algemene discussie | sim racing

Ik vermoed dat ze zelf 0,0 warehouse hebben en dit allemaal via een 3PL gaat die stocktellingen doet in die periode.
Je kan toch onmogelijk een inventaris maken? Iedere dag annuleren er meer en meer mensen hun orders, die annuleringen zijn ook nog niet verwerkt. Je hebt dus totaal geen overzicht van wat er eigenlijk dit jaar nog moest buiten gaan.

Dan gaan ze dit jaar zogezegd immens veel winst hebben en volgend jaar ongelofelijk veel verlies. + dat het hun volgend jaar zeker een pak klanten gaat gekost hebben. Lijkt me echt een rampzalige situatie om zo het nieuwe jaar in te gaan.

Je kan toch onmogelijk een inventaris maken? Iedere dag annuleren er meer en meer mensen hun orders, die annuleringen zijn ook nog niet verwerkt. Je hebt dus totaal geen overzicht van wat er eigenlijk dit jaar nog moest buiten gaan.

Dan gaan ze dit jaar zogezegd immens veel winst hebben en volgend jaar ongelofelijk veel verlies. + dat het hun volgend jaar zeker een pak klanten gaat gekost hebben. Lijkt me echt een rampzalige situatie om zo het nieuwe jaar in te gaan.
Je kan perfect een inventaris maken hé? Dat staat los van wat er nog zou moeten vertrekken/terugkomen. Omzet van niet verzonden orders kan ook overgedragen worden naar volgend jaar (allé, dat zou eigenlijk zelfs moeten).

Je kan perfect een inventaris maken hé? Dat staat los van wat er nog zou moeten vertrekken/terugkomen. Omzet van niet verzonden orders kan ook overgedragen worden naar volgend jaar (allé, dat zou eigenlijk zelfs moeten).
Geen idee, zal er een beetje vanaf hangen waarom je hem wil maken. Als het is om een juist overzicht van je stock te hebben op het einde van het jaar dan vind ik dat toch niet echt kloppen op die manier aangezien je in een normale situatie wss een pak minder op stock liggen had.

Als het enkel is om de waarde van je stock te kennen op dat moment dan snap ik het ergens, maar dan konden ze dat beter op een ander moment doen als ze eens door heel de miserie geraakt waren.

Op mijn vorig werk dan moest alles eerst afgewerkt en buiten zijn eer we daaraan begonnen, productie draaide dan ook zo goed als niet.

Geen idee, zal er een beetje vanaf hangen waarom je hem wil maken. Als het is om een juist overzicht van je stock te hebben op het einde van het jaar dan vind ik dat toch niet echt kloppen op die manier aangezien je in een normale situatie wss een pak minder op stock liggen had.

Als het enkel is om de waarde van je stock te kennen op dat moment dan snap ik het ergens, maar dan konden ze dat beter op een ander moment doen als ze eens door heel de miserie geraakt waren.

Op mijn vorig werk dan moest alles eerst afgewerkt en buiten zijn eer we daaraan begonnen, productie draaide dan ook zo goed als niet.
Zoals ik zeg, volgens mij beheerd Fanatec helemaal niks van hun stock en ligt dat allemaal bij een 3PL, die zullen meer dan op tijd laten weten dat in die week de stock geteld zal worden. Wat dan de oorzaak is dat ze in de afgelopen vier weken niet gewoon die orders hebben buiten gekregen is me ook een raadsel.

Zoals ik zeg, volgens mij beheerd Fanatec helemaal niks van hun stock en ligt dat allemaal bij een 3PL, die zullen meer dan op tijd laten weten dat in die week de stock geteld zal worden. Wat dan de oorzaak is dat ze in de afgelopen vier weken niet gewoon die orders hebben buiten gekregen is me ook een raadsel.
Ja is inderdaad een 3pl in Hamburg. Ook dit jaar ergens gewijzigd. Bij mijn vorige bestelling was het een andere firma, ook uit Hamburg. Alles komt toe vanuit China in de haven van Hamburg en vandaar geshipt naar de klant. Fanatec zelf zit de andere kant van Duitsland in Landshut en heeft daar enkel wat bureau's.

Haha welkom. Dan kun je beginnen puzzelen.

Wat heb je juist gespeeld daar? Ik ben zelf nog nooit bij Cronos geweest.
gedver he... nu ben ik hier al een paar dagen mij aant inlezen. Moza, fanatec, nm. Een sjans dak er gewoon geen plaats voor heb. :D
Maar wat ik nu wel ook lees zijn horror stories van mensen die zich toch kwetsen aan zo een stuur.

Is dat daarvoor dat ik een noodstop zie in sommige setups?

yikes

gedver he... nu ben ik hier al een paar dagen mij aant inlezen. Moza, fanatec, nm. Een sjans dak er gewoon geen plaats voor heb. :D
Maar wat ik nu wel ook lees zijn horror stories van mensen die zich toch kwetsen aan zo een stuur.

yikes
Met genoeg force feedback breek je een pols of duim ja. Maar dat zijn uitzonderingen hoor. Ik heb mij met de tracks in Kenia ook al flink pijn gedaan met Richard Burns Rally, maar zeker niet zo erg. Ik zou mij daar geen zorgen om maken.

Ik heb zelf een noodstop om 3 redenen:
1) Het is gewoon cool.
2) Als m’n wheelbase ooit tilt slaagt kan ik daarmee direct alles uitzetten (base + pedalen, niet pc). Gelukkig nog niet nodig gehad.
3) Bij Fanatec zit de powerknop achteraan op de wheelbase. Maar omdat m’n middelste scherm op 3mm van m’n wheelbase staat kan ik daar niet goed aan. Die noodstop is behalve een noodstop ook een extra powerknop.

Je moet ook helemaal geen 4-5 m² eraan opofferen als je dat niet wilt of kunt. De overgrote hoop van de simracers begint met een stuur + pedalenset van 200-300€ en zij die het echt leuk vinden gaan ermee verder. Met zo’n relatief goedkoop stuur race je gewoon op uw bureau of in een Playseat voor TV. Maar ik waarschuw u, als je de microbe te pakken hebt wordt het snel verslavend en duur :)

En voor de rest nog de verplichte: f*** reddit 🤢🤮

Laatst bewerkt:
Ik heb "maar" een CSL DD met 8nm. Ik denk niet dat ik daar ooit iets ga met breken (buiten alle records natuurlijk :unsure: ) daarvoor is die niet sterk genoeg. Maar ik heb toch ook al crashes gehad dat ik eens een slag krijg tegen mijn hand dat ik voel dat er een vinger gelijk wat stijf aanvoelt de dag erna.

Ooit mijn ex eens achter het stuur gezet met een GT3 op Spa. Natuurlijk in eau rouge liep het al fout. Teveel snelheid en recht de muur in. Daarbij had ze haar pols ook ferm pijn gedaan. Ze heeft er nooit nog achter gevraagd. Hehe

Ik had ze nochtans gewaarschuwd dat ze bij impact het stuur moet loslaten (denk ik) :unsure:

yikes

Een rig met geintegreerde mount is amper 2m2. Met tripple screens is het wat breder, maar dat is geen must. Een stuur aan een bureau is bijna niets van oppervlakte als je de bureau al hebt :p. Mits VR kan je dat zelfs aan de keukentafel :p.
Ik gebruik de noodstop ook als powerknop, Mijn middelste scherm hangt boven mijn base (redelijk vooraan) en die powerknop achteraan is bijna niet te bereiken.

Ooit mijn ex eens achter het stuur gezet met een GT3 op Spa. Natuurlijk in eau rouge liep het al fout. Teveel snelheid en recht de muur in. Daarbij had ze haar pols ook ferm pijn gedaan. Ze heeft er nooit nog achter gevraagd. Hehe

Ik had ze nochtans gewaarschuwd dat ze bij impact het stuur moet loslaten (denk ik) :unsure:

Ik hou mijn stuur toch vast bij impact. Weet niet of het zo gezond is als dat als een gek heen en weer gaat.
Eigenlijk is het goede antwoord, ik crash niet. Maar helaas is dat soms toch het geval.

Fanatec kan echt dik mijn kl*ten kussen.... Geleden van de 25e dat ik daar besteld en nog altijd helemaal NIKS !! Geen mail, geen tracking, nul de botten, nougatbolle... Ik wacht nog tot kerstmis en als ik dan niks heb mogen ze hunne bazaar houden en ga ik wellicht mijne bazaar verkopen. Strontbedrijf...

Ik heb de volgende mails gehad :

1) bevestiging van de bestelling. Die je ook kan zien op de site. Bij orders. (24 november)
2) 27 november de mail met de vermelding dat mijn bestelling geprocessed werd.
3) 1 december de volgende melding en mail :

Dear customer,

Thank you for your Black Friday order! We wanted to give you a quick update on what happens next.

Due to the high volume of sales, order processing - especially for orders requiring customs documentation - is likely to take longer than usual. For this we would like to sincerely apologize. Furthermore, some orders may be affected by irregularities; we are currently looking into this to ensure everything is processed correctly. We'll be in touch with you in the next business days if anything needs to be addressed.

Once your order has left our warehouse, a tracking number will be provided in your Fanatec account in the Orders section. Please note the order status “Completely Shipped” only means your data was transferred to our warehouse; actual processing time via our logistics partners can vary based on the processing backlog in your respective region.

We have good news here - tracking data should now be visible on mobile units as well! If you are still having difficulties seeing your number on your smartphone, you can try enabling desktop mode or checking for updates on a PC/laptop.

Thanks again for choosing Fanatec!

Team Fanatec

4) 4 december de melding dat de tracking nummer ter beschikking was.
5) 5 december kon ik de tracking nummer effectief consulteren
6) 5 december stond de levering thuis (was niet thuis). 7 december effectief opgehaald op het ophaalpunt.

Persoonlijk kan ik begrip opbrengen voor het feit dat ze een massale stampede hebben gehad op hun producten tijdens black friday. De kortingen waren toch wel redelijk groot. Om die reden was er ook een inlogwachtrij op hun website. Dat er dan ook wachttijd is op de leveringen, als men ineens een massale instroom van bestellingen gehad heeft. Dat lijkt mij perfect verstaanbaar. Als mijn werklading ineens vertienvoudigt dan kan ik ook niet direct schakelen en zullen mijn "klanten/baas" ook geduld moeten hebben totdat ik aan een haalbare verhoging van mijn capaciteit alles kan afhandelen. En wees eerlijk, het is ook niet alsof die warehouses ineens kunnen zeggen we gooien er 10 keer zoveel personeel (orderpickers, busjes die rondrijden bij UPS,...) naartoe dat personeel is er ook niet. En zo snel schakelen kunnen die ook niet.

Om die reden is geduld dan ook iets moois.

Volgende keer indien levertermijn zodanig belangrijk is, dan koop je het buiten de solden.
Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik nergens geen belofte gekregen heb bij mijn aankoop dat dit zeer zeker geleverd zou worden binnen x tijd.

Maar misschien ben ik gewoon een krak in relativeren... :p

Ik heb de volgende mails gehad :

1) bevestiging van de bestelling. Die je ook kan zien op de site. Bij orders. (24 november)
2) 27 november de mail met de vermelding dat mijn bestelling geprocessed werd.
3) 1 december de volgende melding en mail :

4) 4 december de melding dat de tracking nummer ter beschikking was.
5) 5 december kon ik de tracking nummer effectief consulteren
6) 5 december stond de levering thuis (was niet thuis). 7 december effectief opgehaald op het ophaalpunt.

Persoonlijk kan ik begrip opbrengen voor het feit dat ze een massale stampede hebben gehad op hun producten tijdens black friday. De kortingen waren toch wel redelijk groot. Om die reden was er ook een inlogwachtrij op hun website. Dat er dan ook wachttijd is op de leveringen, als men ineens een massale instroom van bestellingen gehad heeft. Dat lijkt mij perfect verstaanbaar. Als mijn werklading ineens vertienvoudigt dan kan ik ook niet direct schakelen en zullen mijn "klanten/baas" ook geduld moeten hebben totdat ik aan een haalbare verhoging van mijn capaciteit alles kan afhandelen. En wees eerlijk, het is ook niet alsof die warehouses ineens kunnen zeggen we gooien er 10 keer zoveel personeel (orderpickers, busjes die rondrijden bij UPS,...) naartoe dat personeel is er ook niet. En zo snel schakelen kunnen die ook niet.

Om die reden is geduld dan ook iets moois.

Volgende keer indien levertermijn zodanig belangrijk is, dan koop je het buiten de solden.
Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik nergens geen belofte gekregen heb bij mijn aankoop dat dit zeer zeker geleverd zou worden binnen x tijd.

Maar misschien ben ik gewoon een krak in relativeren... :p
Ze zijn ook niet zo slim geweest met die "1 promotie per dag" logica he. Hoeveel cancels zouden ze hebben moeten verwerken?

Ze zijn ook niet zo slim geweest met die "1 promotie per dag" logica he. Hoeveel cancels zouden ze hebben moeten verwerken?
Ja en neen.

Die promotie per dag was een manier om ervoor te zorgen dat de bestellingen gespreid zouden toekomen. Het verhoogt het aantal totale bestellingen mogelijks wel. MAAR mensen die al bepaald materiaal hebben en enkel uitkijken naar zeer specifieke zaken die zitten dan niet mee in die golf van bestellingen.

Mensen die dan ook cancellen of wachten totdat alles uit is, weten dat ze mogelijks achter in de rij komen bij de verwerking van hun bestellingen. DAT is een logisch gevolg van uw keuze.

Sommigen hebben dan ook zonder problemen hun bestelling perfect op een aanvaardbare termijn gekregen. Degenen, zoals ik, of mensen die nog later waren die moeten wat geduld opbrengen.

Mijn opinie is dan ook eerder voor de korting van 400+€ die ik gehad heb, daar heb ik wel wat geduld voor over.

PS voor de mensen die nog niets gekregen hadden , het volgende staat er in het rood:

**Please note our EU warehouse is currently experiencing processing delays of roughly one week. Your order status may automatically change to Completely Shipped, but has only left our warehouse once you receive tracking information directly from UPS (please check your spam folder if you have not received any email or update in your Fanatec account).**

Eigenlijk is het allemaal @HUSKE zijn schuld die een CSL DD+ besteld had, een DD2 bestelde met Black Friday en dan zijn CSL DD+ geannuleerd heeft. Nu is Fanatec in de war en heel de wereld heeft vertragingen daardoor. Als straf moet hij ieder van ons een key bezorgen voor Le Mans Ultimate in februari 2024. Dat mag gerust per pm via 't forum hier ja.

there_i_said_it.jpg

Eigenlijk is het allemaal @HUSKE zijn schuld die een CSL DD+ besteld had, een DD2 bestelde met Black Friday en dan zijn CSL DD+ geannuleerd heeft. Nu is Fanatec in de war en heel de wereld heeft vertragingen daardoor. Als straf moet hij ieder van ons een key bezorgen voor Le Mans Ultimate in februari 2024. Dat mag gerust per pm via 't forum hier ja.

there_i_said_it.jpg

Jaja, dat annuleren ging thans vlot en op 21 November was ik de DD2 al aan het testen :p.

Ik heb men TR160 in elkaar gezet, wel pas volledig afstellen als ik m'n fanatec-speelgoed heb. Het valt me op hoe stevig dat is ivm een Playseat.

Opmerkelijk ook dat ik +/- 50 bouten en dergelijke over heb. De handleiding heb ik perfect gevolgd en ik zou niet weten waar extra bouten in te draaien :)

Wel handig voor alles van Fanatec te monteren.

Het begint te kriebelen in ieder geval, datum staat voorlopig nog op 19/12.

Mijn datum staat nu plots op avaible 14 december. En we zijn 14 december en nog steeds in process.
Wat steken die daar eigenlijk allemaal uit zeg.

Die wheelbase is ondertussen al 2x uitverkocht geweest, de qr1 zou nu blijkbaar uitverkocht zijn en zo is het altijd iets.

Ik heb men TR160 in elkaar gezet, wel pas volledig afstellen als ik m'n fanatec-speelgoed heb. Het valt me op hoe stevig dat is ivm een Playseat.

Opmerkelijk ook dat ik +/- 50 bouten en dergelijke over heb. De handleiding heb ik perfect gevolgd en ik zou niet weten waar extra bouten in te draaien :)

Wel handig voor alles van Fanatec te monteren.

Het begint te kriebelen in ieder geval, datum staat voorlopig nog op 19/12.

Ge moogt geen schroeven over hebben ze :p

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K