algemene discussie | sim racing

Mijn voeding van de DD2 krijgt na een tijdje coilwhine (wanneer idle). Dit pas na meer dan een dag dat die insteekt.

Aangezien ik daar ook werk trek ik die nu uit, want word er zot van.
Zou ik die kunnen laten omwisselen daarvoor?

Mijn voeding van de DD2 krijgt na een tijdje coilwhine (wanneer idle). Dit pas na meer dan een dag dat die insteekt.

Aangezien ik daar ook werk trek ik die nu uit, want word er zot van.
Zou ik die kunnen laten omwisselen daarvoor?
Ik denk het wel? Contacteer Fanatec eens?

Mijn simpc incl voeding van DD1 staat 24/7 onder stroom maar ik heb dat nooit voorgehad.

Ik denk het wel? Contacteer Fanatec eens?

Mijn simpc incl voeding van DD1 staat 24/7 onder stroom maar ik heb dat nooit voorgehad.

Het is niet altijd, maar als het gebeurd, dan is het wel fameus. Ben nog niet oud genoeg om het niet te horen blijkbaar.
Zal van de week eens een ticketje loggen en kijken wat ze zeggen. Heb het liefst ook dat alles gewoon onder spanning blijf. Anders ga ik zitten wil ik die aanzetten en kan ik terug rechtstaan om in te steken. Ik ken mezelf.

Het is niet altijd, maar als het gebeurd, dan is het wel fameus. Ben nog niet oud genoeg om het niet te horen blijkbaar.
Zal van de week eens een ticketje loggen en kijken wat ze zeggen. Heb het liefst ook dat alles gewoon onder spanning blijf. Anders ga ik zitten wil ik die aanzetten en kan ik terug rechtstaan om in te steken. Ik ken mezelf.
Ik heb een zwarte stekkerdoos naast m’n rig staan met daarop zo’n aan/uit knop. Ik kan die bedienen vanop m’n stoel. Daarmee staat de simpc + monitors + wheel base aan of uit. In het begin deed dat nog maar nu niet meer en sindsdien staat die dag en nacht onder stroom. Die simpc zelf zet ik wel uit als ik niet game. Die hibernate onder Windows is nog altijd een merde. Nu ja, shut down is Windows is in feite suspend en geen shut down maar ja…

Ik heb een zwarte stekkerdoos naast m’n rig staan met daarop zo’n aan/uit knop. Ik kan die bedienen vanop m’n stoel. Daarmee staat de simpc + monitors + wheel base aan of uit. In het begin deed dat nog maar nu niet meer en sindsdien staat die dag en nacht onder stroom. Die simpc zelf zet ik wel uit als ik niet game. Die hibernate onder Windows is nog altijd een merde. Nu ja, shut down is Windows is in feite suspend en geen shut down maar ja…

Mijn PC heeft een lege batterij voor de bios, kan die niet van het net halen.
De batterij kan je ook niet zomaar vervangen helaas. Die is leeggetrokken in de doos omdat het drukknopje om de bios te clearen ingedrukt was af fabriek door de verpakking...

Nadat ik hier een goeie 2 weken geleden wat advies vroeg voor de aankoop van een compleet pakket, voor de xbox series x, heb ik afgelopen zaterdag een bestelling gedaan op Fanatec:
  1. CSL DD 8nm
  2. CSL pedals
  3. CSL Pedals Load Cell Kit
  4. CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
Op de CSL DD 8nm kreeg ik 150 euro korting (omdat ik een volledige kit kocht inclusief stuur en pedalen) en op de combinatie Pedals met Load Cell kit kreeg ik een korting van 20 euro. Compleet kwam de kit op 700 euro.

Ik was nog in twijfel om eventueel de Clubsport DD te nemen maar dan zou ik 500 euro duurder uitgekomen zijn. Daar het 15 jaar geleden is dat ik met een stuurtje heb gespeeld (Logitech G27), wou ik nog niet direct super zot gaan doen.
Met die 500 euro kan ik mij nu een toffe racestoel kopen waar ik alles op kan monteren. En als ik de smaak echt te pakken krijg kan ik nog altijd veranderen in de toekomst.

Materiaal van fanatec zou woensdag geleverd worden.
GRRRRRRRR ze zijn vandaag langs gekomen (niemand thuis natuurlijk...). En hebben ze het in een afleverpunt gedropt... nu moet ik nog zien hoe ik dat allemaal tot bij mij ga krijgen zonder wagen...

Misschien kruiwagen meenemen...

Nadat ik hier een goeie 2 weken geleden wat advies vroeg voor de aankoop van een compleet pakket, voor de xbox series x, heb ik afgelopen zaterdag een bestelling gedaan op Fanatec:
  1. CSL DD 8nm
  2. CSL pedals
  3. CSL Pedals Load Cell Kit
  4. CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
Op de CSL DD 8nm kreeg ik 150 euro korting (omdat ik een volledige kit kocht inclusief stuur en pedalen) en op de combinatie Pedals met Load Cell kit kreeg ik een korting van 20 euro. Compleet kwam de kit op 700 euro.

Ik was nog in twijfel om eventueel de Clubsport DD te nemen maar dan zou ik 500 euro duurder uitgekomen zijn. Daar het 15 jaar geleden is dat ik met een stuurtje heb gespeeld (Logitech G27), wou ik nog niet direct super zot gaan doen.
Met die 500 euro kan ik mij nu een toffe racestoel kopen waar ik alles op kan monteren. En als ik de smaak echt te pakken krijg kan ik nog altijd veranderen in de toekomst.
Ik heb dit gekocht :

CSL Elite Pedals V2 199,95 € *
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X 199,95 € *
QR1 Wheel-Side FOR FREE!
CSL DD (5 Nm) €349.95 *
CSL DD Discount -150,00 € *
Bundle Discount -€69.95 *
CSL DD Table Clamp
Current unit price: €29.95 *

Was een 600€. Vond dat toch goed meevallen. En heb met dat chinees voedingske van +/- 30€ ook die 8nm.
Kortom zelfde kortingen als u. En gebruik gemaakt van die specifieke bundel van de DD en dat stuur dat een pak goedkoper was en ik dacht beter van kwaliteit was als dat instapstuur dat die mclaren versie was. Dacht ik verstaan te hebben.

Nu ja, het belangrijkste is dat je er u mee amuseert.

Laatst bewerkt:
GRRRRRRRR ze zijn vandaag langs gekomen (niemand thuis natuurlijk...). En hebben ze het in een afleverpunt gedropt... nu moet ik nog zien hoe ik dat allemaal tot bij mij ga krijgen zonder wagen...

Misschien kruiwagen meenemen...

Ik heb dit gekocht :

CSL Elite Pedals V2 199,95 € *
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X 199,95 € *
QR1 Wheel-Side FOR FREE!
CSL DD (5 Nm) €349.95 *
CSL DD Discount -150,00 € *
Bundle Discount -€69.95 *
CSL DD Table Clamp
Current unit price: €29.95 *

Was een 600€. Vond dat toch goed meevallen. En heb met dat chinees voedingske van +/- 30€ ook die 8nm.
Kortom zelfde kortingen als u. En gebruik gemaakt van die specifieke bundel van de DD en dat stuur dat een pak goedkoper was en ik dacht beter van kwaliteit was als dat instapstuur dat die mclaren versie was. Dacht ik verstaan te hebben.

Nu ja, het belangrijkste is dat je er u mee amuseert.
Proficiat met de aankoop! Uw bundel scheelt inderdaad niet veel met mijn aankoop buiten dat je voor de duurdere pedalen bent gegaan.
De prijs van de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 komt ook op een 200 euro hoor. Ben niet persé op de goedkoopste afgegaan maar omwille van de positieve commentaren (prijs/kwaliteit) en ook daar het een xbox layout heeft.

Ben benieuwd wanneer ik alles ga mogen ontvangen.

Proficiat met de aankoop! Uw bundel scheelt inderdaad niet veel met mijn aankoop buiten dat je voor de duurdere pedalen bent gegaan.
De prijs van de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 komt ook op een 200 euro hoor. Ben niet persé op de goedkoopste afgegaan maar omwille van de positieve commentaren (prijs/kwaliteit) en ook daar het een xbox layout heeft.

Ben benieuwd wanneer ik alles ga mogen ontvangen.
Neen was niet zo'n groot verschil.

basisprijs voor kortingen was echter volgende :
CSL Elite Pedals V2 €299.95 -> kortingsprijs : 199,95 € *
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X €349.95 -> kortingsprijs : 199,95 € *
En bij deze bundel kreeg ik dan ook nog die 65€ korting.

Maar ja ik heb wat zitten kortingen sprokkelen :p. Al had ik wel eventjes een vergelijking bekeken voordat ik deze heb gekozen. Zeker omdat ik met deze combinatie goedkoper uitkwam dan met die CSL combo.
In principe heb ik iets van een 465€ korting in zijn totaal gekregen. Je kreeg die 150€ bundel korting indien je stuur, base en pedalen voorzag. En men had mij hier geadviseerd om niet te kiezen voor die upgradebundel gekoppeld aan de 75€ pedalen (van 150€ voor de voeding en het upgradepakket van de pedalen). Het leek over te komen alsof de kwaliteit van de pedalen v2 stukken groter was dan die versie met de upgradekit. En men achtte in sommige gevallen zelfs de v2 beter dan de v3.

Ik zou een 2 tal weken rekenen. Al hangt het ook een beetje af van de beschikbaarheid natuurlijk.

Neen was niet zo'n groot verschil.

De V2 pedalen zijn de grootste upgrade tov @ODC, samen met het clubsport stuur, wat je later gewoon mee kan nemen naar een sterkere base. Het Mclaren stuur is voor zijn base prijs een heel goed stuur, maar zal altijd op max 8Nm blijven hangen.

Nu, ieder zijn plezier en beide zijn zeer leuke sets. Het Mclaren stuur is een stuk groter en denk dat dat voor GT wagens wel leuker is.

De V2 pedalen zijn de grootste upgrade tov @ODC, samen met het clubsport stuur, wat je later gewoon mee kan nemen naar een sterkere base. Het Mclaren stuur is voor zijn base prijs een heel goed stuur, maar zal altijd op max 8Nm blijven hangen.

Nu, ieder zijn plezier en beide zijn zeer leuke sets. Het Mclaren stuur is een stuk groter en denk dat dat voor GT wagens wel leuker is.
Is dat niet puur afhankelijk van welke QR je er aan hangt?

Een CSL stuur is ongeacht de QR gelimiteerd op 8Nm koppel. De base herkent het type stuur en limiteert automatisch.

Screenshot van dat McLaren stuur. De "sensor" voor high torque mode is een uitstulping op de qr1 lite. Dus als je de metalen qr1 erop kan vijzen kan je upgraden naar high torque

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten