de sport is "maar" 200euro goedkoper en is 18 vs 25Nm geloof ik en de maximale slewrate is trager.
Ik heb wel mijn slewrate maar op 2.2 staan wat 25% van de pro is en 50% van de sport, dus dat ga ik persoonlijk niet merken. Maar sommigen mensen hebben wel graag die agressieve slew rate. Ik dan wel weer op 21-22Nm dus de sport zou misschien net te licht zijn. Alhoewel ik ook nog een beetje headroom heb, dus misschien lukt dat ook wel. Maar had ik 200euro bespaard, dan zat ik nu met het gevoel: had ik toch maar die pro genomen? :p

Simucube is voor paupers die geen Leo Bodnar kunnen betalen: https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=260

Funfact: Hoewel Simucube graag uitpakt met hun "Team Redline" reeks is dat niet meer dan een gewone Simucube met een stickertje op. Het bekendste teamlid van Team Redline is ongetwijfeld Max Verstappen. Verstappen heeft een Leo Bodnar wheelbase.
Klopt ivm de stickertjes. Dat is ook zo bij de heusinkveld redline pedalen geweest. Das gewoon wat fan merch.

Ik ken Leo Bodnar en heb daar al verschillende keren mee gereden. Leo Bodnar is al best oud en de SimuCube 2 is evengoed, maar uitgebreider dan een Leo Bodnar. Je kan exact dezelfde feeling bekomen met de SimuCube als de Leo Bodnar door uw settings aan te passen.
Het is de encoder, sturing en software die het verschil maken. Die servo motoren zelf zijn grotendeels gelijk.
Simucube heeft dit zeer goed uitgewerkt en je kan gaan van een ultra detailed robotische FFB tot een zeer natuurlijk aanvoelende Leo Bodnar.
Ik heb mijn SimuCube getuned naar mijn gevoel om natuurlijk aan te voelen. Een kameraard heeft een Leo Bodnar. Als ik daar wat toerkes op zijn sim draait, dan voelt dat bijna exact hetzelfde als thuis. Maar met een Leo Bodnar kan je wel niet het omgekeerde doen. Zij hebben de filters voor jou achter de schermen ingesteld en daarmee moet je het doen.
Maar ik snap wel dat Max niet veranderd van base. Dat is nog steeds een hele goeie base en met een SC2 gaat hij niks winnen. Maar wie nu koopt moet gek zijn om een Leo Bodnar te kopen en bijna 4k te betalen voor 26NM terwijl je hetzelfde met meer mogelijkheden in een compactere package kunt krijgen voor 1500euro.

F*cking safety rating in acc. Ik probeer zo clean mogelijk te rijden, maar iedere keer heb ik het vlaggen door een andere. En zo geraak ik dus ook niet in de competition servers. 🤬

F*cking safety rating in acc. Ik probeer zo clean mogelijk te rijden, maar iedere keer heb ik het vlaggen door een andere. En zo geraak ik dus ook niet in de competition servers. 🤬

Dat is idd klote, en als je iemand eigenlijk niet raakt maar door netcode wel, dan is het nog zuurder.
Heb deze week nog niet kunnen rijden, hopelijk morgen en in het weekend wat.

Dat is idd klote, en als je iemand eigenlijk niet raakt maar door netcode wel, dan is het nog zuurder.
Heb deze week nog niet kunnen rijden, hopelijk morgen en in het weekend wat.
De ergste was daarstraks. De race was voorbij maar je kan nog een toer rond rijden gewoon voor de fun. Die rating blijft dan dus gewoon door lopen. 🤦🤦🤦

We gaan met 2 gewoon aan de kant van het circuit na de race en ik tik hem aan. Bam, rating naar beneden.

Tis toch ook nen grind ze. Nog maar 52 hier.

Hier net in monza juist voor de laatste bocht ingehaald, buitenkant genomen, echt nek aan nek over de finish. Toch net ervoor (kwas mijne zesde :p)
774dc2a9fbfd9c776e1bdf221901c301.gif

Echt? Ik had in no time een safety rating van 75 en ik speel niet eens veel of graag ACC.

Gewoon single player spelen met AI op 85%. Dat is niet té moeilijk maar ook niet te gemakkelijk. Je kan best zorgen dat je ergens in het midden van het pack rijdt. Laat u af en toe proper inhalen, en als je zelf ene inhaalt, doe het dan ook clean. Zorg voor close contact duels zonder elkaar te raken. Zorg dat je binnen de lijntjes van het circuit blijft (niet moeilijk in ACC want elk circuit is 9 km breed). Ik had echt snel 75 op die manier.
Succes!

ik dacht dat ge een groot deel van ACC safety rating ook gewoon in SP kon farmen, maar ben daar niet zo vertrouwd mee.

Echt? Ik had in no time een safety rating van 75 en ik speel niet eens veel of graag ACC.

Gewoon single player spelen met AI op 85%. Dat is niet té moeilijk maar ook niet te gemakkelijk. Je kan best zorgen dat je ergens in het midden van het pack rijdt. Laat u af en toe proper inhalen, en als je zelf ene inhaalt, doe het dan ook clean. Zorg voor close contact duels zonder elkaar te raken. Zorg dat je binnen de lijntjes van het circuit blijft (niet moeilijk in ACC want elk circuit is 9 km breed). Ik had echt snel 75 op die manier.
Succes!
aha! Ik farm safety nu online en ik moet zeggen dat ik toch vaak een 'invalid' lap heb. Deze ronde telt dan niet mee met je safety rating lees ik net.

Hier na 2 races op 62. Maar ik moet wel zeggen dat ik inderdaad elke race wel moeite heb om de torpedo's te ontwijken.
In quali zit ik meestal ergens halfweg het pak, na T1 zit ik op koers voor podium :P

Maar tegen het einde zak ik dan wat terug weg door diegenen die effectief sneller zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten