algemene discussie | sim racing

het is hier BG, dus je kàn upgraden naar die super-villa, of je hoort hier niet ;)

Lol, heb reeds een ruime nieuwbouw met 5 slaapkamers en 2 badkamers.
Ben qualified voor BG hoor :D.

Als ik mijn rig tussen de 2 vensters zet kan een tripple screen, maar denk dat de rig dan buiten ligt (ben namelijk ook getrouwd).
Dan toch maar 1 widescreen scherm :).

Als ik mijn rig tussen de 2 vensters zet kan een tripple screen, maar denk dat de rig dan buiten ligt (ben namelijk ook getrouwd).
onder de sloef, RIP BG :D

Handschoentjes net binnengekomen, strak om aan te doen, eenmaal aan zitten ze wel goed.

IMG_6459.jpg

Als het uw bureau is, moet uw vrouw daar niet komen he ;-) Met 27" triples is het wel nog te doen. Zoveel breder dan een 49" ultrawide is dat niet omdat die schermen schuin staan.
De mijne staat op zolder en 2 maand geleden mijn 1080p triples verkocht om 4 gelijke 1440p 180hz monitoren te kopen. Moet enkel nog eens een beugel bestellen om die 4e monitor op te hangen.

Net ff aangehad om te rijden. Deze gaan retour. De naden aan de binnenkant (vooral duimen) zijn super irritant.
Kijk eens naar Minus 273. Dat zijn de beste handschoenen die ik al gevonden heb voor simracing. Super licht en goeie grip. De GRP zijn een van hun duurzaamste in het aanbod. Heb de mijne al 1.5 jaar en zijn nog steeds zoals nieuw na vele te keren te wassen.

Net ff aangehad om te rijden. Deze gaan retour. De naden aan de binnenkant (vooral duimen) zijn super irritant.
De mensen van de winkel denken dat er iets scheelt met dit setje handschoenen. Omdat ze weinig tot geen klachten krijgen.

Ik ga morgen naar een “karting winkel” hier in de buurt de AlpineStar Future halen denk ik.

Hier ook aan het kijken voor een Fanatec Set:
DD 5nm (ik knutsel zelf wel een grotere voeding)
CSL pedalen met Load Cell
En dan twijfelen tussen gewone P1 stuur of de WRC variant. Gezien ik zelf een alcantara stuur gewoon ben, toch geneigd om voor WRC te gaan. Wel 80€ verschil.

Geen schermen hier. Alles in VR (@HUSKE , misschien ook een oplossing voor u?). Handrem en H-shifter van AliExpress zouden blijkbaar ook redelijk goed zijn, die komen er dan misschien ook wel.

Hier ook aan het kijken voor een Fanatec Set:
DD 5nm (ik knutsel zelf wel een grotere voeding)
CSL pedalen met Load Cell
En dan twijfelen tussen gewone P1 stuur of de WRC variant. Gezien ik zelf een alcantara stuur gewoon ben, toch geneigd om voor WRC te gaan. Wel 80€ verschil.

Geen schermen hier. Alles in VR (@HUSKE , misschien ook een oplossing voor u?). Handrem en H-shifter van AliExpress zouden blijkbaar ook redelijk goed zijn, die komen er dan misschien ook wel.
Als het enkel voor PC gaming is, kijk dan ook eens naar de Moza R5 en R9 bundle. Volgens reviews is die zeker zo goed als Fanatec. En dit komt van iemand die zelf een DD1 heeft van Fanatec.

Ik heb zelf dat WRC stuur wat heerlijk is bij Dirt Rally 2.0.

Van die goedkope AliExpress rommel zou ik wegblijven.

Heb je al een rig op alles op te monteren?

Laatst bewerkt:
Als het enkel voor PC gaming is, kijk dan ook eens naar de Moza R5 en R9 bundle. Volgens reviews is die zeker zo goed als Fanatec. En dit komt van iemand die zelf een DD1 heeft van Fanatec.

Ik heb zelf dat WRC stuur wat heerlijk is bij Dirt Rally 2.0.

Van die goedkope AliExpress rommel zou ik wegblijven.

Heb je al een rig op alles op te monteren?
Ik heb een Playseat evolution. Ik hoop dat die de DD met 5 of 8nm nog wel kan houden. Anders zal het zo'n aluminium profiel rig worden :p
De R5 bundle lijkt op het eerste zicht wel een pak duurder
649€ VS 399€ (zonder load cell kit, maar de Moza is volgens mij ook geen load cell pedalenset)

Ik kan u nu al voorspellen wat er gaat gebeuren: flex tijdens het sturen en na een week een kapotte of kromme Playseat door de load cell pedalen.

De Playseat Evolution is gemaakt voor belt driven wheel bases zoals de Logitech G9xx. Daar moet je geen DD op monteren, zelfs niet aan 5 nm. Een G29 heeft een peak torque van rond de 2 nm. Die Fanatec met extra voeding haalt 8 nm peak torque. Je moet geen Einstein zijn om te zien dat dat 4x zo krachtig is. Die Playseats zijn daar gewoonweg niet tegen bestand.

Investeer maar ineens in een mooie 80/40 alu rig :)

Ik kan u nu al voorspellen wat er gaat gebeuren: flex tijdens het sturen en na een week een kapotte of kromme Playseat door de load cell pedalen.

De Playseat Evolution is gemaakt voor belt driven wheel bases zoals de Logitech G9xx. Daar moet je geen DD op monteren, zelfs niet aan 5 nm. Een G29 heeft een peak torque van rond de 2 nm. Die Fanatec met extra voeding haalt 8 nm peak torque. Je moet geen Einstein zijn om te zien dat dat 4x zo krachtig is. Die Playseats zijn daar gewoonweg niet tegen bestand.

Investeer maar ineens in een mooie 80/40 alu rig :)
Vandaag veel over opgezocht, en je hebt die Simlab GT1 Evo die volgens mij amper duurder is dan puur de materialen als je zelf iets in elkaar wilt steken. Maar de uitbreidbaarheid van standaardprofielen spreekt me dan wel weer aan. Nog eens wat verder in verdiepen...

Vandaag veel over opgezocht, en je hebt die Simlab GT1 Evo die volgens mij amper duurder is dan puur de materialen als je zelf iets in elkaar wilt steken. Maar de uitbreidbaarheid van standaardprofielen spreekt me dan wel weer aan. Nog eens wat verder in verdiepen...
Ik heb zelf een GT1-Evo. Foto’s staan op pagina 8 van deze thread. Een GT1-Evo is net zo uitbreidbaar hoor. En die moet je ook zelf in elkaar steken. Als je toch alles apart wilt bestellen is https://www.aluxprofiel.nl/sim-racing/sim-rig-compleet de moeite. Aluxprofiel is de leverancier van Sim-Lab zelfs.

Sim-Lab gebruikt ook standaard 80/40 profielen maar levert ineens een volledig pakket qua onderdelen. De GT1-Evo flext helemaal niks bij mijn peak torque van 20 nm.

Iemand een idee waarom het oled schermpje op mijn clubsport V2.5X stuur niet gaat bij F1 2023 (de rev leds gaan wel)? Elke andere sim werkt het wel en geeft het mooi de snelheid weer.

Heb nog nooit een VR bril geprobeerd. Uit schrik dat mijn bril in de weg zit. Is ook vrij duur om gewoon te proberen…

Iemand een idee waarom het oled schermpje op mijn clubsport V2.5X stuur niet gaat bij F1 2023 (de rev leds gaan wel)? Elke andere sim werkt het wel en geeft het mooi de snelheid weer.
Is de firmware van zowel uw base als stuur up to date? Bij mijn CSL steering wheel WRC werkte dat plots na een firmware update wel in Dirt Rally 2.0. Bij mijn ClubSport F1 stuur heeft het altijd gewerkt in F1 22/23.

De CSL DD is zowel Xbox als PC compatibel. Kijk ook eens dat die zeker in PC mode staat?

Is de firmware van zowel uw base als stuur up to date? Bij mijn CSL steering wheel WRC werkte dat plots na een firmware update wel in Dirt Rally 2.0. Bij mijn ClubSport F1 stuur heeft het altijd gewerkt in F1 22/23.

De CSL DD is zowel Xbox als PC compatibel. Kijk ook eens dat die zeker in PC mode staat?

Alles up to date, pc mode enabled (de normale en niet de compatibility mode).
Heb voor de revleds wel de beta van fanalab moeten installeren.

Heb nog nooit een VR bril geprobeerd. Uit schrik dat mijn bril in de weg zit. Is ook vrij duur om gewoon te proberen…
Mijn bril zit in elk geval niet echt in de weg, al moet ik die niet opzetten voor VR, dat werkt ook gewoon zonder bril (ik vermoed omdat je niet effectief ver kijkt?). Maar het is wel een vreemde beleving waar je aan moet wennen. Het maakt voor mij wel het geheel veel "echter" waardoor ik ook beter rij.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten