algemene discussie | sim racing

Laat iets weten over die Brake Mod. Heb ook wat moeite met die CSL LC. Ik twijfel al even om die brake mod aan te schaffen. En vooral ook welke.
Ikzelf heb de Hybrid (1x progressive en 1x linear). Voelt zoveel beter aan. Out of the box trapte ik precies tegen een muur, travel was dan ook zeer miniem (25mm).
Nu met de mod naar 50mm gegaan. Gaandeweg je de pedaal indrukt krijg je meer en meer tegendruk. (eerst lineair daarna progressief).
Speel er nu een paar maanden mee en nog steeds ok.

WRC 2023 zou op 28 juli uitkomen, enkele maanden vroeger dan de releasedatum van de vorige edities.
WRC licentie zit sinds dit jaar bij EA/codemasters. Zal dus hun eerste release zijn, en als dat de releasedatum wordt dan ligt dat in lijn met bv de F1 games. Denk dat het in het verlengde zal liggen van dirt rally.

WRC 2023 zou op 28 juli uitkomen, enkele maanden vroeger dan de releasedatum van de vorige edities.
Zou me wel verbazen, aangezien er nog niks over bekend is of iets van footage is getoond. Maar tegen een nieuwe dirt rally a.k.a. wrc 2023 zeg ik geen neen.

Zou me wel verbazen, aangezien er nog niks over bekend is of iets van footage is getoond. Maar tegen een nieuwe dirt rally a.k.a. wrc 2023 zeg ik geen neen.
Waren nochtans al langer geruchten dat de game bijna klaar zou zijn.

het zijn jaarlijkse licentie-sport-games. die zijn sowieso altijd in ontwikkeling, en release-dates zijn altijd ongeveer dezelfde.
en voor rally-games is er eigenlijk geen concurrentie, zeker nu de licentie naar de maker van de enige moderne concurrent is gegaan. de meeste simmers spelen nog altijd RBR, maar goed, een officiële titel moet er zijn eh.
Eigenlijk moet je niet veel promotie doen, de geïnteresseerden kopen het toch.

persoonlijk hoop ik nog altijd op een officiele endurance-licentie-titel, zeker nu WEC en IMSA met ongeveer dezelfde wagens rijden, maar blijkbaar is dat moeilijk.

Ik heb nooit de laatste DiRT rallys gespeeld dus kan het niet zeggen. Ik vermoed dat WRC 23 ook wel eerder een simcade zal zijn zoals F1. Moeten het grote publiek aan spreken. Qua echte rally Sims is RBR eigenlijk de enige die er ooit geweest is.

Was er voor WEC ook geen in ontwikkeling? Dacht dat ooit ergens gelezen te hebben, als ik het terugvind post ik het hier nog wel eens. Assetto Corsa competizione is wat daar het dichtste bij komt tegenwoordig met GT3. Natuurlijk toegespitst op de GT world Challenge. Vind ik niet slecht, heb ik de laatste tijd redelijk wat gespeeld. Maar inderdaad de echte hypercars heb je daar bv niet.

Ik heb nooit de laatste DiRT rallys gespeeld dus kan het niet zeggen. Ik vermoed dat WRC 23 ook wel eerder een simcade zal zijn zoals F1. Moeten het grote publiek aan spreken. Qua echte rally Sims is RBR eigenlijk de enige die er ooit geweest is.

Was er voor WEC ook geen in ontwikkeling? Dacht dat ooit ergens gelezen te hebben, als ik het terugvind post ik het hier nog wel eens. Assetto Corsa competizione is wat daar het dichtste bij komt tegenwoordig met GT3. Natuurlijk toegespitst op de GT world Challenge. Vind ik niet slecht, heb ik de laatste tijd redelijk wat gespeeld. Maar inderdaad de echte hypercars heb je daar bv niet.
Dirt Rally 1 en 2 komen dicht in de buurt van RBR.
Hoop alleszins dat WRC 23 die richting uitgaat ipv simcade.

Ik ga mijn triples dit weekend upgraden en mijn huidige monitors gaan de verkoop in.
Mocht er iemand van hier interesse hebben, stuur je maar een PM. Verkoop ze liever in 1 keer aan een simracer ipv stuk per stuk.
Het zijn Iiyama G-master Black Hawk G2530hsu-b1 monitors. 24.5" en 1080p.
1 monitor heeft een kras opgelopen bij het instappen (links op de linker monitor), maar het valt buiten het gezichtveld en is meestal niet echt zichtbaar. Dus daarom een zacht prijsje van 235euro voor de 3.
Vrijblijvend testen/bezichtigen is geen probleem zolang de nieuwe niet ophangen.

sim1.jpg

sim2.jpg

sim3.jpg

sim4.jpg

Ook maar even mijn setup delen zoals gevraagd in de openingspost. Je ziet hier mijn sim met de volgende specs
  • Bengaalse kat op haar sim waar ik soms op mag spelen van haar
  • PC (rechts van de sim, niet zo goed te zien op de foto): AMD 5800X, 64 GB RAM, 2 TB NVME, RTX 4080,...
  • HyperX Cloud II 7.1 hoofdtelefoon
  • Fanatec DD1 (20 nm)
  • Fanatec ClubSport V3 pedalen
  • Fanatec H/sequential shifter
  • Fanatec handbrake
  • Fanatec emergency stop
  • Sim-Lab GT1-Evo rig
  • Sim-Lab Sparco sprint stoel
  • Sparco mat
  • Sim-Lab keyboard tray
  • Sim-Lab triple monitor stand
  • Logitech draadloos keyboard
  • 3 x 32" 4K LG monitoren
  • Sim-Lab Vario Vesa Adapter kit om de monitoren perfect uit te kunnen lijnen. This is a lifesaver.
  • F1 stuur uit de Podium Racing Wheel F1 bundle. De shifter pedals op dit stuur voelen beter dan die in mijn echte auto....
  • Fanatec CSL Elite Steering Wheel WRC stuur met de Fanatec Quick Release 1
Een dag niet geraced is een dag niet geleefd :)

Laatst bewerkt:
Ook maar even mijn setup delen zoals gevraagd in de openingspost. Je ziet hier mijn sim met de volgende specs
  • Bengaalse kat
  • ...
Een dag niet geraced is een dag niet geleefd :)
Ik verschiet ervan gezien uw setup dat je geen ASUS bezel-free kit (of variant) gebruikt. Of zijn die dingen overrated?

Ik vind ze zeker niet overrated, maar ik heb er toch geen bewust geen zoals je kunt zien op de foto's. Dat heeft 2 redenen: ten eerste omdat ik er sowieso op lette om monitors te kiezen met dunne bezels. De andere reden is omdat de kleuren door zo'n bezel-free kit nogal "vaag" zijn. Met de Vario Vesa Adapter kit kon ik de monitors goed uitlijnen. Er zijn mensen die zich nog storen aan die dunne bezels en dan toch voor zo'n bezel-free kit gaan maar in praktijk denk ik dat je meer triple screen setups zult vinden zonder bezel-free kit dan met zo'n kit.

Laatst bewerkt:
Ik vind die bezels eigenlijk niet echt storend. Het is alsof mijn hersenen die daar uit filteren. Sowieso valt de linker bezel bijna altijd achter de A pillar dus dat valt zeker niet op.

Idem hier. Qua schermen heb ik nochtans lang getwijfeld: triple monitor setup zoals nu met dunne bezels, met of zonder bezel-free kit, 1 groot curved 34" scherm was een optie, een 65" TV was een optie,.... Maar ik ben toch blij met de keuze die ik gemaakt heb. Die bezels merk ik in Windows wel als ik de PC opstart maar eens in-game filteren mijn hersenen die daar ook precies uit.

Ik heb ook even VR gereden. Dat is nog meer immersive dan 3 monitoren, maar ik werd er zo mottig als een prei van. Elke keer opnieuw. Met spijt in het hart heb ik die VR bril verkocht.

Heb nog maar 1 keer in VR geraced bij een vriend. Het was enerzijds immersive, anderzijds een wazige pixelbrei. Twas wel ACC en dat die staat gekend om niet goed te werken met VR. Met iRacing zou ik het graag nog eens proberen want dat zou veel beter werken met VR.
Maar in alle geval was ik ook goed mottig van 20 min in VR te rijden. Eerste een uurtje Half Life Alyx gedaan en dat was wel cva. Daarna racen en ik het was precies alsof ik ne dikke kater had. Naar het schijnt zou je het wel kunnen trainen.

Ik wou ook eerst 34" ultrawide tot ik triples had getest. Dat is zoveel meer immersive omdat die zijschermen schuin staan en je daardoor ook naast je kunt kijken. Zonder de nadelen van VR te hebben.

Ik heb nergens iets getest. Vorig jaar heb ik die hele setup die hierboven staat aangeschaft in één keer. Maar ik had, al zeg ik het zelf, mij wel goed verdiept en genoeg opgezocht om te weten waar ik aan begon. Alleen VR was een gok omdat ik ook snel wagenziek word. Spijtig maar OK, een vriend van mij heeft die overkocht zonder één cent op te verliezen dus ik klaag niet.

VR werkte in iRacing en Dirt Rally 2.0 veel beter dan in ACC, ja.

Ik race niet maar vlieg flight sims in VR. Ik kan ook wagenziek worden en jawel.. ik had ook dikwijls hoofdpijn en een voos gevoel in het begin van VR gebruik. Enerzijds door de druk van de VR bril op het voorhoofd maar voornamelijk omdat je hersenen bewegingen registreren terwijl je fysiek stil zit. Het was erger op de grond bij het taxien naar de startbaan dan hoog in de lucht omdat de objecten (en de textures van de asfalt/tarmac) heel dicht bij zijn. Vooral scherpe bochten maken was een merde want in het uiterste veld van de lenzen beweegt alles sneller vanwege het visbokaal effect. In race games zal dit waarschijnlijk erger zijn omdat alles nog dichterbij is en letterlijk voorbij zoeft.

Het is te trainen en dit heeft gewoon gewenning nodig. Te beginnen met korte sessies en traag rijden en dit stilaan verder opbouwen met snellere rondetijden. Of eventueel beginnen in een dedicated VR game en daarna pas switchen naar VR racing.

Heb AC nog geprobeerd in VR maar het was te pixelachtig naar mijn goesting. De schaduw van de bomen op de Nordschleife was een pixelfest op het asfalt.

Iemand hier die een DD stuur heeft voor op PC en PS5?

Uit de doos alleen de Fanactec GT DD denk ik?

Maar je hebt converters die je ook kunt gebruiken? Maar dan niet alle functies (rpm meter enz) ondersteuning?

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten