algemene discussie | sim racing

Kun je die niet op uw rig monteren? Bij Sim-Lab had ik de keuze: de DD1 "klemmen" ofwel zo'n base-plate waarop ik elke mogelijke wheelbase kon monteren. Ik heb toen bewust gekozen voor die base-plate. Foto van wat ik bedoel:

sim1.jpg
Ik heb deze:
1_d8be63f7-e01b-4abd-a26f-67c0cd663f9c_720x.jpg

En dat gat in het midden is dus iets te breed...
Heb nu aan GT Omega een vervanging gevraagd voor de wheelplate (die universele). En dan voorlopig even met wat DIY uit de nood helpen

Nee. Als ik aan't rijden ben ligt die languit op die PC (rechts van de rig op de foto). Die heeft zo'n all-in-one cooler met 3 120mm fans die naar boven blazen. De bovenkant is dus lekker warm. Maar als ze lekker warm wil gaan liggen dan gaat ze op die wheelbase zitten zoals daar op de foto, en dan luidkeels miauwen tot ze haar zin heeft.

Mijn stuff is ook geleverd :D

extra issue: de Clubsport DD is iets smaller dan de DD1 en mijn wheelmount is gebasseerd op de DD1...
Terug naar GT Omega dan maar.

Niet op te lossen met afstandbusjes ofzo? Je had eigenlijk een mount voor een CSL DD moeten kopen, aangezien die maten identiek zijn.

Mijn stuff is ook geleverd :D

Niet op te lossen met afstandbusjes ofzo? Je had eigenlijk een mount voor een CSL DD moeten kopen, aangezien die maten identiek zijn.
Ga tijdelijk een wheelplate lenen en zien wat ze van GT Omega zeggen. Ze hebben geen CSL DD (er staat eigenlijk gewoon "Fanatec DD" op hun site, ook niet echt duidelijk dus).

Ik heb deze:
1_d8be63f7-e01b-4abd-a26f-67c0cd663f9c_720x.jpg

En dat gat in het midden is dus iets te breed...
Heb nu aan GT Omega een vervanging gevraagd voor de wheelplate (die universele). En dan voorlopig even met wat DIY uit de nood helpen
Hoeveel kom je te kort? Evt. spacers 3D printen (kan ik evt. mee helpen) alst niet teveel is of bij Aluxprofiel langere profielen bestellen?

Hoeveel kom je te kort? Evt. spacers 3D printen (kan ik evt. mee helpen) alst niet teveel is of bij Aluxprofiel langere profielen bestellen?
Een cm ofzo. Hun oplossing is "rondellen", dus sebiet even wat lange bouten gaan halen en zo oplossen.
Aluxprofiel biedt een goedkoper wheelplate aan die ook moet passen, dus als dit niet goed werkt ga ik daar inderdaad kijken voor langere profielen of ineens die wheelplate.
3D printen kan ook ipv die rondellen, maar dat is PLA of ABS (heb geen andere liggen), en dan moet het al met 100% infill zijn om sterk genoeg te zijn. Maar ik kan het wel eens proberen (is ook heel makkelijk te ontwerpen natuurlijk...)

Een cm ofzo. Hun oplossing is "rondellen", dus sebiet even wat lange bouten gaan halen en zo oplossen.
Aluxprofiel biedt een goedkoper wheelplate aan die ook moet passen, dus als dit niet goed werkt ga ik daar inderdaad kijken voor langere profielen of ineens die wheelplate.
3D printen kan ook ipv die rondellen, maar dat is PLA of ABS (heb geen andere liggen), en dan moet het al met 100% infill zijn om sterk genoeg te zijn. Maar ik kan het wel eens proberen (is ook heel makkelijk te ontwerpen natuurlijk...)
Ik heb de shaft van mijn Simucube met 7 of 8cm verlengd met PLA. 6 walls en 50% gyroid infill. Dat is zo sterk en stijf als het maar kan zijn. Gewoon langere bouten door die extension en die zit eigenlijk opgespannen met 3 bouten. Mijn vorige was 4cm en dat heeft 2 jaar onder problemen gewerkt. Mijn 7-8cm zit er sinds deze zomer op toen ik de monitors veranderd heb en werkt ook zonder issues.

Infill is niet zo belangrijk, wel genoeg walls. Als je weet dat de SFX100 geprint wordt met 8 walls en 50% infill, dan gaat een spacerke ook wel lukken :D Vooral omdat het wordt samengedrukt.

Ondertussen met wat rondellen hangt hij er nu wel aan, en hij lijkt niet te bewegen (afwachten eens hij op staat natuurlijk). Mogelijks print ik wel eens spacers om het wat properder te maken. Net de QR2 op het stuur gevezen, dat geeft wel echt geen krimp. Lijkt een heel deftige oplossing qua QR.

Vanavond pedalen shifter en handrem proberen te installeren en misschien de schermen nog uitlijnen etc. Met wat geluk dit weekend toch nog wat rijden ook :D

Heb mijn stuurtje al gemonteerd, gaat eigenlijk vanzelf.
Heb een paar rondjes gereden en je merkt wel dat dit stuur veel groter en zwaarder is dan het formula stuur. Ligt wel goed in de hand.

Heb wel de indruk dat door het ontbreken van de rumble motors in het stuur, zaken als curbs betere FFB opleveren (in AMS2 toch).
De knoppen veranderen wel telkens van kleur als ik in een race ga, geen idee waarom. Straks allemaal eens uitzoeken.

Heb mijn stuurtje al gemonteerd, gaat eigenlijk vanzelf.
Heb een paar rondjes gereden en je merkt wel dat dit stuur veel groter en zwaarder is dan het formula stuur. Ligt wel goed in de hand.

Heb wel de indruk dat door het ontbreken van de rumble motors in het stuur, zaken als curbs betere FFB opleveren (in AMS2 toch).
De knoppen veranderen wel telkens van kleur als ik in een race ga, geen idee waarom. Straks allemaal eens uitzoeken.
Daarom dat het hier opeens zo stil was ;-)

Rumble motors had ik uitstaan want das echt maar zo'n fake effect en eerder gimmick.
Mocht je FFB wat te licht aanvoelen nu, groter stuur is meer heftboom dus het voelt allemaal wat lichter aan. FFB 5 of 10% omhoog en het zal voelen zoals met het F1 stuur.

qua look en feel toch wel een verschilleke tov die tr300s.

Korte vraag voor de DD owners. Steken jullie die vijs in de QR1 release?

qua look en feel toch wel een verschilleke tov die tr300s.

Korte vraag voor de DD owners. Steken jullie die vijs in de QR1 release?

Als je 1 stuur hebt doen. En doe er ineens iets rond (ik had 2 lagen krimpkous). Dat maakt dat hij niet lostrilt en de QR1 minder klakgeluiden maakt bij snelle ffb.
Een andere goede is de balletjes invetten met iets dik of vaseline.
Mijn QR1 was met die 2 zaken stil.

Let the games... Begin!

Nog veel fijn afstelwerk aan de schermen (veel gedoe toch wel, ook niet zo content over de stabiliteit van de monitor mount), maar sebiet vooral eerst testen!

Ik ben grote fan van die wit-zwart combinatie. Heel knap!

Ik heb zelf de triple monitor stand van Sim-Lab met de Vesa vario mounts ineens erbij besteld. Met die vario mounts ging het wel om de monitoren mooi uitgelijnd te krijgen. Het was wel even zoeken wanneer die stabiel stond. Ik heb wel 5x die poten versteld denk ik.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K