algemene discussie | sim racing

IMG_6492.jpg
Voor mij kan er op competitief niveau niets tippen aan Iracing. Elke race is van niveau/spannend.

Setup (stream/race/werk) is Nog work in progress.
Moet voor mij een bureau setup zijn (slechte rug enz) dus alles in GT3 zit positie. En alles gemaakt zodat ik gewoon bureau werk kan doen als ik mijn stuurtje van de dd afhaal.

Vooral wil ik nog een nieuwe PC, LED voor flags, en kabelmanagement.

Ik sta al maanden op wachtlijst voor een Rennsport beta key maar voorlopig nog niks ontvangen. Van die WEC game verwacht ik wel veel. Die wordt ontwikkeld door Studio 397. Dat zijn de ontwikkelaars van rFactor 2. Dat geeft wel vertrouwen, vind ik. Maar puur uit principe pre-order ik nooit een game dus afwachten wat het uiteindelijk wordt en wat de reviews zeggen.

pc een upgrade gegeven. als er terug geld beschikbaar is de rest.

Case: NZXT H7 Flow RGB All Black
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8Core
GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070
Mobo: GiBy X570 GAMING X
RAM: 32GB 3600-18 Vengeance LPX
SSD 250 GB (Windows)
SSD 1000 GB M.2
HDD 2TB

IMG_6492.jpg
Voor mij kan er op competitief niveau niets tippen aan Iracing. Elke race is van niveau/spannend.

Setup (stream/race/werk) is Nog work in progress.
Moet voor mij een bureau setup zijn (slechte rug enz) dus alles in GT3 zit positie. En alles gemaakt zodat ik gewoon bureau werk kan doen als ik mijn stuurtje van de dd afhaal.

Vooral wil ik nog een nieuwe PC, LED voor flags, en kabelmanagement.
Mja...
De physics vind ik echter net top.
Dear zitten not altijd bugs in uit de GrandPrixLegends periode welke je serieus Kan uitbuiten.

ACC physics staan IMHO even trap hoger.

Ik race heel graag maar heb een gloeiende hekel aan gepruts met setups. Is iets als Iracing dan nog een optie?

Zoek eens naar de "Access Controller" voor Playstation. Ik geloof dat die pas in december uitkomt, maar dit kan mogelijks uw simracing ervaring wel verbeteren.

Even een oprechte maar misschien persoonlijke vraag: kun je uw voeten gebruiken ondanks uw medisch probleem? Ik wil eigenlijk weten of je pedalen zou kunnen gebruiken om gas te geven en te remmen. Is een stuurtje iets wat je zou kunnen bedienen?

Tijdens het reguliere autorijden gaat het toch met mijn voeten,dus veronderstel ik dat het met simracen ook wel zou gaan.
Weet niet of in een stuur zou kunnen bedienen.
Ik merk op dat ik mijn rechterhand vaak op de versnellingspook van de auto leg in het dagelijkse rijden.
Maar als ik radio of ruitenwissers moet bedienen is dat geen probleem om dat uit te voeren.
Op' t werk rijd ik rond met ene stapelaar en merk dan hetzelfde,sturen doe ik grotendeels met links,met rechts houd ik mijn scanner vast.

Het is vooral de manier waarop ik controller vasthoud met rechts dat het ellendig is om de R1/R2 buttons te bedienen.
Kan ff normale houding aanhouden,maar merk dan op dat ik mijn rechterhand toch weer anders plaats gedurende het gamen.

En ook nog een reden waarom ik nog altijd geen stuur heb is mijn temperament,al is dat verbetert met het ouder worden.
Controller kapot ok.stuur is nogal kostelijke grap.

pc een upgrade gegeven. als er terug geld beschikbaar is de rest.

CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8Core
Mobo: GiBy X570 GAMING X
RAM: 32GB 3600-18 Vengeance LPX
SSD 250 GB (Windows)
SSD 1000 GB M.2
HDD 2TB
Donderdag of vrijdag de rest is ook maar upgraden denk ik.

PC Specs
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz
Mobo: GIGABYTE B650 GAMING X AX
RAM: Corsair 64 GB DDR5-5200 Kit
SSD: WD Black SN770 NVMe, 1 TB SSD (2stuks)
SSD: 1000 GB M.2 (Windows)

Donderdag of vrijdag de rest is ook maar upgraden denk ik.

PC Specs
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz
Mobo: GIGABYTE B650 GAMING X AX
RAM: Corsair 64 GB DDR5-5200 Kit
SSD: WD Black SN770 NVMe, 1 TB SSD (2stuks)
SSD: 1000 GB M.2 (Windows)
Nie slecht, vanwaar de keuze voor de RTX 4070 (en niet de Ti) ? Gewoon budgetair ? 64GB RAM lijkt mij echt overkill, al weet ik niet wa ge allemaal precies draait op uw pc terwijl je streamt en gamet.

Nie slecht, vanwaar de keuze voor de RTX 4070 (en niet de Ti) ? Gewoon budgetair ? 64GB RAM lijkt mij echt overkill, al weet ik niet wa ge allemaal precies draait op uw pc terwijl je streamt en gamet.
Budget, en minimaal beter.
Ik stream tegelijk ik game, en videoedit. Opzich is 32 genoeg. Maar nu ik toch upgrade, dan maar 64 en dat scheelt in video edit software wel wat, maar ook niets wereldschokkend.

Misschien nog een cpu cooler

Korting bij fanatec op de dd-base (5nm) als je in bundel koopt met stuur en pedalenset.
Fanatec
En, de nieuwe CLS Universal Hub + stuur aan 199€
Bijgevolg heb je een CSL DD + Load Cell pedalen + universal hub + stuur voor net geen 600€.
Ik denk trouwens dat het geen korting is, maar gewoon hun bundels nu. Ik denk niet dat die daling tijdelijk is.

Doe uzelf een plezier en ga dan minstens voor de 8 nm wheelbase, en liefst nog veel meer. Die 5 (of 8) nm is de PEAK TORQUE. Die kracht is dus absoluut niet de hele tijd tijdens 't gamen beschikbaar. Ik heb bij een kameraad met zo'n 5 nm DD gereden en dat voelt echt als een kermisstuurtje.

Ik begrijp maar al te goed dat niet iedereen zijn of haar budget even ver gaat en dat niet iedereen simracing even serieus neemt, maar het hele idee van simracing is net dat het voelt als een simulator en dat is met een 5 nm wheelbase simpelweg niet het geval.

Zoals @Kamperske al vermeldde is deze actie ook niet nieuw.

Doe uzelf een plezier en ga dan minstens voor de 8 nm wheelbase, en liefst nog veel meer. Die 5 (of 8) nm is de PEAK TORQUE. Die kracht is dus absoluut niet de hele tijd tijdens 't gamen beschikbaar. Ik heb bij een kameraad met zo'n 5 nm DD gereden en dat voelt echt als een kermisstuurtje.

Ik begrijp maar al te goed dat niet iedereen zijn of haar budget even ver gaat en dat niet iedereen simracing even serieus neemt, maar het hele idee van simracing is net dat het voelt als een simulator en dat is met een 5 nm wheelbase simpelweg niet het geval.

Zoals @Kamperske al vermeldde is deze actie ook niet nieuw.
Die 8nm is een andere voeding die voor een kwart van de prijs zelf in elkaar te knutselen is ;)

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten