algemene discussie | sim racing

Bij de G293 zou True Force inderdaad erg weinig voorstellen, maar op mijn Pro Wheel is dat redelijk indrukwekkend, zou niet meer zonder willen spelen, het voegt zoveel toe aan de beleving en ik voel het baanoppervlak in heel mijn stoel.
Dat mag ook wel voor 1000 euro, zou maar beetje lame zijn dat niet zou werken op zo high end stuur.
@Leclerc Dat is echt een no brainer, mag ik ook vragen waar ?

Dat mag ook wel voor 1000 euro, zou maar beetje lame zijn dat niet zou werken op zo high end stuur.
@Leclerc Dat is echt een no brainer, mag ik ook vragen waar ?
Deals zijn nog niet rond 😅
Kans op scalpers is klein hier maar ga het toch nog even voor mezelf houden.

Zeker van dat die compatibel is met xbox ? Want hetgeen ik hier lees is die dat dus niet.

Of was het de bedoeling voor motorsport op PC ?
Bestaan 2 versies van, Xbox en Playstation.
Die dat ik gelinkt heb is de Xbox versie.
T248 xbox

@Leclerc Heb em tegen gekomen, maar heb al een stuur dus no worry.
Hopelijk alles in orde voor die prijs ^^

Leuk om te zien voor mij als Pérez-fan dat dit ook gereden is in een sim met de Fanatec Podium Racing Wheel F1 bundle (DD1 en dat knappe blauwe F1 stuur), in combinatie met de Clubsport V3 pedalen. Ik ga straks proberen zijn tijd te verbreken in mijn Red Bull Racing polo met dezelfde hardware :)
Net 1:36,951 gereden. Als ik even moeite doe kan daar ook zeker nog wat af. Ik ben officieel sneller dan Perez!

Dat is absoluut geen top tijd hoor. Op dit moment is Q1 bezig in Texas en in de eerste minuten rijden de echte piloten al een halve sec sneller dan ik virtueel reed….

Ik zal mijn cv maar niet mailen naar [email protected] zeker? :(

Fanatec heeft ondertussen de Clubsport DD+ (De 15Nm versie) opengezet voor pre-order.

Ondertussen eentje besteld en een QR2 wheelside ook. Wel apart, zodat mijn stuur klaar is voor de wheelbase er is :).

Nu nog lang wachten tot mid December…

Proficiat! Ik ben benieuwd naar de warmte die de DD+ gaat produceren. Ik las dat die fanless is dus warmte zal natuurlijk via de wheelbase zelf afgegeven worden. Als ik de afbeeldingen van een DD+ bekijk zie ik wel koelvinnen maar ik ben toch benieuwd hoe warm die wordt en of die koeling voldoende gaat zijn op een warme zomerdag.

Ze claimen 45 graden op max torque. Maar dat is geen normale useçase.
Op een warme zomerdag was het max 25 binnen. Dat scheelt nu niet zoveel met de 21,5-22 graden in de winter. Volgend jaar hangen er dan nog screens en dat zijn niet echt de dagen dat ik in de rig zit.

De csl DD pro heb ik nooit warm gewete overigens.

45° is natuurlijk niet koud maar ik dacht toch dat die dingen warmer zouden worden. Dan valt het allemaal wel mee ja.

De DD1 is actief gekoeld met een fan, maar die is heel stil gelukkig. Die fan draait ook alleen als het nodig is en in praktijk is dat misschien 10-20% van de tijd tijdens het racen. Mijn gamePC zelf heeft zo'n "all in one" cooler en die fans zijn zelfs meer hoorbaar dan die van de DD1, hoewel de gamePC verder van mijn hoofd staat dan die DD1. Nu sowieso, ik speel met een hoofdtelefoon dus ik heb geen last van eender welk geluid rondom...

Even iets anders: hoewel het geen sim maar een 100% arcade spel is raad ik iedereen eens Wreckfest een kans te geven. Zeker multiplayer met vrienden is het enorm leuk en als je dan via koptelefoon + microfoon met elkaar in live verbinding staat wordt het nog beter. Verstand op 0 en knallen. Wreckfest geeft mij plezier op een manier dat enkel Destruction Derby 2 dat kon vroeger. Ik heb een kameraad die vandaag zijn G29 heeft besteld, gewoon om vanaf nu af en toe eens mee te kunnen spelen. Het leuke aan Wreckfest is dat het spel zichzelf niet te serieus neemt. Op cdkeys.com kost Wreckfest amper 7,89 euro. Daarvoor moet je 't dus niet laten.

Laatst bewerkt:
Wteckfest is toch puur arcade, je kan beter een controller kopen dan? Heb dat 100% uitgespeeld met controller.
Goed spel om te amuseren.

Dat is idd puur arcade. Het succes van Wreckfest zit erin dat ik zo mijn kameraden mee overtuigd krijg om eens iets mee te spelen, want die stappen niet zomaar met hun standaard PC of PS5 in wat ik normaal speel op de sim, als het al bestaat op console.

Bovendien heeft Wreckfest ook helemaal geen 19 triljoen core met 18 GPU's nodig om te draaien. Dat helpt ook wel.

Als ge nog toffe game zoekt voor met vrienden, Eurotruck simulator 2.
Ben al weer heel weekend kwijt aan die game :crazy:

Iets anders, mijn maat is naar zo expo geweest van Sim racen.
Koffie tafel wheel stand

Heeft dit eens mogen testen, de prijs lijkt wel veel.
Maar is volledig gemaakt in metaal, en kan ook gewoon een DD stuur dragen.
Op die expo hadden ze het Logitech DD stuur erop gezet.

Heb al paar van zo DIY creaties gezien van mensen, die dit doen voor te vliegen ook.
Dat was dan volledig in hout, wel knap eigenlijk.

Voor mensen zoals mij die geen zee van ruimte hebben.

Als ge nog toffe game zoekt voor met vrienden, Eurotruck simulator 2.
Ben al weer heel weekend kwijt aan die game :crazy:

Iets anders, mijn maat is naar zo expo geweest van Sim racen.
Koffie tafel wheel stand

Heeft dit eens mogen testen, de prijs lijkt wel veel.
Maar is volledig gemaakt in metaal, en kan ook gewoon een DD stuur dragen.
Op die expo hadden ze het Logitech DD stuur erop gezet.

Heb al paar van zo DIY creaties gezien van mensen, die dit doen voor te vliegen ook.
Dat was dan volledig in hout, wel knap eigenlijk.

Voor mensen zoals mij die geen zee van ruimte hebben.
Tof concept, maar ik denk dat een DD voor zo'n use cases weinig nut heeft. Die gaan sowieso weinig immersie hebben, en dan gaat een G29 ook goed genoeg zijn, en die zijn altijd makkelijk te bevestigen

Leuk bedacht, maar op de plaats waar het salontafel staat kan evengoed de Next Level Racing Folding Wheel Stand staan. Ja uw salontafeltje moet je dan wel even opzij zetten maar normaal is uw living wel groot genoeg, desnoods leg je uw bestaande salontafel even op uw zetel. Bijkomend voordeel is dat je uw voeten niet in een metalen salontafel moet steken want als ik naar die prentjes kijk heb ik al zin om een kinesist te bellen.

De prijzen zijn ook niet min trouwens.

Wteckfest is toch puur arcade, je kan beter een controller kopen dan? Heb dat 100% uitgespeeld met controller.
Goed spel om te amuseren.
Hot take: maar Wreckfest is imo helemaal niet puur arcade, je hebt gradaties in alles. Puur arcade is voor mij Need For Speed en Burnout. Dan net daarboven heb je (again: imo) Grid, en consorten, dan Wreckfest en Forza Horizon, dan Forza Motorsport, dan Gran Turismo, dan Project Cars, en dan komen we stilaan bij de echte sims.
Waarom ik zulk onderscheid maak: alles vanaf Wreckfest of hoger, speel ik bij voorkeur met stuur. Bij Wreckfest is dat nog 50/50 controller/stuur, maar hoe hoger je gaat hoe minder ik met controller wil spelen. Alles vanaf Gran Turismo speel ik uitsluitend met stuur.
Ik ga natuurlijk ook niet beweren dan Wreckfest veel raakvlakken heeft met sims, maar het heeft zeker wel veel meer realisme dan de echte arcade racers, wat maakt dat ik dat wel graag met een stuur speel.

Dat er gradaties in zijn zal niemand ontkennen. Maar voor mij valt Wreckfest in dezelfde categorie als Carmageddon vroeger. Het is gewoon dolle pret omdat het spel zichzelf niet au sérieux neemt. Verstand op nul en knallen maar.

Hoe dan ook, om even met vrienden te spelen is Wreckfest echt een aanrader. Ik merk in mijn eigen vriendengroep dat ik niemand warm krijg om te proberen hun eigen lap met een paar honderdsten te verbreken in AMS2. Maar als ik zeg dat we elkaar van de baan kunnen rammen in Wreckfest dan beginnen ze spontaan te glimlachen. Eén van hen heeft gisteren een G29 besteld. Op termijn die ik die nog wel de stap maken naar meer sim-achtige games dan puur arcade.

Bestaan 2 versies van, Xbox en Playstation.
Die dat ik gelinkt heb is de Xbox versie.
T248 xbox

@Leclerc Heb em tegen gekomen, maar heb al een stuur dus no worry.
Hopelijk alles in orde voor die prijs ^^
Allé deals zijn rond.
Het is een TX wheelbase geworden met alcantara rond ferrari stuur voor 230euro en nog 11 maanden garantie. In het begin zal ik dat het meeste gebruiken dus indien problemen zal ik het snel weten.
+ de tlcm pedalen voor 130euro. Deze zijn nog echt in nieuwstaat.
Ben tevreden met deze deals en voor wat casual forza te spelen zal dit wel volstaan voor mij.
Vanavond alles eens testen.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K