algemene discussie | sim racing

Allé deals zijn rond.
Het is een TX wheelbase geworden met alcantara rond ferrari stuur voor 230euro en nog 11 maanden garantie. In het begin zal ik dat het meeste gebruiken dus indien problemen zal ik het snel weten.
+ de tlcm pedalen voor 130euro. Deze zijn nog echt in nieuwstaat.
Ben tevreden met deze deals en voor wat casual forza te spelen zal dit wel volstaan voor mij.
Vanavond alles eens testen.
Gisterenavond ff kort getest. Alles werkt, so far so good.
Maar vraagt toch wel een serieuze aanpassing komende van controller.
Denk dat ik ook nog nen hoop instellingen moet aanpassen.
Kleine snelle correcties doen met stuur lukte voor meter.
Ook na een paar rondjes pas door dat ik mijn stuur veel verder moet draaien als ik een volledige stuuruitslag wil. Met controller is dat simpel stickje links of rechts 😆
Ook de rempedaal is serieus wennen. Misschien toch andere veren eens proberen.

De eerste keer met stuur was ik volledig in de war door de forcefeedback en kon ik geen meter op de baan blijven (FFB stond ook wat te sterk ingesteld). Nu is dat iets van niets en zou ik niet meer terug willen naar controller.

Ik heb in okt 2022, nu al een jaar geleden, alles in één keer besteld: gamepc + pedalen + monitors + stuur enz. Mijn eerste rondje F1 23 of eerste etappe Dirt Rally 2.0 was een stuk langzamer dan voordien met controller op de PS5, voorzien van de nodige crashes in de bandenmuur (F1 23) en bomen (Dirt Rally 2.0).

Weet nog dat ik in het begin vaak achterstevoren stond... Na een tijdje wordt dat minder, word je sneller en kan je slides opvangen of corrigeren door meer/minder gas.

Eigenlijk interesseert het me weinig of ik sneller zou zijn met controller, met controller is nog niet half zo leuk. Heb Forza met controller al opgegeven wegens geen leuk gevoel.

Gisterenavond ff kort getest. Alles werkt, so far so good.
Maar vraagt toch wel een serieuze aanpassing komende van controller.
Denk dat ik ook nog nen hoop instellingen moet aanpassen.
Kleine snelle correcties doen met stuur lukte voor meter.
Ook na een paar rondjes pas door dat ik mijn stuur veel verder moet draaien als ik een volledige stuuruitslag wil. Met controller is dat simpel stickje links of rechts 😆
Ook de rempedaal is serieus wennen. Misschien toch andere veren eens proberen.
Ik weet niet hoe dit werkt op console, maar je zou je stuur ipv 1080 graden op 540 kunnen zetten.
Dat zal al iets beter voelen voor te sturen, en de rem is wennen inderdaad.

Kleine tip, zet je FFB nooit op 100 %. Rond de 90 % is eigenlijk het maximum, zo voorkom je dat je stuur gaat over hitten.
Dan zie ik al minder video's en post voorbij komen van rokende bases :unsure:

Kan er mij iemand de uitleg van de veren van de tlcm geven? Je kan verschillende sterktes/gewichten gebruiken, maar snap het verschil niet optimaal.

Het zal vermoedelijk persoonlijk zijn, maar wat is algemeen de beste keuze?

Ik heb momenteel de witte onderaan en de zwarte bovenaan.

Pedalen staan gemonteerd op een Playseat, dus toch wel wat buiging in die rig als ik goed doorstamp.

Kan er mij iemand de uitleg van de veren van de tlcm geven? Je kan verschillende sterktes/gewichten gebruiken, maar snap het verschil niet optimaal.

Het zal vermoedelijk persoonlijk zijn, maar wat is algemeen de beste keuze?

Ik heb momenteel de witte onderaan en de zwarte bovenaan.

Pedalen staan gemonteerd op een Playseat, dus toch wel wat buiging in die rig als ik goed doorstamp.
Als je de zwarte onderaan zet en de witte boven, dan ga je voelen dat de rem zachter is.
Maar eens hij aan het zwart is, ga je heel hard moeten duwen.
Het is beetje spelen met de kleuren, en zien welke combo voor jou het beste is.
Als ik goed onthouden heb, is rood met meeste weerstand, dan zwart en dan wit.

Meeste zetten de rode van onder en kiezen dan, hoe stiff de pedaal moet voelen.

Vergeet ook niet je break force te zetten van de pedals.
Je doet dit wel via een pc, maar het slaat dan op in het geheugen van de pedalen.

DD2 heeft 5 jaar garantie, dus afhankelijk van de ouderdom heb je ook nog een hele periode garantie. Wel zien dat je de originele factuur er bij hebt voor de garantie.

Als de DD2 in goeie staat én recent is (want 5 jaar garantie zoals @MorGo7h zei) zou ik zeker daarvoor gaan. Maar probeer die UITGEBREID te testen voor je die koopt. Ik heb de mijne heel bewust nieuw gekocht vorig jaar.

- Check de Fanalab software
- Inspecteer het wheelbase + stuur zelf
- Draai het stuur helemaal naar links en naar rechts. Hoor j iets vreemd?
- Druk die pedalen eens helemaal in. Hoor je iets vreemd?
- Speel eens een game op 100% feedback en probeer te ervaren of er mogelijks iets mis is.

Fanatec positioneert de Podium reeks altijd boven de Clubsport reeks. CSL < ClubSport < Podium.
Ik verwacht op termijn wel een nieuwe Podium DD1 en/of DD2 maar daarover is voorlopig nog niks bekend. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat ze hun max torque peak op 15 nm gaan houden met die nieuwe Clubsport DD.

Ik heb destijds mijn DD2 tweedehands gekocht. Die was 1 jaar oud.
Na een jaar hem in mijn bezit te hebben, terug verkocht. Die kerel die hem heeft overgenomen, rijdt er ook nu al 2 jaar mee zonder problemen.
In de tussentijd wel eens garantie nodig gehad. Met een nieuw stuur view de verbinding soms weg. Ze hebben toen zonder problemen een nieuwe QR opgestuurd voor de wheelbase en daarmee was het probleem verholpen.

Goed testen inderdaad, maar op zich kan er niet zoveel aankomen en als je garantie hebt kan je daar ook van genieten mits factuur.

Torenhoge verwachtingen heb ik!

Zolang je niet gaat kijken naar heel de heisa van die pivot zever dan is het goed.
Ben zelf gestopt met de game te volgen, ging enkel maar over dat op Reddit.
Niets nuttig meer dat er daar gepost werd, en allemaal omdat 1 dude daar over begon op Youtube.

Zolang je niet gaat kijken naar heel de heisa van die pivot zever dan is het goed.
Ben zelf gestopt met de game te volgen, ging enkel maar over dat op Reddit.
Niets nuttig meer dat er daar gepost werd, en allemaal omdat 1 dude daar over begon op Youtube.
t'is altijd goed als ge enkel maar naar de graphics kijkt.
Als ze een game marketen als een sim, dan verwacht je ook een sim en geen auto's die allemaal sturen zoals een honda prelude

t'is ook duidelijk in de video op welke manier het nadelig is voor de gameplay

t'is altijd goed als ge enkel maar naar de graphics kijkt.
Als ze een game marketen als een sim, dan verwacht je ook een sim en geen auto's die allemaal sturen zoals een honda prelude

t'is ook duidelijk in de video op welke manier het nadelig is voor de gameplay
Heb die video gezien, en dan stond reddit er vol van.
Allemaal met video's dat deze theorie dan zou ontkrachten en bla bla.

Dat je wel van de muur geraakt in hoge snelheid.
Ook dat er in deze video geen rekening zou gehouden zijn met het gewicht van de motor.

Dus vandaar dat ik gewoon wacht tot release en dan wel zie als het allemaal de heisa waard was.
3 schermen worden ook niet ondersteunt, dat stond ook in hun info.

Maar is nu aangepast ook door een Youtuber.

Even een absolute beginnersvraag. Heb nu een Logitech G923 en speel vooral Forza Motorsport en F1 22 op Xbox. Geen rig, geen 3 schermen, dus echt basic. Ik merk - zoals in reviews al aangehaald - de tandwielen in de base toch vrij sterk. Is dat gevoel (en geluid) er bij een belt-driven base of een DD dan minder of geheel niet? Op zich is het prijsverschil tussen een G923 en bv zo’n Fanatec CSL DD Ready2Race set ook niet groot.

op een belt-driven of een DD heb je uiteraard geen tandwielen, dus die ga je ook niet voelen. ik heb zelf een CSL Elite, dus belt driven, en dat valt toch een pak beter mee.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten