algemene discussie | sim racing

Ik ben in het begin van G27 naar fanatec gegaan ben ook begonnen zonder shifter. Gewoon aan het stuur omdat ik ook hoofdzakelijk F1 en ETS2 speelde. Bij ETS2 was ik shifter al gewoon van de G27. Vorig jaar trok F1 op niet veel en toen veel andere dingen beginnen spelen AC, WRC etc en miste die shifter inderdaad al snel, zeker ook in ETS2. Er is er snel ook 1 bij gekomen. Wat ik mij wel beklaag, is het extra gewicht aan mijn wheelstand om te versleuren als ik alles weer moet opbergen 😁

Wat ik mij wel beklaag, is het extra gewicht aan mijn wheelstand om te versleuren als ik alles weer moet opbergen 😁
Ik heb 't geluk dat ik niks moet opbergen. De sim staat in mijn bureau/mancave en blijft daar staan. Toen ik de eerste keer vorig jaar vertelde over mijn plannen om een sim te kopen liet ik haar een foto ervan zien en haar letterlijke woorden waren "zolang het maar niet in de living staat".

Ik heb wel een collega die ook bezig is met simracing en zo'n opvouwbare rig heeft die hij telkens voor zijn TV zet. Die moet elke keer de mat opzij schuiven, het salontafeltje opzij schuiven, hopen dat zijn vrouw en kinderen geen tv willen zien,... Dat maakt het allemaal omslachtiger en tijdrovend. Het gevolg is dat je dan volgens mij minder snel eventjes een race doet.

Euro Truck Simulator is trouwens wel een leuke afwisseling tussen al dat snelle racen. Ik ben er zeker van dat als meer mensen dat eens zouden spelen dat ze meer respect zouden krijgen voor vrachtverkeer. Kartcraft is ook zo'n parel waarmee ik mij kan vermaken. Wreckfest is dolle pret multiplayer. Hoewel het puur arcade is, is het wel erg leuk.

Ik heb er de ruimte niet voor. Ooit als de kinderen het huis uit zijn misschien, hoewel mijn vrouw al gezegd heeft: als ge zo zot zijt dan kunt ge ook gaan... :biglaugh:

Met de G27 zag ik door het voortdurend monteren/demonteren op de duur schade op de kabels. Daarom maar alles op een wheel stand gezet. Uiteindelijk wel content mee want voor de csl dd is dat toch wel een minimum. Houdt mij niet echt tegen, en ik moet ook toegeven dat ik hem geregeld gewoon een week laat staan zodat ik het mij de rest van de week wat makkelijker maak. :biglaugh:

En die avond dat mijn vrouw weg is en de kinderen in bed zitten, leg ik een lange USB naar mijn pc en zet ik mij voor de TV. Er ligt toch een HDMI van aan mijn pc tot aan tv zodat we wat makkelijker Netflix kunnen kijken dan met Chromecast.

Laatst bewerkt:
Behalve een flinke hap uit uw portefeuille neemt het ook een flinke hap uit uw woning. Mijn sim staat in de hoek van mijn bureau en neemt 2m op 2m in. Van het linkse tot het rechtse scherm is al 157 cm, dan nog een hoop kabels ernaast, een gamePC op de grond en je zit snel aan 2m in totaal qua breedte en 2m in de lengte.

Die G27 is oprecht een fijn instapstuur. Ik denk dat veel simracers daarmee de microbe te pakken hebben gekregen als eerste stuurtje. Maar ze zijn niet gemaakt om elke keer op te bouwen en nadien weer op te bergen.

De sprong van racen met controller naar stuur + pedalen is groter dan de sprong van een FPS spelen van keyboard naar muis. Ergens is dat ook logisch: de meesten zullen als kind wel eens op een go-kart gereden hebben, zijn gaan karten enz. Uiteraard zijn er ook veel volwassenen met een rijbewijs die dus al een stuur gewoon zijn.

Ik gebruik mijn PS5 met PS5 controllers nog wel voor andere games. Zo vind ik Mortal Kombat 11 op de PS5 juist heerlijk spelen met een controller. De verwachtingen voor Mortal Kombat 12 (officieel aangekondigd als Mortal Kombat 1) die in sept uitkomt liggen dan ook torenhoog.

Heb natuurlijk het geluk een aparte bureau te hebben, godzijdank gezien het gewicht beneden. Die rseat b1 weegt wel wat, is een stalen constructie (flext overigens niet). Als je dat vergelijkt met de voorgaande playseat evolution is dat dag en nacht.
Maar het neemt inderdaad wel wat plaats in, al ga ik niet zo zot met 3 monitoren aan de slag, ik plan bij de volgende bonus een widescreen te bestellen via het werk (stuk goedkoper) en that's it. Voorlopig een oude 4k TV die dienst doet.

Gisteren op een uurtje in elkaar gestoken, enige dat niet naar mijn zin is, is de installatie van de pedalen. Die schoten gisteren al snel terug los toen ik aan het testen was.

53099577528_ecdcfb30a6_z.jpg

Heb ACC geprobeerd en daar herkent hij het stuur als fanatec stuur, onder die benaming. Maar alles werkt wel.
F1 2023 lijkt wel te werken, maar geen profiel gevonden ofzo. Moet echt nog wel wat uitzoeken, maar ben er super tevreden mee :).

Tu-ta tu-ta tu-ta, hier komt de FOV politie! De beleving gaat een stuk meer immersive zijn als je dichterbij uw TV zou kunnen zitten. Ik zie dat uw rig al bijna tegen uw TV kastje staat en dat de TV hooguit 2-3 cm nog naar voor geschoven kan worden, maar met een flexibele arm zou je uw TV wel veel dichter tot bij uw wheel base kunnen brengen. Die beleving gaat veel intenser zijn dan.

Verder erg leuk en proficiat met het cable management. Ik heb in m'n leven al spaghetti gezien bij sommige rigs qua bekabeling!

Ik ben ook weer begonnen met sim racen. Nu ik de zolder heb verbouwd, was er opeens plaats om een sim rig te installeren.

Zijn er Vlaamse groepen die regelmatig een event/championship organiseren? Ik ben vooral actief op AC en ACC.

@HUSKE Ik zou inderdaad het scherm dichter proberen brengen. Je moet uw monitor zien als een venster waardoor je kijkt. Hoe dichter je er op zit, hoe breder het zichtveld (FOV)

Tu-ta tu-ta tu-ta, hier komt de FOV politie! De beleving gaat een stuk meer immersive zijn als je dichterbij uw TV zou kunnen zitten. Ik zie dat uw rig al bijna tegen uw TV kastje staat en dat de TV hooguit 2-3 cm nog naar voor geschoven kan worden, maar met een flexibele arm zou je uw TV wel veel dichter tot bij uw wheel base kunnen brengen. Die beleving gaat veel intenser zijn dan.

Verder erg leuk en proficiat met het cable management. Ik heb in m'n leven al spaghetti gezien bij sommige rigs qua bekabeling!

Qua kabelmanagement is dit wel simpel, die profielen zijn 'open' en hebben gaten, dus daar kan je kabels doortrekken. Kan daar trouwens niet tegen, tegen zo een spaghetti.

@HUSKE Ik zou inderdaad het scherm dichter proberen brengen. Je moet uw monitor zien als een venster waardoor je kijkt. Hoe dichter je er op zit, hoe breder het zichtveld (FOV)

Qua FOV hebben jullie zeker gelijk.
Het plan is uiteindelijk een gebogen widescreen te kopen en die dicht bij de base te plaatsen, ik kan zo een schermen via mijn bonus op het werk kopen, maar moet daar nog even geduld voor hebben. De start zit wel al goed denk ik :).

Qua kabelmanagement is dit wel simpel, die profielen zijn 'open' en hebben gaten, dus daar kan je kabels doortrekken. Kan daar trouwens niet tegen, tegen zo een spaghetti.

Qua FOV hebben jullie zeker gelijk.
Het plan is uiteindelijk een gebogen widescreen te kopen en die dicht bij de base te plaatsen, ik kan zo een schermen via mijn bonus op het werk kopen, maar moet daar nog even geduld voor hebben. De start zit wel al goed denk ik :).
Als ik kon kiezen, ga ik altijd voor triples.

Ik ook. Als je ruimte hebt voor slechts één scherm neem dan een curved widescreen. Maar als je ruimte (en budget) hebt voor triple screen zou ik dat zeker kiezen. Ik ben blij met m'n triple 32".

Mijn bureau is maar 3x4m en daar past geen kast met spullen voor het werk, bureau met deftig scherm en nog een rig met triple screens in omdat ik met 2 vensters tot op de grond zit. Het zal dus een curved widescreen worden helaas.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten